el_diablo Napisano 2 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2018 ...po prawie 10 latach i prawie 100 tys. km. Przez ten czas praktycznie tylko przeglądy w ASO, więc straciłem całkiem rozeznanie w lokalnych warsztatach Objawy są następujące: - poskrzypuje, czasami stuka przy skręcaniu kół przy powolnej jeździe albo na postoju, - stuka przy przetaczaniu się przez nierówności na skręconych kołach, - czasami przyblokuje przy maksymalnie skręconych kołach, tzn. kierownica nie odbija, - zaczął czasami stukać/chrupać i jakby skokowo napędzać koła przy manewrowaniu na mocnym skręcie. To ostatnie to objawy padniętego przegubu? Da się to jakoś jednoznacznie potwierdzić? Trzy pierwsze to coś z McPersonami? Na pewno widać że plastikowe podkładki pod sprężynami się porozłaziły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 2 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2018 Jedź do mechanika - niech na to spojrzy. Wolisz internetowych wróżbitów, niż kogoś kto się na tym zna i możliwe że zdiagnozuje to w 10min? Przy okazji zrobi przegląd innych części i możliwe, że niektóre wymienisz profilaktycznie przy okazji grubszej roboty, bo maja się już ku końcowi swojego żywota ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 2 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2018 Moja wróżba to łożyska amorków albo przegub, albo jedno i drugie, albo czekać az cos odpadnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 2 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2018 15 minut temu, el_diablo napisał: poskrzypuje, czasami stuka przy skręcaniu kół przy powolnej jeździe albo na postoju, - stuka przy przetaczaniu się przez nierówności na skręconych kołach, - czasami przyblokuje przy maksymalnie skręconych kołach, tzn. kierownica nie odbija, to wskazuje na łożyska amortyzatorów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 2 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2018 17 minut temu, el_diablo napisał: ...po prawie 10 latach i prawie 100 tys. km. Przez ten czas praktycznie tylko przeglądy w ASO, więc straciłem całkiem rozeznanie w lokalnych warsztatach Objawy są następujące: - poskrzypuje, czasami stuka przy skręcaniu kół przy powolnej jeździe albo na postoju, - stuka przy przetaczaniu się przez nierówności na skręconych kołach, - czasami przyblokuje przy maksymalnie skręconych kołach, tzn. kierownica nie odbija, - zaczął czasami stukać/chrupać i jakby skokowo napędzać koła przy manewrowaniu na mocnym skręcie. To ostatnie to objawy padniętego przegubu? Da się to jakoś jednoznacznie potwierdzić? Trzy pierwsze to coś z McPersonami? Na pewno widać że plastikowe podkładki pod sprężynami się porozłaziły. IMO do sprawdzenia przeguby, końcówki drążków kierowniczych, łączniki stabilizatora. Wszystko niezbyt drogie, łatwe w wymianie i proste do zdiagnozowania po podniesieniu auta. Każdy mechanik powinien dać radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_diablo Napisano 2 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2018 18 minut temu, Azbest napisał: Jedź do mechanika - niech na to spojrzy. Wolisz internetowych wróżbitów, niż kogoś kto się na tym zna i możliwe że zdiagnozuje to w 10min? Przy okazji zrobi przegląd innych części i możliwe, że niektóre wymienisz profilaktycznie przy okazji grubszej roboty, bo maja się już ku końcowi swojego żywota ... Pojadę. Ale lubię wiedzieć z czym mniej więcej jadę, więc korzystam ze zbiorowej mądrości Autokącika Lancer zupełnie odzwyczaił mnie od awarii, nawet poziomu oleju nie sprawdzam między wymianami. A tak się składa że z opisanymi problemami nie miałem do czynienia w żadnym z używanych wcześniej gratów, więc nie mam doświadczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 2 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2018 28 minut temu, jacob24 napisał: to wskazuje na łożyska amortyzatorów Pierwsze co sprawdzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 5 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 Dnia 2.11.2018 o 12:14, el_diablo napisał: ...po prawie 10 latach i prawie 100 tys. km. Przez ten czas praktycznie tylko przeglądy w ASO, więc straciłem całkiem rozeznanie w lokalnych warsztatach Objawy są następujące: - poskrzypuje, czasami stuka przy skręcaniu kół przy powolnej jeździe albo na postoju, - stuka przy przetaczaniu się przez nierówności na skręconych kołach, - czasami przyblokuje przy maksymalnie skręconych kołach, tzn. kierownica nie odbija, - zaczął czasami stukać/chrupać i jakby skokowo napędzać koła przy manewrowaniu na mocnym skręcie. To ostatnie to objawy padniętego przegubu? Da się to jakoś jednoznacznie potwierdzić? Trzy pierwsze to coś z McPersonami? Na pewno widać że plastikowe podkładki pod sprężynami się porozłaziły. n amoje ucho to przekladnia/maglownica Sprezyna peknieta, lozysko amora wysypane, przyrdzewiale przegub to tylko podczas jazdy chrupnac na skrecie moze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 5 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 Równie dobrze może być jakiś nieoczekiwany banał. Kiedyś w autku mojej byłej przerdzewiała krawędź belki pasa przedniego przy jednej śrubie mocowania stabilizatora. Blacha pękła i dawała takie odgłosy pracując pod zmiennym obciążeniem od stabilizatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 5 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 Pewnie łożyska. Oba wymień nawet jak jedno tylko nie domaga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.