AxiT Napisano 10 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2019 Panowie co sądzicie o tej Toyotce? https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-matrix-po-serwisie-instalacji-gazowej-w-iii-2019r-ID6BXVxg.html#7636c9ae8f Chodzi mi głownie o skrzynie biegów. Jak to się zachowuje bo z takimi jeszcze nie miałem do czynienia. Jak to jeździ po trasach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 10 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2019 Nie ma znaczenia Podkarpacie + USA = ulep. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumcio Napisano 10 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2019 Trzeba lubić taką transmisję. Jak w skuterze .Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 11 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2019 Trzeba lubić taką transmisję. Jak w skuterze .Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu TapatalkaMożecie rozwinąć swoje opinie? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 11 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2019 Godzinę temu, AxiT napisał: Możecie rozwinąć swoje opinie? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk tak jakby skrzynia miała tylko 1 bieg do przodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 11 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2019 (edytowane) 59 minut temu, Waldek40 napisał: tak jakby skrzynia miała tylko 1 bieg do przodu to trochę bardziej skomplikowane np. samochód potrafi przyspieszać kiedy obroty silnika spadają lub utrzymują się na stałym poziomie. Edytowane 11 Czerwca 2019 przez Azbest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 11 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2019 46 minut temu, Waldek40 napisał: tak jakby skrzynia miała tylko 1 bieg do przodu Raczej nieskonczenie duzo biegow. Niemniej charakterytyka jest jak przy skuterze tak na ucho jakby liniowo toto przyspiesza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 11 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2019 (edytowane) 9 godzin temu, AxiT napisał: Panowie co sądzicie o tej Toyotce? https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-matrix-po-serwisie-instalacji-gazowej-w-iii-2019r-ID6BXVxg.html#7636c9ae8f Chodzi mi głownie o skrzynie biegów. Jak to się zachowuje bo z takimi jeszcze nie miałem do czynienia. Jak to jeździ po trasach? Musisz się przejechać - ciężko to opisać. Pedałem przyspieszenia zadajesz "szybkość przyspieszania" co powoduje ustawienie odpowiednich do tego obrotów. Np. chcesz "ostro" przyspieszyć do 100km/h to wbijasz gaz w podłogę .. silnik wchodzi np. na 5kRPM i tak trzyma obroty do czasu aż nie odpuścisz pedału. Przed stówką możesz odpuszczać pedał i obroty będą spadać .. ale autko ciągle będzie przyspieszało. Dlatego jak będziesz testował CVT to nie ma sensu dusić pedału przyspieszenia, bo poza hałasem mało to zmienia. Zazwyczaj CVT jeździ się tak w niskich stanach obrotów - wtedy cały układ jest najwydajniejszy. Dobre przyspieszenie jest już przy 2500-4000kRPM. Jazda z CVT wymaga jakiegoś okresu przyzwyczajenia i wyczucia. Dodatkowo cały czas towarzyszy jakby efekt gumowatego napędu i ślizgającego się sprzęgła. Jest wrażenie że samochód nie jedzie ... ale wystarczy spojrzeć na prędkościomierz Na trasach może być super - bo skrzynia przy niewielkim obciążeniu może zejść bardzo nisko z obrotami ... ale te obroty mogą się zmieniać przy stałęj prędkości ... np. zaczyna sie górka i sterownik będzie zwiększał obroty silnika, żeby utrzymać prędkość Silnik jest jakby niepołączony z kołami ... pełni funkcję generatora mocy/momentu i żyje własnym życiem - pedałem przyspieszenia (a nie pedałem gazu) zadajesz skrzyni jak szybko ma zwiększać prędkość samochodu - skrzynia będzie się zacieśniała i to raczej ona wymusza na silniku odpowiednie obroty żeby sprawnie przyspieszyć. Jak polubisz to jeździ się tym świetnie - bardzo płynnie i komfortowo, ale napęd jest obdarty z jakichkolwiek emocji. Przynajmniej w tej generacji i u tego producenta. Przy umiejętnym obchodzeniu się z gazem można mieś super małe spalanie. Edytowane 11 Czerwca 2019 przez Azbest 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 11 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2019 A jak z awaryjnością takiej skrzyni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 11 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2019 14 minut temu, AxiT napisał: A jak z awaryjnością takiej skrzyni? To generalnie bardzo proste skrzynie i stosowane od dawna w różnych markach. Nie powinny mieć wad wieku dziecięcego. Ze słyszenia wiem ze do 250kkm nie ma się za bardzo co przejmować przy normalnej eksploatacji, ale o awariach też można poczytać. Awarie nie są już tanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 11 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2019 47 minut temu, AxiT napisał: A jak z awaryjnością takiej skrzyni? Jak zmieniasz olej na czas to nie powinno być problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 11 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2019 (edytowane) Szukam info o tej skrzyni U341 ale nic nie mogę znaleźć może to klasyczna? Tutaj podają małe info o ewentualnych naprawach. Edytowane 11 Czerwca 2019 przez AxiT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 11 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2019 Internety mówio, ze tam siedzi A246E, czyli 4b. hydrokinetyk. Pewnie jak to w Toyocie-przeżyje karoserię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 11 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2019 A gdzie tak mówi? Bo mi pokazuje tutaj z e matrix to u341 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 11 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2019 (edytowane) Tutaj: http://www.prnd.pl/typy-skrzyn-toyota,14,1,57.html ale rzeczywiście, po roczniku to U341 wychodzi. mój błąd. Ale to też hydrokinetyk, nie CVT Edytowane 11 Czerwca 2019 przez ghost2255 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 11 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2019 czyli początkowe obawy rozwiane. Dobra czekam na gościa aż się jutro pojawi celem oględzin. Miał typ wysłać foto jak wyglądały uszkodzenia z USA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanu Napisano 11 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2019 1 godzinę temu, Azbest napisał: Jak polubisz to jeździ się tym świetnie - bardzo płynnie i komfortowo, ale napęd jest obdarty z jakichkolwiek emocji. Przynajmniej w tej generacji i u tego producenta. Przy umiejętnym obchodzeniu się z gazem można mieś super małe spalanie. Trzeba dodać do tego jeszcze wrażenia dźwiękowe jakie dochodzą z pod maski. W toyocie wyciszenie jest gorsze, z tego co zauwazyłem, niż w moim Lexie. Np w Avensisie (1.8 z CVT) hałas przy mocnym deptaniu był większy niż przy moim 2.5. Generalnie idealnie się tym jeździ po mieście, w trasie również nie jest źle, trzeba się tylko przyzwyczaić, że jest chwila "opóźnienia" zanim auto nabierze dynamiki przyspieszania.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 11 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2019 Czy skoro to nie CTV to jest w tej skrzyni coś na kształt starego Kickdown-a? Chodzi o samo wyprzedzanie przyspieszanie ITD? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 11 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2019 3 minuty temu, kanu napisał: Trzeba dodać do tego jeszcze wrażenia dźwiękowe jakie dochodzą z pod maski. W toyocie wyciszenie jest gorsze, z tego co zauwazyłem, niż w moim Lexie. Np w Avensisie (1.8 z CVT) hałas przy mocnym deptaniu był większy niż przy moim 2.5. Generalnie idealnie się tym jeździ po mieście, w trasie również nie jest źle, trzeba się tylko przyzwyczaić, że jest chwila "opóźnienia" zanim auto nabierze dynamiki przyspieszania.... Jeżdżąc z CVT po mieście silnik w zasadzie chodzi w zakresie 1500-2500rpm ... to nie generuje nieprzyjemnego hałasu. Incydentalnie wchodzi na 3500-4000rpm żeby dynamiczniej ruszyć, ale zaraz obroty spadają. Silnik wyje tylko u "testujących" te skrzynie ... kiedy ktoś wsiada i wciska gaz do podłogi. U normalnych/doświadczonych użytkowników to ciche i płynne skrzynie biegów. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 11 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2019 Jechałem kilkukrotnie autami z CVT i o ile w mieście wywoływały mój zachwyt, to przy prędkościach autostradowych było głośno. Aczkolwiek były to hybrydy wi ec może to ma jakieś znaczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 11 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2019 Godzinę temu, AxiT napisał: Czy skoro to nie CTV to jest w tej skrzyni coś na kształt starego Kickdown-a? Każdy automat ma kickdown. Po wcisnieciu gazu redukuje w zależności od konstrukcji i ilości biegów o tyle, ile potrzeba w danej chwili mocy przy danej prędkości/wciśnięciu pedału/aktualnej prędkości obrotowej silnika. często jest jeszcze taki dodatkowy opór na końcu pedału gazu, którego pokonanie powoduje max. redukcję i przyspieszenie. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 11 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2019 Godzinę temu, Jaruga napisał: Jechałem kilkukrotnie autami z CVT i o ile w mieście wywoływały mój zachwyt, to przy prędkościach autostradowych było głośno. Aczkolwiek były to hybrydy wi ec może to ma jakieś znaczenie. Z tą jazdą autostradową zależy od konkretnego modelu/silnika. Każdy model ma jakąś prędkość przy której silnik daje rade przykładowo do 3kRPM ... i jazda jest w zakresie 2500-3500rpm i wtedy jest cicho. Gorzej jak silnik nie ma tyle mocy i musi wchodzić wyżej .. wtedy robi się głośno jak w każdej wolnossącej benzynówce. Trzeba też pamiętać, że klasyczne łańcuchowe/paskowe CVT nie przeniosą dużego momentu obrotowego, wiec zazwyczaj są łączone z silnikami wolnossącymi do 2,5L. A taki silnik na autostradzie będzie już wchodził powyżej 3,500rpm i będzie głośno niezależnie od skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 11 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2019 Godzinę temu, Jaruga napisał: Jechałem kilkukrotnie autami z CVT i o ile w mieście wywoływały mój zachwyt, to przy prędkościach autostradowych było głośno. Aczkolwiek były to hybrydy wi ec może to ma jakieś znaczenie. Tylko to nie jest CTV - tak już ustaliliśmy kilka postów wyżej. Teraz to jeszcze jakiegoś posiadacza Matrixa bym chciał znaeść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 11 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2019 14 minut temu, AxiT napisał: posiadacza Matrixa bym chciał znaeść. mission impossible Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanu Napisano 11 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2019 1 godzinę temu, Jaruga napisał: Jechałem kilkukrotnie autami z CVT i o ile w mieście wywoływały mój zachwyt, to przy prędkościach autostradowych było głośno. Aczkolwiek były to hybrydy wi ec może to ma jakieś znaczenie. Kwestia chyba pojemności silnika. Moje 2.5 nie generuje wielkiego hałasu na autostradzie przy stałej prdkości (2100-2600obr przy 160km/h na liczniku), prędzej opony i pęd powietrza. Ale jeździłem Avensisem 1.8 CVT (nie hybrydą) i tu był hałas większy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 11 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2019 1 minutę temu, kanu napisał: Kwestia chyba pojemności silnika. Moje 2.5 nie generuje wielkiego hałasu na autostradzie przy stałej prdkości (2100-2600obr przy 160km/h na liczniku), prędzej opony i pęd powietrza. Ale jeździłem Avensisem 1.8 CVT (nie hybrydą) i tu był hałas większy. Mniejszy silnik potrzebował większych obrotów żeby dostarczyć wartość mocy/momentu potrzebną aby utrzymać prędkość np. 160km/h. Dodatkowo Avensis jest generalnie głośnym samochodem, a Lexy są raczej ciche. Tak bardzo upraszczając ... przykładowo żeby utrzymać prędkość 150km/h potrzebujemy 100KM i 100Nm z silnika - silnik 1.8 będzie miał przy tym 4kRPM ... silnik 2.5 wystarczy 2,5kRPM ... a silnik 5.0 wystarczy moze 1200RPM .... skrzynia CVT przełoży to odpowiednio na koła aby utrzymać prędkość. Wysteruje obroty silnika w taki sposób aby dostarczy moc potrzebną do utrzymania tej prędkości i dla każdego silnika będą to inne obroty, bo nie mają one bezpośredniego przełożenia na szybkość poruszania się samochodu. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 11 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2019 2 godziny temu, Azbest napisał: Jeżdżąc z CVT po mieście silnik w zasadzie chodzi w zakresie 1500-2500rpm ... to nie generuje nieprzyjemnego hałasu. Incydentalnie wchodzi na 3500-4000rpm żeby dynamiczniej ruszyć, ale zaraz obroty spadają. Silnik wyje tylko u "testujących" te skrzynie ... kiedy ktoś wsiada i wciska gaz do podłogi. U normalnych/doświadczonych użytkowników to ciche i płynne skrzynie biegów. Z ta plynnoscia bym nie przesadzal. Duzo jezdzilem Nissanem w USA z CVT i spokojna jazda byla swietna, sportowa tez tylko wylo ale jak chciales jechac tak po srodku to klops. Bo albo sie wlokl albo rwal do przodu. Bywalo to irytujace zwlaszcza w korkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 11 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2019 Teraz, wujekcybul napisał: Z ta plynnoscia bym nie przesadzal. Duzo jezdzilem Nissanem w USA z CVT i spokojna jazda byla swietna, sportowa tez tylko wylo ale jak chciales jechac tak po srodku to klops. Bo albo sie wlokl albo rwal do przodu. Bywalo to irytujace zwlaszcza w korkach. To nie kwestia skrzyni tylko pewnie oprogramowania - niektórzy producenci faktycznie potrafią to spartolić. Podam ci przykład Outlandera - mam ten obecny model z CVT, ale jeździłem też poprzednim (przed tym dużym liftingiem). Skrzynia mechanicznie ta sama, ale samochodu zupełnie inaczej jadą. Stary jest bardziej leniwy i taki "ślizgający się" .. zwłaszcza na starcie. W tym moim już tego nie ma i CVT bardzo szybko zacieśnia przełożenia sprawiając wrażenie dynamiczniejszego samochodu. Jest też jedna wada - samochód przy starcie potrafi szybko wyrwać do przodu, co jest mało przyjemne w korkach. Przy dodawaniu gazu ze startu zatrzymanego trzeba uważać lub przełączyć się w tryb eco. I wydaje mi się że tryb eco jest najlepszy w korkach, bo jest trochę "ślamazarny". Wiec skrzynia skrzynią ... a implementacja jej w samochodzie to druga bajka. Myślę że najważniejszą rzeczą jest oprogramowanie komputera w jaki sposób ma to wszystko ogarniać. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 12 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2019 Byłem widziałem oglądałem i 180 pln poszło w piz.....u ULEP jak cholera. Do tego pordzewiały ulep. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 13 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2019 18 godzin temu, AxiT napisał: Byłem widziałem oglądałem i 180 pln poszło w piz.....u ULEP jak cholera. Do tego pordzewiały ulep. A skad ci wyszlo 180ZL w pi...u? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 13 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2019 12 minut temu, fanlan napisał: A skad ci wyszlo 180ZL w pi...u? Tyle mnie oględziny kosztowały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 13 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2019 Godzinę temu, AxiT napisał: Tyle mnie oględziny kosztowały. A dojazd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 13 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2019 3 godziny temu, fanlan napisał: A dojazd? Gościu był po drodze więc podjechał nie firmowym tylko swoim ( oferowanym) =0 pln Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.