Jump to content

Hankook Kinergy 4S2 H750


analyzer64
 Share

Recommended Posts

9 godzin temu, grogi napisał:

Ale że co? Jak już kupiłeś, to pozostaje poklepać po plecach i pochwalić doskonały wybór!

 

No chciałbym poznać opinie osób użytkujących tytułowe ogumienie. Czy są takie tutaj.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeżdżę od czerwca i ciągle się śniegu nie potrafię doczekać, żeby przetestować :)

Ale ostatnio na mokrym przy wjeżdżaniu na rondo tak paskudnie zerwały przyczepność, że mam jednak obawy co to będzie na naprawdę śliskiej nawierzchni...

Szumią dość mocno już od niecałych 70km/h.

 

Edited by rallyrychu
Link to comment
Share on other sites

51 minut temu, analyzer64 napisał:

Jaki masz rozmiar?

 

U mnie 215/50/17

 

Nie pocieszyłeś mnie, ale wybierałem między Kleber Quadraxer 2, Apollo Alnac 4G a Falken AS210 :hmm:

 

Z tych to wybrałeś najlepiej. H2S to bardzo przyzwoita opona, ale nie tak dobra jak CrossClimate+ czy Vector 4S G2. Trakcyjnie minimalnie lepsza niż AS210, ale przy tym ma dużo mniejsze opory toczenia. W testach jest niestety dość głośna.

Edited by grogi
Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, analyzer64 napisał:

U mnie 215/50/17

 

Kiepski rozmiar cenowo, niestety. Coś o tym wiem, bo kupowałem do epiki komplet.

Skończyło się na Maxxisach AP2, które znalazłem za 900/kpl (rocznik 2018).

Wszystkie inne (w tym te Hankooki) od 1500 w górę, także stwierdziłem, że nawet jak wystarczą na max. 3-4 sezony to za 900zł warto. Maxxisy też głośno buczą IMO, pomimo że teoretycznie na etykietach poniżej 70dB.

 

H750 przypominają bardziej crossclimate (i większość producentów idzie teraz w tę stronę), więc pewnie będą lepsze w warunkach jesiennych niż typowo zimowych. Poprzednie H740 miały trochę bardziej zimowy bieżnik.

Edited by iwik
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja w zeszłą niedzielę dorwałem kawałeczek zaśnieżonego parkingu pod marketem, żeby w ogóle po raz pierwszy po chociaż minimalnym śniegu się przejechać 😄

Wjechałem w lewy łuk po śniegu i traciły przyczepność, ale to ciężko coś stwierdzić bo za mały plac i za blisko barierki...

Potem ze 3 próby ruszenia, śniegu mało wiec szybko koła dogrzebywały się do kostki pod śniegiem, ale było znośnie - z buksowaniem, bez szalejącego ASR dało się ruszyć :)

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
  • 2 months later...

Po 1,5 roku od zakupu wreszcie mogłem sprawdzić opony na śniegu.

Opony nie przejechały wiele, pewnie niecałe 10kkm. Tylne w stanie idealnym, przednie mają ślady zużycia na krawędziach klocków bieżnika.

No i niestety jest mocno średnio. A co ciekawe ostatnio był nowy test wielosezonówek i wypadły bardzo dobrze.

 

Już wyjeżdżając z garażu jedna opona złapała poślizg na odśnieżonej kostce brukowej (wyjazd mam stromy). No dobra, kostka jest zawsze mocno śliska.

Jazda po ośnieżonych uliczkach osiedlowych - raczej każde mocniejsze przyhamowanie z minimalnych prędkości powoduje włączenie ABSu.

Ruszenie z mocniejszym wdepnięciem gazu na śniegu po płaskim - trochę buksowania, ASR chwilę działa i łapie przyczepność. W głębszym śniegu jedzie dobrze.

Test prawdy - zatrzymanie na stromej, ośnieżonej drodze i próba ruszenia. Niestety niezaliczony :(  Opony buksują, ASR szaleje, a przyczepności nie potrafią złapać, musiałem się wycofać. Wyłączenie ASR może by pomogło, ale nie chciałem sprzęgła męczyć, bo zaczyna mnie niepokoić jego działanie ;)

 

A ludzie jeżdżą na całorocznych w góry. To jednak trzeba wybrać model z bardziej zimowym bieżnikiem.

Gdzie tu dorwać auto na Michelin CC do testu, bo tam bieżnik też nie wygląda przekonująco, a podobno dają radę...

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, rallyrychu napisał:

A ludzie jeżdżą na całorocznych w góry. To jednak trzeba wybrać model z bardziej zimowym bieżnikiem.

 

Tak, od lat. Jednak trzymam się premium w samochodach jeżdżących szybciej i dalej. Ostatnio Vredestein Quatrac 5 i spoko luz. Nie jest to agresywna opona "zimowa" ale do takiej jazdy zupełnie wystarcza (w razie czego łańcuchy w bagażniku). Hankook mnie jakoś nie przekonuje, chociaż wiem - cena. Ogólnie opony wielosezonowe odeszły od "zimowych" bieżników - zwróć uwagę na ewolucję GY 4Season czy Vredestein Quatrac. O dziwo świetnie dają sobie radę w górach. Wiadomo, że w wyższych partiach bardziej od szlaków oddalonych wygląda inaczej i tam to już przydałyby się opony typowo zimowe. 

 

5 godzin temu, rallyrychu napisał:

Gdzie tu dorwać auto na Michelin CC do testu, bo tam bieżnik też nie wygląda przekonująco, a podobno dają radę...

 

Ja do testów kupiłem jesienią zeszłego roku - wcześniej czekałem na opinie w ich zakresie, kilka razy miałem okazję się przejechać. Marketingu (szczególnie w wykonaniu Hołka) nie kupuję. No i tak czekałem na opinie, że kupiłem już CC+, bo CC to stary model i te nowe są podobno gorsze :hehe: Początkowo nie byłem zadowolony, ale chyba się "dotarły" i jest nawet nawet. Popadało trochę śniegu, lekki mrozek, nawet po oblodzonym parkingu dają radę, co raczej nie jest takie oczywiste patrząc po wyczynach różnych kierowców ;] 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.