Skocz do zawartości

Ioniq 5 vs Tesla Y - 170 km/h


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

Rzeczowy test, sporo danych, co prawda język tylko jakiś mało zrozumiały, ale co trzeba można skumać. 

W skrócie Ioniq zużycie o 36%! większe ale ładowanie do 80%, o 43% szybciej niż Tesla, pomimo dużo wyższego poboru.

 

Ciekawe ile strat generuje kulawa aerodynamika Hyundaia, a ile zasługa napędu Tesli.

Jak EV6 wyjedzie w końcu na drogi, to powinno być ciut lepiej, bo wydaje się bardziej opływowa.

 

Tak czy inaczej ideał to zużycie Tesli z ładowaniem Ioniqa ;) Może Elon w aktualizacji narysuje od nowa krzywą ładowania ;) 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, mrBEAN napisał:

Tak czy inaczej ideał to zużycie Tesli z ładowaniem Ioniqa

 

Ano fajnie by było, ale podejrzewam że koledzy w Tesli jednak głupi nie są i ich krzywa, cały wysiłek ze wstępnym wygrzewaniem ogniw, nie są wyssane z palca. Dziś coś tam wiemy jakich degradacji będzie można się spodziewać przy ładowaniu akumulatorów konkretnym prądem w Teslach. Jest duża próba, ogromna sieć SC. A jak to będzie wyglądało w autach produkowanych pod CCS 350kW? No może będzie dobrze (czego naprawdę jako fanboj Tesli życzę), a może nie będzie za dobrze :nie_wiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, format napisał:

 

Ano fajnie by było, ale podejrzewam że koledzy w Tesli jednak głupi nie są i ich krzywa, cały wysiłek ze wstępnym wygrzewaniem ogniw, nie są wyssane z palca. Dziś coś tam wiemy jakich degradacji będzie można się spodziewać przy ładowaniu akumulatorów konkretnym prądem w Teslach. Jest duża próba, ogromna sieć SC. A jak to będzie wyglądało w autach produkowanych pod CCS 350kW? No może będzie dobrze (czego naprawdę jako fanboj Tesli życzę), a może nie będzie za dobrze :nie_wiem:

 

Powinien być przy zakupie wybór - szybsze ładowanie albo dłuższa żywotność baterii. Biorąc np. w trzyletni leasing można by się zdecydować na jak najszybsze ładowanie, mając gdzieś czy baterie wytrzymają 5 czy 10 lat. Może się znajdą kiedyś tunerzy, co będą ECU od ładowania chipować jak kiedyś ECU od sterowania silnikiem spalinowym.

;]

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Dark_Knight napisał:

Powinien być przy zakupie wybór - szybsze ładowanie albo dłuższa żywotność baterii. Biorąc np. w trzyletni leasing można by się zdecydować na jak najszybsze ładowanie, mając gdzieś czy baterie wytrzymają 5 czy 10 lat. Może się znajdą kiedyś tunerzy, co będą ECU od ładowania chipować jak kiedyś ECU od sterowania silnikiem spalinowym.

;]

 

Na to czekam, szczególnie że silniki elektryczne powinny bez stresu znosić chwilowo wyższe od nominalnych moce.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, krawiec napisał:

A sa gdzies dane jaki wspolczynnik Cx maja te pojazdy?

 

Krawiec

 

Hultaj się nie chwali, bo chyba nie ma czym ;) 

Niestety nie znalazłem tego info, tak samo dla EV6 też nie. (gdzieś nieoficjalnie ktoś pisał 0,28)

Tesla ma cx 0,23 także rewelacja jak na klocka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.