Skocz do zawartości

donpedro

użytkownik
  • Liczba zawartości

    592
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Samochód

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

donpedro's Achievements

leniwy kierowca

leniwy kierowca (9/20)

153

Reputacja

  1. Notoryczna jazda z niewielkim poziomem paliwa (czyli z dużą ilością powietrza w baku) podobno może powodować skraplanie się pary wodnej (zwłaszcza jeśli ścianki banku są zimne).
  2. Wyjeżdżanie paliwa "do zera" nie jest zalecane w dieslach oraz benzynowych z bezpośrednim wtryskiem, czyli w samochodach z pompą wysokiego ciśnienia. Taka pompa jest droga i może może źle przeżyć pracę na sucho. Natomiast w benzynowych z pośrednim wtryskiem raczej nie powinno stać się nic złego.
  3. 1.2 PureTech to nieudana konstrukcja, ale ostrożnie można zaryzykować wolnossącą odmianę (75-83 KM) która ma wtrysk pośredni, więc benzyna w znacznie mniejszym stopniu przedostaje się do oleju (a to właśnie benzyna w oleju, nawet w niewielkiej ilości, ma najbardziej destrukcyjny wpływ na ten nieszczęsny pasek). Yaris owszem, ale trzeba koniecznie zakonserwować podwozie, bo inaczej nie będzie to samochód na lata.
  4. Na myjni automatycznej to można umyć służbowy samochód, pod warunkiem że się go nie lubi.
  5. donpedro

    Jakość Toyoty

    Yarisy na rynek europejski obecnie są produkowane w dwóch fabrykach: we Francji i w Czechach. Ciekawe której z nich dotyczą fuszerki montażowe. Bo jeśli chodzi o zabezpieczenie antykorozyjne, to równie słabe jest zapewne z obu.
  6. Po samej mocy (chyba) nie da się poznać, czy to jest 1.0 TSI już Evo czy jeszcze nie Evo. Pewnie trzeba będzie ustalić kody silnika, jak to w VW.
  7. W TSI 1.0 jest zmienna geometria od niedawna, dopiero od wprowadzenia oznaczenia EVO.
  8. Turbosprężarki w dieslach od dawna zazwyczaj mają zmienną geometrię, natomiast w benzynowych zazwyczaj mają stałą geometrię. A im prostsza konstrukcja, tym mniejsze ryzyko usterki i większa trwałość. Producenci długo nie stosowali zmiennej geometrii w benzynowych, ze względu na bardzo wysoką temperaturę spalin. Ale obecnie trwałość samochodów przestała się liczyć, liczy się głównie emisja CO2 (ale tylko ta z rury wydechowej). Pierwszym popularnym silnikiem benzynowym ze zmienną geometrią turbosprężarki to 1.5 TSI. Dlatego zaczekajmy z oceną trwałości takiego rozwiązania. Przy okazji: zmienna geometria turbosprężarki dotyczy kierownicy spalin, a nie wirnika.
  9. Silnik Diesla ma znacznie niższą temperaturę spalin, pracuje z niższymi obrotami, a olej napędowy nie ma aż tak destrukcyjnego wpływu na olej silnikowy jak benzyna.
  10. Większość problemów we współczesnych silnikach benzynowych ma swoje źródło w bezpośrednim wtrysku benzyny. Taki rodzaj wtrysku (oprócz niższej emisji CO2 z powodu której jest stosowany) generuje sadzę oraz wyższą temperaturę w cylindrze (efekt spalania zubożonej mieszanki), większe przedostawanie się benzyny do oleju (a nawet minimalny dodatek benzyny mocno zmniejsza ochronną lepkość oleju), a wtryskiwacze muszą pracować pod kilkadziesiąt razy większym ciśnieniem (co znacząco wpływa na ryzyko usterek, a nawet drobna zmiana ilości podawanego paliwa może skutkować gwałtownym podniesieniem temperatury w cylindrze - i np. opisanym wypaleniem zaworu). Oprócz standardowych skutków bezpośredniego wtrysku (np. gorsze smarowanie na zimno z powodu spłukiwania oleju, pierścienie zapieczone sadzą, nagar w dolocie i na zaworach ssących), skutki są także nieoczywiste (przyspieszone zużycie łańcucha rozrządu z powodu obecności sadzy w oleju - stąd np. przejście TSI z łańcuchów na pasek rozrządu).
  11. donpedro

    Fabia 1.0 80KM

    80 kilometrów to nie jest aż tak daleko
  12. W kwestii 1.2 puretech: https://autokult.pl/urzedy-ruszyly-sprawe-wadliwy-silnik-pod-lupa-uokik-i-tdt,7000481703959520a
  13. Najwięcej soli (chlorku sodu) w Europie stosuje się zapewne w Polsce (2,5 mln ton rocznie!). W Finlandii jest zakaz stosowania soli, natomiast w Szwecji i Danii są poważne ograniczenia w jej stosowaniu (zresztą poniżej -7 stopni sól jest nieskuteczna).
  14. Mnie zastanawia, dlaczego taki potentat jak Toyota która inwestuje grube miliardy dolarów w różne technologie, odwala teraz taką jakościową fuszerkę w podwoziach swoich samochodów. Skoro już stosują nieocynkowane blachy (w dodatku na podwoziu malowane baardzo cienko), to mogliby chociaż zabezpieczyć łączenia blach podwozia jakimś uszczelnieniem i psiknąć trochę wosku do profili. Dodatkowy koszt na egzemplarzu byłby minimalny. Chyba że dostosowali się do poziomu przeciętnego nabywcy, którego interesuje głównie to, żeby nadwozie wyglądało na terenowe, a w środku były jak największe ekrany
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.