nero541 Napisano 12 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2007 Witam Mam pytanko dotyczące centralnego zamka. Zamykam go z pilota i jeśli po pierwszym naciśnieciu guzika szybko nacisnę go jeszcze raz, słychać ponownie siłowniki. Myślałem, że to może moduł domykania szyb ale to nie to, on działa tylko przy zamykaniu kluczykiem. Wie ktoś co to za funkcja czy po prostu centralka głupieje przy drugim naciśnięciu pilota ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 12 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2007 Ryglowanie Operacja kluczykiem w zamku daje taki sam efekt - wystarczy 2 x przekręcić kluczyk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 12 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2007 Ryglowanie bo wybiciu szyby nie da sie odblokować centralnego poprzez pociągnięcie za rygielek. > Witam > Mam pytanko dotyczące centralnego zamka. Zamykam go z pilota i jeśli > po pierwszym naciśnieciu guzika szybko nacisnę go jeszcze raz, > słychać ponownie siłowniki. Myślałem, że to może moduł domykania > szyb ale to nie to, on działa tylko przy zamykaniu kluczykiem. > Wie ktoś co to za funkcja czy po prostu centralka głupieje przy > drugim naciśnięciu pilota ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mower Napisano 12 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2007 > Ryglowanie > bo wybiciu szyby nie da sie odblokować centralnego poprzez > pociągnięcie za rygielek. > > drugim naciśnięciu pilota ? ...i wogole otworzyc drzwi sie nie da, wejscie tylko przez okno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wesolpaw Napisano 12 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2007 Guwno prawda zadne ryglowanie!!!! Sprawdzalem i da sie otworzyc drzwi. wystarczy pociagnac za kurek i mozna smialo otwierac klamka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo79 Napisano 12 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2007 > Guwno prawda zadne ryglowanie!!!! Sprawdzalem i da sie otworzyc > drzwi. wystarczy pociagnac za kurek i mozna smialo otwierac > klamka. Za co pociągnąć? jeśli sie da otworzyć tzn. ze masz coś zepsute Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mower Napisano 12 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2007 > Guwno prawda zadne ryglowanie!!!! Sprawdzalem i da sie otworzyc > drzwi. wystarczy pociagnac za kurek i mozna smialo otwierac > klamka. tzn ze cos masz zrabane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xymox Napisano 12 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2007 > Guwno prawda zadne ryglowanie!!!! Sprawdzalem i da sie otworzyc > drzwi. wystarczy pociagnac za kurek i mozna smialo otwierac > klamka. musi coś masz popsute Kolego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wesolpaw Napisano 12 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2007 > musi coś masz popsute Kolego W czterech drzwiach zepsute?? To chyba raczej malo prawdopodobne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 12 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2007 > W czterech drzwiach zepsute?? To chyba raczej malo prawdopodobne... rozwiązania są dwa: - albo masz popsute - albo nie masz ryglowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xymox Napisano 12 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2007 > W czterech drzwiach zepsute?? To chyba raczej malo prawdopodobne... jesli masz ryglowanie uszkodzone w sterowniku centralnego to nie zadziała na wszystkich drzwiach..... albo go po prostu nie masz choć nie bardzo mi ta wersja podchodzi bo każda "G" miała ryglowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 12 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2007 > W czterech drzwiach zepsute?? To chyba raczej malo prawdopodobne... Sprawdziłem u siebie: po zaryglowaniu drzwi i po wyciągnięciu rygielka nie da się otworzyć drzwi ani od wewnątrz, ani z zewnątrz!!! Wejście i wyjście możliwe tylko przez wybitą szybę... Po drugim wcisnięciu pilota słyszysz cichy zgrzyt ze wszystkich 4 zamków? Ten zgrzyt to właśnie ryglowanie. A jesteś pewien, że masz fabryczny oplowski CZ z fabrycznym oplowskim kluczykiem? Ktoś tu kiedyś pytał, czy da się zamontować siłowniki CZ do zamków Astry G... stąd wiem, że były wersje bez CZ... Ale uwaga: żeby ryglowanie zadziałało muszą być spełnione takie warunki: - między naciśnięciami pilota nie może upłynąć więcej niż ok. 9 sekund - po odblokowaniu rygli drzwi z pilota, muszą być choćby na chwilę otwarte i zamknięte drzwi kierowcy (mają one inny czujnik otwarcia drzwi, podwójny, stąd wiadomo, że były otwierane) Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakubek Napisano 20 Października 2007 Udostępnij Napisano 20 Października 2007 A ja podłączę się w tym wątku i zapytam: Czy włączenie centralnego zamka - obojętnie czy z pilota czy kluczykiem - jest sygnalizowane poprzez miganie kierunkowskazów ?I czy podobnie powinno byc przy wyłączaniu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 20 Października 2007 Udostępnij Napisano 20 Października 2007 Sterowanie CZ z pilota wywołuje 1 błysk kierunkowskazów w przypadku: - otwarcia - zamknięcia - zaryglowania Podczas sterowania CZ kluczykiem kierunkowskazy nie błyskają. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakubek Napisano 20 Października 2007 Udostępnij Napisano 20 Października 2007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeKa Napisano 20 Października 2007 Udostępnij Napisano 20 Października 2007 A ja mam pytanie.. co jest zepsute jesli zaryglowaly sie jedynie jedne drzwi..? Nie da sie pociagnac na kurek w drzwiak pasazera Wczoraj CZ chcial je otworzyc z trudem ale nie zdolal.. Ciagniecie kurka jeszcze dzialalo a dzisiaj juz mam drzwi zamkniete na amen? Inna sprawa to silownik drzwi kierowcy.. nie otwiera i nie zamyka sie z pilota ale steruje reszta zamkow jak uzyje kurka lub kluczyka.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tommyk Napisano 20 Października 2007 Udostępnij Napisano 20 Października 2007 > Witam > Mam pytanko dotyczące centralnego zamka. Zamykam go z pilota i jeśli > po pierwszym naciśnieciu guzika szybko nacisnę go jeszcze raz, > słychać ponownie siłowniki. Myślałem, że to może moduł domykania > szyb ale to nie to, on działa tylko przy zamykaniu kluczykiem. > Wie ktoś co to za funkcja czy po prostu centralka głupieje przy > drugim naciśnięciu pilota ? ja tylko dopowiem, że wraz z ryglowaniem załącza się alarm, oczywiście jeśli ktoś ma fabryczny GM...pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 20 Października 2007 Udostępnij Napisano 20 Października 2007 > Nie da sie pociagnac na kurek w drzwiak pasazera > Wczoraj CZ chcial je otworzyc z trudem ale nie zdolal.. > Ciagniecie kurka jeszcze dzialalo a dzisiaj juz mam drzwi > zamkniete na amen? Jesli zaczęło się to wraz ze spadkami temperatury, ew. w czasie mrozów, choć niekoniecznie, to zacina sią drut kurka. Miałem tak w tylnych drzwiach, winna była linka. Usterka mechaniczna. Musisz zdjąć tapicerkę tych drzwi, odczepić drut kutka od kasety zamka i sprawdzić, czy teraz działa zamykanie kluczykiem i pilotem. Jesli to nie pomoże, konieczna wymiana całej kasety, jest raczej nierozbieralna i nienaprawialna. I na to bym stawiał. > Inna sprawa to silownik drzwi kierowcy.. nie otwiera i nie zamyka sie > z pilota ale steruje reszta zamkow jak uzyje kurka lub > kluczyka.. Pilot steruje wszystkimi drzwiami oprócz kierowcy, a kluczyk i kurek steruje wszystkimi i kierowcy też - tak zrozumiałem - przerwa w obwodzie sterowania silnika w drzwiach kierowcy (jeden z 3 przewodów: czarno-czerwony, czarno-żółty, czarno-niebieski), wtedy drzwi kierowcy zamykają się tylko mechanicznie kluczykiem, ale pilot steruje pozostałymi drzwiami normalnie. Przerwa może być w przelotce między słupkiem a drzwiami, w tej gumowej rurce. Tam wskutek przeginannia przewodów w zimie pęka na nich izolacja, a korozja robi swoje. U mnie w tym miejscy pękł przewód masy od szyb i szybka przestała działać. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakubek Napisano 21 Października 2007 Udostępnij Napisano 21 Października 2007 A co moze byc powodem tego,że centralny nie daje sygnalizacji kierunkowskazami? Wszystko działa tzn. zamykanie,otwieranie ryglowanie oraz domykanie szyb.Działa i z pilota i z zamka. A kierunków nie włącza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 21 Października 2007 Udostępnij Napisano 21 Października 2007 A kiedyś mrugały? Może TTTM? Kierunkowskazami steruje multitimer. Ze sterownika CZ do multitimera idzie jeden przewód: z A14 kolor czarno-biały, pewnie gdzieś jest przerwa? Najpierw sprawdź napięcie na tym wyjściu w momencie sterowania pilotem, może usterka jest w module CZ? Sprawdź też, czy wszystkie kierunkowskazy mrugają po właczeniu przełacznika świateł awaryjnych, bo może walniety jest właśnie multitimer. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakubek Napisano 21 Października 2007 Udostępnij Napisano 21 Października 2007 Na A14 napięcie jest cały czas 12V. Ale okazało sie,że styk w gnieździe był zagięty.Naprawiłem.Niestety nadal kierunki nie błyskały. Wprowadziłem autoalarm w stan serwisowy / coś mi szwankuje tak apropo - Proksima BP / i nagle wszystko chodzi jak fabryka. Ale napięcie naA14 nadal cały czas 12V. Zastanawiam się co zrobić z alarmem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 21 Października 2007 Udostępnij Napisano 21 Października 2007 > Wprowadziłem autoalarm w stan serwisowy / coś mi szwankuje tak apropo > - Proksima BP / i nagle wszystko chodzi jak fabryka. To teraz już kierunki mrugają, czy nie? Może winny jest autoalarm? A co do napięcia na A14 to może jest tak krótki impuls masowy, że woltomierz tego nie zauważa? Może lepiej sprawdzić sondą stanów logicznych CMOS? Tylko trzeba ją mieć... Od biedy może wystarczy LED z rezystorem, wtedy zauważysz krótką przerwę w świeceniu... Jak masz od kogo, najlepiej podmienić na chwilę moduł CZ i wszystko lub wiele się wyjaśni. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakubek Napisano 21 Października 2007 Udostępnij Napisano 21 Października 2007 Kierunki mrygają.Modół centralnego jest ok. To raczej autoalarm głupieje.I chyba - jutro jeszcze zajrzę do niego - pójdzie do demontażu. Po dzisiejszej walce okazało się że przyczyną całego zamieszania był przerwany przewód w łączniku w drzwiach kierowcy sterujacy siłownikiem zamka. Wszystko już naprawione i pieknie działa. Podziękowania dla wszystkich za pomoc i sugestie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.