Skocz do zawartości

Centralny w Astrze G


nero541

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanko dotyczące centralnego zamka. Zamykam go z pilota i jeśli po pierwszym naciśnieciu guzika szybko nacisnę go jeszcze raz, słychać ponownie siłowniki. Myślałem, że to może moduł domykania szyb ale to nie to, on działa tylko przy zamykaniu kluczykiem. Wie ktoś co to za funkcja czy po prostu centralka głupieje przy drugim naciśnięciu pilota ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ryglowanie

bo wybiciu szyby nie da sie odblokować centralnego poprzez pociągnięcie za rygielek.

> Witam

> Mam pytanko dotyczące centralnego zamka. Zamykam go z pilota i jeśli

> po pierwszym naciśnieciu guzika szybko nacisnę go jeszcze raz,

> słychać ponownie siłowniki. Myślałem, że to może moduł domykania

> szyb ale to nie to, on działa tylko przy zamykaniu kluczykiem.

> Wie ktoś co to za funkcja czy po prostu centralka głupieje przy

> drugim naciśnięciu pilota ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W czterech drzwiach zepsute?? To chyba raczej malo prawdopodobne...

jesli masz ryglowanie uszkodzone w sterowniku centralnego to nie zadziała na wszystkich drzwiach..... albo go po prostu nie masz choć nie bardzo mi ta wersja podchodzi bo każda "G" miała ryglowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W czterech drzwiach zepsute?? To chyba raczej malo prawdopodobne...

Sprawdziłem u siebie: po zaryglowaniu drzwi i po wyciągnięciu rygielka nie da się otworzyć drzwi ani od wewnątrz, ani z zewnątrz!!! Wejście i wyjście możliwe tylko przez wybitą szybę...

Po drugim wcisnięciu pilota słyszysz cichy zgrzyt ze wszystkich 4 zamków? Ten zgrzyt to właśnie ryglowanie.

A jesteś pewien, że masz fabryczny oplowski CZ z fabrycznym oplowskim kluczykiem? Ktoś tu kiedyś pytał, czy da się zamontować siłowniki CZ do zamków Astry G... stąd wiem, że były wersje bez CZ...

Ale uwaga: żeby ryglowanie zadziałało muszą być spełnione takie warunki:

- między naciśnięciami pilota nie może upłynąć więcej niż ok. 9 sekund

- po odblokowaniu rygli drzwi z pilota, muszą być choćby na chwilę otwarte i zamknięte drzwi kierowcy (mają one inny czujnik otwarcia drzwi, podwójny, stąd wiadomo, że były otwierane)

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

A ja mam pytanie.. co jest zepsute jesli zaryglowaly sie jedynie jedne drzwi..? Nie da sie pociagnac na kurek w drzwiak pasazera crazy.gif Wczoraj CZ chcial je otworzyc z trudem ale nie zdolal.. Ciagniecie kurka jeszcze dzialalo a dzisiaj juz mam drzwi zamkniete na amen?

Inna sprawa to silownik drzwi kierowcy.. nie otwiera i nie zamyka sie z pilota ale steruje reszta zamkow jak uzyje kurka lub kluczyka.. confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Mam pytanko dotyczące centralnego zamka. Zamykam go z pilota i jeśli

> po pierwszym naciśnieciu guzika szybko nacisnę go jeszcze raz,

> słychać ponownie siłowniki. Myślałem, że to może moduł domykania

> szyb ale to nie to, on działa tylko przy zamykaniu kluczykiem.

> Wie ktoś co to za funkcja czy po prostu centralka głupieje przy

> drugim naciśnięciu pilota ?

ja tylko dopowiem, że wraz z ryglowaniem załącza się alarm, oczywiście jeśli ktoś ma fabryczny GM...pzdr waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie da sie pociagnac na kurek w drzwiak pasazera

> Wczoraj CZ chcial je otworzyc z trudem ale nie zdolal..

> Ciagniecie kurka jeszcze dzialalo a dzisiaj juz mam drzwi

> zamkniete na amen?

Jesli zaczęło się to wraz ze spadkami temperatury, ew. w czasie mrozów, choć niekoniecznie, to zacina sią drut kurka. Miałem tak w tylnych drzwiach, winna była linka. Usterka mechaniczna. Musisz zdjąć tapicerkę tych drzwi, odczepić drut kutka od kasety zamka i sprawdzić, czy teraz działa zamykanie kluczykiem i pilotem. Jesli to nie pomoże, konieczna wymiana całej kasety, jest raczej nierozbieralna i nienaprawialna. I na to bym stawiał.

> Inna sprawa to silownik drzwi kierowcy.. nie otwiera i nie zamyka sie

> z pilota ale steruje reszta zamkow jak uzyje kurka lub

> kluczyka..

Pilot steruje wszystkimi drzwiami oprócz kierowcy, a kluczyk i kurek steruje wszystkimi i kierowcy też - tak zrozumiałem - przerwa w obwodzie sterowania silnika w drzwiach kierowcy (jeden z 3 przewodów: czarno-czerwony, czarno-żółty, czarno-niebieski), wtedy drzwi kierowcy zamykają się tylko mechanicznie kluczykiem, ale pilot steruje pozostałymi drzwiami normalnie. Przerwa może być w przelotce między słupkiem a drzwiami, w tej gumowej rurce. Tam wskutek przeginannia przewodów w zimie pęka na nich izolacja, a korozja robi swoje. U mnie w tym miejscy pękł przewód masy od szyb i szybka przestała działać.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kiedyś mrugały? Może TTTM?

Kierunkowskazami steruje multitimer. Ze sterownika CZ do multitimera idzie jeden przewód: z A14 kolor czarno-biały, pewnie gdzieś jest przerwa?

Najpierw sprawdź napięcie na tym wyjściu w momencie sterowania pilotem, może usterka jest w module CZ?

Sprawdź też, czy wszystkie kierunkowskazy mrugają po właczeniu przełacznika świateł awaryjnych, bo może walniety jest właśnie multitimer.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na A14 napięcie jest cały czas 12V.

Ale okazało sie,że styk w gnieździe był zagięty.Naprawiłem.Niestety nadal kierunki nie błyskały.

Wprowadziłem autoalarm w stan serwisowy / coś mi szwankuje tak apropo - Proksima BP / i nagle wszystko chodzi jak fabryka.

Ale napięcie naA14 nadal cały czas 12V.

Zastanawiam się co zrobić z alarmem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wprowadziłem autoalarm w stan serwisowy / coś mi szwankuje tak apropo

> - Proksima BP / i nagle wszystko chodzi jak fabryka.

To teraz już kierunki mrugają, czy nie? Może winny jest autoalarm? A co do napięcia na A14 to może jest tak krótki impuls masowy, że woltomierz tego nie zauważa? Może lepiej sprawdzić sondą stanów logicznych CMOS? Tylko trzeba ją mieć... Od biedy może wystarczy LED z rezystorem, wtedy zauważysz krótką przerwę w świeceniu...

Jak masz od kogo, najlepiej podmienić na chwilę moduł CZ i wszystko lub wiele się wyjaśni.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierunki mrygają.Modół centralnego jest ok.

To raczej autoalarm głupieje.I chyba - jutro jeszcze zajrzę do niego - pójdzie do demontażu.

Po dzisiejszej walce okazało się że przyczyną całego zamieszania był przerwany przewód w łączniku w drzwiach kierowcy sterujacy siłownikiem zamka.

Wszystko już naprawione i pieknie działa.

Podziękowania dla wszystkich za pomoc i sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.