bruno241 Napisano 2 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2005 http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=53384697 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_luk1 Napisano 2 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2005 > http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=53384697 Są do tego wtyczki do czujników? A jakich dwóch czujnikach temperatury piszesz na allegro? Ja mam chyba jeden Nadaję sie to do Fabii 1,4 MPi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bruno241 Napisano 3 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2005 > Są do tego wtyczki do czujników? nie-sa do podlaczenie 4 kable i naprawde nie trzba miec wyksztalcenia elektrycznego zeby to zrobic-szczegolowa instrukcje moge na maila wyslac > A jakich dwóch czujnikach temperatury piszesz na allegro? > Ja mam chyba jeden masz jeden ale podwojny (4 styki) > Nadaję sie to do Fabii 1,4 MPi? sadze ze tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 3 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2005 > http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=53384697 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bruno241 Napisano 3 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2005 no to ja proponuje przetestowanie-jesli uznasz ze nie ma pozytywnego efektu stawiam a jesli jednak bedzie dzialalo to ja pije za twoja kase:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ziewal Napisano 3 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2005 No więc tak : Mam to cudo u siebie zainstalowane i powiem ze to na prawde działa. Auto dostało lekkiego "kopa" obroty lekko wzrosły i sa stabilne, spalanie powiem, że jest takie samo ale tylko dlatego, że od momentu jak auto lepiej się zwija to i ja je mocniej cisnę Na trasie auto spaliło mi 8 litrów gazu na 100 km a predkośc wynosiła 90-120 tak więc jest chyba ok. Szczeże polecam urządzonko bruna241. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 4 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 > No więc tak : > Mam to cudo u siebie zainstalowane i powiem ze to na prawde działa. > Auto dostało lekkiego "kopa" obroty lekko wzrosły i sa stabilne, > spalanie powiem, że jest takie samo ale tylko dlatego, że od > momentu jak auto lepiej się zwija to i ja je mocniej cisnę Na > trasie auto spaliło mi 8 litrów gazu na 100 km a predkośc > wynosiła 90-120 tak więc jest chyba ok. Szczeże polecam > urządzonko bruna241. Pozdrawiam Ziewal. Pierwsza wiadomość na kącikach ??? coś mi to śmierdzi , czy ty aby nie jesteś klonem bruna241? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rami Napisano 4 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 > Ziewal. Pierwsza wiadomość na kącikach ??? coś mi to śmierdzi , czy > ty aby nie jesteś klonem bruna241? właśnie to samo miałem napisać A pozatym to ładnie to zarabiać na kolegach z forum ??? Forum jest po to żeby się dzielić wiedzą i pomysłami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 4 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 > Ziewal. Pierwsza wiadomość na kącikach ??? coś mi to śmierdzi , czy > ty aby nie jesteś klonem bruna241? Sam jesteś klonem, nie znasz bruna241 więc sie powstrzymaj od takich tekstów. Bruno241 jest zbyt powaznym userem, aby pisac bzdury. Skoro u niego działa to chyba jest coś w tym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 4 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 > no to ja proponuje przetestowanie-jesli uznasz ze nie ma pozytywnego > efektu stawiam > a jesli jednak bedzie dzialalo to ja pije za twoja kase:) Ja tam wolę wydać 10x tyle ale na coś co naprawdę działa i funkcjonuje tylko na LPG. OFC chodzi o WARIATOR. PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 4 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 > Sam jesteś klonem, nie znasz bruna241 więc sie powstrzymaj od takich > tekstów. Bruno241 jest zbyt powaznym userem, aby pisac bzdury Ale ziewal napisał dopiero 1. post... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 4 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 > Ale ziewal napisał dopiero 1. post... A nie sądzisz, że mógł to kupic od Bruna ? Poza tym inne miasta, inne IP, ciut naciągana teoria o klonach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bruno241 Napisano 4 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 > Ziewal. Pierwsza wiadomość na kącikach ??? coś mi to śmierdzi , czy > ty aby nie jesteś klonem bruna241? ziewal nie jest moim klonem-sprzedalem mu to urzadzenie i poprosilem go wczoraj zeby napisal opinie. tak jak juz pisalem zrobilem to dla siebie- i jestem zadowolny. sprzedalem to koledze z gdanska (ziewalowi) i z niecierpliwoscia czekalem na opinie kogos niezaleznego, najlepiej kogos kto nie zajmuje sie elektronika nikogo nie namawiam-poprostu polecam bo naprawde to dziala.jestem w stanie sie umowic z kims z okolic gliwic i mozemy wspolnie przetestowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bruno241 Napisano 4 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 > Ja tam wolę wydać 10x tyle ale na coś co naprawdę działa i > funkcjonuje tylko na LPG. OFC chodzi o WARIATOR. > PZDR oczywiscie kazdy dokonuje najlepszego wyboru dla siebie ja sadze ze zawsze trzeba znalesc ten zloty srodek -stosunek jakosci do ceny a tak na marginesie to czekam tylko az to moeje urzadzenie kupi jakis user z wieksza iloscia postow i napisze czy warto czy nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 4 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 > A nie sądzisz, że mógł to kupic od Bruna ? Poza tym inne miasta, inne > IP, ciut naciągana teoria o klonach Młody już nie jestem a i z natury jestem nieufny, więc ziewal nie jest dla mnie jeszcze wiarygodnym userem. Do bruno... to nic nie mam. Jak zaoferuje (chyba nawet zaoferował) możliwość zwrotu (po przetestowaniu) to daję mu duży plus. Jest jeszcze inny aspekt: wpływ urządzania na silnik. Czy w dłuższym czasie nie pomiesza ten wynalazek adaptacji ecu noPB i nie będzie miał innego negatywnego wpływu na pracę silnika. Zauważ, że nikt znany (chodzi o firmę) tego nie sprzedaje (przynajmniej mi nic nie wiadomo). To może wskazywać (ale nie musi, przy czym ja tego nie będę weryfikował), że wynalazek jest z ej samej grupy co "czipy do tdi" za 9.99... PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 4 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 > oczywiscie kazdy dokonuje najlepszego wyboru dla siebie > ja sadze ze zawsze trzeba znalesc ten zloty srodek -stosunek jakosci > do ceny > a tak na marginesie to czekam tylko az to moeje urzadzenie kupi jakis > user z wieksza iloscia postow i napisze czy warto czy nie Ja też poczekam... Z ciekawości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 4 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 > Młody już nie jestem a i z natury jestem nieufny, więc ziewal nie > jest dla mnie jeszcze wiarygodnym userem. > Do bruno... to nic nie mam. Jak zaoferuje (chyba nawet zaoferował) > możliwość zwrotu (po przetestowaniu) to daję mu duży plus. > Jest jeszcze inny aspekt: wpływ urządzania na silnik. Czy w dłuższym > czasie nie pomiesza ten wynalazek adaptacji ecu noPB i nie > będzie miał innego negatywnego wpływu na pracę silnika. > Zauważ, że nikt znany (chodzi o firmę) tego nie sprzedaje > (przynajmniej mi nic nie wiadomo). To może wskazywać (ale nie > musi, przy czym ja tego nie będę weryfikował), że wynalazek jest > z ej samej grupy co "czipy do tdi" za 9.99... > PZDR z informacji, które Bruno udzielił to to działa tylko na gazie, co do wynalazków - własnie na tym polega wynalazek, nikt nie wierzy, a później na przykład Nobel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bruno241 Napisano 4 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 > Młody już nie jestem a i z natury jestem nieufny, więc ziewal nie > jest dla mnie jeszcze wiarygodnym userem. > Do bruno... to nic nie mam. Jak zaoferuje (chyba nawet zaoferował) > możliwość zwrotu (po przetestowaniu) to daję mu duży plus. > Jest jeszcze inny aspekt: wpływ urządzania na silnik. Czy w dłuższym > czasie nie pomiesza ten wynalazek adaptacji ecu noPB i nie > będzie miał innego negatywnego wpływu na pracę silnika. > Zauważ, że nikt znany (chodzi o firmę) tego nie sprzedaje > (przynajmniej mi nic nie wiadomo). To może wskazywać (ale nie > musi, przy czym ja tego nie będę weryfikował), że wynalazek jest > z ej samej grupy co "czipy do tdi" za 9.99... > PZDR to dziala tak ze podczas jazdy na gazie czujnik temp. jest emulowany i ECU ma info o nizszej temp. silnika przez co przyspiesza zaplon kozystamy ze standardowej mapy zaplonu. nie obiecuje przyrostu mocy o 20KM - ale zapewniam ze auto na lpg. bedzie zwawsze i jazda jest przyjemniejsza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 4 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 > to dziala tak ze podczas jazdy na gazie czujnik temp. jest emulowany > i ECU ma info o nizszej temp. silnika przez co przyspiesza > zaplon > kozystamy ze standardowej mapy zaplonu. nie obiecuje przyrostu mocy o > 20KM - ale zapewniam ze auto na lpg. bedzie zwawsze i jazda jest > przyjemniejsza Nie neguję tego, ale pozwolisz, że nie będę sprawdzał na sobie. Wariator, o którym wspomniałem jest może droższy (duuuuuuuuuuużo), ale jest wynikiem wieloletnich doświadczeń firm zajmujących się elektroniką do LPG. Poza tym oferuje on kilka ustawień i działa tylko przy jeździe a nie na postoju. Dzięki temu jak auto stoi w korku (50-60% moich tras ) to wolałbym, żeby nic mi zapłonu nie przyspieszało... PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sztywny13 Napisano 4 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 > A nie sądzisz, że mógł to kupic od Bruna ? Poza tym inne miasta, inne > IP, ciut naciągana teoria o klonach Jak to dobrze znać IP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 4 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 > z informacji, które Bruno udzielił to to działa tylko na gazie, co do > wynalazków - własnie na tym polega wynalazek, nikt nie wierzy, a > później na przykład Nobel Ale nie wyłącza się przy jałowych obrotach silnika... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bruno241 Napisano 4 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 > http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=53384697 panowie nie dziwie sie waszyemu niedowierzaniu na allegro sprzedaja niektorzu rezystroki warte 20gr. za 8 zl i kaza to wpinac gdzie popadnie ja naprawde poswiecilem duzo czasu zeby to zrobic i przetestowac tak na logike : zaluzmy ze to jest jakies badziewie a ja jestem zwyklym naciagaczem to jestem pewny ze ze 1 oszukana osoba napisze o tym na forum -a ja jetem spalony panowie badzmy powazni za 35zl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blues Napisano 4 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 > http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=53384697 Zastanawiam się nad zakupem użądzenia Twojej produkcji. Mam tylko kilka pytań: - dlaczego nazywa się to "emulator temperatury" - czy pasuje do lanochoda - jakich kożyści można się spodziewać po zamontowaniu - mniej więcej jak to działa (nie chodzi o konkretny schemat, tylko ogólnie w kilku słowach) - czy nadaje się do każdego kompa Pozdro i czekam na odpowiedź. Edit: wycofuję pytanie. Odpowiedź na nie ukazała się jak ja pisałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bruno241 Napisano 4 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 > Nie neguję tego, ale pozwolisz, że nie będę sprawdzał na sobie. > Wariator, o którym wspomniałem jest może droższy > (duuuuuuuuuuużo), ale jest wynikiem wieloletnich doświadczeń > firm zajmujących się elektroniką do LPG. Poza tym oferuje on > kilka ustawień i działa tylko przy jeździe a nie na postoju. > Dzięki temu jak auto stoi w korku (50-60% moich tras ) to > wolałbym, żeby nic mi zapłonu nie przyspieszało... > PZDR a jak masz zimny silnik na benzynie to nie przeszkadza ci to ze zaplon jest wczesniejszy? sadze ze bardziej jest to niekorzystne na niedogrzanym silniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 4 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 > a jak masz zimny silnik na benzynie to nie przeszkadza ci to ze > zaplon jest wczesniejszy? > sadze ze bardziej jest to niekorzystne na niedogrzanym silniku A co to ma do rzeczy. U mnie silnik szybko się nagrzewa a na noPB rozgrzewam czasem zimą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bruno241 Napisano 4 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 > Zastanawiam się nad zakupem użądzenia Twojej produkcji. Mam tylko > kilka pytań: > - dlaczego nazywa się to "emulator temperatury" emuluje czujnik temp.-zmienia wartosc > - czy pasuje do lanochoda jesli masz 2 lub podwojny czujnik temp. > - jakich kożyści można się spodziewać po zamontowaniu stabilniejsze obroty na biegu jalowym i lepsza dynamika-silnik zwawiej sie wkreca > - mniej więcej jak to działa (nie chodzi o konkretny schemat, tylko > ogólnie w kilku słowach) oszukuje ECU w taki sposob ze on mysli ze silnik jest zimny przez co wyprzedza zaplon(kozysta ze standardowej mapy zaplonow dla benzyny). dzial tylko na lpg-na benzynie beda laly wtryski! > - czy nadaje się do każdego kompa > Pozdro i czekam na odpowiedź. > Edit: wycofuję pytanie. Odpowiedź na nie ukazała się jak ja pisałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bruno241 Napisano 4 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 > A co to ma do rzeczy. U mnie silnik szybko się nagrzewa a na noPB > rozgrzewam czasem zimą. a co ma do rzeczy to ze zaplon jest przyspieszony na wolnych obrotach? spalanie stukowe mozesz usyskac jesli wyprzedzisz za bardzo i jedziesz 70km/h na 5 biegu i gaz do dechy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 4 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 > a co ma do rzeczy to ze zaplon jest przyspieszony na wolnych > obrotach? > spalanie stukowe mozesz usyskac jesli wyprzedzisz za bardzo i > jedziesz 70km/h na 5 biegu i gaz do dechy Pisałeś o zimnym silniku. 70kmph jeżdżę na rozgrzanym a na pewno nie depczę gazu na zimnym silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bruno241 Napisano 4 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 > Pisałeś o zimnym silniku. 70kmph jeżdżę na rozgrzanym a na pewno nie > depczę gazu na zimnym silniku. kurcze o czym my rozmawiamy wogole?? ja rozumie ze chodzi o to czy zaplon nie bedzie za wczesny-wiec odpowiadam-NIE BEDZIE- gdyz nie jest zawczesny wtedy kiedy silnik jest jeszcze niedogrzany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 4 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 > kurcze o czym my rozmawiamy wogole?? > ja rozumie ze chodzi o to czy zaplon nie bedzie za wczesny-wiec > odpowiadam-NIE BEDZIE- gdyz nie jest zawczesny wtedy kiedy > silnik jest jeszcze niedogrzany Ale będzie przyspieszony w całym zakresie obrotów z jałowymi włącznie. IMO na dłuższą metę (20kkm+) to nie będzie ok dla silnika. To są moje obawy i dlatego nie zamierzam tego kupować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bruno241 Napisano 4 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 > Ale będzie przyspieszony w całym zakresie obrotów z jałowymi > włącznie. IMO na dłuższą metę (20kkm+) to nie będzie ok dla > silnika. To są moje obawy i dlatego nie zamierzam tego kupować. a dlaczego mialo by byc nie oki? naprawde nie zamierzam nikogo namawiac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bruno241 Napisano 4 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 > Ale będzie przyspieszony w całym zakresie obrotów z jałowymi > włącznie. IMO na dłuższą metę (20kkm+) to nie będzie ok dla > silnika. To są moje obawy i dlatego nie zamierzam tego kupować. a jak jest w silnikach z zasilaniem gaznikowym i z tradycyjnym aparatem? na lpg przyspiesza sie zaplon-jest wczesniejszy w calym zakresie i nic sie nie dzieje-spalania stukowego nie ma (no chyba ze ktos przesadzi to moze wystapic na benzynie) a w samochodach z wtryskiem mamy inna sytuacje-dlatego rozdzielilem to tak ze dziala tylko na lpg bo nie chodzi o spalanie stukowe albo tez jak twierdzisz o negatywny wplyw na silnik-ale o to ze mieszanka bedzie za bogata(wtryski bada lały) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bruno241 Napisano 4 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 > Nie neguję tego, ale pozwolisz, że nie będę sprawdzał na sobie. > Wariator, o którym wspomniałem jest może droższy > (duuuuuuuuuuużo), ale jest wynikiem wieloletnich doświadczeń > firm zajmujących się elektroniką do LPG. Poza tym oferuje on > kilka ustawień i działa tylko przy jeździe a nie na postoju. > Dzięki temu jak auto stoi w korku (50-60% moich tras ) to > wolałbym, żeby nic mi zapłonu nie przyspieszało... > PZDR a wariator nie przyspiesza w calym zakresie? ja mysle ze jak mu ustawisz zwore np na +6stopni to na podstawie czujnika halla przyspieszy w calym zakresie o 6 stopni + oczywisice wartosci z innych czujnikow np. temp, mapsensor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nom Napisano 4 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 > nie-sa do podlaczenie 4 kable i naprawde nie trzba miec wyksztalcenia > elektrycznego zeby to zrobic-szczegolowa instrukcje moge na > maila wyslac > masz jeden ale podwojny (4 styki) > sadze ze tak W fabii jest jeden czujnik temperatury i ma 2 styki, wiem bo wymieniałem, nie mam cyfrówki bo bym zdjęcie przesłał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nom Napisano 4 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 > a co ma do rzeczy to ze zaplon jest przyspieszony na wolnych > obrotach? > spalanie stukowe mozesz usyskac jesli wyprzedzisz za bardzo i > jedziesz 70km/h na 5 biegu i gaz do dechy Jak masz czujnik spalania stukowego to nie bedzie słychać detonacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nom Napisano 4 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 > Nadaję sie to do Fabii 1,4 MPi? Pawle, Ty elektronik i nie potrafisz sobie tego zrobić?;-) Podpowiem, że czujnik temp. w fabii w temp. pokojowej ma 20KOhm, przy 90*C 5K, 60*C - 7K (charakterystyka nie jest liniowa). Dalej kombinuj już sam. :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bruno241 Napisano 4 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 > Jak masz czujnik spalania stukowego to nie bedzie słychać detonacji. nie ujal bym tego w ten sposob ze " nie bedzie slychac" po prostu nie bedzie detonacji bo ecu opozni zaplon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nom Napisano 4 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 > nie ujal bym tego w ten sposob ze " nie bedzie slychac" > po prostu nie bedzie detonacji bo ecu opozni zaplon oczywiście. :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 4 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 > a wariator nie przyspiesza w calym zakresie? ja mysle ze jak mu > ustawisz zwore np na +6stopni to na podstawie czujnika halla > przyspieszy w calym zakresie o 6 stopni + oczywisice wartosci z > innych czujnikow np. temp, mapsensor Na wolnych obrotach NIE. Wariator podpina się pod TPS a potem potencjometrem reguluje się tak, aby na obrotach jałowych ni przyspieszał zapłonu. W przyapsku mojego silnika wariaor podpina się do czujnika położenia wału a nie do czujnika Halla. Poczytaj wątek bodajże yaboll'a nt. wariatora BRC. PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablomed Napisano 4 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 Prosiłbym o mały konkrecik: ile ten zapłon jest przyśpieszony w porownaniu do sytuacji bez urządzonka. Nawiasem mówiąc trafia do mnie sens tego urządzenia. Specem nie jestem ale w końcu gaz ma ileś tych oktanów i tak łatwo nie zastuka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 4 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 > Prosiłbym o mały konkrecik: ile ten zapłon jest przyśpieszony w > porownaniu do sytuacji bez urządzonka. stawiam,że o 0 stopni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bruno241 Napisano 4 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 > Na wolnych obrotach NIE. Wariator podpina się pod TPS a potem > potencjometrem reguluje się tak, aby na obrotach jałowych ni > przyspieszał zapłonu. W przyapsku mojego silnika wariaor podpina > się do czujnika położenia wału a nie do czujnika Halla. > Poczytaj wątek bodajże yaboll'a nt. wariatora BRC. > PZDR a czujnik polozenia walu i hall to nie to samo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablomed Napisano 4 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 Pytałem o ile przyśpiesza zapłon w czasie jazdy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bruno241 Napisano 4 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 > stawiam,że o 0 stopni "sygnal czujnika temperatury cieczy chlodzacej jaet takze wykorzystywany do korygowania kata wyprzedzenia zaplonu" mario rene cedrych "skoda felicia" str.77 na kat wyprzedzenia zaplonu wpyw ma : predkosc obrotowa silnika, kat polozenia przepustnicy, polozenie przepustnicy na biegu jalowym, temperatura cieczy chlodzacej, temperatura i cisnienie zasysanego powietrza "kat wyprzedzenia zaplonu jest regulowany przez elektroniczne urzadzenie sterujace wedlug zaprogramowanych w jego pamieci wartosci z uwzglednieniem syganlow z: -czujnika przepustnicy -czujnika polozenia i predkosci obrotowej walu korbowego -czujnika temp cieczy chlodzacej (przy zimnym silniku kat wyprzedzenia zaplonu zostaje zwiekszony)" mario rene cedrych skoda felicia str. 82 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bruno241 Napisano 4 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 > Pytałem o ile przyśpiesza zapłon w czasie jazdy! nie wiem jaka to jest wartosc nie mam interfejsu do ecu jezdzilem z podpietym laptopem do kompa gazowego i obserwowalem mieszanke i obroty na biegu jalowym- lepsze przyspieszenia sa moim subiektywnym odczuciem-ale nie tylko moim zreszta zaniedlugo sytuacja sie wyjasni bo jeden z kolegow z forum kupil to urzadzenie i jego opinia bedzie dla mnie bardzo wazna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 4 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 > "sygnal czujnika temperatury cieczy chlodzacej jaet takze > wykorzystywany do korygowania kata wyprzedzenia zaplonu" mario > rene cedrych "skoda felicia" str.77 > na kat wyprzedzenia zaplonu wpyw ma : predkosc obrotowa silnika, kat > polozenia przepustnicy, polozenie przepustnicy na biegu jalowym, > temperatura cieczy chlodzacej, temperatura i cisnienie > zasysanego powietrza > "kat wyprzedzenia zaplonu jest regulowany przez elektroniczne > urzadzenie sterujace wedlug zaprogramowanych w jego pamieci > wartosci z uwzglednieniem syganlow z: > -czujnika przepustnicy > -czujnika polozenia i predkosci obrotowej walu korbowego > -czujnika temp cieczy chlodzacej (przy zimnym silniku kat > wyprzedzenia zaplonu zostaje zwiekszony)" mario rene cedrych > skoda felicia str. 82 a wiesz,ze przy rozruchu na zimnym silniku zapłon sie raczej opóznia ? Jeśli już rzeczywiście sygnał z czujnika temperatury cieczy korzystnie wpływa na kąt wyprzedzenia zaplonu (w co watpie - musza być spełnione jeszcze inne zalezności,zeby ECU korygowało mapę),to są to zmiany niewielkie,na pewno nie rzedu 10-15*,jak to korygują wariatory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 4 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 > nie wiem jaka to jest wartosc nie mam interfejsu do ecu > jezdzilem z podpietym laptopem do kompa gazowego i obserwowalem > mieszanke i obroty na biegu jalowym- lepsze przyspieszenia sa > moim subiektywnym odczuciem-ale nie tylko moim > zreszta zaniedlugo sytuacja sie wyjasni bo jeden z kolegow z forum > kupil to urzadzenie i jego opinia bedzie dla mnie bardzo wazna wiesz...rezystory za 5 PLN z Allegro też dzialają Na tej samej zasadzie Jedynie pomiar kąta wyprzedzenia zapłonu albo VAG-iem,albo stroboskopem,w identycznych warunkach bez i z "urządzeniem",da odpowiedź,czy to rzeczywiście działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bruno241 Napisano 4 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 > wiesz...rezystory za 5 PLN z Allegro też dzialają > Na tej samej zasadzie > Jedynie pomiar kąta wyprzedzenia zapłonu albo VAG-iem,albo > stroboskopem,w identycznych warunkach bez i z "urządzeniem",da > odpowiedź,czy to rzeczywiście działa chcesz sie zalozyc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bruno241 Napisano 4 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 > a wiesz,ze przy rozruchu na zimnym silniku zapłon sie raczej opóznia > ? > Jeśli już rzeczywiście sygnał z czujnika temperatury cieczy > korzystnie wpływa na kąt wyprzedzenia zaplonu (w co watpie - > musza być spełnione jeszcze inne zalezności,zeby ECU korygowało > mapę),to są to zmiany niewielkie,na pewno nie rzedu 10-15*,jak > to korygują wariatory. nie twierdze ze sa to zmiany 10-15 stopni-nie obiecyuje 20KM wiecej-zapewniam ze autem jezdzi sie przyjemniej i jest to odczuwalne a nie sila sugestii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 4 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 > nie twierdze ze sa to zmiany 10-15 stopni-nie obiecyuje 20KM > wiecej-zapewniam ze autem jezdzi sie przyjemniej i jest to > odczuwalne a nie sila sugestii takie jest moje zdanie,i myślę,ze nie tylko moje... Siła sugestii bardzo duzo daje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.