Slawek_Carlsson Napisano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2007 ...ile to spali w mieście/na trasie ?? oczywiście ile BP i ile gazu bo kilka z gazem spotkałem...częsci drogie?? ne bede pytał o usterkowość bo wiem że sie nie psuje... chodzi oczywiście o motor 1.4 i teraz tak na poważnie dużo z tym kłopotów jest...?? chodzi głównie o roczniki 95-97... ...edit... takie coś znalazłem na przykład Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
punto_olo Napisano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2007 > ...ile to spali w mieście/na trasie ?? oczywiście ile BP i ile gazu > bo kilka z gazem spotkałem...częsci drogie?? ne bede pytał o > usterkowość bo wiem że sie nie psuje... chodzi oczywiście o > motor 1.4 i teraz tak na poważnie dużo z tym kłopotów jest...?? > chodzi głównie o roczniki 95-97... > ...edit... > takie coś znalazłem na przykład Wbrew pozorom 145 ma wiele wspólnego np z bravkami wahacze ... jest jeszcze weile innych wspólnych rzeczy więc dostępność do części nie nastarca większego kłopotu i nie są aż takie drogie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawek_Carlsson Napisano 23 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2007 > Wbrew pozorom 145 ma wiele wspólnego np z bravkami wahacze ... jest > jeszcze weile innych wspólnych rzeczy więc dostępność do części > nie nastarca większego kłopotu i nie są aż takie drogie. ...ok, a jak ze spalaniem...?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
violator Napisano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2007 > ...ok, a jak ze spalaniem...?? Mam rozumiec ze chodzi o 145 z boxerem ? Jezeli tak to 1,6 potrafi spokojnie zezrec 12 l w miescie, 8 - 9 na trasie... 1,4 wiele nie odbiega ze spalaniem. Ja osobiscie sprawilbym sobie 2.0 - spalanie pewnie niewiele wyzsze - wrazenia z jazdy - Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawek_Carlsson Napisano 23 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2007 > Mam rozumiec ze chodzi o 145 z boxerem ? Jezeli tak to 1,6 potrafi > spokojnie zezrec 12 l w miescie, 8 - 9 na trasie... 1,4 wiele > nie odbiega ze spalaniem. > Ja osobiscie sprawilbym sobie 2.0 - spalanie pewnie niewiele wyzsze - > wrazenia z jazdy - ...tak o boxera chodzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2007 > Wbrew pozorom 145 ma wiele wspólnego np z bravkami wahacze ... Oprócz zawieszenia (i hamulców - tarcze i klocki owszem, zaciski juz inne), które pasuje od B/B/M to nie ma nic wspólnego z bravkami lub czymkolwiek innym. Roczniki 95-97 podane przez kolegę to dwie rózne bajki. W 1995 silnik 1,4 to 90 konny bokser, w 1997 1,4 to 103 konny, rzedowy TwinSpark. Wszystkie części silnikowe (w bokserze) i mniej więcej 95% do twinsparka, skrzynie biegów (do obu typów) i w dużej częsci mechanizmy przeniesienia napędu pasują tylko od AR i od niczego innego. Ceny są wysokie, choć jeszcze nie przerażają. Ale mówienie, że niemal wszystko pasuje od fiata i jest niedrogie to po prostu nieprawda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2007 > ...tak o boxera chodzi... 1,4 boxer (a wlasciwie - 1,3) to za słaby silnik do tego auta. Totalny brak momentu obrotowego powoduje, ze elastyczność jest żadna i zeby w miare dynamicznie jechac trzeba utrzymywac mocno wysokie obroty, co skutkuje spalaniem rzędy kilkunastu litrow w mieście. Skrzynia biegów boksera jest oporna we współpracy nawet jak była nowa. Dużo lepiej kupic 1,6 bx. nieporownywalnie bardziej elastyczny (choc i tak niespecjalnie), i paadoksalnie - oszczędnejszy. Jest jeszcze 1,7 16v ale to już najwyższy stopien wtajemniczenia i najwieksze wydatki na utrzymanie, bo ten silnik ma kilka kosztownych błedów konstrukcyjnych które skutkują bardzo wysoką awaryjnością. z drugiej strony - boksery niesamowicie brzmią, i przez to, ze srodek ciężkosci jest nisko to swietnie sie prowadzą. Na dodatek to dość proste silniki i jeśli są zadbane to robią po pareset tysięcy bez kłopotów(nie dotyczy 1,7 16v). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
punto_olo Napisano 24 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2007 > Oprócz zawieszenia (i hamulców - tarcze i klocki owszem, zaciski juz > inne), które pasuje od B/B/M to nie ma nic wspólnego z bravkami > lub czymkolwiek innym. > Roczniki 95-97 podane przez kolegę to dwie rózne bajki. W 1995 silnik > 1,4 to 90 konny bokser, w 1997 1,4 to 103 konny, rzedowy > TwinSpark. > Wszystkie części silnikowe (w bokserze) i mniej więcej 95% do > twinsparka, skrzynie biegów (do obu typów) i w dużej częsci > mechanizmy przeniesienia napędu pasują tylko od AR i od niczego > innego. Ceny są wysokie, choć jeszcze nie przerażają. Ale > mówienie, że niemal wszystko pasuje od fiata i jest niedrogie to > po prostu nieprawda. napisałem wiele wspólnego a nie niemal wszystko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 24 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2007 > napisałem wiele wspólnego a nie niemal wszystko no to ja ci pisze, że oprócz takich rzeczy jak elementy zawieszenia (choć nie wszystkie), i układ hamulcowy (choć też nie w pełni) Alfa Romeo 145 jest autem w którym praktycznie nie występuje wymienność z Fiatem/Lancią. Pomijam drobiazgi, bo zawsze się dobierze jakąś rolkę, jakąś wtyczkę, ale jesli chodzi o silnik/skrzynię/napęd to wymienności z fiatem brak. Powód jest prozaiczny - 145/146 korzysta z boxera. A boxer został zaprojektowany na długo przed tym, jak AR weszła w mariaż z Fiatem, więc siłą rzeczy nie może miec on częsci zamiennych z fiatami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawek_Carlsson Napisano 24 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2007 ...a jak te silniki ( chodzi o 1,4 ) współpracują z LPG...?? jak boxer sobie z tym radzi...??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 24 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2007 > ...a jak te silniki ( chodzi o 1,4 ) współpracują z LPG...?? jak > boxer sobie z tym radzi...??? a skąd ja mam wiedzieć?? Ja to nawet w zapalniczce mam benzynę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawek_Carlsson Napisano 24 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2007 > a skąd ja mam wiedzieć?? Ja to nawet w zapalniczce mam benzynę ...tak zapytałem bo widzę że sporo możesz o tych silnikach powiedzieć...ja też nidgy nie miałem auta z gazem, ale przy obecnych cenach paliwa zastanawiam sie nad zakupem czegoś z LPG... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 24 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2007 > ...tak zapytałem bo widzę że sporo możesz o tych silnikach > powiedzieć...ja też nidgy nie miałem auta z gazem, ale przy > obecnych cenach paliwa zastanawiam sie nad zakupem czegoś z > LPG... ja tez nie poza tym - kup sobie 145 JTD. Albo nawet starsze TD. Oba oszczędne ii trwałe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawek_Carlsson Napisano 24 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2007 > ja tez nie poza tym - kup sobie 145 JTD. Albo nawet starsze TD. Oba > oszczędne ii trwałe. ...diesla też nie miałem nigdy i szczerze powiem ze troszkę sie obawiam...nie wiem czy słusznie... poza tym ten dzwięk boxera... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 24 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2007 > ...diesla też nie miałem nigdy i szczerze powiem ze troszkę sie > obawiam...nie wiem czy słusznie... poza tym ten dzwięk > boxera... no ja to tez nie wiem czego sie obawiasz. TD to silnik stosowany w Tipo, Temprze, Delcie, Dedrze i bóg wie w czym jeszcze. Troszkę klekoczący, ale całkiem dynamiczny, bezawaryjny i nieskomplikowany. JTD - to samo, tyle ze pod kadym względem lepiej. Szczerze mówiąc jak by to mialo byc moje jedyne autko, albo auto do jazdy na codzien, to bym nawet sie nie zastanawial i brał diesla. Jak nie masz za dużo kasy to pomyśl nie o 145, a o 155. Jest porządniejsza, lepiej zrobiona, dużo bardziej bezawaryjna i chyba nawet tańsza. No i nie wiem jak tobie, ale mi 155 zawsze bedzie się podobać PS - dla jasności. Miałem i 155 i 145 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
punto_olo Napisano 24 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2007 > no to ja ci pisze, że oprócz takich rzeczy jak elementy zawieszenia > (choć nie wszystkie), i układ hamulcowy (choć też nie w pełni) > Alfa Romeo 145 jest autem w którym praktycznie nie występuje > wymienność z Fiatem/Lancią. Pomijam drobiazgi, bo zawsze się > dobierze jakąś rolkę, jakąś wtyczkę, ale jesli chodzi o > silnik/skrzynię/napęd to wymienności z fiatem brak. > Powód jest prozaiczny - 145/146 korzysta z boxera. A boxer został > zaprojektowany na długo przed tym, jak AR weszła w mariaż z > Fiatem, więc siłą rzeczy nie może miec on częsci zamiennych z > fiatami tak na szybko ...poza wcześniej wymienionymi ...elektrowentylator - tipo tempra , przeguby chyba bez ABS - Brava aaaaaaaa no i korek od chłodnicy drążek stabilizatora - Brava , łożyska piasty ew cała piasta - brava, górne poduszki amortyzatorów - bravo, poduszki pod silnikiem -tempra, pompa paliwa - bravo, końcówki drążka kierowniczego - brava i wiele innych. Wiadomo że silnik to inna bajka i nic nie pasi ale większość rzeczy zużywanych to właśnie zawiecha i hamulce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_don Napisano 24 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2007 > ...ile to spali w mieście/na trasie ?? oczywiście ile BP i ile gazu > bo kilka z gazem spotkałem...częsci drogie?? ne bede pytał o > usterkowość bo wiem że sie nie psuje... chodzi oczywiście o > motor 1.4 i teraz tak na poważnie dużo z tym kłopotów jest...?? > chodzi głównie o roczniki 95-97... > ...edit... > takie coś znalazłem na przykład 1.4 boxer? awaryjnosc zalezy jak trafisz czesci droge spalnie pb kolo 8 / gaz 10 w 1.6 boxer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_don Napisano 24 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2007 > ...a jak te silniki ( chodzi o 1,4 ) współpracują z LPG...?? jak > boxer sobie z tym radzi...??? szczerze mowiac srednio. 1.6 + gaz - roznie bywa czesto obroty faluja od 600-1500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawek_Carlsson Napisano 24 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2007 ...hmm bede sie musiał zastanowić....na razie na 2,5 miesiaca jade do włoch i moze tam znajde jakiś ciekawy samochodzik... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 25 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2007 górne poduszki amortyzatorów w wersji z bokserem wymienne są co najwyżej z AR 33, ale nie z bravo Drążek stabilizatora?? W 145 BX taki jak w bravo??? Heh, dobre W TS owszem, jest wymienny. Ale tylko w wersjach 1,4 i 1,6. w 1,8 i 2.0 QV już nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apachos Napisano 26 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2007 Ja od siebie dodam jako 5 letni urzytkownik 145 że jeśli miałbym kupować alfe to nie boxera bo np u mnie cholernie awaryjny byl i nie 145 bo cholernie awaryjny byl. jesli juz to dozbierac i 156 kupic a jak cię nie stac na 156 to nie stac cię na alfę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apachos Napisano 26 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2007 > ...a jak te silniki ( chodzi o 1,4 ) współpracują z LPG...?? jak > boxer sobie z tym radzi...??? Ja miałem boxera na LPG i może dlatego również został zajechany w 3 lata jeździl super ale psul sie z reszta wszystko sie psulo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apachos Napisano 26 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2007 > 1.4 boxer? > awaryjnosc zalezy jak trafisz czesci droge > spalnie pb kolo 8 / gaz 10 w 1.6 boxer nie wiem skąd takie spalanie podałeś mi moja 145 w 1,6 palila ok. 14 l gazu jak ze swapowalem na 1,7 to spalanie spadlo a dynamika wzrosla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_don Napisano 26 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2007 > nie wiem skąd takie spalanie podałeś > mi moja 145 w 1,6 palila ok. 14 l gazu > jak ze swapowalem na 1,7 to spalanie spadlo a dynamika wzrosla. no kolo 10l el pi dzi napewno lyka jak jezdzi sie normalnie choc i 16 potraafi lyknac ale ostatnio czesciej stoi niz jezdzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apachos Napisano 26 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2007 > no kolo 10l el pi dzi napewno lyka jak jezdzi sie normalnie choc i > 16 potraafi lyknac > ale ostatnio czesciej stoi niz jezdzi no moja to albo zapier........................ albo stała i tak w kółko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_don Napisano 26 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2007 > no moja to albo zapier........................ > albo stała > i tak w kółko ja sie tam nie zna bo jezdze 147 , 145 jest kumpla i chyba tak do konca nie jest zadowolony z tego auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apachos Napisano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2007 > ja sie tam nie zna bo jezdze 147 , 145 jest kumpla i chyba tak do > konca nie jest zadowolony z tego auta 147 to pewnie inna bajka ja do konca nie jest zadowolony to nie tak źle ja znam jednego co wzial i spalil 145 w koncu tak mial jej dosyc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Master007 Napisano 2 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2007 > 147 to pewnie inna bajka > ja do konca nie jest zadowolony to nie tak źle > ja znam jednego co wzial i spalil 145 w koncu tak mial jej dosyc ja czesto jezdze Alfa 146 98 r z silnikiem 1.4 TS. Na gazie pali srednio 12-13l gazu w miescie. Na benzynie nawet nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dejw Napisano 3 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2007 > no ja to tez nie wiem czego sie obawiasz. TD to silnik stosowany w > Tipo, Temprze, Delcie, Dedrze i bóg wie w czym jeszcze. Troszkę > klekoczący, ale całkiem dynamiczny, bezawaryjny i > nieskomplikowany. JTD - to samo, tyle ze pod kadym względem > lepiej. > Szczerze mówiąc jak by to mialo byc moje jedyne autko, albo auto do > jazdy na codzien, to bym nawet sie nie zastanawial i brał > diesla. > Jak nie masz za dużo kasy to pomyśl nie o 145, a o 155. Jest > porządniejsza, lepiej zrobiona, dużo bardziej bezawaryjna i > chyba nawet tańsza. No i nie wiem jak tobie, ale mi 155 zawsze > bedzie się podobać > PS - dla jasności. Miałem i 155 i 145 Zgadzam sie - bierz TD, a najlepiej JTD. Silnikowo sie nie bedziesz musial martwic, a mnie wymiana wszystkich tulei na wahaczach (przod i tyl) w ASO kosztowalo okolo 700 zl (robota+czesci). Poza tym 145/146 nie maja raczej awaryjnych punktow. Jesli bedziesz mial mozliwosc, to kup w Italii, bo od spodu bedzie wygladac duzo lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.