Skocz do zawartości

Coś z hamulcami...


grzesiek79

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem który występuje tylko podczas hamowania. Problem polega przy naciśnięciu hamulca zaczyna mocno drgać cały samochód (im większa prędkość podczas hamowania tym mocniej odczuwalne są te drgania). Wiem że kończą mi się klocki i zamierzam je wymienić ale czy to one mają z tym coś wspólnego? Czy zły stan bębnów hamulcowych i okładzin z tyłu może powodować takie drgania samochodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam problem który występuje tylko podczas hamowania. Problem polega

> przy naciśnięciu hamulca zaczyna mocno drgać cały samochód (im

> większa prędkość podczas hamowania tym mocniej odczuwalne są te

> drgania). Wiem że kończą mi się klocki i zamierzam je wymienić

> ale czy to one mają z tym coś wspólnego? Czy zły stan bębnów

> hamulcowych i okładzin z tyłu może powodować takie drgania

> samochodu?

ja tak mialem jak w samochodzie byly zwichrowane tarcze z przodu rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kurcze, tarcze wymieniałem jakieś 20 tys km temu. Założyłem Brembo.

> Co może być powodem tego że się zwichrowały?

Wez napisz co z hamulcow i kiedy wymianiales oraz na co bo tak to mozna strzelac w ciemno. Moga to byc tarcze z przodu, szczeki.. lub z tylu bebny, szczeki wink.gif

Ja tylko napisalem ze u mnie tak bylo gdy mi sie tarcze juz zuzyly niestety. U ciebie moze byc rownie dobrze cos innego ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wez napisz co z hamulcow i kiedy wymianiales oraz na co bo tak to

> mozna strzelac w ciemno. Moga to byc tarcze z przodu, szczeki..

> lub z tylu bebny, szczeki

> Ja tylko napisalem ze u mnie tak bylo gdy mi sie tarcze juz zuzyly

> niestety. U ciebie moze byc rownie dobrze cos innego

Klocki i tarcze wymieniałem jakieś 20 tys km temu. Co do tyłu to nie pamiętam dokładnie wymieniałem szczęki. Szczęki były wymieniane ale bębny chyba przejeździły 186 tys km i są od nowości w samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ze ile przejezdzily? Nie mam pytan

> Wez je moze wymien bo juz chyba sa troche cienkie...

Nie wiem czy były wymieniane bo jestem drugim właścicielem samochodu. Zastanawiam się nad tym czy zużyte bębny mogą powodować takie drgania podczas hamowania, gdyż wg mnie drgania bardziej odczuwane są z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy były wymieniane bo jestem drugim właścicielem samochodu.

> Zastanawiam się nad tym czy zużyte bębny mogą powodować takie

> drgania podczas hamowania, gdyż wg mnie drgania bardziej

> odczuwane są z przodu.

Wez samochod na podnosnik i sprawdzaj.. Tak to mozna w ciemno strzelac ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kurcze, tarcze wymieniałem jakieś 20 tys km temu. Założyłem Brembo.

że Brembo to nie znaczy ze najlepsze - to są tarcze odpowiadające serii w rozsądnej cenie ok.gif

>Co może być powodem tego że się zwichrowały?

przegrzałeś hamulce, dostały wody i wystarczy - to nie są wentylowane tarcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy były wymieniane bo jestem drugim właścicielem samochodu. Zastanawiam się nad tym czy zużyte bębny mogą powodować takie drgania podczas hamowania,

mogą jak są zowalizowane ale chyba nie takie drgania o jakich piszesz

> gdyż wg mnie drgania bardziej odczuwane są z przodu.

też sądze że to przód sprawia ci te problemy - sam piszesz że klocki do wymiany - może się coś wcześniej zapiekło? Radzę ci wymień przy okazji przewody elastyczne i gumki zacisków (albo chodziaż wyczyść zaciski) no i płyn. Koszta nie wiele większe ale trochę więcej pracy no ale to są hamulce waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mogą jak są zowalizowane ale chyba nie takie drgania o jakich

> piszesz

> też sądze że to przód sprawia ci te problemy - sam piszesz że klocki

> do wymiany - może się coś wcześniej zapiekło? Radzę ci wymień

> przy okazji przewody elastyczne i gumki zacisków (albo chodziaż

> wyczyść zaciski) no i płyn. Koszta nie wiele większe ale trochę

> więcej pracy no ale to są hamulce

Przewody elastyczne niedawno wymieniałem bo jeden był zablokowany i ściągało podczas hamowania w prawą stronę.

Z tego co piszecie to mam pewnie pofałdowane tarcze. Czy wystarczy samo przetoczenie czy trzeba wymienić na nowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przewody elastyczne niedawno wymieniałem bo jeden był zablokowany i

> ściągało podczas hamowania w prawą stronę.

> Z tego co piszecie to mam pewnie pofałdowane tarcze. Czy wystarczy

> samo przetoczenie czy trzeba wymienić na nowe?

To zależy od ich grubości ale po 20kkm wydaje mi się że można przetoczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A wentylowanych tarcz nie powyginasz traktując je w taki sam sposób?

powyginasz ale zapewne zwykłe szybciej no chyba że sprawisz że jedne i drugie rozpalisz do czerwoności i wjazd w duuuuużą wodę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co piszecie to mam pewnie pofałdowane tarcze. Czy wystarczy samo przetoczenie czy trzeba wymienić na nowe?

uzależnione jest to od tego jak one wygladają i nie da się tego w ten sposób ocenić oraz od tego ile materiału będzie musiał tokarz zdjać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jest tak ze albo sa juz za cienkie albo marnego gatunku (w Polsce

> przewaznie liczy sie cena a nie jakosc).

Popatrz na to z drugiej strony czy do samochodu którego wartość rynkowa oscyluje w granicach 6000-9000 PLN zamontowałbyś tarcze kosztujące np. w granicach 1000PLN.

Trzeba znaleźć rozsądny kompromis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Popatrz na to z drugiej strony czy do samochodu którego wartość

> rynkowa oscyluje w granicach 6000-9000 PLN zamontowałbyś tarcze

> kosztujące np. w granicach 1000PLN.

> Trzeba znaleźć rozsądny kompromis.

Dlatego coraz wiecej kuncikowiczow brembo maxy zaklada wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam problem który występuje tylko podczas hamowania. Problem polega

> przy naciśnięciu hamulca zaczyna mocno drgać cały samochód (im

> większa prędkość podczas hamowania tym mocniej odczuwalne są te

> drgania). Wiem że kończą mi się klocki i zamierzam je wymienić

> ale czy to one mają z tym coś wspólnego? Czy zły stan bębnów

> hamulcowych i okładzin z tyłu może powodować takie drgania

> samochodu?

Odpiszę Ci tak z dużym prawdopodobieństem mozna powiedziec ze przyczyną są kończące sie klocki tylko dlaczego?skoro wymieniłeś je razem z tarczami 20kkm?a moze klocki są stare a tarcze nowe hmm.gif

Bardzo mozliwe ze klocki stały sie na tyle cienkie lub starły w kształt kołyski stąd charakterystyczne terkotanie w zacisku

Wymień klocki na nowe i sprawdź przetaczanie jest konieczne gdy na powierzchni tarczy są wyraźne rowki czy wżery od kamieni a tak....po co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Popatrz na to z drugiej strony czy do samochodu którego wartość

> rynkowa oscyluje w granicach 6000-9000 PLN zamontowałbyś tarcze

> kosztujące np. w granicach 1000PLN.

> Trzeba znaleźć rozsądny kompromis.

bez przesady, co ty za tarcze chcesz mieć za 1000 zeta?

Zimmermann to dobre tarcze, rzeczywiście są droższe ok 200-250 zeta do punto, ale moim zdaniem warto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam podobny problem

dzis po trasie zauwazylem ze podczas hamowania pojawiaja sie drgania na kierownicy

czym to moze byc spowodowane?? dzieje sie tylko podczs hamowania i wczesniej tego nie bylo

czy jest mozliwosc ze ktoras tarcza sie skrzywila?? a moze koncowka drazka albo cos z wahaczem

mozna z taim czyms jezdzic?? bo tarcze maja jakies z 10 tys i troche szkoda mi wyrzucac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam podobny problem dzis po trasie zauwazylem ze podczas hamowania pojawiaja sie drgania na kierownicy czym to moze byc spowodowane?? dzieje sie tylko podczs hamowania i wczesniej tego nie bylo czy jest mozliwosc ze ktoras tarcza sie skrzywila??

myślę że czytałeś to co wyżej pisaliśmy to dopowiedź znasz i to było raczej pytanie retoryczne

> a moze koncowka drazka albo cos z wahaczem

sprawdź to się przekonasz - jak to ocenić czy masz luzy jak auta nie mam prze nosem hmm.gif - stuka coś podczas jazdy

> mozna z taim czyms jezdzic?? bo tarcze maja jakies z 10 tys i troche szkoda mi wyrzucac

twoje auto, twoje hamulce - a jak klocki wygladają? rozkręć wszystko. przeczyść, oceń wizualnie stan tarcz i klocków, poskładaj jak ok i sprawdź czy jest dobrze waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam podobny problem

> dzis po trasie zauwazylem ze podczas hamowania pojawiaja sie drgania

> na kierownicy

... u mnie podobnie ale nie wiem czy ma to znaczenie bo pojawiło się to po wymianie opon z zimowek na letnie kiedy podczas odkręcania śrub zerwali gwint w piaście i nagwintowywali na nowo ??

czy to może byc przyczyna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przeciez podalem ze tarcze sa nowe ok 10 tys. a logiczne ze jak tarcze nowe to i klocki nowe

jak mają 10 kawałków przejechane to nie nowe a zresztą wyżej jest napisane że mogą się powykszywiać a dlaczego to też jest wspomniane. Mozesz założyc nowe i będą do dupy (juz muszę sick.gif mówić) Zobacz jak klocki wygladają. Wkońcu to 10 tysięcy. Nie dużo to fakt ale zawsze coś sie może stać

> podczas jazdy nie stuka

to luzów chyba nie ma ale sam już nie wiem co myślisz cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy były wymieniane bo jestem drugim właścicielem samochodu.

> Zastanawiam się nad tym czy zużyte bębny mogą powodować takie

> drgania podczas hamowania, gdyż wg mnie drgania bardziej

> odczuwane są z przodu.

zrób tak, zaciągaj ręczny powolutku, lecz nie do końca podczas jazdy np przy 60 km/h wtedy bedziesz wiedział czy to bębny, ja tak zrobiłem i wiem że tył mi telepie, a mam taki sam problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zrób tak, zaciągaj ręczny powolutku, lecz nie do końca podczas jazdy

> np przy 60 km/h wtedy bedziesz wiedział czy to bębny, ja tak

> zrobiłem i wiem że tył mi telepie, a mam taki sam problem.

No i mój problem z trzęsącym się autkiem podczas hamowania już rozwiązany. Wczoraj rozebrałem przednie hamulce, wyczyściłem zaciski, nasmarowałem tłoczki i prowadnice klocków. Rozebrałem też tył, okładziny są OK, bębny już troche przytarte ale jeszcze da się jeździć. Wyczyściłem wszystko i poskładałem. Jazda próbna wypadła super - nic już nie trzęsie, auto równo hamuje i nie ma żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i mój problem z trzęsącym się autkiem podczas hamowania już

> rozwiązany. Wczoraj rozebrałem przednie hamulce, wyczyściłem

> zaciski, nasmarowałem tłoczki i prowadnice klocków. Rozebrałem

> też tył, okładziny są OK, bębny już troche przytarte ale jeszcze

> da się jeździć. Wyczyściłem wszystko i poskładałem. Jazda próbna

> wypadła super - nic już nie trzęsie, auto równo hamuje i nie ma

> żadnych problemów.

a czym smarowałeś prowadnice klocków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.