Skocz do zawartości

Wymiana sworznia wahacza


p31

Rekomendowane odpowiedzi

Tydzień temu zamówiłem z Allegro nowe sworznie wachacza i wczoraj z kumplem sie wzieliśmy za wymiane. pad.gif

Jak ktoś będzie sie za to brał to nie ma sensu wymiana samych sworzni, cały nowy wachacz i 20 min i po robocie, a z odkręceniem starego sworznia to bój sie Boga furious.gifSworzeń nie był wbijany tylko przykręcony z góry śrubą na klucz hakowy i ni ch..a ni chciała sie ruszyć.Ale przynajmniej sworzeń był dobrze zabezpieczony.A te co kupiłem to wbiliśmy od dołu , a z góry mały pierścień, czy to będzie trzymać niewiem.gif

Czyli radze jak co kupić cały wachacz{57zł za szt, a sworzeń 26zł za szt} i prostsza robota.

Poprawa teraz jest , owszem, ale na jak długo? icon_rolleyes.gifbuu.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tydzień temu zamówiłem z Allegro nowe sworznie wachacza i wczoraj z

> kumplem sie wzieliśmy za wymiane.

> Jak ktoś będzie sie za to brał to nie ma sensu wymiana samych

> sworzni, cały nowy wachacz i 20 min i po robocie, a z

> odkręceniem starego sworznia to bój sie Boga Sworzeń nie był

> wbijany tylko przykręcony z góry śrubą na klucz hakowy i ni

> ch..a ni chciała sie ruszyć.Ale przynajmniej sworzeń był dobrze

> zabezpieczony.A te co kupiłem to wbiliśmy od dołu , a z góry

> mały pierścień, czy to będzie trzymać

> Czyli radze jak co kupić cały wachacz{57zł za szt, a sworzeń 26zł za

> szt} i prostsza robota.

> Poprawa teraz jest , owszem, ale na jak długo?

hmm

instrukcja serwisowa nie przewiduje wymiany samego sworznia wahacza icon_rolleyes.gif

ale cóż, Polak potrafi ... biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja teraz zamowilem dwa przeguby,dwa wahacze i obie koncowki drazkow za 253 zl z przesylka z jakiegos sklepu w Łodzi,bo podobny problem mialem(wahacz walil nawet na rownym,tego to ja juz nie rozumiem... niewiem.gifzlosnik.gif) a Starszy przestraszyl mnie,ze tamten sworzen musialbym prasa wyciskac i takie tam wiec za 50zl wiecej nie chcialo mi sie z tym bawic...

ciekaw jestem ile przeguby wytrzymaja ale skoro dwa lata gwarancji to moze nie bede sie az tak tym na razie martwil palacz.gif

tylko styl jazdy trza zmienic beksa.gif

koniec z but.gif podloge czerwona.gif,bo kupionego za wlasne to mi juz zal zlosnik.gif

teraz poczekac az przyjda,wymienic i zbieznosc-i tu mam pytanie-da sie to jakos,mniej wiecej chociaz,samemu ustawic(oczywiscie nie na dluzsza mete waytogo.gif) hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tydzień temu zamówiłem z Allegro nowe sworznie wachacza i wczoraj z

> kumplem sie wzieliśmy za wymiane.

> Jak ktoś będzie sie za to brał to nie ma sensu wymiana samych

> sworzni, cały nowy wachacz i 20 min i po robocie, a z

> odkręceniem starego sworznia to bój sie Boga Sworzeń nie był

> wbijany tylko przykręcony z góry śrubą na klucz hakowy i ni

> ch..a ni chciała sie ruszyć.Ale przynajmniej sworzeń był dobrze

> zabezpieczony.A te co kupiłem to wbiliśmy od dołu , a z góry

> mały pierścień, czy to będzie trzymać

> Czyli radze jak co kupić cały wachacz{57zł za szt, a sworzeń 26zł za

> szt} i prostsza robota.

> Poprawa teraz jest , owszem, ale na jak długo?

A co ja ci mówiłem 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raczej na krótko. Obstawiam 10 kkm nie więcej. Taką trwałość mają

> tanie sworznie/wahacze.

A te drogie to myślisz że więcej? icon_eek.gif

Nie będe przesadzał i za 150zł wachacza nie kupie, a te 10kkm to starczy.Oby nie po 10km. hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmm

> instrukcja serwisowa nie przewiduje wymiany samego sworznia wahacza

> ale cóż, Polak potrafi ...

czy wykręcałeś wahacz? sworzeń FABRYCZNIE jest przystosowany do wymiany, są dwa typy sworznia - z pierścieniem i z nakrętką.

Ja wymieniałem w obu wahaczach, w jednym założyłem pierścień a w drugim śrubę. Polecam sworzeń ze śrubą, można go dokładnie dokręcić, przy pierścieniu trzeba pokombinować aby sworzeń nie miał luzu wzdłużnego bo się wtedy szybko wybije i wyrobi gniazdo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie te na śrube napewno są pewniejsze, ale nie widziałem

> takich na allegro.Wszystko z pierścieniami.Ale i tak na drugi

> raz wymieniam cały wachacz, bez zbędnej zabawy.

Przez cały okres exploatacji swojego ex parcha, miałem oryginalne wahacze i tylko wymieniałem sworznie.

Za pierwszym razem skorzystałem z pomocy prasy hydrauliucznej, aby wywalić stare sworznie, a potem to już spoko. Te z pierścieniem dla pewności po zamontowaniu leciutko migomatem smarkałem w kilku miejscach i grało ok.gif

Auto jak sprzedawałem miało około 250 kkm na liczniku, a ile faktycznie przejechało niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A te drogie to myślisz że więcej?

Nie myślę. Jestem co to tego przekonany. Poszukaj w archiwum co inni pisali.

> Nie będe przesadzał i za 150zł wachacza nie kupie, a te 10kkm to

> starczy.

Oryginalny wahacz (TRW) potrafi wytrzymać nawet 100kkm a czasem i więcej. Tani wahacz bedziesz musiał wymienić w tym czasie kilka razy + koszty zbieżności za każdym razem więc moim zdaniem opłaca się zainwestować.

>Oby nie po 10km.

Oby. Tanie wahacze mają to do siebie, ze mają duży rozrzut jakości - jedne padają po 5kkm a inne po 25 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy wykręcałeś wahacz? sworzeń FABRYCZNIE jest przystosowany do

> wymiany, są dwa typy sworznia - z pierścieniem i z nakrętką.

> Ja wymieniałem w obu wahaczach, w jednym założyłem pierścień a w

> drugim śrubę. Polecam sworzeń ze śrubą, można go dokładnie

> dokręcić, przy pierścieniu trzeba pokombinować aby sworzeń nie

> miał luzu wzdłużnego bo się wtedy szybko wybije i wyrobi

> gniazdo.

Sworznie w UNO nie są wymienialne! Są montowane na prasie w fabryce, ale nie jest przewidziana ich wymiana. Żadne ASO tego nie zrobi, a nawet warsztaty już nie bardzo się tego imają, gdyż wahacz teraz grosze kosztuje (nie oryginlany rzecz jasna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też niedawno wymieniałem sworznie (oba)i zmieniłem na skręcane nakrętką(35zł/szt). najtrudniej było wykręcic naketkę ze sworznia (starego). w końcu boschówka pomogła hehe.gif a z wybiciem nie miałem problemu bo poradziłem sobie na rurze podstawionej pod wachacz (tak aby sworzeń wpadł wewnątrz tej rury)a z góry dobrałem rurę o średnicy sworznia i za pomocą młotka sworzeń wypadł bezproblemowo. montaż zapewniłem sobie praską

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy wykręcałeś wahacz? sworzeń FABRYCZNIE jest przystosowany do

> wymiany, są dwa typy sworznia - z pierścieniem i z nakrętką.

> Ja wymieniałem w obu wahaczach, w jednym założyłem pierścień a w

> drugim śrubę. Polecam sworzeń ze śrubą, można go dokładnie

> dokręcić, przy pierścieniu trzeba pokombinować aby sworzeń nie

> miał luzu wzdłużnego bo się wtedy szybko wybije i wyrobi

> gniazdo.

kolego, FABRYCZNIE to znaczy od rzemieślnika z Popierdółek Małych

fabrycznie to w Uno sworzeń jest wymieniany wraz z wahaczem admin.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sworznie w UNO nie są wymienialne! Są montowane na prasie w fabryce,

> ale nie jest przewidziana ich wymiana. Żadne ASO tego nie zrobi,

> a nawet warsztaty już nie bardzo się tego imają, gdyż wahacz

> teraz grosze kosztuje (nie oryginlany rzecz jasna).

Wiec ja wymieniałem sobie sam, jest to prosta robota. Gdyby sworzeń był niewymienialny to by był przyspawany. A tak w trosce o środowisko i nasze kieszenie można sobie wymienić sam sworzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiec ja wymieniałem sobie sam, jest to prosta robota. Gdyby sworzeń

> był niewymienialny to by był przyspawany. A tak w trosce o

> środowisko i nasze kieszenie można sobie wymienić sam sworzeń.

Ekolog rotfl.gif

A co w starym wahaczu truje srodowisko? Metal czy guma ?

Wymiana samych sworzni to mega strata czasu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolego, FABRYCZNIE to znaczy od rzemieślnika z Popierdółek Małych

> fabrycznie to w Uno sworzeń jest wymieniany wraz z wahaczem

tylko że nawet producent wahaczy na pierwszy montaż (TRW) sprzedaje sworznie wahacza i to w dwóch wersjach.

Jes też całe multum innych firm produkujących same sworznie.

Tak wiec są to elementy wymienialne i fabrycznie przewidziane do wymiany , a to że tego serwisy nie chcą robic to inna bajka.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko że nawet producent wahaczy na pierwszy montaż (TRW) sprzedaje

> sworznie wahacza i to w dwóch wersjach.

> Jes też całe multum innych firm produkujących same sworznie.

> Tak wiec są to elementy wymienialne i fabrycznie przewidziane do

> wymiany , a to że tego serwisy nie chcą robic to inna bajka.

> pozdr

IMO to sie śmieszne robi, ludziom sie nie przemówi do rozumu, że lepiej zmienić sam sworzeń na firmowy bo w całym wahaczu to on jest najważniejszy a to jakiej produkcji będzie metalowy korpus wahacza ma już mniejsze znaczenie - metalowo-gimowe tuleje też nie padaja tak jak biedne sworznie po 10 kkm.

Ale niektórzy są jacys nawiedzeni i "instrukcje serwisowe" to dla nich wyrocznia a firmy takie jak MOOG, TRW czy OCAP to są rzemieślnicze popierdółki.

zlosnik2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale niektórzy są jacys nawiedzeni i "instrukcje serwisowe" to dla

> nich wyrocznia a firmy takie jak MOOG, TRW czy OCAP to są

> rzemieślnicze popierdółki.

Stary kupuje wahacze TRW za 70pln zrobilem juz na nich 15kkm i jest git. Teraz proste godzina mojej roboty jest duzo wiecej warta niz kasa jaka zaoszczedze na wymianie sworznia miast wahacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stary kupuje wahacze TRW za 70pln zrobilem juz na nich 15kkm i jest

> git. Teraz proste godzina mojej roboty jest duzo wiecej warta

> niz kasa jaka zaoszczedze na wymianie sworznia miast wahacza.

A Ty to sobie myślisz, że ile trwa wybicie sworznia i wbicie nowego ? Operacja na jednym wahaczu nie wydłuży się o więcej niż godzine, można to zrobić z palcem w uchu w 30 minut i zaoszczędzić przynajmniej 30 zł. No ale Ty zarabiasz 60 zł/h i masz to gdzieś nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stary kupuje wahacze TRW za 70pln zrobilem juz na nich 15kkm i jest

15kkm to nie jest dużo i zależy po jakich drogach wink.gif

Ja jeździłem po bezdrożach i wierz mi nie oszczędzałem auta i podejrzewam, że te zamienniki by nie dały rady.

Właśnie dla tego w stare oryginalne wahacze pakowałem nowe sworznie - fakt, że roboty więcej, ale i spokój na dłuższy czas ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> już raz Cie Hysek poprawiał, a Ty dalej swoje

> Quote:

> Przez cały okres exploatacji swojego ex parcha, miałem oryginalne

> wahacze i tylko wymieniałem sworznie.

Z punktu widzenia merytorycznego, jakie ma znaczenie czy waHacz czy waCHacz? sciana.gif Chyba jedno i drugie w miare zrozumiane hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymieniać to tylko cały wahacz łącznie z gumami i tylko ORYGINALNY bo te z allegro to ... sciana.gif

A co do wytrzymałości sworznia...

Pomyśl. Cały ciężar auta opiera się na mcpersonie a ten sworzeń przenosi siły przód-tył i lewo-prawo, ale nie góra-dół, więc tam jakiegoś arcy-zabezpieczenia nie potrzeba, aczkolwiek lepiej żeby to nie wypadło grinser006.gifchociaż nawet jak wypadnie to się całkiem nie rozpadnie, bo: do góry nie wyskoczy a jeśli w dół, to najwyżej powstanie luz na dole duży i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pierscien byl od góry, sworzen wytrzymal 100 km

> KB

tak jak pisali poprzednicy......wymieniac sam sworzeń wasza sprawa ok.gif

ale tak jak pisał kolega Hysek pospawac w kilku miejscach bo w przeciwnym razie cała operacja to tylko strata czasu i pieniędzy

zauważ że wybity sworzeń wybija także otwór w wahaczu więc odpowiedz sobie sam na to zagadnienie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ekolog

> A co w starym wahaczu truje srodowisko? Metal czy guma ?

> Wymiana samych sworzni to mega strata czasu...

sory ale dla mnie ekolodzy to w większości zgraja oszustów

a jak myślisz ile energii pochłania wyprodukowanie sworznia a ile wahacza? jakie są koszty ponownego przetworzenia ?

przelicz kilogramy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.