rwIcIk Napisano 17 Października 2007 Udostępnij Napisano 17 Października 2007 FAQ (w budowie) czyli często zadawane pytania i krótkie odpowiedzi na nie - pomożecie w tworzeniu?! Przy okazji PROŚBA - poczytajcie trochę, zanim zadacie pytanie na forum! Skorzystajcie z opcji "Szukaj": autokacik.pl/search albo z opcji "Znajdź w tym kąciku" u dołu strony Kącika Chevroleta. Zajrzyjcie na klubową stronę http://chevrolet.autokacik.pl/ , alternatywnie na http://klubchevroleta.pl/ Informacje w FAQ mają charakter wyłącznie poglądowy. Nie możecie swoich decyzji serwisowo-eksploatacyjnych opierać wyłącznie na tym co tu jest napisane! Proszę o dodawanie w tym wątku pytań i gotowych odpowiedzi. Pytania bez odpowiedzi proszę zadawać na forum! Umówmy się, że każdy w tym wątku może dodać coś od siebie, ja będę moderował i dodawał do FAQ. Większe opracowania będą dodawane do działu techicznego na naszej stronie PoradyTechniczne. --------------------------------------------------------------------------------- 1. Porysowane przednie szyby. Czemu? - Na nowych szybach rysy bardziej rzucają się w oczy. Może szkło jakieś miękkie jest albo gumy wycieraczek zbyt twarde. Aby trochę temu zaradzić, zimą należy używać odmrażacza i dobrej skrobaczki. Na codzień mocno spryskiwać szybę, aby wycieraczki mniej rysowały, bo startują bez opóźnienia. Warto też wymienić stare pióra na nowe - już nawet roczne mogą nadawać się do wymiany. Stare potrafią rysować w miejscach, gdzie guma jest trzymana przez metalowe wypustki pióra. Guma tylko w tym miejscu jest dociskana do szyby i rysuje - powstają na szybie ślady w kształcie półkoli zataczanych przez wycieraczki. Czasem rysują się też boczne szyby od podnoszenia i opuszczania - trzeba szybko zgłaszać do ASO, aby wymienili uszczelki w drzwiach. 2. Lacetti hatchback - jeśli przestanie działać tylny spryskiwacz, to nie należy tego bagatelizować, bo potrafi to spowodować zwarcie w wiązce przewodów w tylnym słupku. To może być przyczyną nie gaśnięcia silnika po wyjęciu kluczyka ze stacyjki i żarzenie się tablicy przyrządów. 3. Lekko pukająca przekładnia kierownicza w Lacetti przy szybkich ruchach prawo-lewo na parkingu - ten typ tak ma, luz technologiczny. ASO wymienia na nową, jeśli pojawią się poważniejsze luzy. 4. Aby wymienić żarówkę w lampie przedniej w Lacetti, należy tę lampę wyjąć z auta. Odkręcamy dwie śruby na górze mocowań lampy - potrzebny klucz oczkowy 10 i jedną nakrętkę z tyłu lampy na wysokości wlewu płynu do spryskiwaczy - potrzebny klucz nasadowy 10 z przedłużką. Zdejmujemy złączki, wysuwamy lampę, wymieniamy żarówki i montujemy wszystko z powrotem. 5. Montaż haka do Lacetti (by matul). Właśnie kilka dni temu zamontowałem hak ... sprawa jest prosta ale trzeba uważać bo są haki z wycięciem zderzaka i bez, na allegro jest też hak bardzo tani ale bez homologacji (podobno można zamontować tylko do samochodu zarejestrowanego w Polsce --> jak rozumiem do obcego kraju z tym hakiem już nie pojedziemy ... więc odpada). Wybrałem hak firmy AUTO HAK Słupsk (bez cięcia zderzaka i z homologacją E20). Hak bardzo ładnie pasuje na swoje miejsce, utrudnieniem w montażu jest to że najpierw trzeba zamontować hak do zderzaka a dopiero później całość założyć (taka konstrukcja samochodu). Z plusów jest jeszcze to, że gniazdo jest montowane na sprężynie która umożliwia schowanie go pod zderzak (żeby wszystko łanie pasowało i się chowało potrzeba małej przeróbki - skrócić sprężynkę i dodatkowo dać 2 podkładki, do tego lekkie wygięcie blachy montażowej i wszystko gra jak należy). Koszty: hak z wiązką 423zł + montaż (montowałem sam). Co elektryki ... nie potrzeba żadnego modułu ... wszystko gra jak należy, kierunki zachowują się normalnie (w niektórych samochodach zmiana obciążenia żarówek na większe powoduje stałe świecenie kierunków lub szybsze miganie). Dodatkowo zamontowałem układ (własna konstrukcja) który wyłącza światła przeciw mgielne jak jest podłączona przyczepa (przekaźnik + dioda + kondensator ... koszt około 9zł) ... przydaje się takie rozwiązanie wtedy gdy ciągniemy przyczepę kempingową - nie oślepiamy się ostrymi światłami odbitymi od jasnej przyczepy. Sam montaż jest prosty ale trzeba się przygotować na to że komplet śrub dostarczonych w zestawie nie wystarczy ... brakuje niestety śrub mocujących wzmocnienie zderzaka do belki haka i kilku podkładek. 6. Montaz świateł dziennych (by tdon): Cytuję Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 20 maja 2009 roku: (światła do jazdy dziennej) 1) powinny się automatycznie włączać, kiedy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika,45) 2) powinny wyłączać się automatycznie po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu, 3) przednie, boczne (jeżeli występują) i tylne światła pozycyjne, światła obrysowe (jeżeli występują) oraz oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej nie włączają się, jeżeli włączone są światła do jazdy dziennej (uwaga 45) 45) Dla pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2009 r. W pojazdach zarejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 r. dopuszcza się następujące wymagania w zakresie połączeń elektrycznych: połączenie elektryczne może być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne. ---------------------------------------------------------------------------- Opis będzie ogólny, ponieważ nie sposób jest wskazać szczegółowego miejsca wpięcia w poszczególnych autach, ale idea jest następująca: Bierzemy przekaźnik z zestykiem biernym. Jeden koniec cewki (zacisk 86 - patrz załączony obrazek) podajemy na masę, drugi (zacisk 85) wpinamy w obwód świateł pozycyjnych. Na zestyk przełączny (zacisk 30) podajemy napięcie z obwodu świateł drogowych, sprzed przekaźnika. Pod zestyk bierny (zacisk 87a) podpinamy lampki dzienne - ja u siebie jeszcze podzieliłem ten przewód na dwa i puściłem lewe i prawe na oddzielnych bezpiecznikach 3A, aby ewentualne zwarcie w jednej z lampek nie powodowało odstawienia obydwu. Skutek: kiedy tylko włączam kluczyk, zapalają się dzienne, ponieważ nie świecą pozycyjne (dźwignia świateł w pozycji "off", napięcie na obwód świateł drogowych podane przez stacyjkę, więc jest, przekaźnik odpuszczony, więc przewodzi). Prąd idzie z obwodu i przez bezpiecznik świateł drogowych, przez przekaźnik, do lampek dziennych. Teraz zapalam pozycyjne - dzienne gasną, ponieważ razem z pozycyjnymi złapał przekaźnik i rozłączył dzienne. Zapalam drogowe - dzienne nadal nie świecą, ponieważ nadal świecą pozycyjne. Skuteczne, zgodne z przepisami i nie wymagają pamiętania o zapaleniu - zawsze kiedy kluczyk jest w stacyjce, jakieś światła świecą. No i brak dodatkowych "klamotów" oprócz przekaźnika oczywiście (i ewentualnie bezpieczników). Jeszcze jedno: początkowo zrobiłem swoją instalację "po nowemu" tzn. bez podpinania tyłu. Efekt był taki, że po pierwsze sam się z tym źle czułem (jadąc na dziennych w średnią pogodę w terenach leśnych), a po drugie co chwila ktoś na radyjku wołał jadąc z tyłu, że nie mam świateł..... Po tygodniu dopiąłem tył (oczywiście przez diody !!!). Poniżej schemat podłączenia świateł LED bez przekaźnika (by john246): 7. Opis wykonania sterowania radia SONY w Lacetti PoradyTechniczne 8. Miejsce na kolejne wpisy ... PoradyTechniczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 17 Października 2007 Udostępnij Napisano 17 Października 2007 zaczalbym od porysowanych szyb. - na nowych widac wiecej - uzywac odmrazacza i dobrej skrobaczki. i moze niech kazdy wpisze swoje spalanie i jakis wykres zrbimy. ilosc usterek w 1 roku ekspolatacji, uwzglednilbym tylko holowanie do ASO i jezeli z powodu usterki samochod musial zostac w ASO dluzej niz 1 dzien, i moze cos o gazie jaka instalka, jakie spalanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 18 Października 2007 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2007 Tutaj, w tej odnodze wątku FAQ wpisujemy spalanie naszych aut - krótko: model, silnik, rodzaj eksploatacji i spalanie. Zapraszam Eksloatacja mojego Lacetti 1.6 4D: http://rwicik.republika.pl/GM_L.xls Średnie spalanie zmierzone podczas 60000km : 8,12L/100km. Jeżdżony ze średnio ciężką nogą, pół na pół trasy/miasto, latem z klimą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 18 Października 2007 Udostępnij Napisano 18 Października 2007 Spalanie Aveo 1.4 8V 2006. Miasto 8l/100 km, max 10l/100km Poza miastem 6l/100km Cykl mieszany 7l/100km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondziek Napisano 18 Października 2007 Udostępnij Napisano 18 Października 2007 LaceTTi 1,4 HB bez klimy, LPG, przebieg 23 000 km w wiekszosci moja trasa to miasto /warszawa/ - srednia 11,5 l/100km LPG poza miastem, w trasie srednie spalanie wychodzi 9,0 l/100km LPG chyba wychodzi katalogowe spalanie po doliczeniu do benzyny 25-30% jestem zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konradek Napisano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2008 Lacetti 1.8 z klimą, sedan, benzyna: cykl mieszany po 7 miesiącach 8,44 l/100 km bardzo ciężko zejść w trasie poniżej 7, w mieście bez korków około 9 , w korkach nawet ponad 11 najniższe miesięczne spalanie 7,7; najwyższe 9,1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafre Napisano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2008 Lacetti HB 1,4 7500km przebiegu nie zagazowany, jazda delikatna bez wlaczonej klimy, w międzyczasie wymiana termostatu: - Miasto, jesli Wloclawek mozna miastem nazwac, bez korkow 11,5l - i za zadna cholere nie chce zejsc nizej, ciekawe jak by to bylo np. w Warszawie pewnie z 20 by lyknal. - Poza miastem w granicach 8l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
suzukis Napisano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2008 Splanie: Aveo 1,2 5dHB + Gaz sekwencyjny fabryczny Miasto: ok 10l. LPG (+1l. Pb95) Traska ok 8l. LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konradek Napisano 16 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2008 > Lacetti 1.8 z klimą, sedan, benzyna: > cykl mieszany po 7 miesiącach 8,44 l/100 km > bardzo ciężko zejść w trasie poniżej 7, w mieście bez korków około 9 > , w korkach nawet ponad 11 > najniższe miesięczne spalanie 7,7; najwyższe 9,1 1060 km - trasa Warszawa-Krynica-góry-Warszawa - załadowany na maxa - jazda różna (od szybkiej do bardzo wolnej po śniegu) - trochę po górach - 7,8 l/100 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 17 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2008 > 1060 km - trasa Warszawa-Krynica-góry-Warszawa - załadowany na maxa - > jazda różna (od szybkiej do bardzo wolnej po śniegu) - trochę po > górach - 7,8 l/100 km Podobna trasa i mi wyszło 7,7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Babinicz Napisano 31 Marca 2008 Udostępnij Napisano 31 Marca 2008 > Podobna trasa i mi wyszło 7,7 Korzystajac z Twojego arkusza w Excelu, jak na razie wychodzi mi 6.5-7.5 ltr/100km Diesel rules choc i tak mnie to nie intresuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konradek Napisano 1 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2008 > Lacetti 1.8 z klimą, sedan, benzyna: > cykl mieszany po 7 miesiącach 8,44 l/100 km > bardzo ciężko zejść w trasie poniżej 7, w mieście bez korków około 9 > , w korkach nawet ponad 11 > najniższe miesięczne spalanie 7,7; najwyższe 9,1 Osiągnąłem najniższe spalanie - niecałe 6,5 l/100 km w trasie Trasa Gdańsk - Warszawa, bez korków i klimy, jazda spokojna, w miarę szybka, nie musiałem zbyt często ostro przyśpieszać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pty Napisano 2 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2008 Lacetti kombi 2,0 diesel, miasto, dwie osoby na pokładzie, klima, 50% jazd z drabinami na dachu. 8,5 l/100km. Test pełnego baku. Nalewane pod korek, 640 km i dolane 54l (tyle weszło pod korek). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzeziel Napisano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2008 > Lacetti 1.8 z klimą, sedan, benzyna: > cykl mieszany po 7 miesiącach 8,44 l/100 km > bardzo ciężko zejść w trasie poniżej 7, w mieście bez korków około 9 > , w korkach nawet ponad 11 > najniższe miesięczne spalanie 7,7; najwyższe 9,1 JEJ jak to mozliwe ???? u mnie 1.8 16V Miasto WAWA - LPG 13-15L (tu duzo zalezy od jakosc gazu) - z klima przy dynamicznej ale nie wyscigowej jezdzie, 1-2 os na pokladzie Trasa: 2 pasy, 4 os, - wawa-katow. 120-140km/h = 11.5l/100km (klima) - tankowane w Wawie - katow-wawa. 140-160km/h = 9.9/100km (bez klimy) - tankowane w katowicach Zwykla droga 120-140km/h - ok 11-12l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jezz Napisano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2008 No to ja też się dodam tutaj do wątku spalania: Samochód: Chevy Lacetti 2.0 TCDI Kombi Tankowanie nr 1: BP, Olej Ultimate - przejechane 660 km na 49,25 litra (klima włączone przez 20% czasu) - CYKL MIEJSKI - wynik 7,5 l/100 km Tankowanie nr 2: BP, Olej zwykły - przejechane 582 km na 47,42 litra (klima włączona przez 60 % czasu) - CYKL MIEJSKI - wynik 8,1 l/100 km Tankowanie nr 3 - dalem szansę Vervie - zobaczymy Średnie spalanie w mieście po przejechaniu blisko 1250 km przy klimie włączonej przez 40% czasu to ok 7,8 l/100 km, co przy mojej jeździe, którą określiłbym jako umiarkowany agresywny, daje naprawdę spore podstawy do zadowolenia Pzd P. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jezz Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > No to ja też się dodam tutaj do wątku spalania: > Samochód: Chevy Lacetti 2.0 TCDI Kombi > Tankowanie nr 1: BP, Olej Ultimate - przejechane 660 km na 49,25 > litra (klima włączone przez 20% czasu) - CYKL MIEJSKI - wynik > 7,5 l/100 km > Tankowanie nr 2: BP, Olej zwykły - przejechane 582 km na 47,42 litra > (klima włączona przez 60 % czasu) - CYKL MIEJSKI - wynik 8,1 > l/100 km > Tankowanie nr 3 - dalem szansę Vervie - zobaczymy > Średnie spalanie w mieście po przejechaniu blisko 1250 km przy klimie > włączonej przez 40% czasu to ok 7,8 l/100 km, co przy mojej > jeździe, którą określiłbym jako umiarkowany agresywny, daje > naprawdę spore podstawy do zadowolenia > Pzd > P. No wiec dalem szanse Vervie, ale wynik osiagnięty mnie jakoś nie poraża Na 607 km potrzebował 48,8 l, co daje spalanie na poziomie 8,05 l. Klima włączona przez maks 30% czasu, więc niezbyt długo. Może to kwestia nieco bardziej dynamicznej jazdy fragmentami No nic. Generalnie klasyfikacja przedstawia się u mnie tak w chwili obecnej: CYKL MIEJSKI BP Ultimate - 7,5l / 100 km BP zwykły - 8,1l / 100 km (ale przy klimie włączonej przez 60% czasu ) ON Verva - 8,05 l (klima chodziła tylko 30% czasu ) Obecnie zalałem Shell V-Power, a potem przetestuję jeszcze paliwko ze Statoila. Na innych stacjach ryzykował nie będę (to w końcu Common Rail ), ale wątpię, aby któryś z olejków zdołał się zbliżyć do BP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jezz Napisano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2008 > No wiec dalem szanse Vervie, ale wynik osiagnięty mnie jakoś nie > poraża Na 607 km potrzebował 48,8 l, co daje spalanie na > poziomie 8,05 l. Klima włączona przez maks 30% czasu, więc > niezbyt długo. Może to kwestia nieco bardziej dynamicznej jazdy > fragmentami No nic. Generalnie klasyfikacja przedstawia się u > mnie tak w chwili obecnej: > CYKL MIEJSKI > BP Ultimate - 7,5l / 100 km > BP zwykły - 8,1l / 100 km (ale przy klimie włączonej przez 60% > czasu ) > ON Verva - 8,05 l (klima chodziła tylko 30% czasu ) > Obecnie zalałem Shell V-Power, a potem przetestuję jeszcze paliwko ze > Statoila. Na innych stacjach ryzykował nie będę (to w końcu > Common Rail ), ale wątpię, aby któryś z olejków zdołał się > zbliżyć do BP Shell wypadł słabo Spalanie bliskie 8,3 w miescie przy podobnych warunkach jak dla Vervy. Zalalem znowu BP Ultimate i teraz testuje prz 50% wlaczonej klimy (jak jade rano do pracy, to mam wylaczona, a jak wracam, to wlaczam). Wyniki pewnie pod koniec miesiaca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 23 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2008 > Spalanie > Aveo 1.4 8V 2006. > Miasto 8l/100 km, max 10l/100km W Warszawie czesto do odciecia jezdzilem. Srednie spalanie ponad 10l/100km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KoTTeK Napisano 13 Września 2008 Udostępnij Napisano 13 Września 2008 Chevrolet AVEO II 2008 1,2 - przez około 3000 km przeważnie w trasie - 5,5-5,8 (producentowi wyszło 4,5l - chyba w próżni) - miasto - 7,8 - 8,0 - producent itd 7,2 Cholera oni wszyscy oszukują. Skad biorą te wartości. Być może jest takie spalanie bo to jest nowe auto. Pożyjemy-zobaczymy. Spodziewałem się troszeczke mniejszego spalania, bo naprawde jeżdże bardzo spokojnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 21 Października 2008 Udostępnij Napisano 21 Października 2008 > w wiekszosci moja trasa to miasto /warszawa/ - srednia 11,5 l/100km LPG U mnie jak zaczęły się powakacyjne korki spalanie wzrosło do 11-12l LPG w mieście, trasa ok. 10l LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2009 Epica 2.0 R6 benzyna, wersja LT, klima w trybie AUTO na stałe Spalanie w mieście 12-13L/100km - jazda normalna - raz ostro, innym razem kapelusz. Pokonana droga bardzo powtarzalna, z reguły odcinki ponad 15km. Spalanie w trasie 7L - jazda spokojna, 12L/100km jazda bardzo dynamiczna Benzyna noPb 95. Na 98 nie było różnicy w osiągach i spalaniu. Obserwacja spalania na dystansie ok. 4000km Dla porównania dane fabryczne Zużycie paliwa (l/100km) cykl miejski 11,4 Klasa emisji Euro IV Zużycie paliwa (l/100km) cykl pozamiejski 6,3 Zużycie paliwa (l/100km) mieszany 8,2 Emisja CO2 205 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konradek Napisano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2009 Spalanie w trasie 2500 km Warszawa-Austria: NoPb: 7,86 l/100km LPG: 9,64 l/100km (ponad 22% więcej, ale tu była bardziej nierówna jazda) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DrACoola Napisano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2009 Smark 0,8, 16.000km, trasa ok. 75% - 6,5 literka przy ciężkiej nodze. Najbidniej było 5,7, najbogaciej 8,5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2009 > Epica 2.0 R6 benzyna, wersja LT, klima w trybie AUTO na stałe > Spalanie w mieście 12-13L/100km - jazda normalna - raz ostro, innym > razem kapelusz. Pokonana droga bardzo powtarzalna, z reguły > odcinki ponad 15km. > Spalanie w trasie 7L - jazda spokojna, 12L/100km jazda bardzo > dynamiczna A teraz wynik LPG Miasto 14-15,5 Trasa < 10 lub 12 przy naprawdę ostrym bucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mollinka Napisano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2009 Mi wyszło: 632 km, 43,58l PB -> 6,9l/km 1/4 miasto, 3/4 w trasie, średnia noga, jak dla mnie taki wynik to rozczarowanie. Może później będzie lepiej bo samochód na dotarciu(w sumie jest już 1300km) i zimowych oponach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobu62 Napisano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2009 > Mi wyszło: > 632 km, 43,58l PB -1/4 miasto, 3/4 w trasie, średnia noga, jak dla > mnie taki wynik to rozczarowanie. Może później będzie lepiej bo > samochód na dotarciu(w sumie jest już 1300km) i zimowych oponach > . Aż sprawdziłem jaki masz samochód bo te 6,9 mnie powaliło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2009 > Mi wyszło: > 632 km, 43,58l PB -1/4 miasto, 3/4 w trasie, średnia noga, jak dla > mnie taki wynik to rozczarowanie. Może później będzie lepiej bo > samochód na dotarciu(w sumie jest już 1300km) i zimowych oponach > . Jaki masz silnik? 1.2 nowy, stary? IMHO calkiem normalny wynik trzeba cisnac zeby nim jechac. Poza tym auto na dotarciu wiec spalanie spadnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mollinka Napisano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2009 > Jaki masz silnik? 1.2 nowy, stary? IMHO calkiem normalny wynik trzeba > cisnac zeby nim jechac. Poza tym auto na dotarciu wiec spalanie > spadnie. 1,2 84KM, za jakieś 600 km przedstawię następny wynik, ten mnie rozczarowuje trochę bo producent średnie spalanie podaje 5,5. Jakby było 6 to byłabym bardzo zadowolona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondziek Napisano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2009 > 1,2 84KM, za jakieś 600 km przedstawię następny wynik, ten mnie > rozczarowuje trochę bo producent średnie spalanie podaje 5,5. > Jakby było 6 to byłabym bardzo zadowolona. pokaz mi samochod ktory pali tyle co producent podaje jest conajmniej kilka powodow dlaczego nie bedzie Ci palil tyle co producent podaje, np - kazdy ma jakis tam swoj styl jazdy - lepszy, gorszy - warunki atmosferyczne - nawierzchnia - opony - jakosc paliwa itd ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dziubasek Napisano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2009 > krótko: model, silnik, rodzaj eksploatacji i spalanie. Aveo hatchback, 1,2 8V dojazd do pracy: ok 10km obwodnica: 120 km/h, ok 13 km miasto - jazda w miarę płynna powrót do domu: od 20 do 30 min w korku + obwodnica jw. km spalanie 366,1 9,08 356 9,55 425,3 8,46 405 8,82 259 8,49 252 8,14 - trasa GD - CT - CB 324,2 9,21 - trasa CB - GD + ok 130 km miasto 408,6 8,47 średnie spalanie: 8,78 l/100 km tankujemy na dwóch stacjach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2009 > 1,2 84KM, za jakieś 600 km przedstawię następny wynik, ten mnie > rozczarowuje trochę bo producent średnie spalanie podaje 5,5. > Jakby było 6 to byłabym bardzo zadowolona. Czyli ten nowy. Spodziewalem sie, ze mniej bedzie palil Moja rada: Rozpedzaj sie sprawnie ze zdecydowanie wcisnietym pedalem gazu az do osiagniecia predkosci podroznej i pozniej lekko muskaj gaz IMHO spalanie powinno spasc po dotarciu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2009 Ja wreszcie jestem zadowolony. Ostatnie spalanie to 6,48 l/100km. Wynik to jazda do pracy 40km trasa i 40 km do domu o roznym poziomie natezenia czyli predkosci pomiedzy 60-120 km/h + zakupy piatkowo sobotnie na odleglosciach maks 10-15km. A jeszcze rok temu w tym samym czasie wynik byl na poziome 7.8 l/100km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konradek Napisano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2009 Nie wiem jak u innych użytkowników Chevroleta z LPG. W moim przypadku włączenie klimy to około 1 l więcej na 100 km. W poprzedni weekend w trasie około 9 l/100 km, w ten około 10 l/100 km. Prędkość jazdy podobna, tylko wczoraj prawie cały czas z klimą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mollinka Napisano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2009 Mój kolejny pomiar: Dystans 630 km Benzyna 34,811 l Wynik: 5,53 Rewelacja W porównaniu z poprzednim wynikiem - 6,9 jestem w pozytywnym szoku. Podobnie jak poprzednio było 1/4 drogi po mieście 3/4 na trasie, noga średnia. Przypuszczam, że przyczyną jest zmiana opon z zimowych na letnie - około 200 km tego pomiaru było na zimowych, reszta na letnich. Ciekawe ile spalania pokaże jak będzie dotarty silnik (teraz jest 2k km) i letnie oponki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2009 > Mój kolejny pomiar: > Dystans 630 km > Benzyna 34,811 l > Wynik: 5,53 > Rewelacja > W porównaniu z poprzednim wynikiem - 6,9 jestem w pozytywnym szoku. > Podobnie jak poprzednio było 1/4 drogi po mieście 3/4 na trasie, > noga średnia. Przypuszczam, że przyczyną jest zmiana opon z > zimowych na letnie - około 200 km tego pomiaru było na zimowych, > reszta na letnich. Ciekawe ile spalania pokaże jak będzie > dotarty silnik (teraz jest 2k km) i letnie oponki . Wszystko super W porownaniu do starego 1.2 w T200 wynik bardzo dobry? A jaki styl jazdy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KoTTeK Napisano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2009 > Mój kolejny pomiar: > Dystans 630 km > Benzyna 34,811 l > Wynik: 5,53 ------------------------------ O kurcze, to naprawdę super. Ostatnio jak pojechałem do CPN (gdzieś tydzień temu) to wyszło mi, że auto pali 9 litrów. Rany...myślę sobie albo kalkulator mam walnięty, albo dziurę w baku. Od tego momentu wymieniłem oponki na letnie i zobaczę co teraz mi wyjdzie. Jak wyjdzie mi coś podobnego to jadę na reklamację - przecież w umowie mam samochód osobowy, a nie ciężarówka. Samochód powinien być już dotarty 11,5k. No cóż...nie ma co gdybać tylko trzeba zasuwać do CPN i tankować. Miłej niedzieli.....dla wszystkich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mollinka Napisano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2009 > Wszystko super W porownaniu do starego 1.2 w T200 wynik bardzo > dobry? A jaki styl jazdy? Styl średni, czasem gazuję nie da się ukryć. Niestety przy tym silniku tak trzeba bo potrafi bez gazowania po prostu zgasnąć, co do wyprzedzania to też trzeba ostro cisnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Portal Napisano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2009 pozazdroscic - u mnie jazda tylko w miescie - wyszlo 9,3 litrow Mam nadzieje ze jak dotrze sie to bedzie o wiele mniej (narazie jest 800km) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mollinka Napisano 4 Maja 2009 Udostępnij Napisano 4 Maja 2009 Odległość: 2595-1930=665 Benzyna: ok 38,34l Wynik: 5,77, jest to wynik zbliżony bo zgubiłam 1 paragon za paliwo , w każdym razie dalej trzymam się poniżej 6, mimo iż było więcej niż zwykle gazowania po mieście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KoTTeK Napisano 8 Maja 2009 Udostępnij Napisano 8 Maja 2009 > Odległość: 2595-1930=665 > Benzyna: ok 38,34l > Wynik: 5,77, jest to wynik zbliżony bo zgubiłam 1 paragon za paliwo > , w każdym razie dalej trzymam się poniżej 6, mimo iż było > więcej niż zwykle gazowania po mieście ---------- Mollinka - Ty naprawdę jeździsz AVEO II. Kurcze, wyniki, które prezentujesz są jak science-fiction. Ta jazda to jest po mieście ? Mi palił tyle jak byłem na wakacjach i głównie były to trasy. Teraz, albo mam pod nogę podwieszony klocek, albo to auto żre jak smok - 8 litrów to normalka. Aż zerknąłem w swoje zapiski i im nowsze auto tym mniej paliło , a teraz SMOK, a ja zaczynam z nerwów płonąć . Owszem zdarza mi sie, że lekko noga opadnie mi na pedał gazu, ale bez przesady. Auto nie może tyle palić ile ja mu wleję Są jakieś granice rozsądku.Zobaczę, gdzieś za miesiąc jadę na pierwszy przegląd, ten po roku lub 15 tys. Zobaczymy co powiedzą fachowcy na spalanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 8 Maja 2009 Udostępnij Napisano 8 Maja 2009 > ---------- > Mollinka - Ty naprawdę jeździsz AVEO II. Kurcze, wyniki, które > prezentujesz są jak science-fiction. Ta jazda to jest po mieście > ? Mi palił tyle jak byłem na wakacjach i głównie były to trasy. > Teraz, albo mam pod nogę podwieszony klocek, albo to auto żre > jak smok - 8 litrów to normalka. Aż zerknąłem w swoje zapiski i > im nowsze auto tym mniej paliło , a teraz SMOK, a ja zaczynam z > nerwów płonąć . Owszem zdarza mi sie, że lekko noga opadnie mi > na pedał gazu, ale bez przesady. Auto nie może tyle palić ile ja > mu wleję Są jakieś granice rozsądku.Zobaczę, gdzieś za miesiąc > jadę na pierwszy przegląd, ten po roku lub 15 tys. Zobaczymy co > powiedzą fachowcy na spalanie. Duzym minusem jest brak kompa pokladowego. Ale nawet przy 120km/h mozna jechac ekonomicznie. Mianowicei delikatnie operowac gazem. Rozpedzac sie szybko i zapinac 5 Masz T200 czy T250? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mollinka Napisano 10 Maja 2009 Udostępnij Napisano 10 Maja 2009 > ---------- > Mollinka - Ty naprawdę jeździsz AVEO II. Kurcze, wyniki, które > prezentujesz są jak science-fiction. Ta jazda to jest po mieście > ? Mi palił tyle jak byłem na wakacjach i głównie były to trasy. > Teraz, albo mam pod nogę podwieszony klocek, albo to auto żre > jak smok - 8 litrów to normalka. Aż zerknąłem w swoje zapiski i > im nowsze auto tym mniej paliło , a teraz SMOK, a ja zaczynam z > nerwów płonąć . Owszem zdarza mi sie, że lekko noga opadnie mi > na pedał gazu, ale bez przesady. Auto nie może tyle palić ile ja > mu wleję Są jakieś granice rozsądku.Zobaczę, gdzieś za miesiąc > jadę na pierwszy przegląd, ten po roku lub 15 tys. Zobaczymy co > powiedzą fachowcy na spalanie. Tak aveo II ale moje wyniki są właśnie głównie z trasy, ok 1/4 (może nawet trochę mniej) dystansu pokonuję w niezbyt zatłoczonym mieście ale tak naprawdę głównie jeżdżę poza miastem na biegu 5-ym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2009 Trasa Łódź-Ustka-Łódź (~1100 km z kilkoma pit-stopami na zwiedzanie po drodze) średnim tempem bez szaleństw - 8.8 l LPG/100 km (full bagaż i 3 osoby). Średnia z 3 tankowań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2009 > A teraz wynik LPG > Miasto 14-15,5 > Trasa < 10 lub 12 przy naprawdę ostrym bucie Trasa Warszawa - Płock - Warszawa Tempo licznikowe około 110-120km/h + w miarę dynamiczne wyprzedzania i spowolnienia związane z przebudową drogi Spalanie LPG 11,2L/100km Miasto obecnie i powtarzalnie : 13,5-14,5L/100km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konradek Napisano 19 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2009 Maksymalne spalanie na LPG, tylko miasto, trochę korków, prawie cały czas z klimą - 14,30 l LPG na 100 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 2 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2009 Po przeglądzie i nowej mapie gazu Miasto 14-15L/100km z klimą Trasa bez klimy 11L/100km => 120 - 140km/h Trasa z klimą non stop 13,2 L/100km => 120 w porywach do 200km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jar766 Napisano 23 Września 2009 Udostępnij Napisano 23 Września 2009 > pozazdroscic - u mnie jazda tylko w miescie - wyszlo 9,3 litrow > Mam nadzieje ze jak dotrze sie to bedzie o wiele mniej (narazie jest > 800km) AVEO 2 SEDAN 1,2 16V , PRZEBIEG 4000KM. Spalanie trasa 5,5-5,7 Miasto 6,4-7,4l/100km MAX. A lubię sobie przycisnąć , oczywiście nie do podlogi, bo i tak różnicy w tym aucie nie widać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 24 Września 2009 Udostępnij Napisano 24 Września 2009 > Miasto 6,4-7,4l/100km MAX. Pytanie jakie miasto i korki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jar766 Napisano 24 Września 2009 Udostępnij Napisano 24 Września 2009 > Pytanie jakie miasto i korki? Katowice i Ruda śląska Tak czy siak najgorszy rezultat uzyskany , to jak wcześniej pisałem, 7,4l/100. I to tylko dlatego że miałem dużo jazdy na krótkich dystansach (3-5 km ) i tylko raz. Przeważnie wychodzi 6,4-6,7l/100km:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KoTTeK Napisano 1 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2009 Tragedia.... Przejechałem ponad 1000 km dojeżdzając do pracy i spalanie wyszło mi w mieście ponad 10 litrów. Oczywiście...okropne korki, co 150 przystanek na światłach itp. Nieraz 500 m jazda na pierwszym biegu, ale bez przesady - toć to nie Jelcz, ani STAR. Gdy kupiłem to autko w trasie paliło mi max 6 litrów. Specjalnie zatankowałem dzisiaj do Full - przejechałem jak na instruktażu z prędkością 90 km około 160 km. Spalanie wyszło 6,47 l/100. Uważam, że dużo. Kur...a instrukcja mówi o 5,5 litrach. Wiem... wiem to tylko instrukcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.