Skocz do zawartości

FAQ, spalanie ....


rwIcIk

Rekomendowane odpowiedzi

FAQ (w budowie) czyli często zadawane pytania i krótkie odpowiedzi na nie - pomożecie w tworzeniu?!

Przy okazji PROŚBA - poczytajcie trochę, zanim zadacie pytanie na forum! Skorzystajcie z opcji "Szukaj": autokacik.pl/search albo z opcji "Znajdź w tym kąciku" u dołu strony Kącika Chevroleta. Zajrzyjcie na klubową stronę http://chevrolet.autokacik.pl/ , alternatywnie na http://klubchevroleta.pl/

Informacje w FAQ mają charakter wyłącznie poglądowy. Nie możecie swoich decyzji serwisowo-eksploatacyjnych opierać wyłącznie na tym co tu jest napisane!

Proszę o dodawanie w tym wątku pytań i gotowych odpowiedzi. Pytania bez odpowiedzi proszę zadawać na forum! Umówmy się, że każdy w tym wątku może dodać coś od siebie, ja będę moderował i dodawał do FAQ. Większe opracowania będą dodawane do działu techicznego na naszej stronie PoradyTechniczne.

---------------------------------------------------------------------------------

1. Porysowane przednie szyby. Czemu? - Na nowych szybach rysy bardziej rzucają się w oczy. Może szkło jakieś miękkie jest albo gumy wycieraczek zbyt twarde. Aby trochę temu zaradzić, zimą należy używać odmrażacza i dobrej skrobaczki. Na codzień mocno spryskiwać szybę, aby wycieraczki mniej rysowały, bo startują bez opóźnienia.

Warto też wymienić stare pióra na nowe - już nawet roczne mogą nadawać się do wymiany. Stare potrafią rysować w miejscach, gdzie guma jest trzymana przez metalowe wypustki pióra. Guma tylko w tym miejscu jest dociskana do szyby i rysuje - powstają na szybie ślady w kształcie półkoli zataczanych przez wycieraczki.

Czasem rysują się też boczne szyby od podnoszenia i opuszczania - trzeba szybko zgłaszać do ASO, aby wymienili uszczelki w drzwiach.

2. Lacetti hatchback - jeśli przestanie działać tylny spryskiwacz, to nie należy tego bagatelizować, bo potrafi to spowodować zwarcie w wiązce przewodów w tylnym słupku. To może być przyczyną nie gaśnięcia silnika po wyjęciu kluczyka ze stacyjki i żarzenie się tablicy przyrządów.

3. Lekko pukająca przekładnia kierownicza w Lacetti przy szybkich ruchach prawo-lewo na parkingu - ten typ tak ma, luz technologiczny. ASO wymienia na nową, jeśli pojawią się poważniejsze luzy.

4. Aby wymienić żarówkę w lampie przedniej w Lacetti, należy tę lampę wyjąć z auta. Odkręcamy dwie śruby na górze mocowań lampy - potrzebny klucz oczkowy 10 i jedną nakrętkę z tyłu lampy na wysokości wlewu płynu do spryskiwaczy - potrzebny klucz nasadowy 10 z przedłużką. Zdejmujemy złączki, wysuwamy lampę, wymieniamy żarówki i montujemy wszystko z powrotem.

5. Montaż haka do Lacetti (by matul).

Właśnie kilka dni temu zamontowałem hak ... sprawa jest prosta ale trzeba uważać bo są haki z wycięciem zderzaka i bez, na allegro jest też hak bardzo tani ale bez homologacji (podobno można zamontować tylko do samochodu zarejestrowanego w Polsce --> jak rozumiem do obcego kraju z tym hakiem już nie pojedziemy ... więc odpada).

Wybrałem hak firmy AUTO HAK Słupsk (bez cięcia zderzaka i z homologacją E20). Hak bardzo ładnie pasuje na swoje miejsce, utrudnieniem w montażu jest to że najpierw trzeba zamontować hak do zderzaka a dopiero później całość założyć (taka konstrukcja samochodu). Z plusów jest jeszcze to, że gniazdo jest montowane na sprężynie która umożliwia schowanie go pod zderzak (żeby wszystko łanie pasowało i się chowało potrzeba małej przeróbki - skrócić sprężynkę i dodatkowo dać 2 podkładki, do tego lekkie wygięcie blachy montażowej i wszystko gra jak należy).

Koszty: hak z wiązką 423zł + montaż (montowałem sam).

Co elektryki ... nie potrzeba żadnego modułu ... wszystko gra jak należy, kierunki zachowują się normalnie (w niektórych samochodach zmiana obciążenia żarówek na większe powoduje stałe świecenie kierunków lub szybsze miganie). Dodatkowo zamontowałem układ (własna konstrukcja) który wyłącza światła przeciw mgielne jak jest podłączona przyczepa (przekaźnik + dioda + kondensator ... koszt około 9zł) ... przydaje się takie rozwiązanie wtedy gdy ciągniemy przyczepę kempingową - nie oślepiamy się ostrymi światłami odbitymi od jasnej przyczepy.

Sam montaż jest prosty ale trzeba się przygotować na to że komplet śrub dostarczonych w zestawie nie wystarczy ... brakuje niestety śrub mocujących wzmocnienie zderzaka do belki haka i kilku podkładek.

6. Montaz świateł dziennych (by tdon):

Cytuję Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 20 maja 2009 roku:

(światła do jazdy dziennej)

1) powinny się automatycznie włączać, kiedy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika,45)

2) powinny wyłączać się automatycznie po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu,

3) przednie, boczne (jeżeli występują) i tylne światła pozycyjne, światła obrysowe (jeżeli występują) oraz oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej nie włączają się, jeżeli włączone są światła do jazdy dziennej (uwaga 45)

45) Dla pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2009 r. W pojazdach zarejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 r. dopuszcza się następujące wymagania w zakresie połączeń elektrycznych: połączenie elektryczne może być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne.

----------------------------------------------------------------------------

Opis będzie ogólny, ponieważ nie sposób jest wskazać szczegółowego miejsca wpięcia w poszczególnych autach, ale idea jest następująca:

Bierzemy przekaźnik z zestykiem biernym. Jeden koniec cewki (zacisk 86 - patrz załączony obrazek) podajemy na masę, drugi (zacisk 85) wpinamy w obwód świateł pozycyjnych. Na zestyk przełączny (zacisk 30) podajemy napięcie z obwodu świateł drogowych, sprzed przekaźnika. Pod zestyk bierny (zacisk 87a) podpinamy lampki dzienne - ja u siebie jeszcze podzieliłem ten przewód na dwa i puściłem lewe i prawe na oddzielnych bezpiecznikach 3A, aby ewentualne zwarcie w jednej z lampek nie powodowało odstawienia obydwu.

Skutek: kiedy tylko włączam kluczyk, zapalają się dzienne, ponieważ nie świecą pozycyjne (dźwignia świateł w pozycji "off", napięcie na obwód świateł drogowych podane przez stacyjkę, więc jest, przekaźnik odpuszczony, więc przewodzi). Prąd idzie z obwodu i przez bezpiecznik świateł drogowych, przez przekaźnik, do lampek dziennych. Teraz zapalam pozycyjne - dzienne gasną, ponieważ razem z pozycyjnymi złapał przekaźnik i rozłączył dzienne. Zapalam drogowe - dzienne nadal nie świecą, ponieważ nadal świecą pozycyjne. Skuteczne, zgodne z przepisami i nie wymagają pamiętania o zapaleniu - zawsze kiedy kluczyk jest w stacyjce, jakieś światła świecą. No i brak dodatkowych "klamotów" oprócz przekaźnika oczywiście (i ewentualnie bezpieczników).

Jeszcze jedno: początkowo zrobiłem swoją instalację "po nowemu" tzn. bez podpinania tyłu. Efekt był taki, że po pierwsze sam się z tym źle czułem (jadąc na dziennych w średnią pogodę w terenach leśnych), a po drugie co chwila ktoś na radyjku wołał jadąc z tyłu, że nie mam świateł..... Po tygodniu dopiąłem tył (oczywiście przez diody !!!).

283704069-przek..jpg

283704929-dzienne.jpg

Poniżej schemat podłączenia świateł LED bez przekaźnika (by john246):

283706127-Obraz004ssss.JPG

283701241-Obraz001sss.JPG

7. Opis wykonania sterowania radia SONY w Lacetti PoradyTechniczne

8. Miejsce na kolejne wpisy ...

PoradyTechniczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaczalbym od porysowanych szyb.

- na nowych widac wiecej

- uzywac odmrazacza i dobrej skrobaczki.

i moze niech kazdy wpisze swoje spalanie i jakis wykres zrbimy.

ilosc usterek w 1 roku ekspolatacji, uwzglednilbym tylko holowanie do ASO i jezeli z powodu usterki samochod musial zostac w ASO dluzej niz 1 dzien,

i moze cos o gazie jaka instalka, jakie spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj, w tej odnodze wątku FAQ wpisujemy spalanie naszych aut - krótko: model, silnik, rodzaj eksploatacji i spalanie. Zapraszam zlosnik.gif

Eksloatacja mojego Lacetti 1.6 4D: http://rwicik.republika.pl/GM_L.xls

Średnie spalanie zmierzone podczas 60000km : 8,12L/100km.

Jeżdżony ze średnio ciężką nogą, pół na pół trasy/miasto, latem z klimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LaceTTi 1,4 HB bez klimy, LPG, przebieg 23 000 km

w wiekszosci moja trasa to miasto /warszawa/ - srednia 11,5 l/100km LPG

poza miastem, w trasie srednie spalanie wychodzi 9,0 l/100km LPG

chyba wychodzi katalogowe spalanie po doliczeniu do benzyny 25-30% grinser006.gif

jestem zadowolony zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Lacetti HB 1,4 7500km przebiegu nie zagazowany, jazda delikatna bez wlaczonej klimy, w międzyczasie wymiana termostatu:

- Miasto, jesli Wloclawek mozna miastem nazwac, bez korkow 11,5l - i za zadna cholere nie chce zejsc nizej, ciekawe jak by to bylo np. w Warszawie pewnie z 20 by lyknal.

- Poza miastem w granicach 8l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> Lacetti 1.8 z klimą, sedan, benzyna:

> cykl mieszany po 7 miesiącach 8,44 l/100 km

> bardzo ciężko zejść w trasie poniżej 7, w mieście bez korków około 9

> , w korkach nawet ponad 11

> najniższe miesięczne spalanie 7,7; najwyższe 9,1

1060 km - trasa Warszawa-Krynica-góry-Warszawa - załadowany na maxa - jazda różna (od szybkiej do bardzo wolnej po śniegu) - trochę po górach - 7,8 l/100 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1060 km - trasa Warszawa-Krynica-góry-Warszawa - załadowany na maxa -

> jazda różna (od szybkiej do bardzo wolnej po śniegu) - trochę po

> górach - 7,8 l/100 km

Podobna trasa i mi wyszło 7,7 smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
  • 2 miesiące później...

> Lacetti 1.8 z klimą, sedan, benzyna:

> cykl mieszany po 7 miesiącach 8,44 l/100 km

> bardzo ciężko zejść w trasie poniżej 7, w mieście bez korków około 9

> , w korkach nawet ponad 11

> najniższe miesięczne spalanie 7,7; najwyższe 9,1

Osiągnąłem najniższe spalanie - niecałe 6,5 l/100 km w trasie

Trasa Gdańsk - Warszawa, bez korków i klimy, jazda spokojna, w miarę szybka, nie musiałem zbyt często ostro przyśpieszać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lacetti kombi 2,0 diesel, miasto, dwie osoby na pokładzie, klima, 50% jazd z drabinami na dachu. 8,5 l/100km. Test pełnego baku. Nalewane pod korek, 640 km i dolane 54l (tyle weszło pod korek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Lacetti 1.8 z klimą, sedan, benzyna:

> cykl mieszany po 7 miesiącach 8,44 l/100 km

> bardzo ciężko zejść w trasie poniżej 7, w mieście bez korków około 9

> , w korkach nawet ponad 11

> najniższe miesięczne spalanie 7,7; najwyższe 9,1

JEJ jak to mozliwe ????

u mnie

1.8 16V

Miasto WAWA - LPG 13-15L (tu duzo zalezy od jakosc gazu) - z klima przy dynamicznej ale nie wyscigowej jezdzie, 1-2 os na pokladzie

Trasa: 2 pasy, 4 os,

- wawa-katow. 120-140km/h = 11.5l/100km (klima) - tankowane w Wawie

- katow-wawa. 140-160km/h = 9.9/100km (bez klimy)

- tankowane w katowicach

Zwykla droga 120-140km/h

- ok 11-12l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

No to ja też się dodam tutaj do wątku spalania:

Samochód: Chevy Lacetti 2.0 TCDI Kombi

Tankowanie nr 1: BP, Olej Ultimate - przejechane 660 km na 49,25 litra (klima włączone przez 20% czasu) - CYKL MIEJSKI - wynik 7,5 l/100 km bananaevil.gif

Tankowanie nr 2: BP, Olej zwykły - przejechane 582 km na 47,42 litra (klima włączona przez 60 % czasu) - CYKL MIEJSKI - wynik 8,1 l/100 km bananaevil.gif

Tankowanie nr 3 - dalem szansę Vervie - zobaczymy jump.gif

Średnie spalanie w mieście po przejechaniu blisko 1250 km przy klimie włączonej przez 40% czasu to ok 7,8 l/100 km, co przy mojej jeździe, którą określiłbym jako umiarkowany agresywny, daje naprawdę spore podstawy do zadowolenia serduszka.gif

Pzd

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to ja też się dodam tutaj do wątku spalania:

> Samochód: Chevy Lacetti 2.0 TCDI Kombi

> Tankowanie nr 1: BP, Olej Ultimate - przejechane 660 km na 49,25

> litra (klima włączone przez 20% czasu) - CYKL MIEJSKI - wynik

> 7,5 l/100 km

> Tankowanie nr 2: BP, Olej zwykły - przejechane 582 km na 47,42 litra

> (klima włączona przez 60 % czasu) - CYKL MIEJSKI - wynik 8,1

> l/100 km

> Tankowanie nr 3 - dalem szansę Vervie - zobaczymy

> Średnie spalanie w mieście po przejechaniu blisko 1250 km przy klimie

> włączonej przez 40% czasu to ok 7,8 l/100 km, co przy mojej

> jeździe, którą określiłbym jako umiarkowany agresywny, daje

> naprawdę spore podstawy do zadowolenia

> Pzd

> P.

No wiec dalem szanse Vervie, ale wynik osiagnięty mnie jakoś nie poraża oslabiony.gif Na 607 km potrzebował 48,8 l, co daje spalanie na poziomie 8,05 l. Klima włączona przez maks 30% czasu, więc niezbyt długo. Może to kwestia nieco bardziej dynamicznej jazdy fragmentami niewiem.gif No nic. Generalnie klasyfikacja przedstawia się u mnie tak w chwili obecnej:

CYKL MIEJSKI

winner.gif BP Ultimate - 7,5l / 100 km

ribbon.gif BP zwykły - 8,1l / 100 km (ale przy klimie włączonej przez 60% czasu wink.gif)

zolta.gif ON Verva - 8,05 l (klima chodziła tylko 30% czasu no.gif)

Obecnie zalałem Shell V-Power, a potem przetestuję jeszcze paliwko ze Statoila. Na innych stacjach ryzykował nie będę (to w końcu Common Rail swiety.gif), ale wątpię, aby któryś z olejków zdołał się zbliżyć do BP bow.gifbow.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> No wiec dalem szanse Vervie, ale wynik osiagnięty mnie jakoś nie

> poraża Na 607 km potrzebował 48,8 l, co daje spalanie na

> poziomie 8,05 l. Klima włączona przez maks 30% czasu, więc

> niezbyt długo. Może to kwestia nieco bardziej dynamicznej jazdy

> fragmentami No nic. Generalnie klasyfikacja przedstawia się u

> mnie tak w chwili obecnej:

> CYKL MIEJSKI

> BP Ultimate - 7,5l / 100 km

> BP zwykły - 8,1l / 100 km (ale przy klimie włączonej przez 60%

> czasu )

> ON Verva - 8,05 l (klima chodziła tylko 30% czasu )

> Obecnie zalałem Shell V-Power, a potem przetestuję jeszcze paliwko ze

> Statoila. Na innych stacjach ryzykował nie będę (to w końcu

> Common Rail ), ale wątpię, aby któryś z olejków zdołał się

> zbliżyć do BP

Shell wypadł słabo no.gif Spalanie bliskie 8,3 w miescie przy podobnych warunkach jak dla Vervy. Zalalem znowu BP Ultimate i teraz testuje prz 50% wlaczonej klimy (jak jade rano do pracy, to mam wylaczona, a jak wracam, to wlaczam).

Wyniki pewnie pod koniec miesiaca hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Chevrolet AVEO II 2008 1,2

- przez około 3000 km przeważnie w trasie - 5,5-5,8 (producentowi wyszło 4,5l - chyba w próżni)

- miasto - 7,8 - 8,0 - producent itd 7,2

Cholera oni wszyscy oszukują. Skad biorą te wartości. Być może jest takie spalanie bo to jest nowe auto.

Pożyjemy-zobaczymy. Spodziewałem się troszeczke mniejszego spalania, bo naprawde jeżdże bardzo spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
  • 2 miesiące później...

Epica 2.0 R6 benzyna, wersja LT, klima w trybie AUTO na stałe ok.gif

Spalanie w mieście 12-13L/100km - jazda normalna - raz ostro, innym razem kapelusz. Pokonana droga bardzo powtarzalna, z reguły odcinki ponad 15km.

Spalanie w trasie 7L - jazda spokojna, 12L/100km jazda bardzo dynamiczna czerwona.gif

Benzyna noPb 95. Na 98 nie było różnicy w osiągach i spalaniu.

Obserwacja spalania na dystansie ok. 4000km

Dla porównania dane fabryczne wink.gif

Zużycie paliwa (l/100km) cykl miejski 11,4

Klasa emisji Euro IV

Zużycie paliwa (l/100km) cykl pozamiejski 6,3

Zużycie paliwa (l/100km) mieszany 8,2

Emisja CO2 205

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące później...

> Epica 2.0 R6 benzyna, wersja LT, klima w trybie AUTO na stałe

> Spalanie w mieście 12-13L/100km - jazda normalna - raz ostro, innym

> razem kapelusz. Pokonana droga bardzo powtarzalna, z reguły

> odcinki ponad 15km.

> Spalanie w trasie 7L - jazda spokojna, 12L/100km jazda bardzo

> dynamiczna

A teraz wynik LPG

Miasto 14-15,5 waytogo.gif

Trasa < 10 lub 12 przy naprawdę ostrym bucie but.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi wyszło:

> 632 km, 43,58l PB -1/4 miasto, 3/4 w trasie, średnia noga, jak dla

> mnie taki wynik to rozczarowanie. Może później będzie lepiej bo

> samochód na dotarciu(w sumie jest już 1300km) i zimowych oponach

> .

Aż sprawdziłem jaki masz samochód bo te 6,9 mnie powaliło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi wyszło:

> 632 km, 43,58l PB -1/4 miasto, 3/4 w trasie, średnia noga, jak dla

> mnie taki wynik to rozczarowanie. Może później będzie lepiej bo

> samochód na dotarciu(w sumie jest już 1300km) i zimowych oponach

> .

Jaki masz silnik? 1.2 nowy, stary? IMHO calkiem normalny wynik trzeba cisnac zeby nim jechac. Poza tym auto na dotarciu wiec spalanie spadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaki masz silnik? 1.2 nowy, stary? IMHO calkiem normalny wynik trzeba

> cisnac zeby nim jechac. Poza tym auto na dotarciu wiec spalanie

> spadnie.

1,2 84KM, za jakieś 600 km przedstawię następny wynik, ten mnie rozczarowuje trochę bo producent średnie spalanie podaje 5,5. Jakby było 6 to byłabym bardzo zadowolona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1,2 84KM, za jakieś 600 km przedstawię następny wynik, ten mnie

> rozczarowuje trochę bo producent średnie spalanie podaje 5,5.

> Jakby było 6 to byłabym bardzo zadowolona.

pokaz mi samochod ktory pali tyle co producent podaje

jest conajmniej kilka powodow dlaczego nie bedzie Ci palil tyle co producent podaje, np

- kazdy ma jakis tam swoj styl jazdy - lepszy, gorszy

- warunki atmosferyczne

- nawierzchnia

- opony

- jakosc paliwa itd ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> krótko: model, silnik, rodzaj eksploatacji i spalanie.

Aveo hatchback, 1,2 8V

dojazd do pracy: ok 10km obwodnica: 120 km/h, ok 13 km miasto - jazda w miarę płynna

powrót do domu: od 20 do 30 min w korku + obwodnica jw.

km spalanie

366,1 9,08

356 9,55

425,3 8,46

405 8,82

259 8,49

252 8,14 - trasa GD - CT - CB

324,2 9,21 - trasa CB - GD + ok 130 km miasto

408,6 8,47

średnie spalanie: 8,78 l/100 km

tankujemy na dwóch stacjach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1,2 84KM, za jakieś 600 km przedstawię następny wynik, ten mnie

> rozczarowuje trochę bo producent średnie spalanie podaje 5,5.

> Jakby było 6 to byłabym bardzo zadowolona.

Czyli ten nowy. Spodziewalem sie, ze mniej bedzie palil hmm.gif Moja rada: Rozpedzaj sie sprawnie ze zdecydowanie wcisnietym pedalem gazu az do osiagniecia predkosci podroznej i pozniej lekko muskaj gaz grinser006.gif IMHO spalanie powinno spasc po dotarciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wreszcie jestem zadowolony. Ostatnie spalanie to 6,48 l/100km.

Wynik to jazda do pracy 40km trasa i 40 km do domu o roznym poziomie natezenia czyli predkosci pomiedzy 60-120 km/h + zakupy piatkowo sobotnie na odleglosciach maks 10-15km. A jeszcze rok temu w tym samym czasie wynik byl na poziome 7.8 l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mój kolejny pomiar:

Dystans 630 km

Benzyna 34,811 l

Wynik: 5,53

Rewelacja yay.gif

W porównaniu z poprzednim wynikiem - 6,9 jestem w pozytywnym szoku. Podobnie jak poprzednio było 1/4 drogi po mieście 3/4 na trasie, noga średnia. Przypuszczam, że przyczyną jest zmiana opon z zimowych na letnie - około 200 km tego pomiaru było na zimowych, reszta na letnich. Ciekawe ile spalania pokaże jak będzie dotarty silnik (teraz jest 2k km) i letnie oponki zeby.GIF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój kolejny pomiar:

> Dystans 630 km

> Benzyna 34,811 l

> Wynik: 5,53

> Rewelacja

> W porównaniu z poprzednim wynikiem - 6,9 jestem w pozytywnym szoku.

> Podobnie jak poprzednio było 1/4 drogi po mieście 3/4 na trasie,

> noga średnia. Przypuszczam, że przyczyną jest zmiana opon z

> zimowych na letnie - około 200 km tego pomiaru było na zimowych,

> reszta na letnich. Ciekawe ile spalania pokaże jak będzie

> dotarty silnik (teraz jest 2k km) i letnie oponki .

Wszystko super zlosnik.gif W porownaniu do starego 1.2 w T200 wynik bardzo dobry? A jaki styl jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój kolejny pomiar:

> Dystans 630 km

> Benzyna 34,811 l

> Wynik: 5,53

------------------------------

O kurcze, to naprawdę super. Ostatnio jak pojechałem do CPN (gdzieś tydzień temu) to wyszło mi, że auto pali 9 litrów. Rany...myślę sobie albo kalkulator mam walnięty, albo dziurę w baku. Od tego momentu wymieniłem oponki na letnie i zobaczę co teraz mi wyjdzie. Jak wyjdzie mi coś podobnego to jadę na reklamację bokser.gif - przecież w umowie mam samochód osobowy, a nie ciężarówka. Samochód powinien być już dotarty 11,5k. No cóż...nie ma co gdybać tylko trzeba zasuwać do CPN i tankować.

Miłej niedzieli.....dla wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko super W porownaniu do starego 1.2 w T200 wynik bardzo

> dobry? A jaki styl jazdy?

Styl średni, czasem gazuję nie da się ukryć. Niestety przy tym silniku tak trzeba bo potrafi bez gazowania po prostu zgasnąć, co do wyprzedzania to też trzeba ostro cisnąć. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> Odległość: 2595-1930=665

> Benzyna: ok 38,34l

> Wynik: 5,77, jest to wynik zbliżony bo zgubiłam 1 paragon za paliwo

> , w każdym razie dalej trzymam się poniżej 6, mimo iż było

> więcej niż zwykle gazowania po mieście

----------

Mollinka - Ty naprawdę jeździsz AVEO II. Kurcze, wyniki, które prezentujesz są jak science-fiction. Ta jazda to jest po mieście ? Mi palił tyle jak byłem na wakacjach i głównie były to trasy. Teraz, albo mam pod nogę podwieszony klocek, albo to auto żre jak smok - 8 litrów to normalka. Aż zerknąłem w swoje zapiski i im nowsze auto tym mniej paliło zlosnik.gif, a teraz SMOK, a ja zaczynam z nerwów płonąć angryfire.gif. Owszem zdarza mi sie, że lekko noga opadnie mi na pedał gazu, ale bez przesady. Auto nie może tyle palić ile ja mu wleję smile.gif Są jakieś granice rozsądku.Zobaczę, gdzieś za miesiąc jadę na pierwszy przegląd, ten po roku lub 15 tys. Zobaczymy co powiedzą fachowcy na spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ----------

> Mollinka - Ty naprawdę jeździsz AVEO II. Kurcze, wyniki, które

> prezentujesz są jak science-fiction. Ta jazda to jest po mieście

> ? Mi palił tyle jak byłem na wakacjach i głównie były to trasy.

> Teraz, albo mam pod nogę podwieszony klocek, albo to auto żre

> jak smok - 8 litrów to normalka. Aż zerknąłem w swoje zapiski i

> im nowsze auto tym mniej paliło , a teraz SMOK, a ja zaczynam z

> nerwów płonąć . Owszem zdarza mi sie, że lekko noga opadnie mi

> na pedał gazu, ale bez przesady. Auto nie może tyle palić ile ja

> mu wleję Są jakieś granice rozsądku.Zobaczę, gdzieś za miesiąc

> jadę na pierwszy przegląd, ten po roku lub 15 tys. Zobaczymy co

> powiedzą fachowcy na spalanie.

Duzym minusem jest brak kompa pokladowego. Ale nawet przy 120km/h mozna jechac ekonomicznie. Mianowicei delikatnie operowac gazem. Rozpedzac sie szybko i zapinac 5 ok.gif

Masz T200 czy T250?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ----------

> Mollinka - Ty naprawdę jeździsz AVEO II. Kurcze, wyniki, które

> prezentujesz są jak science-fiction. Ta jazda to jest po mieście

> ? Mi palił tyle jak byłem na wakacjach i głównie były to trasy.

> Teraz, albo mam pod nogę podwieszony klocek, albo to auto żre

> jak smok - 8 litrów to normalka. Aż zerknąłem w swoje zapiski i

> im nowsze auto tym mniej paliło , a teraz SMOK, a ja zaczynam z

> nerwów płonąć . Owszem zdarza mi sie, że lekko noga opadnie mi

> na pedał gazu, ale bez przesady. Auto nie może tyle palić ile ja

> mu wleję Są jakieś granice rozsądku.Zobaczę, gdzieś za miesiąc

> jadę na pierwszy przegląd, ten po roku lub 15 tys. Zobaczymy co

> powiedzą fachowcy na spalanie.

Tak aveo II ale moje wyniki są właśnie głównie z trasy, ok 1/4 (może nawet trochę mniej) dystansu pokonuję w niezbyt zatłoczonym mieście ale tak naprawdę głównie jeżdżę poza miastem na biegu 5-ym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> A teraz wynik LPG

> Miasto 14-15,5

> Trasa < 10 lub 12 przy naprawdę ostrym bucie

Trasa Warszawa - Płock - Warszawa

Tempo licznikowe około 110-120km/h + w miarę dynamiczne wyprzedzania i spowolnienia związane z przebudową drogi

Spalanie LPG 11,2L/100km

Miasto obecnie i powtarzalnie wink.gif:

13,5-14,5L/100km waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc później...

> pozazdroscic - u mnie jazda tylko w miescie - wyszlo 9,3 litrow

> Mam nadzieje ze jak dotrze sie to bedzie o wiele mniej (narazie jest

> 800km)

AVEO 2 SEDAN 1,2 16V , PRZEBIEG 4000KM.

Spalanie trasa 5,5-5,7 Miasto 6,4-7,4l/100km MAX.

A lubię sobie przycisnąć , oczywiście nie do podlogi, bo i tak różnicy w tym aucie nie widać biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Tragedia.... mad.gifangryfire.gifwrrr.gifsciana.gif

Przejechałem ponad 1000 km dojeżdzając do pracy i spalanie wyszło mi w mieście ponad 10 litrów. Oczywiście...okropne korki, co 150 przystanek na światłach itp. Nieraz 500 m jazda na pierwszym biegu, ale bez przesady - toć to nie Jelcz, ani STAR. Gdy kupiłem to autko w trasie paliło mi max 6 litrów. Specjalnie zatankowałem dzisiaj do Full - przejechałem jak na instruktażu z prędkością 90 km około 160 km. Spalanie wyszło 6,47 l/100. Uważam, że dużo. Kur...a instrukcja mówi o 5,5 litrach. Wiem... wiem to tylko instrukcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.