Skocz do zawartości

Kropek i świece


adrian_mce

Rekomendowane odpowiedzi

Czy samochód może sobie wybierać jakie świece mu bardziej "smakują", czy przyczyn szukacz gdzie indziej?

Na wiosnę założyłem nowe NGK, zaraz po założeniu brak mocy, strzały na Pb - świece w kosz. Na drugi ogień poszły Denso, przejechałem 17 kkm na LPG i wszystko dobrze. Przyszła pora na zmianę - Bosch i znów brak mocy, zamieniłem je miejscami i w ogóle kropek nie chciał jechać.

30 min temu wkręciłem stare świece i wszytko jest oki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy samochód może sobie wybierać jakie świece mu bardziej "smakują",

> czy przyczyn szukacz gdzie indziej?

> Na wiosnę założyłem nowe NGK, zaraz po założeniu brak mocy, strzały

> na Pb - świece w kosz. Na drugi ogień poszły Denso, przejechałem

> 17 kkm na LPG i wszystko dobrze. Przyszła pora na zmianę - Bosch

> i znów brak mocy, zamieniłem je miejscami i w ogóle kropek nie

> chciał jechać.

> 30 min temu wkręciłem stare świece i wszytko jest oki.

poniewaz DENSO jeszcze nie sa podrabiane lub chalturzone, ja uzywak IK-16 niby mozna na nich i z 50kkm zrobic zobacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy samochód może sobie wybierać jakie świece mu bardziej "smakują",

> czy przyczyn szukacz gdzie indziej?

> Na wiosnę założyłem nowe NGK, zaraz po założeniu brak mocy, strzały

> na Pb - świece w kosz. Na drugi ogień poszły Denso, przejechałem

> 17 kkm na LPG i wszystko dobrze. Przyszła pora na zmianę - Bosch

> i znów brak mocy, zamieniłem je miejscami i w ogóle kropek nie

> chciał jechać.

> 30 min temu wkręciłem stare świece i wszytko jest oki.

Coś mi się zdaje że po prostu trafiłeś na podróbki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy samochód może sobie wybierać jakie świece mu bardziej "smakują",

> czy przyczyn szukacz gdzie indziej?

> Na wiosnę założyłem nowe NGK, zaraz po założeniu brak mocy, strzały

> na Pb - świece w kosz. Na drugi ogień poszły Denso, przejechałem

> 17 kkm na LPG i wszystko dobrze. Przyszła pora na zmianę - Bosch

> i znów brak mocy, zamieniłem je miejscami i w ogóle kropek nie

> chciał jechać.

> 30 min temu wkręciłem stare świece i wszytko jest oki.

Z własnego doświadczenia - wiele jest tak felernych świec ze można odnieść takie wrażenie, ze kropek je sobie wybiera ale to wina jakości wykonania i firmy "krzak"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z własnego doświadczenia - wiele jest tak felernych świec ze można

> odnieść takie wrażenie, ze kropek je sobie wybiera ale to wina

> jakości wykonania i firmy "krzak"

krzak krzakiem ale bosch żeby na psy schodził crazy.gif

z NGK to jeszcze można było wytłumaczyć przeniesieniem produkcji do Francji, ale jak wytłumaczyć Boscha?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Francji, ale jak wytłumaczyć Boscha?

bo moze sie komus literki pomylily i jest Bosche. wystarczy popatrzec na opakowania niektorych produktow na allegro. to w sklepie sprzedawca czegos nie wykreci? roznie z ludzmi bywa i roznymi rzeczami sie kieruja, procz tego ze jakosc produktow spada niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy samochód może sobie wybierać jakie świece mu bardziej "smakują",

> czy przyczyn szukacz gdzie indziej?

> Na wiosnę założyłem nowe NGK, zaraz po założeniu brak mocy, strzały

> na Pb - świece w kosz. Na drugi ogień poszły Denso, przejechałem

> 17 kkm na LPG i wszystko dobrze. Przyszła pora na zmianę - Bosch

> i znów brak mocy, zamieniłem je miejscami i w ogóle kropek nie

> chciał jechać.

> 30 min temu wkręciłem stare świece i wszytko jest oki.

To chyba kupowales swiece z jakiegos lewego towaru...niesadze zeby bosh :/ niedal rady...jesli wogole swiece cos maja do tego....

Jesli chodzi ci o szczelanie i przerywanie silnika radzilbym wymienic takze kable moga byc z NGK.

A jak to niepomoze zbadaj cewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo moze sie komus literki pomylily i jest Bosche. wystarczy

> popatrzec na opakowania niektorych produktow na allegro. to w

> sklepie sprzedawca czegos nie wykreci? roznie z ludzmi bywa i

> roznymi rzeczami sie kieruja, procz tego ze jakosc produktow

> spada niestety.

świece są w 100% org

sklep i sprzedawca zaufany, nie ma mowy o wałkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> krzak krzakiem ale bosch żeby na psy schodził

> z NGK to jeszcze można było wytłumaczyć przeniesieniem produkcji do

> Francji, ale jak wytłumaczyć Boscha?

Wydaje sie ze poszukiwanie taniej siły roboczej wiele znanych marek zaprowadzi w stan "niełaski" i braku zaufania.

Kiedyś prócz ceny za markę otrzymywało sie jakość ...........dzisiaj już tego nie ma sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To chyba kupowales swiece z jakiegos lewego towaru...niesadze zeby

> bosh :/ niedal rady...jesli wogole swiece cos maja do tego....

NGK zakupione w Inter Carsie, Denso i Bosch w tym samym sklepie

> Jesli chodzi ci o szczelanie i przerywanie silnika radzilbym

> wymienic takze kable moga byc z NGK.

> A jak to niepomoze zbadaj cewki.

Kable (Bosch z IC) mają 9 kkm, a cewki 4 kkm (oryginały z ASO) - przed wymianą świec wszytko było oki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> NGK zakupione w Inter Carsie, Denso i Bosch w tym samym sklepie

> Kable (Bosch z IC) mają 9 kkm, a cewki 4 kkm (oryginały z ASO) -

> przed wymianą świec wszytko było oki.

wiesz na jakich przeowdach jezdzilo w ostatnim okresie moje poprzednie MkI? 1x (w sensie 1 przewod) przechodzony janmor, 1 x NGK i 2x oryginalne (ASO OE) przewody po 70kkm przebiegu z mkII

inaczej zawsze cos bylo nie tak

a swiece Boscha z IC w MkI i w MkII maja sie swietnie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> załóż briski 3 elektrodowe to odczujesz różnice ja miałem takie w

> seju i na żadnych innych nie chciał normalnie jechać...

w Punto z LPG znajomego Brisk 3 elektrodowy wcale nie jechal - ale to moze byc tylko jednostkowy przypadek hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> załóż briski 3 elektrodowe to odczujesz różnice ja miałem takie w

> seju i na żadnych innych nie chciał normalnie jechać...

Ja popełniłem błąd i założyłem Briski do Punciaka ... kaszanka - ponoć mechanior mówił, że do kropasa się nie nadają i empirycznie udowodniła to wymiana na (uzywane !!!) NGKi pomogła od ręki ! A po wymianie na nowe kropas wrócił do dawnej świetności w zakresie dynamiki drive.gif

Błąd popełniłem właśnie wiedziony doskonałym sprawowaniem się świec Brisk w moim poprzednim furaczku - Seicento swiety.gif

Ale jak ktoś chce próbować mam do sprzedania za 1/3 ceny sklepowej (ok 50 PLN) 4 sztuki brisk do PII 1,2 16V palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja popełniłem błąd i założyłem Briski do Punciaka ... kaszanka -

> ponoć mechanior mówił, że do kropasa się nie nadają i

> empirycznie udowodniła to wymiana na (uzywane !!!) NGKi pomogła

> od ręki ! A po wymianie na nowe kropas wrócił do dawnej

> świetności w zakresie dynamiki

> Błąd popełniłem właśnie wiedziony doskonałym sprawowaniem się świec

> Brisk w moim poprzednim furaczku - Seicento

> Ale jak ktoś chce próbować mam do sprzedania za 1/3 ceny sklepowej

> (ok 50 PLN) 4 sztuki brisk do PII 1,2 16V

Hmmm ja śmigam na briskach już 18k km i się sprawują super waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w Punto z LPG znajomego Brisk 3 elektrodowy wcale nie jechal - ale to

> moze byc tylko jednostkowy przypadek

jeździłem na noPb na takich właśnie Briskach i było dobrze

Przy LPG jakoś nie mam odwagi ładowania, sam nie wiem dlaczego hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> krzak krzakiem ale bosch żeby na psy schodził

> z NGK to jeszcze można było wytłumaczyć przeniesieniem produkcji do

> Francji, ale jak wytłumaczyć Boscha?

nie ma produkcji w Francji. Tam jest montownia dostarczająca raptem 5% tego, co jest na rynku, reszta to ciągle Japonia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to ja już nie wiem do czego 'pić' za spadek jakości NGK'ów

wiesz, to jest tak, że jeżeli wszystko jest OK to nikt nic nie mówi, jak coś źle chodzi to od razu szeroko slychać.

Sprzedaż NGK na rynku polskim nie spada więc nie jest to problem szeroki. Jezeli cos komuś nie chodzi to czasem jest kwestia błedu montażu, złych ustawień silnika a nieraz po prostu auto woli jedne świece od drugich. Zauważ, że duża częśc aut ma NGK na oryginale więc musi na nich dobrze jeździć smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiesz, to jest tak, że jeżeli wszystko jest OK to nikt nic nie mówi,

> jak coś źle chodzi to od razu szeroko slychać.

> Sprzedaż NGK na rynku polskim nie spada więc nie jest to problem

> szeroki. Jezeli cos komuś nie chodzi to czasem jest kwestia

> błedu montażu, złych ustawień silnika a nieraz po prostu auto

> woli jedne świece od drugich. Zauważ, że duża częśc aut ma NGK

> na oryginale więc musi na nich dobrze jeździć

jasna sprawa, ale problem się robi jak auto cały czas idealnie chodziło na NGK a w pewnym momencie stwierdza, że są 'bee'

może to wina wadliwej serii, ale pewnie nie będę sprawdzał zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeździłem na noPb na takich właśnie Briskach i było dobrze

> Przy LPG jakoś nie mam odwagi ładowania, sam nie wiem dlaczego

wyobraz sobie , ze do alfowskiego twinsparka odwazylem sie zamontowac czeski wyrob i tez jezdzil bez zastrzezen - ani lepiej ani gorzej, przy czym instalacje el.mialem we wzorowym stanie

wielu ludzi mnie pytalo czy nie obawiam sie ryzyka (z fabryki TS'y wychodza jedynie na platynowych NGK), i nawet sam sie zastanawialem - ale gdy silnik nie wskazywal ze mu nie "smakuja" knedliczkowe swiece to odpowiadalem ze sa dobre

czy to jedank swiadczy o czyms... hmm.gif raczej nie, no chyba ze o tym iz TS'y sa malo wrazliwe na swiece wink.gif

w instalacji LPG (zaslyszana opinia) swiece wieloelektrodowe rzekomo nie sa wlasciwym rozwiazaniem.... ale co ja sie na gazie znam - nic a nic smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wyobraz sobie , ze do alfowskiego twinsparka odwazylem sie zamontowac

> czeski wyrob i tez jezdzil bez zastrzezen - ani lepiej ani

> gorzej, przy czym instalacje el.mialem we wzorowym stanie

> wielu ludzi mnie pytalo czy nie obawiam sie ryzyka (z fabryki TS'y

> wychodza jedynie na platynowych NGK), i nawet sam sie

> zastanawialem - ale gdy silnik nie wskazywal ze mu nie "smakuja"

> knedliczkowe swiece to odpowiadalem ze sa dobre

> czy to jedank swiadczy o czyms... raczej nie, no chyba ze o tym iz

> TS'y sa malo wrazliwe na swiece

to co najwyżej dobrze o świecach znaczy wink.gif

> w instalacji LPG (zaslyszana opinia) swiece wieloelektrodowe rzekomo

> nie sa wlasciwym rozwiazaniem.... ale co ja sie na gazie znam -

> nic a nic

też słyszłem dlatego nie będę testował zlosnik.gif

btw tasiemki dla Ciebie jeżdżą w bagażniku już ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Czy samochód może sobie wybierać jakie świece mu bardziej "smakują",

> czy przyczyn szukacz gdzie indziej?

> Na wiosnę założyłem nowe NGK, zaraz po założeniu brak mocy, strzały

> na Pb - świece w kosz. Na drugi ogień poszły Denso, przejechałem

> 17 kkm na LPG i wszystko dobrze. Przyszła pora na zmianę - Bosch

> i znów brak mocy, zamieniłem je miejscami i w ogóle kropek nie

> chciał jechać.

Dziś wkręciłem świeżutkie Denso Q20PRU i kropek chodzi idealnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziś wkręciłem świeżutkie Denso Q20PRU i kropek chodzi idealnie

czyli ngk i bosch mają słabą jakość , także jak teraz rozumiem denso jest na topie ? Bo nie długo muszę włożyć jakieś nowe świeczki i kable wn , a moda na dana firmę na FP ostatnio często się zmienia grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdybym mógł jeździć na NGK i Boschu to bym jeździł ale się nie da ,

spoko , wszystko jasne grinser006.gif

> poza tym kpl Denso kosztuje całe 32 zł

o to atrakcyjnie , rozumiem ,że kable wn denso dają radę wink.gif także czas na zakupy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zacznijmy je odradzac bo jak sie stana zbyt popularne to podziela los

> ngk

Niestety gdyby tylko Kropki jeździły na NGK to nikomu by się nie chciało ich podrabiać biglaugh.gif

Teraz trzeba zrobić zakupy i tyle-tak na 5 kpl i oby starczyło biglaugh.gif

Ja mam K16PR-U a teraz testuje K22PBR-S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jade kataogiem w sklepie cool.gif

ostatnio wymienialem siostrze po 28kkm na gazie swiece ngk na denso i filtr powietrza (nie wiem gdzie ona jezdzi ale 10kkm nie wytrzymal). jedna swieca byla calkiem do niczego po tym przebiegu pozostale jeszcze by uszly.

cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja jade kataogiem w sklepie

> ostatnio wymienialem siostrze po 28kkm na gazie swiece ngk na denso

> i filtr powietrza (nie wiem gdzie ona jezdzi ale 10kkm nie

> wytrzymal). jedna swieca byla calkiem do niczego po tym

> przebiegu pozostale jeszcze by uszly.

Skoro widać różnicę tylko na jednej to radzę popatrzeć na UPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moj komplet swieczek DENSO okolo 10x wiecej wyniosl ale warto oj

> warto.

Potwierdzam.Ja do swojego 16v kupilem IXU 24 z serii IRIDIUM POWER (elektroda ma 0,4 mm średnicy!!) i jestem bardzo zadowolony.Używam sprzętu dość ostro i w porównaniu o klasycznych NGK mam lepszą reakcje na gaz i lepszy "wkręt" na obroty.Oczywiście róznice są subtelne ale uważam że było warto wydać 180 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.