Skocz do zawartości

akumulator


luter1980

Rekomendowane odpowiedzi

Więc tak:

miesiąc temu kupiłem sobie centre plus (bo niby... zalecana i nic innego i tak tam nie wejdzie sick.gif) 40Ah, 320A.

Na nowym akumulatorze pojeździłem może ze 3 tygodnie.. i odmówił posłuszeństwa.. nie dał rady zapalić dziś rano frown.gif Wczoraj jeszcze normalnie jeździłem po mieście i wróciłem koło 22.. (zrobiłem koło 30km) fakt, że krótkie trasy ostatnio robie (koło 2*6km dziennie).

Pomierzyłem go troszkę... i po tym jak nie zapalił miał 12.12 V bez obciążenia... Poprosiłem sąsiada i odpaliliśmy po kablach (samochód odpalił idealnie). Zmierzyłem NAPIĘCIE podczas ładowania - bez obciążenia 14.02 V, z maks. obciążeniem 13.5 V (światła wszystkie, ogrzewanie szyby itd). Co ciekawe... po 1 min chodzenia zgasiłem silnik i już sam odpaliłem. Postanowiłem wyłączyć silnik i sprawdzić jak siada napięcie pod pełnym obciążeniem bez ładowania... napięcie szybko siadało.. w ciągu 2 min do 10V... no ale był raczej rozładowany. Prądu nigdzie nie upływa samo z siebie...

Poprostu wygląda na to, że aku nie trzyma frown.gif

Na szczęście mam gw smile.gif

wymieniać ?? czy może coś innego posprawdzać ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zmierzyłem prąd ładowania - bez

> obciążenia 14.02 V, z maks. obciążeniem 13.5 V (światła

> wszystkie, ogrzewanie szyby itd).

ładowanie masz słabe

sprawdź altka, bo tak niski V może sugerować duże niedostatki w prądzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podładuj aku w domu i podjedź do warsztatu niech sprawdzą go na cęgach amperometrycznych wtedy będziesz wiedział w jakim stanie jest aku.

Możesz sprawdzić jeszcze we własnym zakresie czystość klem i ich stan techniczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ładowanie masz słabe

> sprawdź altka, bo tak niski V może sugerować duże niedostatki w

> prądzie.

hmmm

no niby ciut mało, ale trzeba uwzględnić, że altek podawał prąd do obwodu gdzie siedział pusty, prądożerny akumulator która sam z siebie jest chyba sporym obciążeniem w takim wypadku.

Właśnie mi się aku ładuje w łazience zeby.GIF prostownik na początku pokazywał 4... a teraz 2 ampery ....

No nic.. jutro podłącze ... i zmierzę napięcie...

jak będzie podobnie to jadę sprawdzić aku smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więc tak:

> miesiąc temu kupiłem sobie centre plus (bo niby... zalecana i nic

> innego i tak tam nie wejdzie ) 40Ah, 320A.

> Na nowym akumulatorze pojeździłem może ze 3 tygodnie.. i odmówił

> posłuszeństwa.. nie dał rady zapalić dziś rano Wczoraj jeszcze

> normalnie jeździłem po mieście i wróciłem koło 22.. (zrobiłem

> koło 30km) fakt, że krótkie trasy ostatnio robie (koło 2*6km

> dziennie).

> Pomierzyłem go troszkę... i po tym jak nie zapalił miał 12.12 V bez

> obciążenia...

Dziwne, bo mój jak stał b.długo to miał poniżej 12V i samochód spokojnie odpalił hmm.gif

Krótkie trasy robisz, może co jakiś czas zrób mu dłuższą hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zmierzyłem prąd ładowania - bez

> obciążenia 14.02 V,

pad.gif nauczcie sie ludzie wreszcie:

- prąd - jednostka A (amper)

- napięcie - jednostka V (wolt)

- moc - jednostka W (wat)

Nie możesz zmierzyć natężenia w V bo to fizycznie niemożliwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nauczcie sie ludzie wreszcie:

> - prąd - jednostka A (amper)

> - napięcie - jednostka V (wolt)

> - moc - jednostka W (wat)

> Nie możesz zmierzyć natężenia w V bo to fizycznie niemożliwe

sorki sick.gif

to była głupia literówka.... aż mi głupio... oczywiście że chodzio o napięcie zeby.GIF

dodam, że... ukończyłem technikum elektroniczne... więc ... wstyd jak ...... sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sorki

> to była głupia literówka.... aż mi głupio... oczywiście że chodzio o

> napięcie

> dodam, że... ukończyłem technikum elektroniczne... więc ... wstyd jak

> ......

lepiej było nie pisać co skończyłeś, wstydź sie, wstydź i płoń rumienicem ....

albo ... odpowiem Ci tak, jak często słyszałem na studiach od jednego z prof.:

"idź do swojego dyrektora z technikum i powiedz, że Ci niesłusznie dał maturę" rotfl.gifrotfl.gifrotfl.gifrotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ładowanie masz słabe

> sprawdź altka, bo tak niski V może sugerować duże niedostatki w

> prądzie.

sprawdziłem dziś ładowanie altka (po pełnych 10h. ładowania w domu)... napięcie 14.03 V (bez obciążenia) sciana.gif ( jakie powinno być prawidłowe ? ) sprawdziłem też pobór prądu w spoczynku (zamknięty + alarm) 160mA (dużo to czy mało ?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napięcie ładowania akumulatora przez alternator powinno mieścić się w granicach 13.8 V -14.4V

13.8 V mierzone pod obciążeniem typu zapalone światła mijania , drogowe

napięcie akumulatora które spadnie poniżej 12.5V( mierzone 2 godz.po wyłączeniu silnika) kwalifikuje akumulator do podładowania prostownikiem

Jak napięcie ci tak szybko leci w dół oznacza że masz zły akumulator. niedoładowany .

Moja rada , przed oddaniem do serwisu rozładuj go .Miałem taką centrę i się bardzo zawiodłem na niej

posprawdzaj jeszcze połączenia,stan styków między alternatorem a akumulatorem , połączenia aku.z masą .

pobór prądu w stanie spoczynku dobry napięcie ładowania w granicach normy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.