luter1980 Napisano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2007 Więc tak: miesiąc temu kupiłem sobie centre plus (bo niby... zalecana i nic innego i tak tam nie wejdzie ) 40Ah, 320A. Na nowym akumulatorze pojeździłem może ze 3 tygodnie.. i odmówił posłuszeństwa.. nie dał rady zapalić dziś rano Wczoraj jeszcze normalnie jeździłem po mieście i wróciłem koło 22.. (zrobiłem koło 30km) fakt, że krótkie trasy ostatnio robie (koło 2*6km dziennie). Pomierzyłem go troszkę... i po tym jak nie zapalił miał 12.12 V bez obciążenia... Poprosiłem sąsiada i odpaliliśmy po kablach (samochód odpalił idealnie). Zmierzyłem NAPIĘCIE podczas ładowania - bez obciążenia 14.02 V, z maks. obciążeniem 13.5 V (światła wszystkie, ogrzewanie szyby itd). Co ciekawe... po 1 min chodzenia zgasiłem silnik i już sam odpaliłem. Postanowiłem wyłączyć silnik i sprawdzić jak siada napięcie pod pełnym obciążeniem bez ładowania... napięcie szybko siadało.. w ciągu 2 min do 10V... no ale był raczej rozładowany. Prądu nigdzie nie upływa samo z siebie... Poprostu wygląda na to, że aku nie trzyma Na szczęście mam gw wymieniać ?? czy może coś innego posprawdzać ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2007 > Zmierzyłem prąd ładowania - bez > obciążenia 14.02 V, z maks. obciążeniem 13.5 V (światła > wszystkie, ogrzewanie szyby itd). ładowanie masz słabe sprawdź altka, bo tak niski V może sugerować duże niedostatki w prądzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piohol Napisano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2007 Podładuj aku w domu i podjedź do warsztatu niech sprawdzą go na cęgach amperometrycznych wtedy będziesz wiedział w jakim stanie jest aku. Możesz sprawdzić jeszcze we własnym zakresie czystość klem i ich stan techniczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luter1980 Napisano 16 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2007 > ładowanie masz słabe > sprawdź altka, bo tak niski V może sugerować duże niedostatki w > prądzie. hmmm no niby ciut mało, ale trzeba uwzględnić, że altek podawał prąd do obwodu gdzie siedział pusty, prądożerny akumulator która sam z siebie jest chyba sporym obciążeniem w takim wypadku. Właśnie mi się aku ładuje w łazience prostownik na początku pokazywał 4... a teraz 2 ampery .... No nic.. jutro podłącze ... i zmierzę napięcie... jak będzie podobnie to jadę sprawdzić aku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blizniak1435053579 Napisano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2007 Prądu nigdzie nie > upływa samo z siebie... A skad to wiesz?Sprawdzales?Mnie sie wydaje ze masz jakas uplynnosc na mase. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2007 > Więc tak: > miesiąc temu kupiłem sobie centre plus (bo niby... zalecana i nic > innego i tak tam nie wejdzie ) 40Ah, 320A. > Na nowym akumulatorze pojeździłem może ze 3 tygodnie.. i odmówił > posłuszeństwa.. nie dał rady zapalić dziś rano Wczoraj jeszcze > normalnie jeździłem po mieście i wróciłem koło 22.. (zrobiłem > koło 30km) fakt, że krótkie trasy ostatnio robie (koło 2*6km > dziennie). > Pomierzyłem go troszkę... i po tym jak nie zapalił miał 12.12 V bez > obciążenia... Dziwne, bo mój jak stał b.długo to miał poniżej 12V i samochód spokojnie odpalił Krótkie trasy robisz, może co jakiś czas zrób mu dłuższą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2007 > Zmierzyłem prąd ładowania - bez > obciążenia 14.02 V, nauczcie sie ludzie wreszcie: - prąd - jednostka A (amper) - napięcie - jednostka V (wolt) - moc - jednostka W (wat) Nie możesz zmierzyć natężenia w V bo to fizycznie niemożliwe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2007 > nauczcie sie ludzie wreszcie: niepoprawny marzyciel idealista Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2007 > niepoprawny marzyciel idealista no cóż, z racji wyuczonego zawodu nie jestem w stanie zdzierżyć takich rzeczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2007 > no cóż, z racji wyuczonego zawodu nie jestem w stanie zdzierżyć > takich rzeczy ja już przywykłem, tak samo jak to zachwytu nad aparatami w telefonach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luter1980 Napisano 16 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2007 > nauczcie sie ludzie wreszcie: > - prąd - jednostka A (amper) > - napięcie - jednostka V (wolt) > - moc - jednostka W (wat) > Nie możesz zmierzyć natężenia w V bo to fizycznie niemożliwe sorki to była głupia literówka.... aż mi głupio... oczywiście że chodzio o napięcie dodam, że... ukończyłem technikum elektroniczne... więc ... wstyd jak ...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2007 > sorki > to była głupia literówka.... aż mi głupio... oczywiście że chodzio o > napięcie > dodam, że... ukończyłem technikum elektroniczne... więc ... wstyd jak > ...... lepiej było nie pisać co skończyłeś, wstydź sie, wstydź i płoń rumienicem .... albo ... odpowiem Ci tak, jak często słyszałem na studiach od jednego z prof.: "idź do swojego dyrektora z technikum i powiedz, że Ci niesłusznie dał maturę" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luter1980 Napisano 16 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2007 płonę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luter1980 Napisano 17 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2007 > ładowanie masz słabe > sprawdź altka, bo tak niski V może sugerować duże niedostatki w > prądzie. sprawdziłem dziś ładowanie altka (po pełnych 10h. ładowania w domu)... napięcie 14.03 V (bez obciążenia) ( jakie powinno być prawidłowe ? ) sprawdziłem też pobór prądu w spoczynku (zamknięty + alarm) 160mA (dużo to czy mało ?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abel Napisano 17 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2007 napięcie ładowania akumulatora przez alternator powinno mieścić się w granicach 13.8 V -14.4V 13.8 V mierzone pod obciążeniem typu zapalone światła mijania , drogowe napięcie akumulatora które spadnie poniżej 12.5V( mierzone 2 godz.po wyłączeniu silnika) kwalifikuje akumulator do podładowania prostownikiem Jak napięcie ci tak szybko leci w dół oznacza że masz zły akumulator. niedoładowany . Moja rada , przed oddaniem do serwisu rozładuj go .Miałem taką centrę i się bardzo zawiodłem na niej posprawdzaj jeszcze połączenia,stan styków między alternatorem a akumulatorem , połączenia aku.z masą . pobór prądu w stanie spoczynku dobry napięcie ładowania w granicach normy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.