Skocz do zawartości

jaki rozrząd


aquila

Rekomendowane odpowiedzi

> jaki jest najlepszy zestaw ? dayco + orginal , dayco + skf , czy inne

> ?

Zapomnij o Dayco! Oryginału też się nie opłaca kupować. Najlepsze paski robi Contitech i Gates, aha i kategorycznie odradzam paski Bosch. Jeśli chodzi o rolki napinające i prowadzące to wiodącą firmą jest SKF (przeważnie robi na pierwszy montaż, więc po co przepłacać za oryginał), lub ewentualnie Ruville, który często w swoje pudełka pakuje właśnie SKF i robi niższą cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podepnę sie do pytania

> czy cena okolo 300 zl za wymiane w ASO z faktura to dużo ??

Dużo. Ja u siebie co prawda nie ASO, taką wymianę rozrządu w 1,2 16V

robię za 140 zł, a w 1,6 16V za 160 zł i też z fakturą vat. Przy zakupie części ode mnie daję gwarancję na ten rozrząd a ceny części są bez marży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wychodzi jakieś 150 za rolkę napinającą i pasek oraz drugie tyle za robociznę? Podpowiedzcie proszę ile jest rozsądnie dać za taką robotę w warsztacie. sąsiad pytał w FeuVercie ile wezmą za robotę to powiedzieli że 600 zł. Czyżby nie lubili tego robić??? Aha - co oprócz pompy wody warto wymienić przy wymianie rozrządu? Są tam jeszcze jakieś prowadnice czy coś?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapomnij o Dayco! Oryginału też się nie opłaca kupować.

> Najlepsze paski robi Contitech i Gates

U mnie pasek Dayco był oryginalnie , na taki też został zmieniony , za to jakiś czas temu ostrzegano przed podróbkami Gatesa .

Dlaczego piszesz że Dayco nie jest godny polecenia ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie pasek Dayco był oryginalnie , na taki też został zmieniony ,

> za to jakiś czas temu ostrzegano przed podróbkami Gatesa .

> Dlaczego piszesz że Dayco nie jest godny polecenia ??

To dlaczego nie zrobisz na oryginalnym pasku 120 tys.km? Przecież producent podaje np w 1,6 wymianę po 120 tys.km, a są przypadki zerwania paska po 50-60 tys.km właśnie oryginalnego. Dlaczego w takim układzie VAG daje w serii Contitech i nakazuje jeździć 120 tys.km i tyle jeżdżą, ba... nawet więcej, nie raz widziałem przeciągnięte i nadal silnik pracuje. Np Volvo w niektórych silnikach ma co 160 tys.km wymianę i też wytrzymuje, wiem, bo akurat dużo Volvo do mnie przyjeżdża, a wyjeżdżają na Gates z fabryki. Dayco ma małe doświadczenie w produkcji pasków i gdybym zmieniał w swoim aucie i ktoś dawałby mi za darmo nowy pasek Dayco, to proszę mi wybaczyć, ale wolę zapłacić te kilkadziesiąt zł za Contiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapomnij o Dayco! Oryginału też się nie opłaca kupować. Najlepsze

> paski robi Contitech i Gates, aha i kategorycznie odradzam paski

> Bosch. Jeśli chodzi o rolki napinające i prowadzące to wiodącą

> firmą jest SKF (przeważnie robi na pierwszy montaż, więc po co

> przepłacać za oryginał), lub ewentualnie Ruville, który często w

> swoje pudełka pakuje właśnie SKF i robi niższą cenę.

Powiedzmy sobie szczerze że czy to będzie pasek dayco ,conti czy gates nie ma większego znaczenia jeśli wybierze się któraś z tych firm wszystkie one produkują paski na pierwszy montaż do wielu producentów.

Jeśli chodzi o rolki to jeśli oryginał jest tani to można go brać.

SKF, Ruville, Ina - luk to producenci którzy produkują najlepsze rolki na świecie i są dostawcami do 90% fabryk samochodów.

Tajemnicą poliszynela jest to że te firmy ściśle ze sobą współpracują także często u wszystkich producentów w pudełkach jest ta sama rolka. Należy się sugerować ceną.

Aha jest na rynku firma BERG która sprzedaje zestawy rozrządów i tak pasek to przeważnie dayco a rolki jak zwykle świętej trójcy czyli Skf, ina lub ruville. Jeśli zestaw wyjdzie korzystniej to śmiało polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To dlaczego nie zrobisz na oryginalnym pasku 120 tys.km? Przecież

> producent podaje np w 1,6 wymianę po 120 tys.km, a są przypadki

> zerwania paska po 50-60 tys.km właśnie oryginalnego.

Akurat w moim był wymieniany przy 100 tys. bo tyle miał jak go kupiłem i jakoś do tego przebiegu bez problemu wytrzymał , po za tym sugerujesz że fabryka nie wiedziała co wkłada ? wink.gif

Wiele osób na forum zamontowalo paski Dayco i nie przypominam sobie żeby pisali że im padły przedwcześnie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Akurat w moim był wymieniany przy 100 tys. bo tyle miał jak go

> kupiłem i jakoś do tego przebiegu bez problemu wytrzymał ,

Jednak mam do czynienia nie tylko z fiatami i naprawdę rzadko wpada do mnie info, że zerwał się pasek rozrządu, a akurat odkąd zacząłem się interesować fiatem, bo będę niebawem kupował MW, nadzwyczaj często czytam tu o zerwaniu paska.

po za

> tym sugerujesz że fabryka nie wiedziała co wkłada ?

W fabryce myśleli, że włożyli dobre klamki do drzwi. Pomylili się, ale cóż, zdarza się najlepszym.

Nie mówię, że na 100% jeden pasek się zerwie dużo szybciej od paska innej firmy. Przypadki losowe wskazują która firma zrobi lepszy produkt, nie mniej wolę nie wybierać jednego produktu, wiedząc, że jest dostępny na rynku inny produkt uważany za fachowców jako lepszy. O to właśnie pytał kolega, który założył temat i odpowiedziałem, że lepszy od Dayco Będzie Conti i Gates. Taka jest opinia większości mechaników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.