maro_t Napisano 17 Marca 2008 Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 > Tak poczytałem wsio w tym wątku i nikt tu o tym nie napisał, ale z > tego co wiem, to T-Jet ma ponoć bezpośredni wtrysk paliwa, a na > to jeszcze nikt na razie instalacji na LPG nie wymyślił, > przynajmniej w rozsądnych pieniądzach. > Pewnie to kwestia czasu, no ale na obecną chwilę tartarini ponoć nie > dysponuje taka instalacją. O, chyba nie do końca masz rację z tym bezpośrednim wtryskiem. Takie coś to robi m.in. VW - TFSI: turbodoładowany z bezpośrednim wtryskiem. T-Jet to zwykły 1.4 16V z turbinką. Przynajmniej z tego co mi wiadomo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 17 Marca 2008 Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 T-Jet to zwykły 1.4 16V z turbinką. licz się z tym że naraziłeś się wielu osobom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 17 Marca 2008 Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 > T-Jet to zwykły 1.4 16V z turbinką. > licz się z tym że naraziłeś się wielu osobom komu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 17 Marca 2008 Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 > komu? mi nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 17 Marca 2008 Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 > komu? a jak myslisz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 17 Marca 2008 Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 > mi nie mi też nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnnyB Napisano 17 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 > O, chyba nie do końca masz rację z tym bezpośrednim wtryskiem. Takie > coś to robi m.in. VW - TFSI: turbodoładowany z bezpośrednim > wtryskiem. T-Jet to zwykły 1.4 16V z turbinką. Przynajmniej z > tego co mi wiadomo. jest to silnik zwany Starjet ktory w GP ma 95 HP a w Pandzie 100HP wg mnie jest to polaczenie dwoch technologii podobnych do oplowskich - twinport i cos jak VVT. W oplowskich silnikach to np 1,6 PDA ( twinport ) i 1,8 XER ( cos jak VVT ) oczywiscie to moja mala teoria podparta wiedza z mojej pracy ( odlewnia aluminum ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 17 Marca 2008 Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 > O, chyba nie do końca masz rację z tym bezpośrednim wtryskiem. Takie > coś to robi m.in. VW - TFSI: turbodoładowany z bezpośrednim > wtryskiem. T-Jet to zwykły 1.4 16V z turbinką. Przynajmniej z > tego co mi wiadomo. chyba sie jednak mylisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 17 Marca 2008 Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 > chyba sie jednak mylisz rozwiniesz myśl? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 17 Marca 2008 Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 > rozwiniesz myśl? to ze tak jak Wojtas napisal co bede wiecej pisal jakby to bylo tak jak ty myslsiz to z LPG nie bylo by problemu bo do VW 1.8T wklada sie gazik bez problemu a tu jeszce nie am instaalcji na ten silnik z tego co wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 17 Marca 2008 Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 > to ze tak jak Wojtas napisal co bede wiecej pisal jakby to bylo tak > jak ty myslsiz to z LPG nie bylo by problemu bo do VW 1.8T > wklada sie gazik bez problemu a tu jeszce nie am instaalcji na > ten silnik z tego co wiem na stronie Fiata, w dziale dane techniczne o silniku T-JET piszą: "Wtrysk: fazowany, sekwencyjny wtrysk wielopunktowy MPI " Tak samo nie jest nic wspomniane o żadnych zmiennych fazach rozrządu, a w takich danych producent, raczej jak coś ma, to się chwali. Nadal podtrzymuję swoją opinię: jest to zwykły 1.4 16V z turbiną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 17 Marca 2008 Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 > na stronie Fiata, w dziale dane techniczne o silniku T-JET piszą: > "Wtrysk: fazowany, sekwencyjny wtrysk wielopunktowy MPI " > Tak samo nie jest nic wspomniane o żadnych zmiennych fazach rozrządu, > a w takich danych producent, raczej jak coś ma, to się chwali. > Nadal podtrzymuję swoją opinię: jest to zwykły 1.4 16V z turbiną. no tak zapomnialem ze na stronie same wiarygodne sa teksty poszukaj sobie Panie an ten temat na necie i wtedy bedziesz wiedzial co i jak zreszta tego pelno i nawet sa filmy co i jak zaprojektowali ci włosi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 17 Marca 2008 Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 > no tak zapomnialem ze na stronie same wiarygodne sa teksty poszukaj > sobie Panie an ten temat na necie i wtedy bedziesz wiedzial co i > jak zreszta tego pelno i nawet sa filmy co i jak zaprojektowali > ci włosi a no filmow to na tej www pod dostatkiem jest http://www.quellichebravo.it/index.php? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 17 Marca 2008 Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 > no tak zapomnialem ze na stronie same wiarygodne sa teksty czyli co, sugerujesz że TE Dane techniczne to ściema? A co konkretnie? Piszesz jakieś ogólniki, że T-Jet to jakaś supernowoczesna konstrukcja, ale sam za bardzo nie wiesz o co chodzi, polecasz szukać w necie, ale pewnie sam nie znasz żadnych konkretów a się upierasz. Więc poszukałem, większość tekstów o tym silniku jakie znalazłem to lepsze lub gorsze tłumaczenia artykułów z http://www.italiaspeed.com/ , gdzie to piszą jak to FPT ciężko pracował nad supernowoczesnymi silnikami T-Jet, jakie tam wszystko jest super hiper przetestowane itp, ale nadal nie znalazłem żadnych konkretów. Więc powtarzam: żadnych zmiennych faz rozrządu, żadnego bezpośredniego wtrysku, zwykły 1.4 16V z turbiną. Jeśli uważasz, że to nie prawda to pokaż konkretny link > poszukaj > sobie Panie an ten temat na necie i wtedy bedziesz wiedzial co i > jak zreszta tego pelno i nawet sa filmy co i jak zaprojektowali > ci włosi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnnyB Napisano 17 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 > no tak zapomnialem ze na stronie same wiarygodne sa teksty poszukaj > sobie Panie an ten temat na necie i wtedy bedziesz wiedzial co i > jak zreszta tego pelno i nawet sa filmy co i jak zaprojektowali > ci włosi To jest ten sam silnik co w Bravo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 17 Marca 2008 Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 > To jest ten sam silnik co w Bravo? tak to samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 17 Marca 2008 Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 > To jest ten sam silnik co w Bravo? Nie. A jakie Ty widzisz podobieństwa poza pojemnością? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 17 Marca 2008 Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 > czyli co, sugerujesz że TE Dane techniczne to ściema? A co > konkretnie? > Piszesz jakieś ogólniki, że T-Jet to jakaś supernowoczesna > konstrukcja, ale sam za bardzo nie wiesz o co chodzi, polecasz > szukać w necie, ale pewnie sam nie znasz żadnych konkretów a się > upierasz. Więc poszukałem, większość tekstów o tym silniku jakie > znalazłem to lepsze lub gorsze tłumaczenia artykułów z > http://www.italiaspeed.com/ , gdzie to piszą jak to FPT ciężko > pracował nad supernowoczesnymi silnikami T-Jet, jakie tam > wszystko jest super hiper przetestowane itp, ale nadal nie > znalazłem żadnych konkretów. > Więc powtarzam: > żadnych zmiennych faz rozrządu, żadnego bezpośredniego wtrysku, > zwykły 1.4 16V z turbiną. Jeśli uważasz, że to nie prawda to > pokaż konkretny link > > ci włosi pokaz mi w ktorym miejscu napisalem ze to jakas super konstrukcja a po drugie skor jednego i drugiego nie am to ja nie widze problemu zeby gaz zapodac a jednak jest problem bo nikt nie ma instalki do tego silnika wiec cos tu nie tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 17 Marca 2008 Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 > To jest ten sam silnik co w Bravo? moim zdaniem nie. Z tego co piszą pod tym linkiem, to jest jakiś całkiem nowy silnik, a 1.4 w Bravo bazuje na starej dobrej technologii FIRE. Tutaj Poza tym w danych technicznych na oficjalnych stronach piszą, że silnik z Bravo ma popychacze hydrauliczne, a ten z Punto mechaniczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 17 Marca 2008 Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 > moim zdaniem nie. > Z tego co piszą pod tym linkiem, to jest jakiś całkiem nowy silnik, a > 1.4 w Bravo bazuje na starej dobrej technologii FIRE. Tutaj > Poza tym w danych technicznych na oficjalnych stronach piszą, że > silnik z Bravo ma popychacze hydrauliczne, a ten z Punto > mechaniczne. ale to co kolega Pokazal wyzej to jest przeciez 1.4 16v ktora wszedzie wsadzaj do Fiata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 17 Marca 2008 Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 > pokaz mi w ktorym miejscu napisalem ze to jakas super konstrukcja > a po drugie skor jednego i drugiego nie am to ja nie widze problemu > zeby gaz zapodac a jednak jest problem bo nikt nie ma instalki > do tego silnika wiec cos tu nie tak powodów że nie można albo nie powinno się zakładać gazu może być bardzo wiele. Być może faktycznie jest coś w tym silniku takiego, co go dyskwalifikuje do LPG. Niedługo będę w ASO to przy okazji zapytam, jak oni się ustosunkowują do gazu, zarówno w zwykłym 1.4, jak i w T-Jecie. Tak z czystej ciekawości oczywiście, bo sam nie zamierzam zakładać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 17 Marca 2008 Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 > powodów że nie można albo nie powinno się zakładać gazu może być > bardzo wiele. Być może faktycznie jest coś w tym silniku > takiego, co go dyskwalifikuje do LPG. Niedługo będę w ASO to > przy okazji zapytam, jak oni się ustosunkowują do gazu, zarówno > w zwykłym 1.4, jak i w T-Jecie. Tak z czystej ciekawości > oczywiście, bo sam nie zamierzam zakładać w zwyklym 1.4 16v zakladasz instalacje IV i smiga ze milo zreszta sam ma takie cos na silniku 1.2 16v a 1.4 to nic innego jak rozwiercone i troszku podciagniety mocowo silnik a pozatym to jest silnik FIRE a z tym T-Jet to ciezko z LPG bo nic nie wiedza zresztaw ASO beda mniej wiedzieli niz w firmach co zakladaj LPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 17 Marca 2008 Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 > ale to co kolega Pokazal wyzej to jest przeciez 1.4 16v ktora > wszedzie wsadzaj do Fiata wsadzają, nie wsadzają, ja tam widzę to co jest napisane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 17 Marca 2008 Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 > wsadzają, nie wsadzają, ja tam widzę to co jest napisane widze ze kolega wszystko wie najlepeij i nic powiedziec nie mozna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 17 Marca 2008 Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 > widze ze kolega wszystko wie najlepeij i nic powiedziec nie mozna nie twierdzę, że wiem, ale dziwne by było gdyby te dane się nie zgadzały i faktycznie był to ten sam silnik. Ale z drugiej strony dziwne by było też gdyby produkowali podobne silniki o tej samej pojemności i podobnej mocy, w różnych technologiach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 17 Marca 2008 Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 > nie twierdzę, że wiem, ale dziwne by było gdyby te dane się nie > zgadzały i faktycznie był to ten sam silnik. > Ale z drugiej strony dziwne by było też gdyby produkowali podobne > silniki o tej samej pojemności i podobnej mocy, w różnych > technologiach. no wlasnie i wydaje mi sie ze raczej tlumaczenai sa do bani niz to ze sa roznej konstrukcji te silniki predzej bym sie posilkowal ta strona ale cos tam znalesc to ciezko jak nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 17 Marca 2008 Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 > no wlasnie i wydaje mi sie ze raczej tlumaczenai sa do bani niz to ze > sa roznej konstrukcji te silniki > predzej bym sie posilkowal ta strona ale cos tam znalesc to ciezko > jak nie wiem a może ten StarJet to po prostu następca tego 1.4 Fire i na razie mamy taki okres przejściowy, że dostępne są oba. Podobnie jak z Dieslami 1.6 i 1.9 oba po 120KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 17 Marca 2008 Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 > a może ten StarJet to po prostu następca tego 1.4 Fire i na razie > mamy taki okres przejściowy, że dostępne są oba. Podobnie jak z > Dieslami 1.6 i 1.9 oba po 120KM a moze cholera wie znajdz cos na ten temat to bedziesz dobry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 17 Marca 2008 Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 > no wlasnie i wydaje mi sie ze raczej tlumaczenai sa do bani niz to ze > sa roznej konstrukcji te silniki > predzej bym sie posilkowal ta strona ale cos tam znalesc to ciezko > jak nie wiem niby są na tej stronie jakieś dwa różne silniki 1.4 o mocach 90 i 95 km. TU . Ale czy to te? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnnyB Napisano 17 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 > moim zdaniem nie. > Z tego co piszą pod tym linkiem, to jest jakiś całkiem nowy silnik, a > 1.4 w Bravo bazuje na starej dobrej technologii FIRE. Tutaj > Poza tym w danych technicznych na oficjalnych stronach piszą, że > silnik z Bravo ma popychacze hydrauliczne, a ten z Punto > mechaniczne. Z calym szacunkiem ale nie doczytalem sie nic o tym nowym T-Jecie . Jest tam opowiesc o 1,4 16V fire ale o T-jetach nie ma nic oprocz parametrow . Mysle ze to ten sam silnik tylko uturbiony i wzbogacony o lepsza elektronike. Nie ma tam mowy o bezposrednim wtrysku ( na Wikipedi tez o nim pisza ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 17 Marca 2008 Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 > niby są na tej stronie jakieś dwa różne silniki 1.4 o mocach 90 i 95 > km. TU . Ale czy to te? tak to sa te silniki ale tam nic wiecej nie podaj wiec trudno okreslic o co tu chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 17 Marca 2008 Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 > tak to sa te silniki ale tam nic wiecej nie podaj wiec trudno > okreslic o co tu chodzi chyba sami tego nie rozkminimy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnnyB Napisano 17 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 > tak to sa te silniki ale tam nic wiecej nie podaj wiec trudno > okreslic o co tu chodzi rozmiary te same tylko ten drugi ma kolektor ssacy podobny jak Twinport w oplu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnnyB Napisano 17 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 > chyba sami tego nie rozkminimy mam znajomego w FPT - zapytam sie go Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 17 Marca 2008 Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 > rozmiary te same tylko ten drugi ma kolektor ssacy podobny jak > Twinport w oplu... czyli mechanicznie na dole to samo tylko gora troche inna i od razu 5 KM wiecej(mniej) ciekawe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 17 Marca 2008 Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 > mam znajomego w FPT - zapytam sie go a to FTP co ostatnio badziewie wyposcilo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnnyB Napisano 17 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 > czyli mechanicznie na dole to samo tylko gora troche inna i od razu 5 > KM wiecej(mniej) ciekawe znalazlem jeszcze troche o tym nowym T-jecie - w sumie tylko pare ogolnikow ale moze sie przyda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 18 Marca 2008 Udostępnij Napisano 18 Marca 2008 > niby są na tej stronie jakieś dwa różne silniki 1.4 o mocach 90 i 95 > km. TU . Ale czy to te? Jak dla mnie to zestawienie wyjaśnia wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 18 Marca 2008 Udostępnij Napisano 18 Marca 2008 Widze, że zaczałem wojnę ja sie opieram na opinii ludzi, którzy sie znają na pewno lepiej na technice i na LPG niż ja, dlatego napisałem, że PONOĆ są to silniki z bezpośrednim wtryskiem. Poza tym logicznie rzecz biorąc, gdyby to był zwykły 1.4 z turbiną to tartarini jako producent instalacji gazowych do samochodów, blisko zaprzyjaźniony z Fiatem, za rok "bytności" tych silników na rynku już dawno by miał do tego instalację. Przecież już od dośc dawna montuje sie instalki do silników turbodoładowanych, wieć co za problem zrobić instalke tu?? Do tej pory nie słyszałem, żeby do T-Jet'a ktokolwiek montował LPG. Ale wszechwiedzący nie jestem. BTW: ponoć w Fabiede miałeś iść, cóż taka nagła zmiana w kierunku Bravo ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnnyB Napisano 18 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2008 > Widze, że zaczałem wojnę > ja sie opieram na opinii ludzi, którzy sie znają na pewno lepiej na > technice i na LPG niż ja, dlatego napisałem, że PONOĆ są to > silniki z bezpośrednim wtryskiem. > Poza tym logicznie rzecz biorąc, gdyby to był zwykły 1.4 z turbiną to > tartarini jako producent instalacji gazowych do samochodów, > blisko zaprzyjaźniony z Fiatem, za rok "bytności" tych silników > na rynku już dawno by miał do tego instalację. Przecież już od > dośc dawna montuje sie instalki do silników turbodoładowanych, > wieć co za problem zrobić instalke tu?? > Do tej pory nie słyszałem, żeby do T-Jet'a ktokolwiek montował LPG. > Ale wszechwiedzący nie jestem. no coz zapytam mojego gazownika jak to jest z tym T-jetem > BTW: ponoć w Fabiede miałeś iść, cóż taka nagła zmiana w kierunku > Bravo ?? no wiesz - gusta sie zmieniaja, poza tym jak to zobaczylem na drodze to podziekowalem postanowilem dac fiatowi druga szanse , chociaz myslalem o Lineii to niestety moja jest stanowczo przeciw a do Bravo juz ja przekonalem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 18 Marca 2008 Udostępnij Napisano 18 Marca 2008 > Widze, że zaczałem wojnę > ja sie opieram na opinii ludzi, którzy sie znają na pewno lepiej na > technice i na LPG niż ja, dlatego napisałem, że PONOĆ są to > silniki z bezpośrednim wtryskiem. > Poza tym logicznie rzecz biorąc, gdyby to był zwykły 1.4 z turbiną to > tartarini jako producent instalacji gazowych do samochodów, > blisko zaprzyjaźniony z Fiatem, za rok "bytności" tych silników > na rynku już dawno by miał do tego instalację. Przecież już od > dośc dawna montuje sie instalki do silników turbodoładowanych, > wieć co za problem zrobić instalke tu?? Ja się pytałem prawie rok temu w ASO i powiedzieli mi że nie ma problemu z instalką. Chciałem koniecznie z wtryskiem w fazie ciekłej i takiej mi nie znaleźli. Natomiast nawet w zakresie tego silnika 95KM z punto jakoś nie doszukałem się informacji o bezpośrednim wtrysku. Zresztą do tego punto chyba są instalki? Ja to widzę tak, że fiat zaczął rozwijać bardziej skomplikowane silniki wolnossące, a potem odpuścił, bo to w sumie niewielkie efekty dało i zmienili strategię na turbo. Przecie nie tylko 1,4, ale planowane jest jeszcze turbo do 1,8 i 0,9. Po dołożeniu turbiny na prawdę nie ma specjalnie po co kombinować z VVT, wtryskiem bezpośrednim, itp. Przykład VW. Oni akurat w to poszli. Mają bezpośredni wtrysk i dodatkowo kompresor i turbinę. Silnik oczywiście ma lepsze osiągi niż t-jet, ale różnica nie jest powalająca. No w każdym razie różnica między silnikiem wolnossącym a uturbionym jest o wiele większa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 18 Marca 2008 Udostępnij Napisano 18 Marca 2008 > Ja się pytałem prawie rok temu w ASO i powiedzieli mi że nie ma > problemu z instalką. Chciałem koniecznie z wtryskiem w fazie > ciekłej i takiej mi nie znaleźli. > Natomiast nawet w zakresie tego silnika 95KM z punto jakoś nie > doszukałem się informacji o bezpośrednim wtrysku. Zresztą do > tego punto chyba są instalki? Ja to widzę tak, że fiat zaczął > rozwijać bardziej skomplikowane silniki wolnossące, a potem > odpuścił, bo to w sumie niewielkie efekty dało i zmienili > strategię na turbo. Przecie nie tylko 1,4, ale planowane jest > jeszcze turbo do 1,8 i 0,9. Po dołożeniu turbiny na prawdę nie > ma specjalnie po co kombinować z VVT, wtryskiem bezpośrednim, > itp. Przykład VW. Oni akurat w to poszli. Mają bezpośredni > wtrysk i dodatkowo kompresor i turbinę. Silnik oczywiście ma > lepsze osiągi niż t-jet, ale różnica nie jest powalająca. No w > każdym razie różnica między silnikiem wolnossącym a uturbionym > jest o wiele większa. Dokładnie też tak uważam. Te np. zmienne fazy mają służyć głównie wyciśnięciu więcej KM (np silnik w Ceed'ie: 1.4 i 109KM), co nie ma sensu w przypadku turbo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 18 Marca 2008 Udostępnij Napisano 18 Marca 2008 > no coz zapytam mojego gazownika jak to jest z tym T-jetem popytaj, ja sobie za to co pisałem głowy uciąć nie dam A swoją drogą, tak z ciekawości, gdzie masz swojego gazownika, w BB czy gdzieś indziej?? > no wiesz - gusta sie zmieniaja, poza tym jak to zobaczylem na drodze > to podziekowalem > postanowilem dac fiatowi druga szanse , chociaz myslalem o Lineii > to niestety moja jest stanowczo przeciw a do Bravo juz ja > przekonalem Cieszę sie wielce, bo fabieda tragicznie wygląda, choć kombi już deczko lepiej. Co prawda skoda fajną opcją sie staje, jeśli chodzi o gwarancje i fabryczną możliwość montażu gazu, ale ceny dodatkowego wyposażenia potrafią być porażające Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnnyB Napisano 18 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2008 > popytaj, ja sobie za to co pisałem głowy uciąć nie dam > A swoją drogą, tak z ciekawości, gdzie masz swojego gazownika, w BB > czy gdzieś indziej?? moj gazownik to gosc z Auto Gaz Slask z Katowic. Ceny maja z kosmosu ale znaja sie na rzeczy i ostatnio nawet mnie poratowali jak mi potencjometr przepustnicy padl i pozyczyli mi korpus przepustnicy z punciaka zebym mogl jezdzic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 30 Marca 2008 Udostępnij Napisano 30 Marca 2008 cos wiadomo czy nie ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnnyB Napisano 30 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2008 > cos wiadomo czy nie ??? nie mialem jeszcze okazji podjechac - jakos misiek nie chce sie psuc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 31 Marca 2008 Udostępnij Napisano 31 Marca 2008 > nie mialem jeszcze okazji podjechac - jakos misiek nie chce sie psuc no co za śfinia z niego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 31 Marca 2008 Udostępnij Napisano 31 Marca 2008 > nie mialem jeszcze okazji podjechac - jakos misiek nie chce sie psuc no nie mow ze to jezdzi tylko na stacje benzynowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnnyB Napisano 31 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2008 > no nie mow ze to jezdzi tylko na stacje benzynowa no zebys wiedzial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 31 Marca 2008 Udostępnij Napisano 31 Marca 2008 > no zebys wiedzial eeeeeeeeeeeeeee to juz nie Fiat tylko cos innego z tego wynika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.