Skocz do zawartości

gaz w Bravo


Rekomendowane odpowiedzi

> Tak poczytałem wsio w tym wątku i nikt tu o tym nie napisał, ale z

> tego co wiem, to T-Jet ma ponoć bezpośredni wtrysk paliwa, a na

> to jeszcze nikt na razie instalacji na LPG nie wymyślił,

> przynajmniej w rozsądnych pieniądzach.

> Pewnie to kwestia czasu, no ale na obecną chwilę tartarini ponoć nie

> dysponuje taka instalacją.

O, chyba nie do końca masz rację z tym bezpośrednim wtryskiem. Takie coś to robi m.in. VW - TFSI: turbodoładowany z bezpośrednim wtryskiem. T-Jet to zwykły 1.4 16V z turbinką. Przynajmniej z tego co mi wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O, chyba nie do końca masz rację z tym bezpośrednim wtryskiem. Takie

> coś to robi m.in. VW - TFSI: turbodoładowany z bezpośrednim

> wtryskiem. T-Jet to zwykły 1.4 16V z turbinką. Przynajmniej z

> tego co mi wiadomo.

jest to silnik zwany Starjet ktory w GP ma 95 HP a w Pandzie 100HP

wg mnie jest to polaczenie dwoch technologii podobnych do oplowskich - twinport i cos jak VVT. W oplowskich silnikach to np 1,6 PDA ( twinport ) i 1,8 XER ( cos jak VVT )

oczywiscie to moja mala teoria podparta wiedza z mojej pracy ( odlewnia aluminum ) rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O, chyba nie do końca masz rację z tym bezpośrednim wtryskiem. Takie

> coś to robi m.in. VW - TFSI: turbodoładowany z bezpośrednim

> wtryskiem. T-Jet to zwykły 1.4 16V z turbinką. Przynajmniej z

> tego co mi wiadomo.

chyba sie jednak mylisz biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozwiniesz myśl?

to ze tak jak Wojtas napisal co bede wiecej pisal jakby to bylo tak jak ty myslsiz to z LPG nie bylo by problemu bo do VW 1.8T wklada sie gazik bez problemu a tu jeszce nie am instaalcji na ten silnik z tego co wiem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to ze tak jak Wojtas napisal co bede wiecej pisal jakby to bylo tak

> jak ty myslsiz to z LPG nie bylo by problemu bo do VW 1.8T

> wklada sie gazik bez problemu a tu jeszce nie am instaalcji na

> ten silnik z tego co wiem

na stronie Fiata, w dziale dane techniczne o silniku T-JET piszą:

"Wtrysk: fazowany, sekwencyjny wtrysk wielopunktowy MPI "

Tak samo nie jest nic wspomniane o żadnych zmiennych fazach rozrządu, a w takich danych producent, raczej jak coś ma, to się chwali.

Nadal podtrzymuję swoją opinię: jest to zwykły 1.4 16V z turbiną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na stronie Fiata, w dziale dane techniczne o silniku T-JET piszą:

> "Wtrysk: fazowany, sekwencyjny wtrysk wielopunktowy MPI "

> Tak samo nie jest nic wspomniane o żadnych zmiennych fazach rozrządu,

> a w takich danych producent, raczej jak coś ma, to się chwali.

> Nadal podtrzymuję swoją opinię: jest to zwykły 1.4 16V z turbiną.

no tak zapomnialem ze na stronie same wiarygodne sa teksty rotfl.gif poszukaj sobie Panie an ten temat na necie i wtedy bedziesz wiedzial co i jak zreszta tego pelno i nawet sa filmy co i jak zaprojektowali ci włosi zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no tak zapomnialem ze na stronie same wiarygodne sa teksty

czyli co, sugerujesz że TE Dane techniczne to ściema? A co konkretnie?

Piszesz jakieś ogólniki, że T-Jet to jakaś supernowoczesna konstrukcja, ale sam za bardzo nie wiesz o co chodzi, polecasz szukać w necie, ale pewnie sam nie znasz żadnych konkretów a się upierasz. Więc poszukałem, większość tekstów o tym silniku jakie znalazłem to lepsze lub gorsze tłumaczenia artykułów z http://www.italiaspeed.com/ , gdzie to piszą jak to FPT ciężko pracował nad supernowoczesnymi silnikami T-Jet, jakie tam wszystko jest super hiper przetestowane itp, ale nadal nie znalazłem żadnych konkretów.

Więc powtarzam:

żadnych zmiennych faz rozrządu, żadnego bezpośredniego wtrysku, zwykły 1.4 16V z turbiną. Jeśli uważasz, że to nie prawda to pokaż konkretny link

> poszukaj

> sobie Panie an ten temat na necie i wtedy bedziesz wiedzial co i

> jak zreszta tego pelno i nawet sa filmy co i jak zaprojektowali

> ci włosi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli co, sugerujesz że TE Dane techniczne to ściema? A co

> konkretnie?

> Piszesz jakieś ogólniki, że T-Jet to jakaś supernowoczesna

> konstrukcja, ale sam za bardzo nie wiesz o co chodzi, polecasz

> szukać w necie, ale pewnie sam nie znasz żadnych konkretów a się

> upierasz. Więc poszukałem, większość tekstów o tym silniku jakie

> znalazłem to lepsze lub gorsze tłumaczenia artykułów z

> http://www.italiaspeed.com/ , gdzie to piszą jak to FPT ciężko

> pracował nad supernowoczesnymi silnikami T-Jet, jakie tam

> wszystko jest super hiper przetestowane itp, ale nadal nie

> znalazłem żadnych konkretów.

> Więc powtarzam:

> żadnych zmiennych faz rozrządu, żadnego bezpośredniego wtrysku,

> zwykły 1.4 16V z turbiną. Jeśli uważasz, że to nie prawda to

> pokaż konkretny link

> > ci włosi

pokaz mi w ktorym miejscu napisalem ze to jakas super konstrukcja cfaniaczek.gif

a po drugie skor jednego i drugiego nie am to ja nie widze problemu zeby gaz zapodac biglaugh.gif a jednak jest problem bo nikt nie ma instalki do tego silnika wiec cos tu nie tak zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest ten sam silnik co w Bravo?

moim zdaniem nie.

Z tego co piszą pod tym linkiem, to jest jakiś całkiem nowy silnik, a 1.4 w Bravo bazuje na starej dobrej technologii FIRE. Tutaj

Poza tym w danych technicznych na oficjalnych stronach piszą, że silnik z Bravo ma popychacze hydrauliczne, a ten z Punto mechaniczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moim zdaniem nie.

> Z tego co piszą pod tym linkiem, to jest jakiś całkiem nowy silnik, a

> 1.4 w Bravo bazuje na starej dobrej technologii FIRE. Tutaj

> Poza tym w danych technicznych na oficjalnych stronach piszą, że

> silnik z Bravo ma popychacze hydrauliczne, a ten z Punto

> mechaniczne.

ale to co kolega Pokazal wyzej to jest przeciez 1.4 16v ktora wszedzie wsadzaj do Fiata biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pokaz mi w ktorym miejscu napisalem ze to jakas super konstrukcja

> a po drugie skor jednego i drugiego nie am to ja nie widze problemu

> zeby gaz zapodac a jednak jest problem bo nikt nie ma instalki

> do tego silnika wiec cos tu nie tak

powodów że nie można albo nie powinno się zakładać gazu może być bardzo wiele. Być może faktycznie jest coś w tym silniku takiego, co go dyskwalifikuje do LPG. Niedługo będę w ASO to przy okazji zapytam, jak oni się ustosunkowują do gazu, zarówno w zwykłym 1.4, jak i w T-Jecie. Tak z czystej ciekawości oczywiście, bo sam nie zamierzam zakładać smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powodów że nie można albo nie powinno się zakładać gazu może być

> bardzo wiele. Być może faktycznie jest coś w tym silniku

> takiego, co go dyskwalifikuje do LPG. Niedługo będę w ASO to

> przy okazji zapytam, jak oni się ustosunkowują do gazu, zarówno

> w zwykłym 1.4, jak i w T-Jecie. Tak z czystej ciekawości

> oczywiście, bo sam nie zamierzam zakładać

w zwyklym 1.4 16v zakladasz instalacje IV i smiga ze milo zreszta sam ma takie cos na silniku 1.2 16v a 1.4 to nic innego jak rozwiercone i troszku podciagniety mocowo silnik a pozatym to jest silnik FIRE a z tym T-Jet to ciezko z LPG bo nic nie wiedza zresztaw ASO beda mniej wiedzieli niz w firmach co zakladaj LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widze ze kolega wszystko wie najlepeij i nic powiedziec nie mozna

nie twierdzę, że wiem, ale dziwne by było gdyby te dane się nie zgadzały i faktycznie był to ten sam silnik.

Ale z drugiej strony dziwne by było też gdyby produkowali podobne silniki o tej samej pojemności i podobnej mocy, w różnych technologiach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie twierdzę, że wiem, ale dziwne by było gdyby te dane się nie

> zgadzały i faktycznie był to ten sam silnik.

> Ale z drugiej strony dziwne by było też gdyby produkowali podobne

> silniki o tej samej pojemności i podobnej mocy, w różnych

> technologiach.

no wlasnie i wydaje mi sie ze raczej tlumaczenai sa do bani niz to ze sa roznej konstrukcji te silniki zlosnik.gif

predzej bym sie posilkowal ta strona ale cos tam znalesc to ciezko jak nie wiem frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no wlasnie i wydaje mi sie ze raczej tlumaczenai sa do bani niz to ze

> sa roznej konstrukcji te silniki

> predzej bym sie posilkowal ta strona ale cos tam znalesc to ciezko

> jak nie wiem

a może ten StarJet to po prostu następca tego 1.4 Fire i na razie mamy taki okres przejściowy, że dostępne są oba. Podobnie jak z Dieslami 1.6 i 1.9 oba po 120KM hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a może ten StarJet to po prostu następca tego 1.4 Fire i na razie

> mamy taki okres przejściowy, że dostępne są oba. Podobnie jak z

> Dieslami 1.6 i 1.9 oba po 120KM

a moze cholera wie znajdz cos na ten temat to bedziesz dobry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no wlasnie i wydaje mi sie ze raczej tlumaczenai sa do bani niz to ze

> sa roznej konstrukcji te silniki

> predzej bym sie posilkowal ta strona ale cos tam znalesc to ciezko

> jak nie wiem

niby są na tej stronie jakieś dwa różne silniki 1.4 o mocach 90 i 95 km. TU . Ale czy to te? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moim zdaniem nie.

> Z tego co piszą pod tym linkiem, to jest jakiś całkiem nowy silnik, a

> 1.4 w Bravo bazuje na starej dobrej technologii FIRE. Tutaj

> Poza tym w danych technicznych na oficjalnych stronach piszą, że

> silnik z Bravo ma popychacze hydrauliczne, a ten z Punto

> mechaniczne.

Z calym szacunkiem ale nie doczytalem sie nic o tym nowym T-Jecie .

Jest tam opowiesc o 1,4 16V fire ale o T-jetach nie ma nic oprocz parametrow . Mysle ze to ten sam silnik tylko uturbiony i wzbogacony o lepsza elektronike. Nie ma tam mowy o bezposrednim wtrysku ( na Wikipedi tez o nim pisza ) zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze, że zaczałem wojnę zlosnik.gif

ja sie opieram na opinii ludzi, którzy sie znają na pewno lepiej na technice i na LPG niż ja, dlatego napisałem, że PONOĆ są to silniki z bezpośrednim wtryskiem.

Poza tym logicznie rzecz biorąc, gdyby to był zwykły 1.4 z turbiną to tartarini jako producent instalacji gazowych do samochodów, blisko zaprzyjaźniony z Fiatem, za rok "bytności" tych silników na rynku już dawno by miał do tego instalację. Przecież już od dośc dawna montuje sie instalki do silników turbodoładowanych, wieć co za problem zrobić instalke tu??

Do tej pory nie słyszałem, żeby do T-Jet'a ktokolwiek montował LPG.

Ale wszechwiedzący nie jestem. zlosnik.gif

BTW: ponoć w Fabiede miałeś iść, cóż taka nagła zmiana w kierunku Bravo ?? hmm.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widze, że zaczałem wojnę

> ja sie opieram na opinii ludzi, którzy sie znają na pewno lepiej na

> technice i na LPG niż ja, dlatego napisałem, że PONOĆ są to

> silniki z bezpośrednim wtryskiem.

> Poza tym logicznie rzecz biorąc, gdyby to był zwykły 1.4 z turbiną to

> tartarini jako producent instalacji gazowych do samochodów,

> blisko zaprzyjaźniony z Fiatem, za rok "bytności" tych silników

> na rynku już dawno by miał do tego instalację. Przecież już od

> dośc dawna montuje sie instalki do silników turbodoładowanych,

> wieć co za problem zrobić instalke tu??

> Do tej pory nie słyszałem, żeby do T-Jet'a ktokolwiek montował LPG.

> Ale wszechwiedzący nie jestem.

no coz zapytam mojego gazownika jak to jest z tym T-jetem

> BTW: ponoć w Fabiede miałeś iść, cóż taka nagła zmiana w kierunku

> Bravo ??

no wiesz - gusta sie zmieniaja, poza tym jak to zobaczylem na drodze to podziekowalem sick.gif

postanowilem dac fiatowi druga szanse zlosnik.gif , chociaz myslalem o Lineii to niestety moja mulher.gif jest stanowczo przeciw a do Bravo juz ja przekonalem biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widze, że zaczałem wojnę

> ja sie opieram na opinii ludzi, którzy sie znają na pewno lepiej na

> technice i na LPG niż ja, dlatego napisałem, że PONOĆ są to

> silniki z bezpośrednim wtryskiem.

> Poza tym logicznie rzecz biorąc, gdyby to był zwykły 1.4 z turbiną to

> tartarini jako producent instalacji gazowych do samochodów,

> blisko zaprzyjaźniony z Fiatem, za rok "bytności" tych silników

> na rynku już dawno by miał do tego instalację. Przecież już od

> dośc dawna montuje sie instalki do silników turbodoładowanych,

> wieć co za problem zrobić instalke tu??

Ja się pytałem prawie rok temu w ASO i powiedzieli mi że nie ma problemu z instalką. Chciałem koniecznie z wtryskiem w fazie ciekłej i takiej mi nie znaleźli.

Natomiast nawet w zakresie tego silnika 95KM z punto jakoś nie doszukałem się informacji o bezpośrednim wtrysku. Zresztą do tego punto chyba są instalki? Ja to widzę tak, że fiat zaczął rozwijać bardziej skomplikowane silniki wolnossące, a potem odpuścił, bo to w sumie niewielkie efekty dało i zmienili strategię na turbo. Przecie nie tylko 1,4, ale planowane jest jeszcze turbo do 1,8 i 0,9. Po dołożeniu turbiny na prawdę nie ma specjalnie po co kombinować z VVT, wtryskiem bezpośrednim, itp. Przykład VW. Oni akurat w to poszli. Mają bezpośredni wtrysk i dodatkowo kompresor i turbinę. Silnik oczywiście ma lepsze osiągi niż t-jet, ale różnica nie jest powalająca. No w każdym razie różnica między silnikiem wolnossącym a uturbionym jest o wiele większa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja się pytałem prawie rok temu w ASO i powiedzieli mi że nie ma

> problemu z instalką. Chciałem koniecznie z wtryskiem w fazie

> ciekłej i takiej mi nie znaleźli.

> Natomiast nawet w zakresie tego silnika 95KM z punto jakoś nie

> doszukałem się informacji o bezpośrednim wtrysku. Zresztą do

> tego punto chyba są instalki? Ja to widzę tak, że fiat zaczął

> rozwijać bardziej skomplikowane silniki wolnossące, a potem

> odpuścił, bo to w sumie niewielkie efekty dało i zmienili

> strategię na turbo. Przecie nie tylko 1,4, ale planowane jest

> jeszcze turbo do 1,8 i 0,9. Po dołożeniu turbiny na prawdę nie

> ma specjalnie po co kombinować z VVT, wtryskiem bezpośrednim,

> itp. Przykład VW. Oni akurat w to poszli. Mają bezpośredni

> wtrysk i dodatkowo kompresor i turbinę. Silnik oczywiście ma

> lepsze osiągi niż t-jet, ale różnica nie jest powalająca. No w

> każdym razie różnica między silnikiem wolnossącym a uturbionym

> jest o wiele większa.

Dokładnie też tak uważam. Te np. zmienne fazy mają służyć głównie wyciśnięciu więcej KM (np silnik w Ceed'ie: 1.4 i 109KM), co nie ma sensu w przypadku turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no coz zapytam mojego gazownika jak to jest z tym T-jetem

popytaj, ja sobie za to co pisałem głowy uciąć nie dam zlosnik.gif

A swoją drogą, tak z ciekawości, gdzie masz swojego gazownika, w BB czy gdzieś indziej??

> no wiesz - gusta sie zmieniaja, poza tym jak to zobaczylem na drodze

> to podziekowalem

> postanowilem dac fiatowi druga szanse , chociaz myslalem o Lineii

> to niestety moja jest stanowczo przeciw a do Bravo juz ja

> przekonalem

Cieszę sie wielce, bo fabieda tragicznie wygląda, choć kombi już deczko lepiej. Co prawda skoda fajną opcją sie staje, jeśli chodzi o gwarancje i fabryczną możliwość montażu gazu, ale ceny dodatkowego wyposażenia potrafią być porażające

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> popytaj, ja sobie za to co pisałem głowy uciąć nie dam

> A swoją drogą, tak z ciekawości, gdzie masz swojego gazownika, w BB

> czy gdzieś indziej??

moj gazownik to gosc z Auto Gaz Slask z Katowic. Ceny maja z kosmosu ale znaja sie na rzeczy i ostatnio nawet mnie poratowali jak mi potencjometr przepustnicy padl i pozyczyli mi korpus przepustnicy z punciaka zebym mogl jezdzic zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.