Skocz do zawartości

Po wymianie cewek............................


nelson

Rekomendowane odpowiedzi

Witam nie wiem co jest grane z moim stilakiem, a mianowicie po padnięciu w ciągu tygodnia czasu dwóch cewek zapłonowych profilaktycznie wymieniłem pozostałe dwie. Niestety zauważyłem iż dalej jest coś nie tak, gdyż w trakcie jazdy na benzynie dalej szarpie silnikiem i wywala komunikat Engine Falute. Przyznaje że po padnięciu drugiej cewki nie był usuwany błąd z pamięci stilaka. Czy to może być przyczyną że silnik w dalszym ciągu ma tzw. trzkawkę (szarpie) i w pamięci jest jeszcze błąd zapłonu i to może mieszać. Dodatkowo jak przyśpieszam w radiu słychać leciutkie trzaski (ale tylko na stacjach radiowych) bo jak przełączę na płytkę nic nie słychać.

stilak 1.6 16V LPG 5D 20.GIF30.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ups ale plama mlot.gif

No ale to może dlatego że mam JTDM

W takim razie sprawdziłbym świece jeśli nie były sprawdzane przy okazji wymiany cewek... Jeśli natomiast były to trzeba skasować te błędy (mimo wszystko to że pozostały w pamięci sterownika nie powinno powodować tego typu problemów, ewentualnie tylko tryb awaryjny na którym da się jeździć). Może przy tej okazji okaże się że są jeszcze jakieś inne błędy, np. czujników, które często powodują czkawkę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w trakcie jazdy na benzynie

> dalej szarpie silnikiem i wywala komunikat Engine Falute.

> Przyznaje że po padnięciu drugiej cewki nie był usuwany błąd z

> pamięci stilaka. Czy to może być przyczyną że silnik w dalszym

> ciągu ma tzw. trzkawkę (szarpie) i w pamięci jest jeszcze błąd

> zapłonu i to może mieszać.

Wymieniałem cewki sam,błąd silnika po wymianie cewki nie był kasowany sam ginął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ups ale plama

> No ale to może dlatego że mam JTDM

> W takim razie sprawdziłbym świece jeśli nie były sprawdzane przy

> okazji wymiany cewek... Jeśli natomiast były to trzeba skasować

> te błędy (mimo wszystko to że pozostały w pamięci sterownika nie

> powinno powodować tego typu problemów, ewentualnie tylko tryb

> awaryjny na którym da się jeździć). Może przy tej okazji okaże

> się że są jeszcze jakieś inne błędy, np. czujników, które często

> powodują czkawkę...

Przyznaję.. ze kiedy ja mialem alarm od czujnika detonacji ( widziany jedynie na examinerze) to problem tkwił w centralce...

Wymieniłem centralkę i ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam nie wiem co jest grane z moim stilakiem, a mianowicie po

> padnięciu w ciągu tygodnia czasu dwóch cewek zapłonowych

> profilaktycznie wymieniłem pozostałe dwie. Niestety zauważyłem

> iż dalej jest coś nie tak, gdyż w trakcie jazdy na benzynie

> dalej szarpie silnikiem i wywala komunikat Engine Falute.

> Przyznaje że po padnięciu drugiej cewki nie był usuwany błąd z

> pamięci stilaka. Czy to może być przyczyną że silnik w dalszym

> ciągu ma tzw. trzkawkę (szarpie) i w pamięci jest jeszcze błąd

> zapłonu i to może mieszać. Dodatkowo jak przyśpieszam w radiu

> słychać leciutkie trzaski (ale tylko na stacjach radiowych) bo

> jak przełączę na płytkę nic nie słychać.

> stilak 1.6 16V LPG 5D

swiece sprawdz, ja musialem wymienic swiece bo sie tracila iskra na jednej i szarpał silnikiem i wywalał błąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> swiece sprawdz, ja musialem wymienic swiece bo sie tracila iskra na

> jednej i szarpał silnikiem i wywalał błąd

tak właśnie sie dzieje szarpie silnikiem, świece mam NGK 5BRZ pod gaz i maja przejechane tylko 20 kkm, ale jak wymieniałem cewki nie sprawdzałem tak więc od tego zacznę waytogo.gif

stilak 1.6 16V LPG 5D 20.GIF30.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak właśnie sie dzieje szarpie silnikiem, świece mam NGK 5BRZ pod gaz

> i maja przejechane tylko 20 kkm, ale jak wymieniałem cewki

20 tyś km dla zwykłej świecy zapłonowej, przy zasilaniu LPG to raczej kres możliwości. Zastanów się nad kupnem świec irydowych NGK lub lepiej Denso, wydatek wiekszy, ale przebieg 2x wiekszy i same zalety dla silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 20 tyś km dla zwykłej świecy zapłonowej, przy zasilaniu LPG to raczej kres możliwości.

I nic z tego właśnie wymieniłem w czoraj świece na nowe NGK i problem nie znikła dalej wywala komunikat i szarpie silnikiem sciana.gif jutro jadę do ASO podpiąć po exzaminer zobaczymy co pokaże wrrr.gif

Mam pytanko czy się może czyści wtryskiwacze paliwa w benzyniaku czy tylko wymienia niewiem.gif

stilak 1.6 16V LPG 5D 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Brawie 1,6 16V 103 KM mozna było tylko wymienic... podobnie jest w Stilo... to nie jest rozbieralne.

Z doswiadczenia Bravy....

- Mozna przypadkiem zamienic przewody zasilające cewki i kolejnośc cylindrów ( objawy identyczne- nie wiem jak w Stilo )

- Nawet nowe cewki mogą miec wade... nalezy pokombinowac z starymi i nowymi... pozamieniać

- Pada dośc czesto regulator ciśnienia na magistrali paliwa- objawy te same... wystarzy ze coś podejdzie pod zaworek i cisnienia niema w magistrali.. nalezy zmiezyc cisnienie na magistrali paliwa...dzieje sie tak od czasu kiedy fiat zaoszczedził na filtrze paliwa i wycioł go pomiedzy pompa a magistralą ... gdzies około 1998 roku

- Padaja pompy paliwa.. tylko pomiar ciśnienia paliwa...

Nie daj sie nabrac na wymiane czegoś tam zanim nie zmierzą ciśnienia paliwa !!! zwykłym manometrem a nie Examinerem !!! nie pamietam jakie powinno byc ciśnienie coś około 1,5 bara hmm.gif ale nie jestem już pewny ....na forum Brava/Bravo/Marea znajdziesz... to ten sam silnik....no prawie... hmm.gif

A i jeszcze cos.... odłącz samą kasete silnika tak na 15 minut ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dalej szarpie silnikiem i wywala komunikat Engine Falute.

Miałem podobny problem po kłopotach z cewką w 1.8. Strasznie szarpał i pracował nierówno. Problem ustąpił dopiero po wykasowaniu błędu przez examiner. Z tego co pamiętam pomogło dopiero kasowanie błędu przy pracującym silniku, poniewaz normalnie "nie widział" zadnej usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem podobny problem po kłopotach z cewką w 1.8. Strasznie szarpał

> i pracował nierówno. Problem ustąpił dopiero po wykasowaniu

> błędu przez examiner. Z tego co pamiętam pomogło dopiero

> kasowanie błędu przy pracującym silniku, poniewaz normalnie "nie

> widział" zadnej usterki.

Coś w tym jest bo kiedyś jeszcze na starych cewkach jak wywalało błąd zapłonu jak się okazało na trzech cewkach to po wykasowaniu błędu przez examiner rzeczywiście był spokój do czasu padnięcia cewek Sagem. A to szarpanie silnikiem jest jak jeszcze silnik się dobrze nie nagrzeje później nie jest to tak mocno odczuwalne. Zobaczymy jutro co powiedzą "fachowcy" z ASO.

stilak 1.6 16V LPG 5D 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to szarpanie silnikiem jest jak jeszcze silnik

> się dobrze nie nagrzeje później nie jest to tak mocno

> odczuwalne.

u mnie było na początku dokladnie tak samo, pracował nierówno na zimnym silniku.

Daj znac czy wizyta w serwisie cos zmieniła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Daj znac czy wizyta w serwisie cos zmieniła.

I stała się jasność (lub nie) niewiem.gif po wizycie w ASO się okazało że:

błąd wtryskiwaczy na cylindrach 3, 2, 4 wrrr.gif

oraz co najbardziej dźiwne jak to powiedział mistrz spineyes.gif

napięcie czujnika detonacji dla cyl. 1 wynosi 3254.96 mW

napięcie czujnika detonacji dla cyl. 2 wynosi 3279.36 mW

napięcie czujnika detonacji dla cyl. 3 wynosi 117.12 mW

napięcie czujnika detonacji dla cyl. 4 wynosi 117.12 mW

Co to znaczy z tym napięciem czy czujniki się wykończyły czy coś innego wrrr.gif

Tak więc wykasowali błedy i kazali mi pojeździć i obserwować co się będzie działo i przyjechać na kontrolę po wekendzie.

Narazie jes oki zobaczy się jutro rano co jest grane.

stilak 1.6 16V LPG 5D 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I stała się jasność (lub nie) po wizycie w ASO się okazało że:

> błąd wtryskiwaczy na cylindrach 3, 2, 4

> oraz co najbardziej dźiwne jak to powiedział mistrz

> napięcie czujnika detonacji dla cyl. 1 wynosi 3254.96 mW

> napięcie czujnika detonacji dla cyl. 2 wynosi 3279.36 mW

> napięcie czujnika detonacji dla cyl. 3 wynosi 117.12 mW

> napięcie czujnika detonacji dla cyl. 4 wynosi 117.12 mW

No przeciez to są te twoje Cewki... a to mW to jednostka mocy a nie napięcia .... 1/1000 W = mW

miałeś uszkodzone dwie i dwie wymieniłeś a błędy zostały .... profilaktycznie wymieniłeś pozostałe dwie... i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.