Skocz do zawartości

kąt wyprzedzenia zapłonu 1.6 16V plastyk :)


Rekomendowane odpowiedzi

> Jak go się ustawia... domyślam się że położeniem czytnika wału, ale

> muszę się upewnić

Jest ustalany dynamicznie przez ECU na podstawie kilku parametrów, nie tylko czujnika położenia wału. Czujnik musi być zamontowany precyzyjnie pod odpowiednim kątem i w odpowiedniej odległości. W manualach masz wszystko opisane - i o tym jak ECU ustala kąt itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest ustalany dynamicznie przez ECU na podstawie kilku parametrów,

> nie tylko czujnika położenia wału. Czujnik musi być zamontowany

> precyzyjnie pod odpowiednim kątem i w odpowiedniej odległości. W

> manualach masz wszystko opisane - i o tym jak ECU ustala kąt

> itp.

w których manualach? I czy chcesz powiedzieć że nie można samemu tego modyfikować? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w których manualach? I czy chcesz powiedzieć że nie można samemu tego

> modyfikować?

Nie .. nie można. Czujnik musi być ustawiony pod odpowiednim kątem względem koła zębatego i w odpowiedniej odległości. Nie ma tu raczej pola do manewru.

Może nie jestem specjalnie autorytetem jeśli chodzi o silniki ale te manuale mam dokładnie przestudiowane i raczej nie widzę możliwości innej niż modyfikacja softu ECU.

Manuale znajdziesz w soczewkach Tomasso albo kropce u Patre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie .. nie można. Czujnik musi być ustawiony pod odpowiednim kątem

> względem koła zębatego i w odpowiedniej odległości. Nie ma tu

> raczej pola do manewru.

> Może nie jestem specjalnie autorytetem jeśli chodzi o silniki ale te

> manuale mam dokładnie przestudiowane i raczej nie widzę

> możliwości innej niż modyfikacja softu ECU.

> Manuale znajdziesz w soczewkach Tomasso albo kropce u Patre.

no dobra, nie pocieszasz mnie, ale jeżeli ktoś się z kolegą nie zgadza to proszę o wypowiedz... cfaniaczek.gif A dla kolegi ogromne dzięki ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana fizycznego położenia czujnika względem koła zębatego wpływa przede wszystkim na kąt statyczny , ponieważ dynamiczny jest wyliczany nie tylko na jego na podstawie , ale także jeszcze innych parametrów o których napisano już powyżej .

Generalnie jednak można w ten sposób "oszukać" sterownik zmieniając punkt odniesienia , o ile oczywiście sam czujnik da się przesunąć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zmiana fizycznego położenia czujnika względem koła zębatego wpływa

> przede wszystkim na kąt statyczny , ponieważ dynamiczny jest

> wyliczany nie tylko na jego na podstawie , ale także jeszcze

> innych parametrów o których napisano już powyżej .

> Generalnie jednak można w ten sposób "oszukać" sterownik zmieniając

> punkt odniesienia , o ile oczywiście sam czujnik da się

> przesunąć .

Można też napisać nowy program z nowymi mapami zapłonu i wgrać do sterownika (ECU).Ale to wyższa szkoła jazdy.Są firmy które to robią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Można też napisać nowy program z nowymi mapami zapłonu i wgrać do

> sterownika (ECU).Ale to wyższa szkoła jazdy.Są firmy które to

> robią.

O ile ten sterownik ma taką możliwość, bo słyszałem że nie wszystkie to potrafią...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Można też napisać nowy program z nowymi mapami zapłonu i wgrać do

> sterownika (ECU).Ale to wyższa szkoła jazdy.Są firmy które to

> robią.

Na ogół obrabia się już istniejące mapy , a potem skorygowany program zapisuje ponownie w ECU , czyli identycznie jak w typowym chiptuningu ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.