puzoni86 Napisano 16 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2008 Jak go się ustawia... domyślam się że położeniem czytnika wału, ale muszę się upewnić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paw123los Napisano 16 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2008 > Jak go się ustawia... domyślam się że położeniem czytnika wału, ale > muszę się upewnić Jest ustalany dynamicznie przez ECU na podstawie kilku parametrów, nie tylko czujnika położenia wału. Czujnik musi być zamontowany precyzyjnie pod odpowiednim kątem i w odpowiedniej odległości. W manualach masz wszystko opisane - i o tym jak ECU ustala kąt itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puzoni86 Napisano 16 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2008 > Jest ustalany dynamicznie przez ECU na podstawie kilku parametrów, > nie tylko czujnika położenia wału. Czujnik musi być zamontowany > precyzyjnie pod odpowiednim kątem i w odpowiedniej odległości. W > manualach masz wszystko opisane - i o tym jak ECU ustala kąt > itp. w których manualach? I czy chcesz powiedzieć że nie można samemu tego modyfikować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paw123los Napisano 16 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2008 > w których manualach? I czy chcesz powiedzieć że nie można samemu tego > modyfikować? Nie .. nie można. Czujnik musi być ustawiony pod odpowiednim kątem względem koła zębatego i w odpowiedniej odległości. Nie ma tu raczej pola do manewru. Może nie jestem specjalnie autorytetem jeśli chodzi o silniki ale te manuale mam dokładnie przestudiowane i raczej nie widzę możliwości innej niż modyfikacja softu ECU. Manuale znajdziesz w soczewkach Tomasso albo kropce u Patre. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puzoni86 Napisano 16 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2008 > Nie .. nie można. Czujnik musi być ustawiony pod odpowiednim kątem > względem koła zębatego i w odpowiedniej odległości. Nie ma tu > raczej pola do manewru. > Może nie jestem specjalnie autorytetem jeśli chodzi o silniki ale te > manuale mam dokładnie przestudiowane i raczej nie widzę > możliwości innej niż modyfikacja softu ECU. > Manuale znajdziesz w soczewkach Tomasso albo kropce u Patre. no dobra, nie pocieszasz mnie, ale jeżeli ktoś się z kolegą nie zgadza to proszę o wypowiedz... A dla kolegi ogromne dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 16 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2008 Zmiana fizycznego położenia czujnika względem koła zębatego wpływa przede wszystkim na kąt statyczny , ponieważ dynamiczny jest wyliczany nie tylko na jego na podstawie , ale także jeszcze innych parametrów o których napisano już powyżej . Generalnie jednak można w ten sposób "oszukać" sterownik zmieniając punkt odniesienia , o ile oczywiście sam czujnik da się przesunąć . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blizniak1435053579 Napisano 16 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2008 > Zmiana fizycznego położenia czujnika względem koła zębatego wpływa > przede wszystkim na kąt statyczny , ponieważ dynamiczny jest > wyliczany nie tylko na jego na podstawie , ale także jeszcze > innych parametrów o których napisano już powyżej . > Generalnie jednak można w ten sposób "oszukać" sterownik zmieniając > punkt odniesienia , o ile oczywiście sam czujnik da się > przesunąć . Można też napisać nowy program z nowymi mapami zapłonu i wgrać do sterownika (ECU).Ale to wyższa szkoła jazdy.Są firmy które to robią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puzoni86 Napisano 17 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2008 > Można też napisać nowy program z nowymi mapami zapłonu i wgrać do > sterownika (ECU).Ale to wyższa szkoła jazdy.Są firmy które to > robią. O ile ten sterownik ma taką możliwość, bo słyszałem że nie wszystkie to potrafią... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 17 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2008 > O ile ten sterownik ma taką możliwość, bo słyszałem że nie wszystkie > to potrafią... każdy sterownik BBMa da się rpgramować itp...Zajmuje się tym min. firma Ko-Car w Tychach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blizniak1435053579 Napisano 17 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2008 > O ile ten sterownik ma taką możliwość, bo słyszałem że nie wszystkie > to potrafią... Wszystko się da.Wlutowuje się nową "kość" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 17 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2008 > Można też napisać nowy program z nowymi mapami zapłonu i wgrać do > sterownika (ECU).Ale to wyższa szkoła jazdy.Są firmy które to > robią. Na ogół obrabia się już istniejące mapy , a potem skorygowany program zapisuje ponownie w ECU , czyli identycznie jak w typowym chiptuningu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drabinek Napisano 21 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2008 > każdy sterownik BBMa da się rpgramować itp...Zajmuje się tym min. > firma Ko-Car w Tychach. Tylko po co - żeby zyskać 5 KM ?? To nie diesel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.