srobaszek Napisano 23 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2008 Jutro albo w piatek bede regenerował reduktor. Kupiłem taki zestaw naprawczy i chcialem sie dowiedziec czy sa jakies problemy z wymiana tego, moze ktos da mi jakies wskazowki poniewaz nigdy tego nie robiłem. Druga sprawa to bede takrze montowal silnik krokowy poniewaz ktos kiedys go wymontowal i na jego miejsce zamontowal srube, wiec gdy juz zamontuje krokowca czy trzeba podpinac sie pod elektronike w celu regulacji czy wystarczy na reduktorze wyregulowac?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 23 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2008 osobiście nie regenerowałem, ale jest taki znany manual: http://arbiter.pl/galeria/lovato-regeneracja zastrzegam, że nie wiem czy poprawny, bezbłędny itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elektromechanik Napisano 23 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2008 Reduktor to urządzenie proste jak budowa cepa. Jeśli masz trochę technicznego podejścia to zrobisz to i będziesz się śmiał ze swoich <i nie tylko swoich > obaw. Co do krokowca to trzeba go regulować komputerowo lub w samoadaptacji ( jeśli sterownik taką opcję posiada ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 23 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2008 > Jutro albo w piatek bede regenerował reduktor. Kupiłem taki zestaw naprawczy kupiłeś to kupiłeś. zakupiłem identyczny zestaw do mojego reduktora po przebiegu ok. 70 kkm. rozebrałem reduktor i wyczyściłem i wymieniłem wszystko co się dało. niestety - wymiana przyniosła mizerny efekt. niestety trzeba było wymienić reduktor. jestem pewien, że wymianę membran i uszczelek, czyszczenie robiłem z największą precyzją i nie uszkodziłem nic. a jednak wymiana nic nie dała oby Ci się udało moje membrany wyglądały tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 23 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2008 Jesteś pierwszy, który się przyznał do porażki. Gratuluję!!! Ja zawsze uważałem, że lepiej wymienić reduktor na nowy niż ryzykować wymianę membran. Chytry dwa razy traci. Ja kupiłem od razu cały reduktor i jestem zadowolony... Przecież to jest zakup na lata całe, warto oszczędzać? Co innego, gdy się auto za miesiąc sprzedaje... ale na sobie nie ma co oszczędzać... Sądzę, że liczba tych, którym nie powiodła się regeneracja reduktora jest większa, tylko się nie przyznają... albo nie mają świadomości, że nowy reduktor pracowałby lepiej niż ten zregenerowany... A oszczędności nie są duże: - zestaw naprawczy 51 zł z przesyłką - reduktor 192 zł z przesyłką Różnica 141 zł. Po rozłożeniu tego na 5-6 lat wychodzi ok. 2 zł miesięcznie... Z pewnością są inne rzeczy, na których większą kwotę możemy zaoszczędzić... Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 24 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 > Jesteś pierwszy, który się przyznał do porażki. Gratuluję!!! Ja ZTCW jest tutaj więcej opinii nt. zakupu NOWEGO reduktora, niż REGENERACJI starego. niestety - chciałem przyoszczędzić i zapłaciłem w sumie jeszcze więcej a tak a'propos regeneracji - wymieni się membrany i gumki na nowe, a CZYM zmyć ten szlam, który osadza się na ściankach gorącego reduktora?? przecież on zwęża kanały i też zatyka, powoduje utrudnienia w pracy innych elementów... próbowałem różnych chemii, ale nic nie dało IMHO więc taka regeneracja (wymiana membran i gumek) jest tylko połowiczna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 24 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 > ZTCW jest tutaj więcej opinii nt. zakupu NOWEGO reduktora, niż > REGENERACJI starego. niestety - chciałem przyoszczędzić i > zapłaciłem w sumie jeszcze więcej > a tak a'propos regeneracji - wymieni się membrany i gumki na nowe, a > CZYM zmyć ten szlam, który osadza się na ściankach gorącego > reduktora?? przecież on zwęża kanały i też zatyka, powoduje > utrudnienia w pracy innych elementów... próbowałem różnych > chemii, ale nic nie dało > IMHO więc taka regeneracja (wymiana membran i gumek) jest tylko > połowiczna U mnie większość szlamu dała się zmyć benzyną i acetonem. Przy następnej regeneracji wypróbuję preparat do czyszczenia przypalonych kuchenek i grili. Żona ostatnio zachwalała że świetnie rozpuszcza różne przypalone żarcie. Może na szlam pogazowy też zadziała? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 24 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 > U mnie większość szlamu dała się zmyć benzyną i acetonem. Przy > następnej regeneracji wypróbuję preparat do czyszczenia > przypalonych kuchenek i grili. Żona ostatnio zachwalała że > świetnie rozpuszcza różne przypalone żarcie. Może na szlam > pogazowy też zadziała? myłem preparatem W5, który bardzo dobrze czyści aluminium, kuchenki gazowe też niestety nawet taki mocny środek nie pomógł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
binges Napisano 24 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 > Jutro albo w piatek bede regenerował reduktor. Kupiłem taki zestaw > naprawczy > i chcialem sie dowiedziec czy sa jakies problemy z wymiana tego, moze > ktos da mi jakies wskazowki poniewaz nigdy tego nie robiłem. > Druga sprawa to bede takrze montowal silnik krokowy poniewaz > ktos kiedys go wymontowal i na jego miejsce zamontowal srube, > wiec gdy juz zamontuje krokowca czy trzeba podpinac sie pod > elektronike w celu regulacji czy wystarczy na reduktorze > wyregulowac?? Witam regenerowałem 3 reduktory (2 Lovtec i Lovato) i wszystko jest OK, Problemem przy rozbiórce może być odkręcenie śrub imbusowych (rozmiar klucza 4) jezeli reduktor jest bardzo stary, a później - mycie płynem do mycia silnika - płukanie w gorącej wodzie - przedmuchałem sprężarką wszystkie kanały - przy składaniu dodatkowo posmarowałem cienką warstwą silikonu ProSeal miejsce styku membrany wodnej z reduktorem (te reduktory lubią cieknąć już po 30kkm) Po regeneracji nic nie śmierdzi gazem, czułe podczas regulacji, nie zmieniają się nastawy, obroty nie falują, nie gaśnie itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 > myłem preparatem W5, który bardzo dobrze czyści aluminium, kuchenki gazowe też niestety nawet taki mocny środek nie pomógł Regenerowałem już z pięć parowników. Ostatnio tartarini po raz drugi z pełnym powodzeniem. Stare membrany wyglądały bardzo podobnie. Jedyne czego nie udało mi się zregenerować z powodzeniem to BRC ATE90, ale w tym przypadku kupiłem chyba za duży reduktor do mojego silnika, bo działał zero-jedynkowo ... Według mnie zmywanie osadu nie jest aż tak istotne w parownikach, w których membrana oddziela płyn w układzie chłodzenia od gazu w postaci ciekłej - teratarini, emmegas, landi. Również zmniejszenie przepływu cieczy chłodzącej jest ważne, ale nie aż tak bardzo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
srobaszek Napisano 24 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 Juz mam zamowiony zestaw naprawczy wiec juz i tak bede go regenerowal trudno najwyzej bede mial do siebie pretensje ze ie wczesniej nie zainteresowalem no ale jezeli bedzie chodzil OK to bede sie cieszyl ze zaoszczedzilem pare PLN-ów A co do tego silniczka krokowego to mam centralke Autronik Al-700 wiec ile gazownik moze mnie skasowac za regulacje?? i moze ktos ma jakiegos sprawdzonego gazownika w okolicach Bytomia?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 24 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 W moich stronach gazownik za regulację AL-700 zawołał 2 lata temu 70 zł. Ile teraz chcą to nie wiem. Zrobiłem sobie interfejs, ściągnąłem program, sam sobie reguluję... po nabyciu doświadczenia regulacja to czynność łatwa i przyjemna... ale początki były trudne... Robię regulację po każdej wymianie filtra powietrza czy LPG. Dobrze robić też po każdej zmianie LPG z zimowego na letni i odwrotnie, ale mi się nie chce... Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 24 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 > Juz mam zamowiony zestaw naprawczy wiec juz i tak bede go regenerowal > trudno najwyzej bede mial do siebie pretensje ze ie wczesniej > nie zainteresowalem no ale jezeli bedzie chodzil OK to bede sie > cieszyl ze zaoszczedzilem pare PLN-ów > A co do tego silniczka krokowego to mam centralke Autronik Al-700 > wiec ile gazownik moze mnie skasowac za regulacje?? i moze ktos > ma jakiegos sprawdzonego gazownika w okolicach Bytomia?? robiłem teraz regulację w Bytomiu. koszty mniej więcej podobne, oscylują w granicach 60 - 70 PLN (Bytom, Piekary). ponieważ nie wszyscy znawcy gazu chcieli się podjąć regulacji mojego reduktora (sic!!) z uwagi na sterownik LOV-ECO, zrobiłem tą regulację w Bytomiu na Witczaka. regulował długo, ale wszystko OK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertV664 Napisano 24 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 > W moich stronach gazownik za regulację AL-700 zawołał 2 lata temu 70 > zł. Ile teraz chcą to nie wiem. > Zrobiłem sobie interfejs, ściągnąłem program, sam sobie reguluję... > po nabyciu doświadczenia regulacja to czynność łatwa i > przyjemna... ale początki były trudne... > Robię regulację po każdej wymianie filtra powietrza czy LPG. Dobrze > robić też po każdej zmianie LPG z zimowego na letni i odwrotnie, > ale mi się nie chce... > Pozdr. potwierdzam Warto zainwestowac we wlasny interfejs i z pomoca kolegow z ak wyregulowac wlasnorecznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemas86 Napisano 24 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 Regenerował ktoś z Was reduktor Asterik? Jakie są efekty? Czy moze ten akurat nie nadaje sie do regeneracji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
srobaszek Napisano 25 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2008 > W moich stronach gazownik za regulację AL-700 zawołał 2 lata temu 70 > zł. Ile teraz chcą to nie wiem. > Zrobiłem sobie interfejs, ściągnąłem program, sam sobie reguluję... > po nabyciu doświadczenia regulacja to czynność łatwa i > przyjemna... ale początki były trudne... > Robię regulację po każdej wymianie filtra powietrza czy LPG. Dobrze > robić też po każdej zmianie LPG z zimowego na letni i odwrotnie, > ale mi się nie chce... > Pozdr. Mam jakis interfejs kiedys bodajze tutaj na kąciku ktos sprzedawal i sobie kupilem ale nie chcial mi sie laczyc ze Stagiem 50 moze dlatego ze podlaczalem go z przejsciowka na usb gdyz nie mam com-a w laptopie. Od tamtej pory wyleczylem sie z interfejsów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertV664 Napisano 25 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2008 > Mam jakis interfejs kiedys bodajze tutaj na kąciku ktos sprzedawal i > sobie kupilem ale nie chcial mi sie laczyc ze Stagiem 50 moze > dlatego ze podlaczalem go z przejsciowka na usb gdyz nie mam > com-a w laptopie. Od tamtej pory wyleczylem sie z interfejsów Bo dobra przejsciowka to podstawa Ja uzywam takiej KLIK1 KLIK2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
srobaszek Napisano 31 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 W moim przypadku regeneracja sie udala. Autko chodzi jak nalezy. Mam jeszcze jedno pytanko od czego jest ta śrubka na górze reduktora?? czy to tez jakas regulacja?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.