Skocz do zawartości

Wymiana wachaczy


WoWo001

Rekomendowane odpowiedzi

> Czy trzeba ustawić też zbieżność.

nie zaszkodzi sprawdzić - niby części powinny trzymać wymiar, ale wszędzie jest tolerancja wykonania - sam też sprawdzę, dzisiaj tylko założyć lewego mcphersona i uporać się z łączeniem kata.....

> W ASO Fiata krzyczą 250 za wymianę

> i zbierzność plus moje cześci (będą wachacze Delphi). To

> dużo/mało?

wg mnie dużo za dużo - jeśli nie masz dwóch podójnie lewych rączek, masz zaplecze (najlepiej garaż + narzędzia) i podstawową wiedzę z mechaniki to to jest raptem parę śrubek-dosłownie, więc serwis przegiął cenę no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie zaszkodzi sprawdzić - niby części powinny trzymać wymiar, ale

> wszędzie jest tolerancja wykonania - sam też sprawdzę, dzisiaj

> tylko założyć lewego mcphersona i uporać się z łączeniem

> kata.....

> wg mnie dużo za dużo - jeśli nie masz dwóch podójnie lewych rączek,

> masz zaplecze (najlepiej garaż + narzędzia) i podstawową wiedzę

> z mechaniki to to jest raptem parę śrubek-dosłownie, więc serwis

> przegiął cenę

Ja za wymiane płaciłem 40 zł, zbierznosć pozostała ok zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy trzeba ustawić też zbieżność. W ASO Fiata krzyczą 250 za wymianę

> i zbierzność plus moje cześci (będą wachacze Delphi). To

> dużo/mało?

ni, chyba,że wykręcą też końcówki drążków ze zwrotnic, co przy aso jest dosyć możliwe (zdejmą ile sie da, potem wymienią i będą składać do kupy wszystko...) a czy dużo czy mało, nie wiem, roboty w sumie niewiele, jeśli wahacz razem ze sworzniem się wymienia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie zaszkodzi sprawdzić - niby części powinny trzymać wymiar, ale

> wszędzie jest tolerancja wykonania - sam też sprawdzę, dzisiaj

> tylko założyć lewego mcphersona i uporać się z łączeniem

> kata.....

> wg mnie dużo za dużo - jeśli nie masz dwóch podójnie lewych rączek,

> masz zaplecze (najlepiej garaż + narzędzia) i podstawową wiedzę

> z mechaniki to to jest raptem parę śrubek-dosłownie, więc serwis

> przegiął cenę

"podstawową wiedzę z mechaniki..." hehe.gifhahaha.gif

wahacz jaki jest, każdy widzi, potrzebna wiedza to w którą stronę się śrubkę zakręca a w którą odkręca, a jakim kluczem - to już metodą prób i błędów....

sorry winetou - zapomniałem,że trzeba sworzeń ze zwrotnicy wyjać - dochodzi jescze obsługa imadła, młotka, względnie ściągacza... ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> "podstawową wiedzę z mechaniki..."

> wahacz jaki jest, każdy widzi, potrzebna wiedza to w którą stronę się

> śrubkę zakręca a w którą odkręca, a jakim kluczem - to już

> metodą prób i błędów....

> sorry winetou - zapomniałem,że trzeba sworzeń ze zwrotnicy wyjać -

> dochodzi jescze obsługa imadła, młotka, względnie ściągacza...

skoro tak wszystko wiesz to powiedz w którym momecie pracy dokrecany końcową siłą mocowania tulei wahacza.

poza tym już widzę mine włąściciela przy okreccaniu tym małych srub M6 oraz jak sie urwie któraś ze śrub tylnego mocowania (co czasem zdarza się).

a co do zbieżności - pół milimetra luzu na śrubie czy tolerancji wykonania wahacza zmienia zbiezność o około 1,5mm.

dokładność ustawienia zbieżności to plus-minus 1 mm.

myśle, że wystarczajaco jasnos ie wyraziłem...

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze i trochę nie na temat to ustawia się zbieŻność.

poza tym już technicznie, jak jest sprytny mechanik, to przy wymianie drążków liczy sobie ilość obrotów (zwojów) i potem wkręca dokładnie tyle samo. założenie - że wcześniej była dobrze ustawiona ta zbieŻnosć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po pierwsze i trochę nie na temat to ustawia się zbieŻność.

> poza tym już technicznie, jak jest sprytny mechanik, to przy wymianie

> drążków liczy sobie ilość obrotów (zwojów) i potem wkręca

> dokładnie tyle samo. założenie - że wcześniej była dobrze

> ustawiona ta zbieŻnosć

a co jak nowa końcówka jest 1mm dłuższa , lub gwint zaczyna sie np 2mm głebiej niż w starej?

rożni producenci różnie wykonują dany element.

a to w ogóle to troche offtopic bo mowa jest o wymianie wahaczy.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> skoro tak wszystko wiesz

oj boziu, a gdzie tak napisałem? Uniak to raczej nie bolid f1, dla mnie nie ma znaczenie w jakiej kolejności co poskręcam, ważne, żeby było jak przed rozłożeniem i się nie rozsypało podczas jazdy.

ale to tylko moje zdanie...

> poza tym już widzę mine włąściciela przy okreccaniu tym małych srub

> M6 oraz jak sie urwie któraś ze śrub tylnego mocowania (co

> czasem zdarza się).

a czy do odkręcania śrub trzeba mechanika?

> a co do zbieżności - pół milimetra luzu na śrubie czy tolerancji

> wykonania wahacza zmienia zbiezność o około 1,5mm.

> dokładność ustawienia zbieżności to plus-minus 1 mm.

> myśle, że wystarczajaco jasnos ie wyraziłem...

> pozdr

mam dobre oko, bo wymieniałem sanki, po czym pojechałem na przegląd i poprosiłem o sprawdzenie zbieżności...wszystko w normie... cfaniak.gif

jednym słowem, jak chcesz, to zrobisz, a jak nie, to bulisz 250zeta i jeździsz dalej no cool.gif

szerokości waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oj boziu, a gdzie tak napisałem? Uniak to raczej nie bolid f1, dla

> mnie nie ma znaczenie w jakiej kolejności co poskręcam, ważne,

> żeby było jak przed rozłożeniem i się nie rozsypało podczas

> jazdy.

otóż ma.

Tuleje wahaczy należy dokrecic z pełną siłą dopiero po opuszczeniu auta na koła (tak aby zawieszenie sie ułożyło - zapobiegnie to zrywaniu sie tulei)

> ale to tylko moje zdanie...

> a czy do odkręcania śrub trzeba mechanika?

nie , ale smiejesz sie z kogos kto pisał o podstawowej wiedzy z mechaniki.

A właśnie wykazałeś się jej brakiem...

> mam dobre oko, bo wymieniałem sanki, po czym pojechałem na przegląd i

> poprosiłem o sprawdzenie zbieżności...wszystko w normie...

> jednym słowem, jak chcesz, to zrobisz, a jak nie, to bulisz 250zeta i

> jeździsz dalej no

> szerokości

to że w Twoim aucie było OK to nie znaczy że każdym tak będzie.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> "podstawową wiedzę z mechaniki..."

> sorry winetou -

nie ma za co, młody jesteś to kozaczysz...

> zapomniałem,że trzeba sworzeń ze zwrotnicy wyjać -

> dochodzi jescze obsługa imadła, młotka, względnie ściągacza...

słuchaj, kiedy ktoś mówi, że nie użyje hamulca ręcznego na suchym asfalcie, bo go zarzuci (przypadek z pracy, chodziło o zlokalizowanie nietypowych odgłosów) a inny uznaje zacisk hamulca za czarną magię to powiedz im, żeby wymienili wahacz! powodzenia!

i jeszcze jedno: jest też coś takiego jak kultura techniczna, czyli np. jeden osobnik wymieni łożysko przecinakiem i młotkiem a drugi użyje ściągacza.... obaj zrobią, ale długofalowe efekty będą zdecydowanie różne. kolega pisze o dokręcaniu śruby wahacza kiedy auto jest na kołach - słusznie i naukowo. mało tego, książka podaje odpowiedni moment dokręcania tego i wielu innych połączeń, ale musisz mieć klucz dynamometryczny i właśnie podstawową wiedzę z mechaniki. waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy trzeba ustawić też zbieżność. W ASO Fiata krzyczą 250 za wymianę

> i zbierzność plus moje cześci (będą wachacze Delphi). To

> dużo/mało?

Miesiac temu wymieniałem wachacze. Tez Delphi:) stare noname wytrzymaly tylko 15kkm:(

Za wymiane obu, plus naprawe przegubu - bo okazalo sie ze poszla oslona gumowa i "rzygala" olejem (smarem?)na nadkole - zaplacilem 150 zl.

Nie w ASO smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może i masz rację z tym swapem tyle tylko że za przekładkę silnika nie bierze się ktoś bez pojęcia o tym zlosnik.giftrudno jest się zPawłem nie zgodzić jak nie wymieniał nigdy a jeszcze do tego nie ma kanału to się tylko umorduje i będzie żałował że sam się wziął.lepiej zapłacić nie koniecznie w ASO i mieć to z bani bez brudnych rąk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dobrze, widze, że drażliwy temat dla kolegów, ale ja mam swoje zdanie

> - wiedzieć i móc to znaczy CHCIEĆ

> chcesz, to i swapa zrobisz - bez zaplecza (metafora taka)

> jeśli kogoś uraziłem to sory

eee tam od razu urazić...

zwykła dyskusja była klotnia.gifzeby.GIF

20.GIF20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.