WoWo001 Napisano 31 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 Czy trzeba ustawić też zbieżność. W ASO Fiata krzyczą 250 za wymianę i zbierzność plus moje cześci (będą wachacze Delphi). To dużo/mało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 31 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 > Czy trzeba ustawić też zbieżność. nie zaszkodzi sprawdzić - niby części powinny trzymać wymiar, ale wszędzie jest tolerancja wykonania - sam też sprawdzę, dzisiaj tylko założyć lewego mcphersona i uporać się z łączeniem kata..... > W ASO Fiata krzyczą 250 za wymianę > i zbierzność plus moje cześci (będą wachacze Delphi). To > dużo/mało? wg mnie dużo za dużo - jeśli nie masz dwóch podójnie lewych rączek, masz zaplecze (najlepiej garaż + narzędzia) i podstawową wiedzę z mechaniki to to jest raptem parę śrubek-dosłownie, więc serwis przegiął cenę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 31 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 > nie zaszkodzi sprawdzić - niby części powinny trzymać wymiar, ale > wszędzie jest tolerancja wykonania - sam też sprawdzę, dzisiaj > tylko założyć lewego mcphersona i uporać się z łączeniem > kata..... > wg mnie dużo za dużo - jeśli nie masz dwóch podójnie lewych rączek, > masz zaplecze (najlepiej garaż + narzędzia) i podstawową wiedzę > z mechaniki to to jest raptem parę śrubek-dosłownie, więc serwis > przegiął cenę Ja za wymiane płaciłem 40 zł, zbierznosć pozostała ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xyz321abc Napisano 31 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 > Czy trzeba ustawić też zbieżność. W ASO Fiata krzyczą 250 za wymianę > i zbierzność plus moje cześci (będą wachacze Delphi). To > dużo/mało? ni, chyba,że wykręcą też końcówki drążków ze zwrotnic, co przy aso jest dosyć możliwe (zdejmą ile sie da, potem wymienią i będą składać do kupy wszystko...) a czy dużo czy mało, nie wiem, roboty w sumie niewiele, jeśli wahacz razem ze sworzniem się wymienia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WoWo001 Napisano 31 Lipca 2008 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 No i tak właśnie myślałem, że to przy drążkach trzeba zbieżność robić a nie przy wachaczach.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 31 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 Nie potrzeba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xyz321abc Napisano 31 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 > nie zaszkodzi sprawdzić - niby części powinny trzymać wymiar, ale > wszędzie jest tolerancja wykonania - sam też sprawdzę, dzisiaj > tylko założyć lewego mcphersona i uporać się z łączeniem > kata..... > wg mnie dużo za dużo - jeśli nie masz dwóch podójnie lewych rączek, > masz zaplecze (najlepiej garaż + narzędzia) i podstawową wiedzę > z mechaniki to to jest raptem parę śrubek-dosłownie, więc serwis > przegiął cenę "podstawową wiedzę z mechaniki..." wahacz jaki jest, każdy widzi, potrzebna wiedza to w którą stronę się śrubkę zakręca a w którą odkręca, a jakim kluczem - to już metodą prób i błędów.... sorry winetou - zapomniałem,że trzeba sworzeń ze zwrotnicy wyjać - dochodzi jescze obsługa imadła, młotka, względnie ściągacza... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 31 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 > "podstawową wiedzę z mechaniki..." > wahacz jaki jest, każdy widzi, potrzebna wiedza to w którą stronę się > śrubkę zakręca a w którą odkręca, a jakim kluczem - to już > metodą prób i błędów.... > sorry winetou - zapomniałem,że trzeba sworzeń ze zwrotnicy wyjać - > dochodzi jescze obsługa imadła, młotka, względnie ściągacza... skoro tak wszystko wiesz to powiedz w którym momecie pracy dokrecany końcową siłą mocowania tulei wahacza. poza tym już widzę mine włąściciela przy okreccaniu tym małych srub M6 oraz jak sie urwie któraś ze śrub tylnego mocowania (co czasem zdarza się). a co do zbieżności - pół milimetra luzu na śrubie czy tolerancji wykonania wahacza zmienia zbiezność o około 1,5mm. dokładność ustawienia zbieżności to plus-minus 1 mm. myśle, że wystarczajaco jasnos ie wyraziłem... pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nemonikt Napisano 31 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 po pierwsze i trochę nie na temat to ustawia się zbieŻność. poza tym już technicznie, jak jest sprytny mechanik, to przy wymianie drążków liczy sobie ilość obrotów (zwojów) i potem wkręca dokładnie tyle samo. założenie - że wcześniej była dobrze ustawiona ta zbieŻnosć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 31 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 > po pierwsze i trochę nie na temat to ustawia się zbieŻność. > poza tym już technicznie, jak jest sprytny mechanik, to przy wymianie > drążków liczy sobie ilość obrotów (zwojów) i potem wkręca > dokładnie tyle samo. założenie - że wcześniej była dobrze > ustawiona ta zbieŻnosć a co jak nowa końcówka jest 1mm dłuższa , lub gwint zaczyna sie np 2mm głebiej niż w starej? rożni producenci różnie wykonują dany element. a to w ogóle to troche offtopic bo mowa jest o wymianie wahaczy. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xyz321abc Napisano 31 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 > skoro tak wszystko wiesz oj boziu, a gdzie tak napisałem? Uniak to raczej nie bolid f1, dla mnie nie ma znaczenie w jakiej kolejności co poskręcam, ważne, żeby było jak przed rozłożeniem i się nie rozsypało podczas jazdy. ale to tylko moje zdanie... > poza tym już widzę mine włąściciela przy okreccaniu tym małych srub > M6 oraz jak sie urwie któraś ze śrub tylnego mocowania (co > czasem zdarza się). a czy do odkręcania śrub trzeba mechanika? > a co do zbieżności - pół milimetra luzu na śrubie czy tolerancji > wykonania wahacza zmienia zbiezność o około 1,5mm. > dokładność ustawienia zbieżności to plus-minus 1 mm. > myśle, że wystarczajaco jasnos ie wyraziłem... > pozdr mam dobre oko, bo wymieniałem sanki, po czym pojechałem na przegląd i poprosiłem o sprawdzenie zbieżności...wszystko w normie... jednym słowem, jak chcesz, to zrobisz, a jak nie, to bulisz 250zeta i jeździsz dalej no szerokości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 31 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 > oj boziu, a gdzie tak napisałem? Uniak to raczej nie bolid f1, dla > mnie nie ma znaczenie w jakiej kolejności co poskręcam, ważne, > żeby było jak przed rozłożeniem i się nie rozsypało podczas > jazdy. otóż ma. Tuleje wahaczy należy dokrecic z pełną siłą dopiero po opuszczeniu auta na koła (tak aby zawieszenie sie ułożyło - zapobiegnie to zrywaniu sie tulei) > ale to tylko moje zdanie... > a czy do odkręcania śrub trzeba mechanika? nie , ale smiejesz sie z kogos kto pisał o podstawowej wiedzy z mechaniki. A właśnie wykazałeś się jej brakiem... > mam dobre oko, bo wymieniałem sanki, po czym pojechałem na przegląd i > poprosiłem o sprawdzenie zbieżności...wszystko w normie... > jednym słowem, jak chcesz, to zrobisz, a jak nie, to bulisz 250zeta i > jeździsz dalej no > szerokości to że w Twoim aucie było OK to nie znaczy że każdym tak będzie. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 31 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2008 > "podstawową wiedzę z mechaniki..." > sorry winetou - nie ma za co, młody jesteś to kozaczysz... > zapomniałem,że trzeba sworzeń ze zwrotnicy wyjać - > dochodzi jescze obsługa imadła, młotka, względnie ściągacza... słuchaj, kiedy ktoś mówi, że nie użyje hamulca ręcznego na suchym asfalcie, bo go zarzuci (przypadek z pracy, chodziło o zlokalizowanie nietypowych odgłosów) a inny uznaje zacisk hamulca za czarną magię to powiedz im, żeby wymienili wahacz! powodzenia! i jeszcze jedno: jest też coś takiego jak kultura techniczna, czyli np. jeden osobnik wymieni łożysko przecinakiem i młotkiem a drugi użyje ściągacza.... obaj zrobią, ale długofalowe efekty będą zdecydowanie różne. kolega pisze o dokręcaniu śruby wahacza kiedy auto jest na kołach - słusznie i naukowo. mało tego, książka podaje odpowiedni moment dokręcania tego i wielu innych połączeń, ale musisz mieć klucz dynamometryczny i właśnie podstawową wiedzę z mechaniki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek74 Napisano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2008 > Czy trzeba ustawić też zbieżność. W ASO Fiata krzyczą 250 za wymianę > i zbierzność plus moje cześci (będą wachacze Delphi). To > dużo/mało? Miesiac temu wymieniałem wachacze. Tez Delphi:) stare noname wytrzymaly tylko 15kkm:( Za wymiane obu, plus naprawe przegubu - bo okazalo sie ze poszla oslona gumowa i "rzygala" olejem (smarem?)na nadkole - zaplacilem 150 zl. Nie w ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xyz321abc Napisano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2008 dobrze, widze, że drażliwy temat dla kolegów, ale ja mam swoje zdanie - wiedzieć i móc to znaczy CHCIEĆ chcesz, to i swapa zrobisz - bez zaplecza (metafora taka) jeśli kogoś uraziłem to sory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogibabu Napisano 1 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2008 > Czy trzeba ustawić też zbieżność. W ASO Fiata krzyczą 250 za wymianę > i zbierzność plus moje cześci (będą wachacze Delphi). To > dużo/mało? a co to są waCHacze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WoWo001 Napisano 2 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2008 > a co to są waCHacze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadet Napisano 2 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2008 może i masz rację z tym swapem tyle tylko że za przekładkę silnika nie bierze się ktoś bez pojęcia o tym trudno jest się zPawłem nie zgodzić jak nie wymieniał nigdy a jeszcze do tego nie ma kanału to się tylko umorduje i będzie żałował że sam się wziął.lepiej zapłacić nie koniecznie w ASO i mieć to z bani bez brudnych rąk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2008 > dobrze, widze, że drażliwy temat dla kolegów, ale ja mam swoje zdanie > - wiedzieć i móc to znaczy CHCIEĆ > chcesz, to i swapa zrobisz - bez zaplecza (metafora taka) > jeśli kogoś uraziłem to sory eee tam od razu urazić... zwykła dyskusja była Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.