misiekdrupi Napisano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2008 Hej koledzy. Szukajka mnie nie lubi i każe mi wrócić później więc nie krzyczcie . Mam od jakiegoś czasu mały problem. Otóż gdy zaczynam hamowanie silnikiem zaczyna strzelać w wydech. Taki myk jest tylko na LPG. Instalka BRC II gen. Silnik. 1.2 MPI 75KM Palio/Siena Pytanie gdzie zacząć szukanie przyczyny tej anomalii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sztywny13 Napisano 9 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2008 > Hej koledzy. Szukajka mnie nie lubi i każe mi wrócić później więc nie > krzyczcie . Mam od jakiegoś czasu mały problem. Otóż gdy > zaczynam hamowanie silnikiem zaczyna strzelać w wydech. Taki myk > jest tylko na LPG. > Instalka BRC II gen. > Silnik. 1.2 MPI 75KM Palio/Siena > Pytanie gdzie zacząć szukanie przyczyny tej anomalii. Regulacja instalki niezbędna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 10 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > Regulacja instalki niezbędna. Czy sam coś zdziałam. Siakieś "kręcenie śrubkom" itp. Czy muszę cisnąć do gazownika na analizator i takie tam?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > Czy sam coś zdziałam. Siakieś "kręcenie śrubkom" itp. Czy muszę > cisnąć do gazownika na analizator i takie tam?? wygląda na to, że nie masz wielkiego pojęcia, więc lepiej jedź do speca :-) on lepiej Ci zrobi "takie tam", niż Ty samodzielnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kwiat Napisano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 wydaje mi się że u mnie jest podobnie i właśnie to jest przyczyną dziury która zrobiła się w tłumiku. Na benzynie nie ma tego. Nie jest to strzelanie, ale takie jakby pomrukiwanie etc. Co ewentualnie zmienić w ustawieniach sterownika? Spalanie mam dobre, nic nie szarpie, wszystko wydaje się być ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 11 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 > wygląda na to, że nie masz wielkiego pojęcia, więc lepiej jedź do > speca :-) > on lepiej Ci zrobi "takie tam", niż Ty samodzielnie Ale mógłbyś uchylić rąbka tej tajemnicy Może nie jest ze mnie aż taki kaleka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 > Ale mógłbyś uchylić rąbka tej tajemnicy Może nie jest ze mnie aż > taki kaleka a co tu uchylać - wszystko jest na kąciku opisane zaopatrz się w odpowiedni interfejs, laptopa i działaj TUTAJ jeden z wielu wątków dot. regulacji II generacji więcej poszukaj w archiwum, szukajka to fajne narzędzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 11 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 No i dzięki bardzo. Coś sobie z tego "dobiorę". Co do szukajki to działa jak chce i czasami każe mi "wpaść później" duuużo później Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luki7wwl Napisano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 > No i dzięki bardzo. Coś sobie z tego "dobiorę". Co do szukajki to > działa jak chce i czasami każe mi "wpaść później" duuużo później co do szukajki to tez muszę przyznać ze nie dokońca działa najlepiej i tez mam czasami taki komunikat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 11 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 > Zczytaj body czy nie ma błędów, następnie kiedy były wymieniane > świece, filtr powietrza, kable WN, cewki WN. > przy wymianie filtra regulacja instalki... To pierwsze co poszlo swieczki kable nowe filtry też cewki podmieniane i dalej to samo . Poza tym to tylko na gazie wiec raczej kieruje sie ku samej instalacji gazowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 > wydaje mi się że u mnie jest podobnie i właśnie to jest przyczyną > dziury która zrobiła się w tłumiku. Na benzynie nie ma tego. Nie > jest to strzelanie, ale takie jakby pomrukiwanie etc. Co > ewentualnie zmienić w ustawieniach sterownika? Spalanie mam > dobre, nic nie szarpie, wszystko wydaje się być ok. może wypadją zapłony a może pomoże załączenie cut-off Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kwiat Napisano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 cut off u mnie nie działa bo coś tam nie podłączone jest. A co masz na myśli z tymi zapłonami? Co to jest? Bo po Twoich radach z ustawieniami sterownika wszystko jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 > cut off u mnie nie działa bo coś tam nie podłączone jest. to coś czyli sygnał z czujnika TPS > A co masz > na myśli z tymi zapłonami? Co to jest? Gdyby był problem z instalcją WN to mogą wypadać zapłony tzn się nie wykonywać i mieszanka leci niespalona w wydech i się potem zapala w wydechu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kwiat Napisano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 Na benzynie jest ok, ale właśnie na LPG mi strzela w wydech i chyba dziurka już się zrobiła gdzieś w okolicach katalizatora, bo auto pierdzi jak traktor. Czy przy jeździe na LPG powinno się zmieniać ustawienie zapłonu? Nigdy czegoś takiego nie robiłem, może już czas? Nie wiem co dalej z tym robić, bo pewnie jak wymienię wydech to znowu zrobi się to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 > Na benzynie jest ok, ale właśnie na LPG mi strzela w wydech i chyba > dziurka już się zrobiła gdzieś w okolicach katalizatora, może ze starości > Czy przy jeździe na LPG powinno się > zmieniać ustawienie zapłonu? nie trzeba i nie ma to z tym nic wspólnego > Nie wiem co dalej z tym robić, bo pewnie jak > wymienię wydech to znowu zrobi się to samo. spróbować podłączyć TPS i załączyć cut-off Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 Wyreguluj poprawnie czułość parownika. Po tym regulacja instalki. Przed i po regulacji sprawdź mieszankę na wolnych obrotach. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kwiat Napisano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 Mam nadzieję, że przyczyną tego "popiardywania" jest rozregulowanie się sterownika/parownika a nie żaden zapłon itp. Zaraz idę z nim walczyć i zobaczę co tam się od spodu dzieje. Chyba to nie katalizator... Zauważyłem teraz, że jak tak pierdzi to czuć gazem zarówno w środku auta jak i pod maską. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kwiat Napisano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 No i już wiem co tak pierdzi: od góry jest jakby rozprute Ale niestety dalej wali tylko na LPG. Nie są to typowe strzały, takie silne, tylko takie jakby pierdzenie. Dzieje się tak tylko w momencie puszczenia gazu i spadania obrotów (również przy zmianie biegu). Podłączyłem się z kompem pod centralkę i wszytko wydaje się być ok. Z ciekawości zaznaczyłem cut off tak jak mówiłeś i ku mojemu zdziwieniu podczas puszczania gazu zapala się napis CUT OFF czyli pewnie działa. Z włączonym pierdzenie jest mniejsze, ale jednak jest. Od czego radzicie zacząć ewentualną regulację instalacji? Bo wnioskuję, że owe zachowanie auta spowodowane jest odpowiednią konfiguracją sterownika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 > No i już wiem co tak pierdzi: > od góry jest jakby rozprute mówłem że ze starości > silne, tylko takie jakby pierdzenie. >Dzieje się tak tylko w > momencie puszczenia gazu i spadania obrotów (również przy > zmianie biegu). typowe jak nie ma cut-off, a że jest rozprute to słychać > Podłączyłem się z kompem pod centralkę i wszytko > wydaje się być ok. Z ciekawości zaznaczyłem cut off tak jak > mówiłeś i ku mojemu zdziwieniu podczas puszczania gazu zapala > się napis CUT OFF czyli pewnie działa. no to w końcu masz podłączony ten TPS? >Z włączonym pierdzenie > jest mniejsze, ale jednak jest. Bo na LPG II gen nie ma pełnego cut-off. Możesz spróbować zwiększyć zubożenie cut-off ale żeby nie odbiło się to na szarpaniu przy przejściu z cut-off do jazdy. Metoda prób. I załatać dziurę albo sie nie przejmować pierdzeniem. Niektórzy nawet tak lubią jak hałasuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kwiat Napisano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 > mówłem że ze starości Niestety, 11 lat robi swoje (od nowości w rodzinie ) > typowe jak nie ma cut-off, a że jest rozprute to słychać > no to w końcu masz podłączony ten TPS? Sam nie wiem. TPS niby coś tam wskazuje a teraz zaświecała się kontrolka cut off przy spadaniu z obrotów, jednak spadały wolniej niż bez tej funkcji. > Bo na LPG II gen nie ma pełnego cut-off. Możesz spróbować zwiększyć > zubożenie cut-off ale żeby nie odbiło się to na szarpaniu przy > przejściu z cut-off do jazdy. Metoda prób. Teraz jest chyba ustawione na 80 kroków i 1700 obr/min, ale nie wiem jak powinienem dać. I załatać dziurę albo > sie nie przejmować pierdzeniem. Niektórzy nawet tak lubią jak > hałasuje Nie lubię, jak z autem jest coś nie tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.