gajoss Napisano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2008 Witam kolegów z kącika obok. Jako że muszę naprawić pilnie już drugie CC z aisanem zwracam się do Was. Kiedyś naprawiałem i wszystko gładko poszło. Teraz nie mam pojęcia co jest. Otóż samochód nie chce odpalić zarówno czy jest zimny czy ciepły. Czasami odpala i jak odpali wszystko jest ok, dobrze jeździ przyśpiesza itp. Ale ostatnio coraz częściej tak jest, że nie odpala albo że odpali przejadę się silnik się nagrzeje zgaszę odczekam chwilę i już nie zagada. Gdzie szukać przyczyny? Wiem, że był bity i być może został uszkodzony ten (nie wiem jak to się nazywa ma postać walca koło lewego reflektora dochodzą do niego 4 przewody i odpowiada chyba za podawanie dodatkowego powietrza). Czy przez to może się tak dziać? Ktoś kiedyś tu pisał, że tak wyregulował aisana że chodził ok bez tej całej elektroniki, jak to zrobić? Bo najchętniej to bym się pozbył tej elektroniki. Proszę o pomoc. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARIO704 Napisano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2008 > Witam kolegów z kącika obok. Jako że muszę naprawić pilnie już drugie > CC z aisanem zwracam się do Was. Kiedyś naprawiałem i wszystko > gładko poszło. Teraz nie mam pojęcia co jest. Otóż samochód nie > chce odpalić zarówno czy jest zimny czy ciepły. Czasami odpala i > jak odpali wszystko jest ok, dobrze jeździ przyśpiesza itp. Ale > ostatnio coraz częściej tak jest, że nie odpala albo że odpali > przejadę się silnik się nagrzeje zgaszę odczekam chwilę i już > nie zagada. Gdzie szukać przyczyny? Wiem, że był bity i być może > został uszkodzony ten (nie wiem jak to się nazywa ma postać > walca koło lewego reflektora dochodzą do niego 4 przewody i > odpowiada chyba za podawanie dodatkowego powietrza). Czy przez > to może się tak dziać? Ktoś kiedyś tu pisał, że tak wyregulował > aisana że chodził ok bez tej całej elektroniki, jak to zrobić? > Bo najchętniej to bym się pozbył tej elektroniki. Proszę o > pomoc. Pozdrawiam. a ja słysząłem że wywalaja aisany z pod machy i kupuja fosy lub webery i kata nie trzeba chyba nawet przy tym ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coderiese Napisano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2008 > a ja słysząłem że wywalaja aisany z pod machy i kupuja fosy lub > webery i kata nie trzeba chyba nawet przy tym ... a ja z kolei slyszalem ze spokojnie sie da aisana ustawic tylko trzeba sie nieco wysilić zamiast produkowac takie posty ze nie wspomnę o tym ze slyszalem ze da sie pisać bez błędów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2008 próbowałeś na pych odpalić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 21 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2008 wstawić inny gaźnik to każdy głupi potrafi tylko jaki to koszt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 21 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2008 Nie próbowałem na pych ale na 1 biegu kręcąc rozrusznikiem (tak żeby jechał) nie zagadał. Czy przyczyną nieodpalania nawet na zimnym może być to urządzonko co podaje dodatkowe powietrze? Iskra jest i niby wszystko ok ale mam jakieś przeczucie że to coś z zapłonem. Da się jakoś sprawdzić moduł domowymi sposobami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crawen Napisano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2008 > wstawić inny gaźnik to każdy głupi potrafi tylko jaki to koszt Pod Gaźnik Webera trzeba mocowanie przerobić jakoś zapytaj Kolegi Czinol700 on ostatnio tam wstawiał własnie webera za Aisana i chyba własnie to nie były jakies mega koszty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZAMANA Napisano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2008 > Nie próbowałem na pych ale na 1 biegu kręcąc rozrusznikiem (tak żeby > jechał) nie zagadał. Czy przyczyną nieodpalania nawet na zimnym > może być to urządzonko co podaje dodatkowe powietrze? Iskra jest > i niby wszystko ok ale mam jakieś przeczucie że to coś z > zapłonem. Da się jakoś sprawdzić moduł domowymi sposobami? może przewód czujnika położenia wału korbowego jest gdzieś przetarty i raz pali a raz nie. ja tak miałem że był przetarty przy samym czujniku i stykało albo przerywało. może jego wtyczka, też lubi się przełamać przy niej.moduł raczej bym wykluczył bo to bardzo rzadko pada. ten walec to silniczek krokowy, sprawdź czy krócce nie są ułamane.posprawdzaj albo wymień wszystkie wężyki, bo lubią się przecierać.ale coś mi się wydaje że cewka chyba padła. też miałem taki przypadek że odpalał przejechałem kawałek i gasł i d...a. nie chciał palić. jak sprawadzałem to iskra była i niby wszysko powinno działać a nie jechał. jak masz możliwość to podmień cewkę i pojeździj.możę być wiele przyczy, a nie masz książki bo tam są opisane objawy i co trzeba zrobić.owocnych poszukiwań.daj znać jak znajdziesz przyczynę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 21 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2008 tak tylko sam gaźnik webera czy tam fosa trochę kosztuje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 21 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2008 Przewody wszystkie wymienione, czujnik dobry na pewno odkręcałem i sprawdzałem. Właśnie ta cewka mnie zastanawia, bo moduł też jakoś nie bardzo pasuje. Gaźnik niby też odpada bo po odłączeniu elektroniki zimny też nie pali (wyciągam bezpiecznik). Problem w tym, że nie mam za bardzo od kogo wsadzić cewki. A mam takie pytanie czy do podmiany mógłbym wykorzystać cewki od jawy TS 350? Bo takie mam akurat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozi39 Napisano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2008 To cewką będzie kolega w cc miał identycznie dziada holowałem pół Częstochowy bo za nic nie chciał odpalić i robiłem jak ty wymiana kabli itd zapłaciłem za cewkę na szrocie 50zł z możliwością zwrotu gdyby to nie było to od wymiany jak ręką odjął pali z pierwszego kopa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crawen Napisano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2008 > tak tylko sam gaźnik webera czy tam fosa trochę kosztuje... Zaraz zapytam kolegi ile kosztowała go takowa wymiana i dam ci znac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZAMANA Napisano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2008 > Przewody wszystkie wymienione, czujnik dobry na pewno odkręcałem i > sprawdzałem. Właśnie ta cewka mnie zastanawia, bo moduł też > jakoś nie bardzo pasuje. Gaźnik niby też odpada bo po odłączeniu > elektroniki zimny też nie pali (wyciągam bezpiecznik). Problem w > tym, że nie mam za bardzo od kogo wsadzić cewki. > A mam takie pytanie czy do podmiany mógłbym wykorzystać cewki od jawy > TS 350? Bo takie mam akurat. nowa cewka biazet kosztuje 60zł. magneti marelli ok. 90zł. a czy od jawki bedzie pasować to nie wiem. od maluszka,cc900 cc1.1 8v, punto1.1 8v, punto 1.2 8v to na 100%.te cewki maja takie same parametry. a z tym czujnikiem to nie byłbym taki pewny bo samo odkrecenie i sprawdzenie wizualnie niewiele daje. czasami jest uszkodzony wewnetrznie i tak go nie sprawdzisz tylko podmianka lub nowy ale z malucha chyba też pasuje bo to to ten sam układ zapłonowy. pojździć po szrotach i popytać ale najpierw sprawdź tą cewkę i kup nową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czinol700 Napisano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2008 ja wstawialem webra i wcale duze koszta nie sa:)tylko mocowanie linki z gazu musisz dorobic nic wiecej:)i pozaslepiac wezyki nie ktore Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 27 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2008 Właśnie to chyba jednak coś z zapłonem, ale kurde mierzę cewkę miernikiem i ma parametry takie jakie powinna wg książki "sam naprawiam" i tak samo czujnik. Już ostatnio zaczął chodzić zrobiłem ze 30km i wszystko było ok tylko czasami szarpał ale myślałem że to kwestia regulacji, a wczoraj zdechł i klapa. Iskry nie ma. Czy nastawiać się że padła cewka, czy może jakieś połączenia są zaśniedziałe/uszkodzone i da się to naprawić? Czy od razu nową cewkę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 27 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2008 No i już wszystko się wyjaśniło. Po wypadku który kiedyś tam auto przeszło przełamały się przewody przy module zapłonowym i raz łączyły a raz nie i dlatego samochód świrował. Przy samej wtyczce i to w taki sposób, że nawet izolacja nie była przerwana. Dzięki Wszystkim za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klawi0 Napisano 3 Września 2008 Udostępnij Napisano 3 Września 2008 Posprawdzaj przewody gumowe które prowadzą od gażnika do silnika krokowego taki mały przy zamku klapy. Najczęstrzą przyczyną kłopotów z aisanem są właśnie wężyki. Cena wężyka to ok 3 pln za metr. Rozmiar fi 4 i 3 Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aricolin Napisano 9 Września 2008 Udostępnij Napisano 9 Września 2008 > No i już wszystko się wyjaśniło. Po wypadku który kiedyś tam auto > przeszło przełamały się przewody przy module zapłonowym i raz > łączyły a raz nie i dlatego samochód świrował. Przy samej > wtyczce i to w taki sposób, że nawet izolacja nie była > przerwana. > Dzięki Wszystkim za pomoc. prawdopodobnie nasilił się objaw po ostatnich opadach deszczu u mnie był podobny przypadek ale przy cewce zapłonowej wtyczka raz łączyła a raz nie pomogła wymiana wtyczki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lightjay Napisano 9 Września 2008 Udostępnij Napisano 9 Września 2008 > Witam kolegów z kącika obok. Jako że muszę naprawić pilnie już drugie > CC z aisanem zwracam się do Was. Kiedyś naprawiałem i wszystko > gładko poszło. Teraz nie mam pojęcia co jest. Otóż samochód nie > chce odpalić zarówno czy jest zimny czy ciepły. Czasami odpala i > jak odpali wszystko jest ok, dobrze jeździ przyśpiesza itp. Ale > ostatnio coraz częściej tak jest, że nie odpala albo że odpali > przejadę się silnik się nagrzeje zgaszę odczekam chwilę i już > nie zagada. Gdzie szukać przyczyny? Wiem, że był bity i być może > został uszkodzony ten (nie wiem jak to się nazywa ma postać > walca koło lewego reflektora dochodzą do niego 4 przewody i > odpowiada chyba za podawanie dodatkowego powietrza). Czy przez > to może się tak dziać? Ktoś kiedyś tu pisał, że tak wyregulował > aisana że chodził ok bez tej całej elektroniki, jak to zrobić? > Bo najchętniej to bym się pozbył tej elektroniki. Proszę o > pomoc. Pozdrawiam. Miałem bardzo dawno temu bardzo podobne wręcz identyczne objawy. np jechał i stanął postał kilka minut i odpalił (nie zawsze) potem kiedys stanał i kapa sholowałem go do domu i na placu odpalił na rys itd ale to stare już czasy ) wszystko niby ok, patrzyłem w nocy bez swiatła pod maske przy właczonym silniku i nic zadnej dyskoteki, objawy sie pojawiały i znów to samo patrzyłem i okazało się że jest iskierka na cewce niewielka wrecdz niezauwazalna (taki łuk się delikatny zaczął robic, wziąłem prexy do szyb z woda i lekko psikłem i wtedy zauwazyłem efekt dyskoteki juz lepiej widoczny. Pupiłem nowa orginalna cewke na necie na allegro za 35zł z przesyłka wymieniłem i problemów już takich nie miałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.