Skocz do zawartości

Felicja na rajdówkę...


KotLarry

Rekomendowane odpowiedzi

> Ale Felicja miała homologacje w klasie A5 jak i A6... wiec mozesz

> dłubac silnik 1,3 jak i 1,6... wiec jeśli chodzi o swapa to

> droga wolna.. do 3 ligi będziesz mógł zbudowac jeden jak i drugi

> silnik.. tak mi sie przynajmniej wydaje...

tak tylko, że najtaniej byłoby wstawić silnik 1.6 100 KM,

a na taki fela homologacji raczej nie posiada...

Można oczywiście dłubać, ale to może być sporo droższa zabawa...

Ktoś mi pisał, że 1.3 dłubali - koszt 7 tysięcy... faint.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak tylko, że najtaniej byłoby wstawić silnik 1.6 100 KM,

> a na taki fela homologacji raczej nie posiada...

> Można oczywiście dłubać, ale to może być sporo droższa zabawa...

> Ktoś mi pisał, że 1.3 dłubali - koszt 7 tysięcy...

Ja pisałem..znajomi, którzy mają serwis Skody zbudowlai sobie takie coś do górskich.. samochód jest na 2 gaźnikach, ma około 120-130 KM..obecnie robią nową karoserie, silnik zbudowany na podzespołach ciagniętych z Czech od działu sportu Skody, skrzynia 6 biegów + szpera.. autko naprawde fajnie jeździło.. obecnie troche wrak, ale odgrażają sie ze w przyszłym roku pojadą znowu...

Mysle ze lepiej było by budowac na bazie 1,6.. część gratów mysle ze podpasuje z VW, mozna by zaadoptowac głowice 16V od jakiegos niemca, do tego jakąś duża przepustnice, porządny wydech z kolektorem, ściagnać do tego wałek policzony pod modyfikacje głowicy i mysle ze spokojnie 120 KM da sie wycisnać..

Warto pomyślec tez o odchudzeniu koła zamoachowego i wyważeniu samego dołu silnika.. daje bardzo duzo.. skóórcone przełożenie główne i mysle ze mozesz walczyc silnikowo o wygrana w 3 klasie..

Wiem ze łatwo to napisac, ale to co wymieniłem to koszta w granicach 4 tys..moze troche wiecej..ale mysle ze efekty beda znaczne..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja pisałem..znajomi, którzy mają serwis Skody zbudowlai sobie takie

> coś do górskich.. samochód jest na 2 gaźnikach, ma około 120-130 KM

Ups faux pas wink.gif

> ...

> Mysle ze lepiej było by budowac na bazie 1,6.. część gratów mysle ze

> podpasuje z VW, mozna by zaadoptowac głowice 16V od jakiegos

> niemca, do tego jakąś duża przepustnice, porządny wydech z

> kolektorem, ściagnać do tego wałek policzony pod modyfikacje

> głowicy i mysle ze spokojnie 120 KM da sie wycisnać...

Myślę, że nawet +- 100KM by wystarczyło,

z tego co obserwuję u nas jeśli chodzi o KJS

> Warto pomyślec tez o odchudzeniu koła zamoachowego i wyważeniu samego

> dołu silnika.. daje bardzo duzo.. skóórcone przełożenie główne i

> mysle ze mozesz walczyc silnikowo o wygrana w 3 klasie..

> Wiem ze łatwo to napisac, ale to co wymieniłem to koszta w granicach

> 4 tys..moze troche wiecej..ale mysle ze efekty beda znaczne..

Z tego co wiem, koło zamachowe w 4 cyl jest i tak niewielkie...

Ale t oszczegół...

Generalnei gdybym miał silnik 1.6

to już bym miał obraną opcję...

Ale mam 1.3 i wiem z kącika skody,

że to trudna jednostka jeśli chodzi o wzrost mocy/koszt...

Ale to co napisałeś jest warte rozważenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co wiem, koło zamachowe w 4 cyl jest i tak niewielkie...

> Ale t oszczegół...

a mi sie wydaje ze im mniej cylindrow tym kolo zamachowe ciezsze (oczywiscie proporcjonalnie do pojemnosci) zlosnik.gif a z kola maozna duuuzo zejsc, przykladowo seria kolo w SC 1,1 wazy ok 8kg, ja mialem 3,95 a kolega ma 3,60 biglaugh.gif

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a mi sie wydaje ze im mniej cylindrow tym kolo zamachowe ciezsze

> (oczywiscie proporcjonalnie do pojemnosci)

No o to mi chodziło...

Tyle, że ja wyszedłem od strony malucha i jego 2 cylindrów...

> a z kola maozna duuuzo zejsc, przykladowo seria kolo w SC 1,1 wazy ok 8kg, ja

> mialem 3,95 a kolega ma 3,60

Ciężki ten standard..w maluchu chyba jest 7,6?

Ale moze się mylę...

> pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak sobie zaczynam liczyć, że sprzedaż kochanej felki

> będzie niedługo nieopłacalna (będzie koło 6-7 lat jazdy)...

> Z ceny zakupu 21 000 dostaniemy może 5000...

> Pomyślałem więc, że kiedy pojawi się nowe auto,

> przerobić felkę na auto do kjs...

> Założenie jest takie:

> Wywalamy wnętrze, dodajemy kubły, szelki... Potem klatka...

> Zakładamy sprężyny robione na zamówienie

> Zostawiamy amorki alko, lub z tyłu zakładamy olejowe...

> Z przodu dystanse

> Hydrauliczny ręczny...

> I co najważniejsze, zmiana słabnika na jakiś silnik...

> Tylko nie wiem jaki i czy to w ogóle się opłaca...

> Co o tym sądzicie?

Hmm, zawieszka to po pierwsze.

HP Sporting jest chyba najlepsza opcja do Skody.

Ja za moje dałem 1400zl za kompletne gwintowane zawieszenie ze sprężynami. Tak jak tutaj

Potem jakiś fotel, żebyś nie latał po całym aucie, następnie hamulce ( proponuje opisany by Me zestaw ) a na koniec silnik ( zapraszam na moja stronkę )

Autko wybebeszyć z wszystkiego co sie tylko da.

Ja w ten sposób uzyskałem 9,5s do 100km/h z fabrycznych 15s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm, zawieszka to po pierwsze.

> HP Sporting jest chyba najlepsza opcja do Skody.

> Ja za moje dałem 1400zl za kompletne gwintowane zawieszenie ze

> sprężynami. Tak jak tutaj

> Potem jakiś fotel, żebyś nie latał po całym aucie, następnie hamulce

> ( proponuje opisany by Me zestaw ) a na koniec silnik (

> zapraszam na moja stronkę )

> Autko wybebeszyć z wszystkiego co sie tylko da.

> Ja w ten sposób uzyskałem 9,5s do 100km/h z fabrycznych 15s.

z fabrycznych 15s? to co ty dieslem jeździłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale w temacie jest felicia

No i??

Silnikowo i zawieszeniowo to w zasadzie jedno i to samo (poza wtryskiem i rozstawem srub w felgach).

Dlubanie silnika sprowadza sie do takiech samych dzialan, tyle ze u siebie ja krece gaznikiem do tego wszystkiego a w Felce trzeba by zmienic program wtrysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak sobie zaczynam liczyć, że sprzedaż kochanej felki

> będzie niedługo nieopłacalna (będzie koło 6-7 lat jazdy)...

> Z ceny zakupu 21 000 dostaniemy może 5000...

> Pomyślałem więc, że kiedy pojawi się nowe auto,

> przerobić felkę na auto do kjs...

Bedziesz jezdzil z Suzuki Swift, ktore jest lzejsze i juz w serii ma 100KM.

Jak wsadzisz silnik wiekszy, to jezdzisz z Hondami Civic i Pugami 106 s16. Tez nieciekawi przeciwnicy.

Ja bym sprzedal i kupil jakies Seicento przygotowane. Wszystko tansze.

Moim zdaniem sztuka dla sztuki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i??

> Silnikowo i zawieszeniowo to w zasadzie jedno i to samo (poza

> wtryskiem i rozstawem srub w felgach).

> Dlubanie silnika sprowadza sie do takiech samych dzialan, tyle ze u

> siebie ja krece gaznikiem do tego wszystkiego a w Felce trzeba

> by zmienic program wtrysku.

no i felicia 1.3 mpi rozpędza się do setki w 13s.

to raz.

dwa zawieszenie ma prawie takie samo jak favorit po 93 roku

trzy jest sztywniejsza ma przeprojektowaną przednią część.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bedziesz jezdzil z Suzuki Swift, ktore jest lzejsze i juz w serii ma

> 100KM.

> Jak wsadzisz silnik wiekszy, to jezdzisz z Hondami Civic i Pugami 106

> s16. Tez nieciekawi przeciwnicy.

> Ja bym sprzedal i kupil jakies Seicento przygotowane. Wszystko

> tansze.

> Moim zdaniem sztuka dla sztuki

tylko pytanie jak np prowadzi się seicento a jak felicia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko pytanie jak np prowadzi się seicento a jak felicia?

Przypuszczalnie Fela lepiej z uwagi na szerszy rozstaw kol i osi.

Myk jest w tym taki, ze Seja przerobionego latwo sprzedac.

W razie walniecia w kraweznik ceny czesci Cie nie zabija (kupilem wahacz na tyl za 50PLN).

Patenty na poleprzenie Fiata w Polsce sa mega opanowane.

A Fela pochlonie duze koszty. Na tyle duze ze warto sie moim zdaniem rozgladac na furka typu Suzuki Swift.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no i felicia 1.3 mpi rozpędza się do setki w 13s.

> to raz.

> dwa zawieszenie ma prawie takie samo jak favorit po 93 roku

> trzy jest sztywniejsza ma przeprojektowaną przednią część.

13,5s wedlug wiekszosci zrodel, ale nie bede sie tu spieral o 0,5s.

Jak by nie bylo nadal mam jakies 3s przewagi.

Chodzilo mi tylko o pokazanie przyblizonej drogi przygotowywania auta, a ta jest niemalze identyczna dla Favo i Felki.

A co do sztywnosci, to ja mam cala bude wyspawana, wiec pewnie sztywnosc i tak lepsza niz nie jednej Felki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przypuszczalnie Fela lepiej z uwagi na szerszy rozstaw kol i osi.

> Myk jest w tym taki, ze Seja przerobionego latwo sprzedac.

> W razie walniecia w kraweznik ceny czesci Cie nie zabija (kupilem

> wahacz na tyl za 50PLN).

> Patenty na poleprzenie Fiata w Polsce sa mega opanowane.

Wszystko racja

> A Fela pochlonie duze koszty. Na tyle duze ze warto sie moim zdaniem

> rozgladac na furka typu Suzuki Swift.

chyba nie. Znajdź mi proszę skrzynię biegów do śwista Gti wink.gif To auto jest szybkie jeśli się nie zepsuje, bo jak sie już wyjsra to najczęściej taniej jest kupić nowy egzemplarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przypuszczalnie Fela lepiej z uwagi na szerszy rozstaw kol i osi.

> Myk jest w tym taki, ze Seja przerobionego latwo sprzedac.

> W razie walniecia w kraweznik ceny czesci Cie nie zabija (kupilem

> wahacz na tyl za 50PLN).

> Patenty na poleprzenie Fiata w Polsce sa mega opanowane.

> A Fela pochlonie duze koszty. Na tyle duze ze warto sie moim zdaniem

> rozgladac na furka typu Suzuki Swift.

to wszystko zależy co chcesz osiągnąć jeśli to ma być auto typowo do wygrywania to z suzuki będzie łatwiej jest leciutkie i mocne w standardzie.

Felicia jest dobrym autem do nauki zachowuje się bardzo stabilnie i naprawdę można tym autem wiele się nauczyć.

Jest bardziej solidna i bezpieczniejsza i tańsze łatwiej dostępne części.

ale tak jak powiedziałem trzeba się sporo napocić żeby wygrywać ze swiftami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba nie. Znajdź mi proszę skrzynię biegów do śwista Gti To auto

> jest szybkie jeśli się nie zepsuje, bo jak sie już wyjsra to

> najczęściej taniej jest kupić nowy egzemplarz

Zanim wysra sie skrzynia w Suzuki, w Skodzie wysra sie juz 5 po drodze wink.gif

Probowales kiedys wbic 1 bieg w Felicji 1.3 podczas toczenia ? zlosnik.gif

Ja mialem ta niewatpliwa przyjemnosc. Akcja jak w Seju 900

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zanim wysra sie skrzynia w Suzuki, w Skodzie wysra sie juz 5 po

> drodze

> Probowales kiedys wbic 1 bieg w Felicji 1.3 podczas toczenia ?

> Ja mialem ta niewatpliwa przyjemnosc. Akcja jak w Seju 900

ee tam...mi zawsze tylko wsteczny haczył skromny.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zanim wysra sie skrzynia w Suzuki, w Skodzie wysra sie juz 5 po

> drodze

> Probowales kiedys wbic 1 bieg w Felicji 1.3 podczas toczenia ?

> Ja mialem ta niewatpliwa przyjemnosc. Akcja jak w Seju 900

To jakas zwalona ta skrzynia chyba była.

Ja w Favo (taka sama skrzynia jak w Felce) bez problemu wbijam 1 bieg przy 30km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przypuszczalnie Fela lepiej z uwagi na szerszy rozstaw kol i osi.

> Myk jest w tym taki, ze Seja przerobionego latwo sprzedac.

> W razie walniecia w kraweznik ceny czesci Cie nie zabija (kupilem

> wahacz na tyl za 50PLN).

> Patenty na poleprzenie Fiata w Polsce sa mega opanowane.

> A Fela pochlonie duze koszty. Na tyle duze ze warto sie moim zdaniem

> rozgladac na furka typu Suzuki Swift.

Swift to taki idealny nie jest...

Mam kontakt z ludźmi, niby fanie ale...

Co do ceny części, dla feli wszystko jest po przysłowiowe 5 zł...

Kolejna sprawa... Jak się umi, to i felką się wygra...

Ale trzeba się naumić...

Osobiście na razie najbardziej boli mnei silnik i ceny modyfikacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zanim wysra sie skrzynia w Suzuki, w Skodzie wysra sie juz 5 po

> drodze

> Probowales kiedys wbic 1 bieg w Felicji 1.3 podczas toczenia ?

> Ja mialem ta niewatpliwa przyjemnosc. Akcja jak w Seju 900

a próbowałeś kiedyś się szybko przepinać w swifcie?

a jak się skrzynia w Felce wyjsra to użyuwkę w cenie złomu znajdziesz u sąsiada a ze skrzynką od śwista gti to już nie tak łatwo: po pierwsze ciężko znaleźć, po drugie jk znajdziesz to z reguły w takim samym stanie jak stara skrzynia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktos tu pisal "sprzedaj kup swifta"

tylko ciekawy jestem czy ten ktos kupowal kiedys swifta? i to gti? smile.gif jeli nie to powodzenia w znalezeniu zdrowego a przynajmniej w stanie przyzwoitym i do tego zeby buda byla w calosci a nie odelzona przez ruda smile.gif to juz latwiej cc/sc znalezc w przyzwoitym stanie.

koelga ma sprzeta takiego a nie innego koszt budowy zawsze jest duzy i nie ma co sie oszukiwac. jak ma wene to czemu nie na pewno da mu to duzo frajdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Aaa spytam, gdzie kupić zawieszenie?

> Niby jest polska stronka, ale jakaś taka niemrawa...

> Powiedzmy ten HPsporting...

> I nowy, używany? (dostanę używkę w ogóle?)

> Orientuje się ktoś w cenach?

Albo wycieczka do Czech.

Ja znalazlem na rajdy.hoga.pl w ogloszeniach.

Zaplacilem 1400zl za komplet 4 sztuk, po regeneracji, przod z regulacja wysokosci na gwincie tyl z regulacja na pierscieniach (3 pozycje zdaje sie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Albo wycieczka do Czech.

> Ja znalazlem na rajdy.hoga.pl w ogloszeniach.

> Zaplacilem 1400zl za komplet 4 sztuk, po regeneracji, przod z

> regulacja wysokosci na gwincie tyl z regulacja na pierscieniach

> (3 pozycje zdaje sie).

łatwo da się zrobić żeby było wiecej pozycji ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.