czlowiek Napisano 11 Września 2008 Udostępnij Napisano 11 Września 2008 Witam. Podczas kupna auta, sprzedawcy uczulali aby po przejechaniu około 2kkm wymienić olej w silniku. Kolega w tym samym czasie też kupował nowy samochód(nie opel) i pierwszą wymianę ma po 20kkm. Zastanawiam się czy warto to zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaceq_P Napisano 11 Września 2008 Udostępnij Napisano 11 Września 2008 Pewnie zależy od konkretnego silnika i charakterystyki 'docierania'. Jednym można bez obaw zacząć eksploatacje, inny po kilku kkm wypluje z siebie sporo zanieczyszczeń wieku 'niemowlęcego' Czy warto? A ile cię to będzie kosztować? Wiele serwisów zrobi ci wymianę w cenie samego oleju. Zależnie od wyboru już za ok 70zł możesz mieć problem z bańki (dosłownie i w przenośni) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amberek Napisano 11 Września 2008 Udostępnij Napisano 11 Września 2008 Ja tak trochę z innej beczki, pomijając skutki pozytywne/negatywne takiej wymiany: Co na to zapisy warunków gwarancyjnych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysztof100 Napisano 12 Września 2008 Udostępnij Napisano 12 Września 2008 > Ja tak trochę z innej beczki, pomijając skutki pozytywne/negatywne > takiej wymiany: > Co na to zapisy warunków gwarancyjnych? nie wiem jak benzynowce i jak polskie warunki gwarancji ale moja (była już) 2.0DTI miała olej wymieniany po miesiącu eksploatacjiw niemczech, tak mówi ponoć gwarancja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_77 Napisano 12 Września 2008 Udostępnij Napisano 12 Września 2008 Specjalnie o to pytałem kupując swoją AIII 1.6 - zarówno sprzedawca, jak i mechanik w ASO postukali się tylko w głowę. Wg nich nie ma najmniejszego sensu wymiana oleju wcześniej, niż wynika to z planu serwisowego - czyli po roku lub 30 tyś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcd1234 Napisano 12 Września 2008 Udostępnij Napisano 12 Września 2008 > ... czyli po roku lub 30 tyś. Tak było u mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szefu26 Napisano 12 Września 2008 Udostępnij Napisano 12 Września 2008 Nie mówcie, ze po zakupie nowego samochodu za kilkadziesiat tys zł bedziecie sie szczypac czy wymienic olej za ok100zł po 2, czy 20tys km... BEZ PRZESADYZMU Przeciez nie zaszkodzi zmienic olej wczesniej, prawda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_77 Napisano 12 Września 2008 Udostępnij Napisano 12 Września 2008 > Nie mówcie, ze po zakupie nowego samochodu za kilkadziesiat tys zł > bedziecie sie szczypac czy wymienic olej za ok100zł po 2, czy > 20tys km... BEZ PRZESADYZMU Przeciez nie zaszkodzi zmienic olej > wczesniej, prawda? Ale to nie jest kwestia szczypania - tylko sensu. Jasne, wymienić można wszystko - oprócz oleju jeszcze świece, płyn hamulcowy, płyn chłodniczy, a nawet powietrze w kołach Specjalnie pytałem zarówno sprzedawcy, jak i mechanika czy mam to zrobić - bo faktycznie olej to nie jest wielki wydatek. Ale skoro nie ma obecnie żadnych przesłanek, żeby to robić - to po co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcd1234 Napisano 12 Września 2008 Udostępnij Napisano 12 Września 2008 > Ale skoro nie ma obecnie żadnych przesłanek, żeby to robić - to po co? Dokładnie o to chodzi. Pamiętam jeszcze czasy PF126p - pierwszy obowiązkowy przegląd (wymiana oleju) po ok. 1500 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szefu26 Napisano 12 Września 2008 Udostępnij Napisano 12 Września 2008 > Ale to nie jest kwestia szczypania - tylko sensu. Jasne, wymienić > można wszystko - oprócz oleju jeszcze świece, płyn hamulcowy, > płyn chłodniczy, a nawet powietrze w kołach > Specjalnie pytałem zarówno sprzedawcy, jak i mechanika czy mam to > zrobić - bo faktycznie olej to nie jest wielki wydatek. Ale > skoro nie ma obecnie żadnych przesłanek, żeby to robić - to po > co? Dodaj jeszcze ze mozna wentylki wymienic, a jak najdzie Cie ochota, to i samochod, bo tez sie da. Skoro w instrukcji jest napisane zmienic, tzn zmienic. Skoro w ASO powiedzieli ze nie trzeba, to nie trzeba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czlowiek Napisano 12 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2008 > Ja tak trochę z innej beczki, pomijając skutki pozytywne/negatywne > takiej wymiany: > Co na to zapisy warunków gwarancyjnych? Na wymiane oleju oczywiście zapraszali do siebie (aso) . A stempelek a jakże, pewnie że będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amberek Napisano 12 Września 2008 Udostępnij Napisano 12 Września 2008 > Na wymiane oleju oczywiście zapraszali do siebie (aso) . A stempelek > a jakże, pewnie że będzie A czy nie jest to aby wymóg dla zachowania gwarancji na jednostkę napędową? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_77 Napisano 12 Września 2008 Udostępnij Napisano 12 Września 2008 > Skoro w instrukcji jest napisane > zmienic, tzn zmienic. Skoro w ASO powiedzieli ze nie trzeba, to > nie trzeba. W instrukcji do AIII nie ma ani słowa o tym, żeby olej zmienić szybciej, niż na pierwszym przeglądzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szefu26 Napisano 12 Września 2008 Udostępnij Napisano 12 Września 2008 > W instrukcji do AIII nie ma ani słowa o tym, żeby olej zmienić > szybciej, niż na pierwszym przeglądzie. No to nie zmieniaj. W 1 poscie człowiek ma dylemat, czy wymieniac olej po 2kkm, czy nie. Skoro mu powiedzieli zeby wymienił, to powinien to zrobic. Pisze tez ze jego kolega kupujac INNY samochod nie musial tego robic... Mozna tez zadac sobie pytanie: Skoro maluch ma silnik z tyłu, to czy w oplu tez mozna go przełozyc? Samochod samochodowi jest nierowny:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eRd Napisano 12 Września 2008 Udostępnij Napisano 12 Września 2008 Tak a silnik w jednym samochodzie dziala inaczej niz w drugim Bez przesady - jedynym powodem za ktorym przemawialaby wymiana oleju to taki, ze silnik sie "dociera" i wszelkie pyly czy cos w tym stylu zostana wymyte w tym czasie - ale to tylko moje przypuszczenia. Jesli zagladasz do instrukcji i jest napisane, ze olej wymieniamy co xx tys. km i przy tym zdaniu nie ma nic na temat pierwszej wymiany po 2 tys. to ja bym nie wymienial, bo na jaka chol.... Moze pisza tez, ze samochod trzeba myc nie czesniej niz raz na 2 dni i nie rzadziej niz raz na 2 tygodnie Moim zdaniem zrob tak jak mowi instrukcja - zwracajac najpierw uwage na aspekt gwarancji na silnik (czy jest to obowiazkowe zeby nie stracic gwarancji). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szefu26 Napisano 12 Września 2008 Udostępnij Napisano 12 Września 2008 > Tak a silnik w jednym samochodzie dziala inaczej niz w drugim > Bez przesady - jedynym powodem za ktorym przemawialaby wymiana oleju > to taki, ze silnik sie "dociera" i wszelkie pyly czy cos w tym > stylu zostana wymyte w tym czasie - ale to tylko moje > przypuszczenia. > Jesli zagladasz do instrukcji i jest napisane, ze olej wymieniamy co > xx tys. km i przy tym zdaniu nie ma nic na temat pierwszej > wymiany po 2 tys. to ja bym nie wymienial, bo na jaka chol.... > Moze pisza tez, ze samochod trzeba myc nie czesniej niz raz na 2 dni > i nie rzadziej niz raz na 2 tygodnie Moim zdaniem zrob tak jak > mowi instrukcja - zwracajac najpierw uwage na aspekt gwarancji > na silnik (czy jest to obowiazkowe zeby nie stracic gwarancji). No ja mowie, ze jak karza wczesniej wymienic to to zrób, a jak nie trzeba to wymieniaj zgodnie z instrukcja. amen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomala72 Napisano 12 Września 2008 Udostępnij Napisano 12 Września 2008 też drążyłem temat w ASO (1.4 twinport) i zapewniali, iż nie ma takiego wymogu i wymiana po roku lub 30 tysiach ale i tak wymienię po góra 15 bowiem 30 tysiaków na jednym oleju to za dużo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 12 Września 2008 Udostępnij Napisano 12 Września 2008 > Witam. Podczas kupna auta, sprzedawcy uczulali aby po przejechaniu > około 2kkm wymienić olej w silniku. Kolega w tym samym czasie > też kupował nowy samochód(nie opel) i pierwszą wymianę ma po > 20kkm. Zastanawiam się czy warto to zrobić ja bym zrobił, prawdopodobnie fabryka zalewa mineralnym więc szkoda by mi było na nim jeździć do pierwszego przeglądu, brat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czlowiek Napisano 12 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2008 > A czy nie jest to aby wymóg dla zachowania gwarancji na jednostkę > napędową? Mówili, że powinno się wymienić olej po 2kkm ale to nie ma nic do gwarancji. Facet gadał,że jeśli chcę dłużej potrzymać autko to raczej powinienem to zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzajac Napisano 12 Września 2008 Udostępnij Napisano 12 Września 2008 > Mówili, że powinno się wymienić olej po 2kkm ale to nie ma nic do > gwarancji. > Facet gadał,że jeśli chcę dłużej potrzymać autko to raczej powinienem > to zrobić chyba w toyocie aygo (nie wiem jak w innych) jest tak, że wyjeżdża z fabryki na mineralnym żeby sie dotarła przez kilka tysięcy a pożniej sie leje syntetyk z tego co wiem to silniki są fabrycznie dotarte w nowych astrach, ale dla lepszego samopoczucia można zmienić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
metan Napisano 12 Września 2008 Udostępnij Napisano 12 Września 2008 > Facet gadał,że jeśli chcę dłużej potrzymać autko to raczej powinienem to zrobić popieram Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 12 Września 2008 Udostępnij Napisano 12 Września 2008 Zmiana oleju po 2 tys km nie zaszkodzi, a tylko pomoze. Silniki fabrycznie nowe moga byc wstepnie dotarte, ale nigdy nie beda dotarte w 100%. Po prostu wzgledy technologii produkcji masowej na to nie pozwalaja. A wcale nie dziwie sie, ze fabrycznie nowe silniki sa zalewane olejem mineralnym, i to nie najwyzszej jakosci, z prostej przyczyny (juz to wspominalem w jednym z watkow). W skrocie i jasno: zalany jest "podrzednym" olejem o podstawowych wlasnosciach smarnych, aby sie dobrze i w normalnym czasie dotarl, gdyz zalanie do nowego silnika "super oleju" wydluzy bardzo znacznie proces docierania, gdyz "super olej" (takie moje okreslenie robocze) ma bardzo dobre wlasnosci przeciwtarciowe. Z takimi zaleceniami nejednokrotnie spotkalem sie slyszac lub czytajac opinie monterow silnikow nowych lub remontowanych. Okres prawidlowego dotarcia silnika rozciaga sie nawet do 3 tys. km (w dwusuwach troche szybciej). I jesli chce sie dobrze dotzrec silnik, nalezy stopniowac obciazenie w stosunku do przejechanych kilometrow, czyli poczatkowo obciazenie nie siegajace 50-60% mocy maksymalnej, po przebyciu ok 2 tys. 70-80% mocy, przy przebiegu konczacym niejako proces docierania silnik MUSI byc obciazony pelna moca (z pewnych kinematycznych wzgledow, inaczej nigdy moze nie osiagnac pelnej mocy). Takie jest moje zdanie poparte wieloletnia praktyka. Tak wiec zmiana oleju po 2-3 tys. km to raczej normalna procedura. A to,ze w instrukcji jest napisane lub serwisant/sprzedawca powie, ze od razu mozna korzystac w pelni z mocy silnika, wynika z tego, ze oni sprzedaja i naprawiaja samochody, ltore w zalozeniu maja sluzyc pare lat, a nie kilkanascie.... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 12 Września 2008 Udostępnij Napisano 12 Września 2008 > wynika z > tego, ze oni sprzedaja i naprawiaja samochody, ltore w zalozeniu > maja sluzyc pare lat, a nie kilkanascie.... Witam! Nic nie dodam, bo kolega to dobrze przedstawil. Ja bym wymienil i nie informowal stacji obslugi. Dodam tylko, ze Opel nie zaleca wymiany oleju w skrzyni biegow. A ci co wymieniali, widzieli na jakim jezdza z brudem podrywanym z dolu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 12 Września 2008 Udostępnij Napisano 12 Września 2008 Dokladnie jak piszesz...olej w skrzyni niestety tez trzeba wymienic, szczegolnie w starszych pojazdach, on tez sie zuzywa, a ilosc krazacego w nim syfu moze przerosnac wszelkie oczekiwania. W warsztacie niejednokrotnie zmienialismy olej w skrzyni, ktorego sie nie wymienia...z kolorem czerwonym (ogolnie, bo taki kolor ma olej przekladniowy przynajmniej w Astrze F) nie mial on nic wspolnego, przechodzac wrecz do barwy brunatno-brazowej. W VW jest troche inny olej, kolorem przypomina silnikowy, ale powyzsze zmiany zabarwienia rowniez zostaly zaobserwowane....z powodu zanieczyszczen podczas wielu lat eksploatacji. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 12 Września 2008 Udostępnij Napisano 12 Września 2008 Troche odchodzimy od tematu watka. Moj byl jak juz kiedys pisalem o zapachu hipolu, a nowy zakupiony w ASO (troche nizej jak w sklepiku z logo Opla) o zapachu spirytusowym. Byl szlam, na sciankach. Wymienialem odkrecajac dolna pokrywke, to polecalbym, zamiast wyciagania przez korek poziomu. Nie zauwazylem watka na temat oleum skrzyni, to jest jak oglada sie TV na kompie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 12 Września 2008 Udostępnij Napisano 12 Września 2008 Byl juz chyba watek, jak zmieniac olej: 1:odsysac, 2:spuszcac. Osobiście polecam sposob nr 2, wszelki syf zleci, odsysyanie to wymysl nowoczesnego rynku (nie ze bym byl przeciwko nowosciom), bo szybko, czysto, pod samochod nie trzeba wchodzic, oslony pod silnikiem odkrecac....hehe, a filtr w wielu i tak z podnosnika, kanalu trzeba odkrecic.... Pozdrawiam PS. Sory za OT, ale co tu w nocy robic, jak spac sie nie chce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.