Gripen Napisano 24 Września 2008 Udostępnij Napisano 24 Września 2008 Temat rzeka - olej. Teść zadzwonił i nakazał wybrać sobie olej do silnika (pracuje gdzieś tam w jakimś portalu moto i czasami dostaje suweniry ) Zatem do wyboru mam: 1. CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40 2. CASTROL MAGNATEC DIESEL 5W-40 Silnik to TDI 66 kW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 24 Września 2008 Udostępnij Napisano 24 Września 2008 > Temat rzeka - olej. > Teść zadzwonił i nakazał wybrać sobie olej do silnika (pracuje gdzieś > tam w jakimś portalu moto i czasami dostaje suweniry ) > Zatem do wyboru mam: > 1. CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40 > 2. CASTROL MAGNATEC DIESEL 5W-40 > Silnik to TDI 66 kW z dwojga zglego wybralbym EDGE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 24 Września 2008 Udostępnij Napisano 24 Września 2008 > Temat rzeka - olej. > Teść zadzwonił i nakazał wybrać sobie olej do silnika (pracuje gdzieś > tam w jakimś portalu moto i czasami dostaje suweniry ) > Zatem do wyboru mam: > 1. CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40 > 2. CASTROL MAGNATEC DIESEL 5W-40 > Silnik to TDI 66 kW obojętne, śmiem twierdzić, że poza nazwą nie różnią się niczym istotnym o ile czymkolwiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 24 Września 2008 Udostępnij Napisano 24 Września 2008 A tak marketingowo, to czym maja sie roznic te oleje? Oba 5W40, do Diesla i na dodatek z tej samej firmy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 24 Września 2008 Udostępnij Napisano 24 Września 2008 myślę, że kuzaj nie leje edge do swojego lambo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 24 Września 2008 Udostępnij Napisano 24 Września 2008 > Temat rzeka - olej. > Teść zadzwonił i nakazał wybrać sobie olej do silnika (pracuje gdzieś > tam w jakimś portalu moto i czasami dostaje suweniry ) > Zatem do wyboru mam: > 1. CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40 > 2. CASTROL MAGNATEC DIESEL 5W-40 > Silnik to TDI 66 kW Sprawdź specyfikację - do tdi (przynajmniej mojego na pomopowtryskach) jest 505.01 czy jakoś tak - nie pamiętam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Makers_bb Napisano 24 Września 2008 Udostępnij Napisano 24 Września 2008 > myślę, że kuzaj nie leje edge do swojego lambo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 24 Września 2008 Udostępnij Napisano 24 Września 2008 > Temat rzeka - olej. Nawet dwie rzeki: http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=281355575&an=0&page=0#Post281355575 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 24 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2008 > Sprawdź specyfikację - do tdi (przynajmniej mojego na > pomopowtryskach) jest 505.01 czy jakoś tak - nie pamiętam... Ale ja nie mam pompowtrysków i w zupełności 505.00 wystarcza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 24 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2008 > Nawet dwie rzeki: > http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=281355575&an=0&page=0#Post281355575 I to jest odpowiedź na moje pytanie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 24 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2008 > z dwojga zglego wybralbym EDGE A czemu złego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOMMY_B Napisano 24 Września 2008 Udostępnij Napisano 24 Września 2008 > A czemu złego ? bo CASTROL to marketing ... ja zalalem RAZ i wiecej tego nie zrobie mimo, ze silnikowi sie nic nie stalo czas przeprosic sie z MOBILem 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 24 Września 2008 Udostępnij Napisano 24 Września 2008 > bo CASTROL to marketing ... ja zalalem RAZ i wiecej tego nie zrobie > mimo, ze silnikowi sie nic nie stalo > czas przeprosic sie z MOBILem 1 a ja jezdze na oleju GM-a i nie widze roznicy pomiedzy Mobilem Castrolem a tym tanim olejem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOMMY_B Napisano 24 Września 2008 Udostępnij Napisano 24 Września 2008 > a ja jezdze na oleju GM-a i nie widze roznicy pomiedzy Mobilem > Castrolem a tym tanim olejem. nie mowie ze jest zly ... ale na pewno CASTROL jest mocno przereklamowany .... jak kiedys zauwazyl jeden z kacikowiczow - nawet PLATINIUM jest dobrym olejem .... a kosztuje 4 x mniej niz Castrol ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 24 Września 2008 Udostępnij Napisano 24 Września 2008 > Sprawdź specyfikację - do tdi (przynajmniej mojego na > pomopowtryskach) jest 505.01 czy jakoś tak - nie pamiętam... do 2.0TDI jest juz 507.00 cholernie drogie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tdm Napisano 25 Września 2008 Udostępnij Napisano 25 Września 2008 > bo CASTROL to marketing ... ja zalalem RAZ i wiecej tego nie zrobie > mimo, ze silnikowi sie nic nie stalo ja caly czas na Castrolu smigam, przelot 80k km i nic sie nie dzieje. Zmieniac na Mobil? Jesli tak to z jakich powodow? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucky240 Napisano 25 Września 2008 Udostępnij Napisano 25 Września 2008 Link podany kilka postów wyżej jest bardzo dobry. Przemyślę sprawę przed następną zmianą i zastanowię się na jakimś olejem Valvoline. Po raz kolejny słyszę jaka to rewelacja. Zachęcam do lektury tego pdf'u - są tam obiektywne testy. Dzięki kolego za tego linka - kiedyś bezskutecznie szukałem czegoś takiego. P.S. Chodzi mi o to ---> http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 25 Września 2008 Udostępnij Napisano 25 Września 2008 > Link podany kilka postów wyżej jest bardzo dobry. Przemyślę sprawę > przed następną zmianą i zastanowię się na jakimś olejem > Valvoline. Po raz kolejny słyszę jaka to rewelacja. Zachęcam do > lektury tego pdf'u - są tam obiektywne testy. Dzięki kolego za > tego linka - kiedyś bezskutecznie szukałem czegoś takiego. > P.S. Chodzi mi o to ---> http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf A dlaczego uwazasz ze tes ten jest obiektywny? I skad wiesz ze przedstawia stan faktyczny. Mozliwe ze jest tak obiektywny jak test samochodu w Auto Swiecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 25 Września 2008 Udostępnij Napisano 25 Września 2008 > Link podany kilka postów wyżej jest bardzo dobry. Przemyślę sprawę > przed następną zmianą i zastanowię się na jakimś olejem > Valvoline. Po raz kolejny słyszę jaka to rewelacja. Zachęcam do > lektury tego pdf'u - są tam obiektywne testy. Dzięki kolego za > tego linka - kiedyś bezskutecznie szukałem czegoś takiego. > P.S. Chodzi mi o to ---> http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf prpponuje zainteresowac sie olejami http://www.liquimoly.pl/index2.htm ja smigam na 10W40 MoS2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 25 Września 2008 Udostępnij Napisano 25 Września 2008 > Sprawdź specyfikację - do tdi (przynajmniej mojego na > pomopowtryskach) jest 505.01 czy jakoś tak - nie pamiętam... dokładnie, Magnatec ma norme VW 505.00 a ta która jest potrzebna to chyba 505.01, zatem wychodzi, ze spełnia ja EDGE. Nie mam tylko pewnosci czy ten 66kw musi mić 505.01 czy niższa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOMMY_B Napisano 25 Września 2008 Udostępnij Napisano 25 Września 2008 > ja caly czas na Castrolu smigam, przelot 80k km i nic sie nie dzieje. > Zmieniac na Mobil? Jesli tak to z jakich powodow? nie wiem czy powinienes zmienac ... sadze ze jesli ta sama lepkosc to nie bedzie stanowilo to zadnego problemu .... informacje o watpliwej jakosci CASTROLa i podwazeniu go jako dobrego oleju otrzymalem z 2 zrodel .... obydwa bliskie ASO ... wlasciwie jedna osoba pracuje w ASO jako doradca serwisowy ... druga osoba to Fleet Manager z ING Car Lease ... i te dwie osoby powiedzialy: TYLKO MOBIL zreszta - Przewoos od nowosci jezdzi na MOBIL 1 w swoim D4D ... z tego co opowiadal mial jakis romas z CASTROLem i szybko przeprosil sie z MOBILem ... niech potwierdzi, jesli przeczyta ten watek .... Ja, od 2 kkm do teraz jezdze na CASTROLu SLX ... silnik prawie oleju nie bierze .... sprobuje MOBILa, lepkosc i normy te same ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 25 Września 2008 Udostępnij Napisano 25 Września 2008 > dokładnie, Magnatec ma norme VW 505.00 a ta która jest potrzebna to > chyba 505.01, zatem wychodzi, ze spełnia ja EDGE. Nie mam tylko > pewnosci czy ten 66kw musi mić 505.01 czy niższa 66KW nie musi spelniac 505.01 wystarczy 505.00 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 25 Września 2008 Udostępnij Napisano 25 Września 2008 > 66KW nie musi spelniac 505.01 wystarczy 505.00 zatem starczy zwykły Magnatec 5W40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tdm Napisano 25 Września 2008 Udostępnij Napisano 25 Września 2008 > zreszta - Przewoos od nowosci jezdzi na MOBIL 1 w swoim D4D ... z > tego co opowiadal mial jakis romas z CASTROLem i szybko > przeprosil sie z MOBILem ... niech potwierdzi, jesli przeczyta > ten watek .... > Ja, od 2 kkm do teraz jezdze na CASTROLu SLX ... silnik prawie oleju > nie bierze .... sprobuje MOBILa, lepkosc i normy te same ... Rodzaj oleju w tym przypadku zalezy od widzimisie ASO? u mnie od nowosci daja Castrola Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 25 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2008 > zatem starczy zwykły Magnatec 5W40 Oba oleje posiadają normę 505.00 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 25 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2008 > prpponuje zainteresowac sie olejami > http://www.liquimoly.pl/index2.htm > ja smigam na 10W40 MoS2 Ja mam 5W40 High Tech, chyba przy tym zostanę i podziękuję teściowi, albo wezmę go i sprzedam na allegro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOMMY_B Napisano 25 Września 2008 Udostępnij Napisano 25 Września 2008 > Rodzaj oleju w tym przypadku zalezy od widzimisie ASO? u mnie od > nowosci daja Castrola wiesz, rozmawialismy juz na ten temat .... fo flotowek leja mineralny, tez castrola w ASO LITR Castrola 5W30 kosztuje 75 PLN .... LITR Toyota Genuine Oil kosztuje 35 PLN .... parametry te same ... skad ta roznica w cenie ??? TMP, a moze i wyzej (na poziomie koncernu) podpisala umowe z Castrolem ... Castrol zaplacil za wyposazenie ASO m in w podnosniki kolumnowe, cala linie do wymiany oleju w autach .... kto za to placi ??? KLIENT koncowy ... wiec nie ma co sie dziwic ze FLOTY leja mineralny olej, taki za 20 pln za litr ... ... moze przez 3 lata silnik sie nie rozpadnie a co bedzie sie dzialo pozniej - kogo to obchodzi ... pisalem Ci juz ze koszt przegladu po 15 kkm w ASO warszawskim ze swoim olejem jest o 300 PLN (!!!!!) nizszy niz jakbys kupowal olej w ASO .... to daje wlasnie ok 70 pln za litr ... dziekuje, postoje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 25 Września 2008 Udostępnij Napisano 25 Września 2008 > Oba oleje posiadają normę 505.00 czyli wymagana do 66kW pod warunkiem ze do nie jest zasadzka w stylu Golfa V na pompowtryskach ktory wystepowal w wersji 90KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 25 Września 2008 Udostępnij Napisano 25 Września 2008 > Ale ja nie mam pompowtrysków i w zupełności 505.00 wystarcza jak to do Ciebie, to wystarcza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 25 Września 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2008 > czyli wymagana do 66kW > pod warunkiem ze do nie jest zasadzka w stylu Golfa V na > pompowtryskach ktory wystepowal w wersji 90KM Wydaje mi się, że nie mam takiej niespodzianki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 25 Września 2008 Udostępnij Napisano 25 Września 2008 > Temat rzeka - olej. > Teść zadzwonił i nakazał wybrać sobie olej do silnika (pracuje gdzieś > tam w jakimś portalu moto i czasami dostaje suweniry ) > Zatem do wyboru mam: > 1. CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40 > 2. CASTROL MAGNATEC DIESEL 5W-40 > Silnik to TDI 66 kW Edge TD 5w-40 jest olejem zalecanym do TDI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przewoos Napisano 27 Września 2008 Udostępnij Napisano 27 Września 2008 > zreszta - Przewoos od nowosci jezdzi na MOBIL 1 w swoim D4D ... z > tego co opowiadal mial jakis romas z CASTROLem i szybko > przeprosil sie z MOBILem ... niech potwierdzi, jesli przeczyta > ten watek .... > Ja, od 2 kkm do teraz jezdze na CASTROLu SLX ... silnik prawie oleju > nie bierze .... sprobuje MOBILa, lepkosc i normy te same ... Mój samochód miał romans z olejem nie wiadomo jakim zalanym w jednym z ASO w Wawie. Zeżarł go poziomu minimum po 10 tys. A po 5 tys następnych dolewki też zeżarł znowu do poziomu minimum. Potem na Mobilu przejechał 15 tys bez dolewek (i było minimum) i teraz kolejne 13 tys (dziś poziom był poniżej minimum, więc silnik miał dziś postawionego litra, ale dolałem Lotosa, bo po co na 2 tys dawać mu najdroższy olej:) ). Silnik nie dostaje w tyłek, nie przekracza 3,5 tys obrotów, nie jest przesilany jak jest zimny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.