Skocz do zawartości

sie pojawiło info o silniku 2,0


fantoma

Rekomendowane odpowiedzi

> W sumie stare info , na zagranicznych www od roku albo i dluzej , w

> lanci delta nowej ma byc ten 2.0 jtd

Quote:

Nowa jednostka u Fiata

Silnik 2.0 Multijet jest naturalną ewolucją silnika 1.9 Multijet zarówno pod względem osiągów (wzrost mocy maksymalnej i momentu obrotowego), jak i czystości spalin (spełnia normę Euro5).

mototarget.pl, Fiat/ 2008-10-30 09:00

Najważniejsze cechy nowej jednostki to:

- Wzrost pojemności silnika z 1910 do 1956 cm3 osiągnięto dzięki zwiększeniu średnicy cylindra z 82 do 83 mm.

- Stopień sprężania został obniżony z 17,5:1 do 16,5:1; pozwoliło to obniżyć emisję tlenków azotu NOx.

- W układzie zasilania wykorzystano nowe świece żarowe “low voltage” (niskie napięcie), co pozwala skrócić czas ich nagrzewania do minimum.

- Silnik jest przystosowany do spełnienia normy emisji spalin Euro5, która zacznie obowiązywać w przyszłym roku. Zostało to osiągnięte dzięki zastosowaniu filtra cząstek stałych DPF typu „close-coupled” (CCDPF) oraz zaawansowanego systemu recyrkulacji spalin (EGR), w którym wszystkie podzespoły zostały zgrupowane w jednym elemencie (moduł EGR).

- Wzrost osiągów (dzięki zwiększeniu pojemności skokowej oraz zastosowaniu nowej turbosprężarki o zmiennej geometrii) przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa, pozycjonują ten silnik w czołówce rynku i pozwalają na rywalizację z większością europejskich konkurentów.


źródło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A ja się zastanawiałem skąd GM wziął diesla 2,0 do najnowszej Insignii . A tu masz dalej od Fiata bierze silniki. Jeżeli 2.0 CDTI

sprawdzi się jak 1.9 ,od którego w końcu pochodzi to Passat z 2.0 TDI (CR) powinien ustąpić pola Oplowi Insignii - teoretycznie . A propos 165 KM jest uzyskane przy pomocy jednej sprężarki , zaś 195 KM w silniku 1.9 jest uzyskane przy pomocy dwóch sprężarek i już w tym momencie widać że nie ustępuje technicznie 204KM w dwulitrowych dieslach BMW uzyskiwanych również przy użyciu dwóch sprężarek(wystarczy przeliczyć moc z litra pojemności ) . Fiat wstydu nie ma . Osobiście jednak wybrałbym nowe 2.0 Fiata . Dwie turbiny to o jedną za dużo przy zachowaniu zasady , że czego nie ma to się nie psuje . Po za tym 165 KM przy osiągach jakie zapewnia Lancii czy Bravo całkowicie wystarczy . Teraz mam 200KM (2,4JTDM) i mogę je wykorzystać w pełni przez kilka dni w roku po niemieckich autostradach a w Polsce jedyna korzyść to tylko momentalne wyprzedzanie , a do wleczenia się po polskich drogach i miastach ta moc jest całkowicie zbędna - dlatego moim zmartwieniem była nauka jazdy z lekkim dotykaniem pedału gazu w sytuacji gdy cała noga aż swędzi by przycisnąć dechę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie czekam na bravko z tym silnikiem. Czarne ze skydome.

Czy ktoś wie coś nt chipowania tego silnika? Warto?

> A ja się zastanawiałem skąd GM wziął diesla 2,0 do najnowszej

> Insignii . A tu masz dalej od Fiata bierze silniki. Jeżeli 2.0

> CDTI

> sprawdzi się jak 1.9 ,od którego w końcu pochodzi to Passat z 2.0

> TDI (CR) powinien ustąpić pola Oplowi Insignii - teoretycznie .

> A propos 165 KM jest uzyskane przy pomocy jednej sprężarki , zaś

> 195 KM w silniku 1.9 jest uzyskane przy pomocy dwóch sprężarek i

> już w tym momencie widać że nie ustępuje technicznie 204KM w

> dwulitrowych dieslach BMW uzyskiwanych również przy użyciu dwóch

> sprężarek(wystarczy przeliczyć moc z litra pojemności ) . Fiat

> wstydu nie ma . Osobiście jednak wybrałbym nowe 2.0 Fiata . Dwie

> turbiny to o jedną za dużo przy zachowaniu zasady , że czego nie

> ma to się nie psuje . Po za tym 165 KM przy osiągach jakie

> zapewnia Lancii czy Bravo całkowicie wystarczy . Teraz mam 200KM

> (2,4JTDM) i mogę je wykorzystać w pełni przez kilka dni w roku

> po niemieckich autostradach a w Polsce jedyna korzyść to tylko

> momentalne wyprzedzanie , a do wleczenia się po polskich drogach

> i miastach ta moc jest całkowicie zbędna - dlatego moim

> zmartwieniem była nauka jazdy z lekkim dotykaniem pedału gazu w

> sytuacji gdy cała noga aż swędzi by przycisnąć dechę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie czekam na bravko z tym silnikiem. Czarne ze skydome.

> Czy ktoś wie coś nt chipowania tego silnika? Warto?

> > sytuacji gdy cała noga aż swędzi by przycisnąć dechę .

GM 2009r.

Ford 2010r.

Fiat 2010r.

jak się nic nie poprawi na rynku to te koncerny "znikną" albo przejdą w Chińskie ręce:( wtedy będzie chip Made In China crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> :/ nie da się tego dpfa jakoś wytegować?

teraz w każdego nowego diesla będą dpfy ładować żeby już Euro5 móc spełniać ... ale pewnie temat ruszy i będą chipy dla diesla z dpf wink.gif

> Na zamówienie - w grudniu. Mam nadzieję że przed świętami odbiorę.

o to podobnie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy ktos z Was juz gdzie widzial testy tego silnika w nb lub delcie?

Mnie ciekawi czy Tjet 150 przy wyższych prędkościach jest szybszy od MJeta150/165 ?w końcu benzyna na wysokich obrotach lepiej ciągnie (bez skojarzeń zeby.GIF )

Też nigdzie nic nie mogę znaleźć o nowym 2.0 mjet tylko dane techniczne frown.gif

Ciekawe jaki będzie v-max licznikowy hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.