Skocz do zawartości

różnice-X18XE1(115KM) i Z18XE(125KM)


maku19

Rekomendowane odpowiedzi

Z18XE powstał jako następca X18XE1. Zmiany to przede wszystkim: inna przepustnica, dwie sondy lambda, kolektor wydechowy zintegrowany z katalizatorem, brak EGR-a i inny czujnik poł. wału korbowego. Za pewne plus inne oprogramowanie ECU.

Wszystko po to, żeby spełniał normy emisji spalin Euro 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ktoś moze wie jakie sa rożnice pomiedzy tymi silnikami?jakieś

> niewielkie czy to zupełnie inne silniki?

z18xe jest odchudzona wersja x18xe1 poprZez zmiane pierscieni tlokowych na lzejsze i zmiany w stopach metali tlokow osobiscie jezdzilem x18xe1 w VB i nie mialem z nim zadnych problemow natomiast kolega ktory mial ten silnik w VC wymineial dwukrotni czyjnik polozenia walu w przeciagu 5kkm o raz przplywke po przebiegu 120kkm - przebieg autentyczny viki z salonu ,w/g opini serwisatnow z ASO silnik jest o wiele bardziej awaryjny niz x18xe1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> x18xe1 jest zwyczajnie lepszy :-)

> pod każdym względem

> dlaczego - Koledzy wyżej napisali :-D

zastanawiałem sie czy jest mozliwa(i w miare prosta) konwersja silnika z X18 na Z18,ale widze ze proste to nie jest(bycmoze nawet niemozliwe) i raczej bezsensowne skoro lepsze opinie ma silnik ktory mam obecnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moim zdaniem w subiektywnym odczuciu pomimo swoich 125 KM ten silnik

> jest słabszy od X18XE1..

zupełnie się nie zgadzam z tą opinią zlosnik.gif

jeździłem 3lata viki B z X18XE1

od roku ujeżdżam Asię II Z18XE

i tak:

przy tej samej prędkości w km/h

w Asi silnik ma wyższe obroty o jakieś 200 - 300

na piątym biegu Asia jest bardziej dynamiczna od Viki

różnice zapewn wynikaj z innych przełożeń w skrzyni biegów...

skrzynia w Asi nie nadaje się do szybkiej zmiany przełożeń przy wyższych obrotach (odczucie mam takie jakby synchronizacja nie nadążała oink.gif )

a tak w ogóle to lubię te silniki bo jak jeżdzę spokojnie (w większości) to mało palą

a jak mi czasem pedał wpada w podłogę to wiem że jadę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zupełnie się nie zgadzam z tą opinią

Jeździłem astrami G zarówno z X18XE1 i z Z18XE. Ten drugi dawał gorsze subiektywne wrażenia z jazdy, typu "wciskam gaz i nic się nie dzieje". Po chwili i owszem, działo się. Mam teorię, że to wina elektronicznego gazu i zestrojenia silnika pod kątem mniejszej emisji / spalania.. Mam wrażenie że w tych elektronicznie sterowanych przepustnicach pomimo "pełnego buta" sterownik otwiera przepustnicę stopniowo. Stąd gorsze parametrytego silnika w "stanach nieustalonych". Sterownik robi tak aby równiez i w stanach nieustalonych czyli przy przyspieszaniu zachować kontrolę nad składem mieszanki, a więc praca z uwzględnianiem sondy itp. Oczywiście jest to bardziej ekonomiczne, i "ekologiczne" (tfu!).

Jak jest linka i co wżniejsze układ sterowania z przepływomierzem, to przy każdym gwałtowniejszym depnięciu układ regulacji przechodzi w pętlę owartą, wtryskiwacze podlewają bogato benzyny (według mapy parametryzowanej odczytem z MAFa) a kierowca odczuwa przyjemność z jazdy (i zużycie pliwa też niestety).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jednak obstaję przy swoim...

dla mnie Aśka z Z18XE jest bardziej żwawa

natomiast odnośnie linki gazu vs. sterowanie elektroniczne

to powiem że po przesiadce na "bezlinkowy" pedał czułem że auto jakby zamulone

dopiero jak obczaiłem że oprócz głębokości wciskania pedału, duże znaczenie na szybkość naciskania (dynamika operowania pedałem) wtedy Aśka dostała wiatr w żagle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ktoś moze wie jakie sa rożnice pomiedzy tymi silnikami?jakieś

> niewielkie czy to zupełnie inne silniki?

tak jak napisali koledzy, Z18XE to przez elektronikę muł przy X18XE1 [jak wszystkie "Z" w porównaniu do silników z "X" na początku oznaczenia], poza tym odchudzone pierścienie tłokowe mówią papa po ok 200kkm podczas gdy X18XE1 bez remontu potrafi przejechać 500kkm - na mobilu 1 5w50 wymieniany co 15kkm],

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.