Grzaniec Napisano 10 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2009 Witam, Co koledzy mogą powiedzieć o takim silniku? To jest chyba 8V, pędzone paskiem rozrządu? Jakieś wrażliwe elementy w tym silniku? Coś często pada, ile pali (w Sharanie albo Alhambrze) jak się gazuje. No wszystko co wiecie, poproszę ...i dziękuję z góry i z dołu oczywiście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrom Napisano 10 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2009 > Witam, > Co koledzy mogą powiedzieć o takim silniku? To jest chyba 8V, pędzone > paskiem rozrządu? Jakieś wrażliwe elementy w tym silniku? Coś > często pada, ile pali (w Sharanie albo Alhambrze) jak się > gazuje. No wszystko co wiecie, poproszę ...i dziękuję z góry i z > dołu oczywiście mialem w passacie z automatem, chlało to po miescie min 13 typowo 15 w trasie 11 gazu. paliwa mniej ale niewiele wrazliwe elementy to odma wywalajaca ponadnadmiarowo olej oraz przy gazie przeplywomierz, ale to da sie "uleczyc" klapka antywybuchowa ogolnie silnik fajny ale imho za słaby do duzego auta jakim byl passat, dodatkowo automat pozbawiał auto dynamiki. w vanie pewnie podobnie bedzie brakowalo mocy. pozatym silnik bezawaryjny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 10 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2009 > mialem w passacie z automatem, chlało to po miescie min 13 typowo 15 > w trasie 11 gazu. paliwa mniej ale niewiele czyli normalnie - moje 2.0 w nubirze tez ma takie wyniki, a auto nie jest ciezkie > wrazliwe elementy to odma wywalajaca ponadnadmiarowo olej oraz przy > gazie przeplywomierz, ale to da sie "uleczyc" klapka > antywybuchowa przy sekwencyjnej instalce raczej nie powinno byc problemow, klapka potrzebna pewnie przy II gen? > ogolnie silnik fajny ale imho za słaby do duzego auta jakim byl > passat, dodatkowo automat pozbawiał auto dynamiki. w vanie > pewnie podobnie bedzie brakowalo mocy. pozatym silnik > bezawaryjny pompa wody jest napedzana pewnie przez pasek rozrzadu? jaki jest okres przewidzinay na prace rozrzadu? Ten silnik nie ma jakis wad, problemow konstrukcyjnych - chodzi mi o wady, jakie ma np. 2.0 forda - montowane w blizniaku Sharana i Alhambry - Galaxy - tam podobno wystepuje problem z luznymi sworzniami tlokowymi przy wiekszych przebiegach...a - i jeszcze - ten 2.0VW to osmiozarowiec, tak? Czy taki Sharan 2.0 115KM da sie podpiac pod VAGa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
motomouse Napisano 10 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2009 > pompa wody jest napedzana pewnie przez pasek rozrzadu? Tak. > jaki jest okres przewidzinay na prace rozrzadu? 120 kkm. Pompa 150 kkm, ale, że do jej wymiany i tak trzeba ściągać przód samochodu ( tak samo jak do rozrządu ) to wymienia się ją za jednym zamachem. Koszt części ( cały rozrząd + pasek klimatyzacji i pompa wody to jakieś 450-500 PLN ) > Ten silnik nie ma jakis wad, problemow konstrukcyjnych Ma jeden dość upierdliwy problem - dość duże zużycie oleju, w granicach 0,5-1 l/1000 km. Ale to jest zupełnie normalne ;-) > a - i jeszcze - ten 2.0VW to osmiozarowiec, tak? 115 KM tak - oznaczenie silnika AZM. Jest jeszcze wersja 130 KM, 16V > Czy taki Sharan 2.0 115KM da sie podpiac pod VAGa? To niejako nie zależy od silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrom Napisano 10 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2009 > Tak. > 120 kkm. Pompa 150 kkm, ale, że do jej wymiany i tak trzeba ściągać > przód samochodu ( tak samo jak do rozrządu ) to wymienia się ją > za jednym zamachem. Koszt części ( cały rozrząd + pasek > klimatyzacji i pompa wody to jakieś 450-500 PLN ) > Ma jeden dość upierdliwy problem - dość duże zużycie oleju, w > granicach 0,5-1 l/1000 km. Ale to jest zupełnie normalne ;-) > 115 KM tak - oznaczenie silnika AZM. Jest jeszcze wersja 130 KM, 16V > To niejako nie zależy od silnika. w pasacie przodu nie trzeba bylo zdejmowac do wymiany pompy, sam silnik to zmodyfikowana wersja silnika 2E oraz AGG takze 99% najgorszych i najbardziej typowych wad wyeliminowano. ogolnie dosc udana konstrukcja choc jest duzo lepszych co do gazu i klapki - przy sekwencji problemu nie bedzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 10 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2009 > Ma jeden dość upierdliwy problem - dość duże zużycie oleju, w > granicach 0,5-1 l/1000 km. Ale to jest zupełnie normalne ;-) Dwusuw znaczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 10 Lutego 2009 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2009 > Ma jeden dość upierdliwy problem - dość duże zużycie oleju, w > granicach 0,5-1 l/1000 km. Ale to jest zupełnie normalne ;-) te wartosci to chyba dla motoru konczacego swoj zywot? wychodzi, ze od wymiany do wymiany co 10kkm wlewamy 10 litrow - znaczy sie mozna nie wymieniac oleju tylko sam filtr powaznie te silniki lubia tak oliwe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
motomouse Napisano 10 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2009 > w pasacie przodu nie trzeba bylo zdejmowac do wymiany pompy, Oczywiście, że teoretycznie nie trzeba. Praktycznie jest tak, że lepiej i szybciej zdjąć przód niż grzebać się w *wnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
motomouse Napisano 10 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2009 > te wartosci to chyba dla motoru konczacego swoj zywot? Nie. Normalny stan. > wychodzi, ze od wymiany do wymiany co 10kkm wlewamy 10 litrow - znaczy sie mozna nie wymieniac oleju tylko sam filtr Norma producenta przewiduje 1 l/1000 km i rzadko bo rzadko ale udaje się to osiągnąć. Zużycie najczęściej to ok. 0,3-0,5 l/1000 km. > powaznie te silniki lubia tak oliwe? Tak. Poważnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrom Napisano 10 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2009 > Oczywiście, że teoretycznie nie trzeba. Praktycznie jest tak, że > lepiej i szybciej zdjąć przód niż grzebać się w *wnie. wymienialem na kanale w rowno godzine takze.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
motomouse Napisano 10 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2009 > wymienialem na kanale w rowno godzine takze.... W czym ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrom Napisano 10 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2009 > W czym ? passat b4 2.0 8v silnik AGG, wersja z klima i wspomaganiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 10 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2009 > passat b4 2.0 8v silnik AGG, wersja z klima i wspomaganiem do października ubiegłego roku jeździłem takim przez ponad 2,5 roku tylko silnik 2E , mocne autko i prawdziwe 115 kucyków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
motomouse Napisano 10 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2009 > passat b4 2.0 8v silnik AGG Ach ... czyli to nie Sharan albo Alhambra ;-) ? W B4 jest bardzo dużo miejsca ... nawet w B5 jest więcej miejsca niż w tych minivanach, a i tak wygodniej jest zdemontowac przód do rozrządu/pompy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 11 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2009 w b4 nie trzeba nic demontować ,jest dobry dostęp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KaeM Napisano 14 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2009 > Witam, > Co koledzy mogą powiedzieć o takim silniku? To jest chyba 8V, pędzone > paskiem rozrządu? Jakieś wrażliwe elementy w tym silniku? Coś > często pada, ile pali (w Sharanie albo Alhambrze) jak się > gazuje. No wszystko co wiecie, poproszę ...i dziękuję z góry i z > dołu oczywiście Naszego paska mamy 2,5 roku. Instalacja BRC II generacja - z taką go kupiliśmy. Spalanie między 8-10l gazu/100km. Pali tyle ile paliło moje punto 1,2 75KM. Na trasie nad morze - 4os. + klamotów po dach - spalił 8,4l. Co padło? - to co pada przy gazie: pompa paliwowa i sonda lambda. Poza tym auto jeździ bezawaryjnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.