Skocz do zawartości

Problem na PB


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ten problem jest juz długo w mojm autku ale do tej pory machłem reka ale czas by ta usterke naprawić. A usterka tylko wystepuje na Benzynie, LPG jest ok. i jak ruszam z 1 Biegu to go zadławia (przydusza) i czym wiekszy bieg jest to mniej odczuwalne, ale ma takie napady nie zasze , ze iade dodaje mu gazu a autko wogóle nie ciagnie tak jak by Benzyna nie dochodziła i na dodatek szczela z tłumnika. No pierwsze co to mi przychodzi pompka paliwa (zamałe cisnienie), lub wtryskiwacze,

Zauwazyłem ieszcze ze czesto to sie robi jak robie ostry zakret i wychodze z zakretu dodaje gazu a autko niechce iechac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko tak nieraz jest ok nieraz sa kłopoty w zcasie iazdy wiec jak

> poiade na sprawdzenie cisnienia to wyidzie to czy nie bardzo.

> Njalepiej by było wymienic na nowa.

Jeśli silnik pompy ok, to szukałbym nieszczelności na króćcu do przewodu paliwowego.

Miałem takie objawy(jak bak był full to problem prawie nie występował, jak poniżej 1/2 to było kiepsko).

A zaczęło się tak, że zleciłem ASO wymianę silnika pompy, mechanik ściągał z silnika pompy przewód podważając go śrubokrętem, jak mu zwróciłem uwagę to stwierdził, że tak się to robi...

Skończyło się tak, że miałem dziurę w gazie przy ruszaniu a zwłaszcza po skręcie, panowie z ASO walczyli z problemem 2 miesiące, skończyło się na wymianie całej pompy kompletnej(ASO tylko tak potrafiło rozwiązać problem), wyszło mnie to z robocizną ~700zł...

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli silnik pompy ok, to szukałbym nieszczelności na króćcu do

> przewodu paliwowego.

> Miałem takie objawy(jak bak był full to problem prawie nie

> występował, jak poniżej 1/2 to było kiepsko).

> A zaczęło się tak, że zleciłem ASO wymianę silnika pompy, mechanik

> ściągał z silnika pompy przewód podważając go śrubokrętem, jak

> mu zwróciłem uwagę to stwierdził, że tak się to robi...

> Skończyło się tak, że miałem dziurę w gazie przy ruszaniu a zwłaszcza

> po skręcie, panowie z ASO walczyli z problemem 2 miesiące,

> skończyło się na wymianie całej pompy kompletnej(ASO tylko tak

> potrafiło rozwiązać problem), wyszło mnie to z robocizną

> ~700zł...

> Pozdrawiam BAS

Dzisaj wymienie pompe paliwa bo o 16:00 iade po pompe do kolegi i zobaczymy jak bedzie autko sie zachowywało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa Paliwowa wymieniona narazie za mało zrobiłem Km bo nie było okazji zeby powiedziec czy faktycznie to jest to, ale wydaje mi sie ze autko ma lepszego kopa, (wiec moze akurat pomka bedzie bingo)

Tez zakładałem temat ze w autku czuc benzyną odrazu wyjasniła sie sytułacja , uszczelka cała sparciała i jak byl pełny bak to paliwko sie wylewało i w srodku potem było czuc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i jest zonk to nie pomka paliwa bo dzeje sie to samo, jeszcze

> dodam ze na biegu jałowym jak dodaje gazu to praca tłumnika jest

> inna niz np: lpg tak jak by nie móg pzrepalic tej mieszanki (cos

> w tym rodzaju)

a czuć coś w spalinach? Dymi jak wciśniesz gaz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jeszcze sie zapytam czy mzoe byc taka opcja ze sonda jest walnieta

> i na LPG bedze dobzre a na PB bedzie zle.

> Mam II generacje LPG

zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

no to się wcale nie dziwię, że jedzie bez problemu...

mogła się mapa rozjechać, mógł się czujnik zepsuć...

póki będzie sprawny tps i silnik krokowy to dojedziesz bez reszty do ułan bator zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to się wcale nie dziwię, że jedzie bez problemu...

> mogła się mapa rozjechać, mógł się czujnik zepsuć...

> póki będzie sprawny tps i silnik krokowy to dojedziesz bez reszty do

> ułan bator

Czyli sonda labda jest sprawna tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w sumie ta instalacja nie potrzebuje sondy do pracy...

> bez odczytu czujników można robić bez końca... jak tak nie lubię...

Ale jak mzoesz to napisz mi czy sonda lambda tez mzoe byc przyczyna czy nie bo kolege poprosiłem zeby mi pzrywiozl wiec jak nie to to nie ma co go fatygowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale jak mzoesz to napisz mi czy sonda lambda tez mzoe byc przyczyna

> czy nie bo kolege poprosiłem zeby mi pzrywiozl wiec jak nie to

> to nie ma co go fatygowac.

jak twierdzisz, że na zimnym jest gorzej niż na ciepłym to odpada, bo ona wtedy nie pracuje... może bardziej czujnik cieczy czy temp zasysanego powietrza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak twierdzisz, że na zimnym jest gorzej niż na ciepłym to odpada, bo

> ona wtedy nie pracuje... może bardziej czujnik cieczy czy temp

> zasysanego powietrza...

To dlaczego z tumnika wydobywa sie (nieprzyjemny zapach)

Tak jak by było złe spalanie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To dlaczego z tumnika wydobywa sie (nieprzyjemny zapach)

> Tak jak by było złe spalanie,

Rozjechana jest mapa wtrysku, na zimnym silniku jest zdecydowanie za bogato...

Na zimnym silniku, gdy sonda lambda jeszcze nie jest nagrzana, silnik pracuje w trybie open-loop - na podstawie parametrów, których się nauczył w czasie kiedy był ciepły i sonda pracowała. Jeśli instalacja LPG jest podłączona niewłaściwie bądź niewłaściwie skonfigurowana, to komputer silnika może niewłaściwie odczytywać sygnał z czujników i zle się reprogramować. Kiedy się już rozgrzeje, to sonda zaczyna działaś i silnik potrafi na bieżąco kompensować te błędy w zaprogramowaniu...

Leczenie:

1. Kasowanie autoadaptacji na diagnoskopie Fiata

2. Ustawienie instalacji LPG

a) sekwecja - odpowienio dobrana mapa mnożników

b) II generacja - emulacja sondy lambda na masę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co tzn. bo zabardzo nie rozumiem tego stwierdzenia.

To w skrócie znaczy, że w programie komputera LPG trzeba ustawić pozycję "Strategia emulacji sondy lambda" (lub cokolwiek, co brzmi podobnie) na "zwarcie do masy".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To w skrócie znaczy, że w programie komputera LPG trzeba ustawić

> pozycję "Strategia emulacji sondy lambda" (lub cokolwiek, co

> brzmi podobnie) na "zwarcie do masy".

Powiem tak. instalacja byla zakładana w 97 roku czyli odnowosci autka, wtedy w mojm miescie byl tylko jeden zakład LPG i ta instalacja niby ma wyjscie na komputer ale to jest stara kwadratowa (duza ) wtyczka i jak kiedys byłem u niego zeby podłaczył pod komputer, to ten komputer wygladal cos takiego jak emisja spalin, nie zaden laptop. Byłem u innych gazowników pzrez cala kadencje moze u 8 gazowników i zaden nie ma takiej wtyczki zeby podpiac moja instalacje a mianowicie kazdy mi móie ze to jest stara instalacja i nikt nie bedzie kupywał takiego interfejsu.

Wiec nieiwem czy da si eto ustawic u mnei zeby było na mase.

A co do autoadaptacji to jestem umówiony w srode w ASO zobaczymy co tam pokaze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po wizycie w ASO

> Examiner 0 Błedów pokazał.

> Zrobiona autoadaptacja i autko odrazu lepiej chodzi, teraz troche

> tzreba zrobic Km na PB i powinno wszytsko wrócic do normy.

> Dzeki wszytskim za pomoc.

do czasu az posmigasz na gazie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.