Timon_86 Napisano 12 Marca 2009 Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 Witam. Lipa wyszła i to nie mała. Wskoczyłem sejem na podjazd który do tej pory był równy, deszcze wymyły teren i na jego środku ,,wyrósł" kawałek chodnika o który zahaczyłem misą olejową od prawej strony z perspektywy kierowcy. Odrazu wyskoczyła mi kontrolka poziomu oleju. Żadnego wycieku nie zauważyłem. Wyrwało mi przewody z kostki po prawej stronie przy samym zderzaku praktycznie, nie wiem od czego to.... przypuszczałem że to właśnie od czujnika oleju. Samo wgniecenie suchutkie, zero wycieku. Spokojnie udalem sie w droge powrotną do domu. Przejechalem tak okolo 3 km. Czujka gasla i zapalala sie na zmiane. Po trasie uslyszałem że auto pracuje jak diesel klekocząc. Jakie są najbardziej optymistyczne warianty? ...zaczynać szukać 1.4? Dodam że poziom oleju na bagnecie sporo powyżej maxa. Niesprawdzalem jednak poziomu od jakiegoś miesiąca bo mialem wymianę wlasnie wtedy.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
surian306 Napisano 12 Marca 2009 Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 > Witam. Lipa wyszła i to nie mała. Wskoczyłem sejem na podjazd który > do tej pory był równy, deszcze wymyły teren i na jego środku > ,,wyrósł" kawałek chodnika o który zahaczyłem misą olejową od > prawej strony z perspektywy kierowcy. Odrazu wyskoczyła mi > kontrolka poziomu oleju. Żadnego wycieku nie zauważyłem. Wyrwało > mi przewody z kostki po prawej stronie przy samym zderzaku > praktycznie, nie wiem od czego to.... przypuszczałem że to > właśnie od czujnika oleju. Samo wgniecenie suchutkie, zero > wycieku. Spokojnie udalem sie w droge powrotną do domu. > Przejechalem tak okolo 3 km. Czujka gasla i zapalala sie na > zmiane. Po trasie uslyszałem że auto pracuje jak diesel > klekocząc. Jakie są najbardziej optymistyczne warianty? > ...zaczynać szukać 1.4? prawdopodobnie zatarty, to co słychac, to zerwana panewka, która zaczeła sie tłuc smutna twarz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jbl Napisano 12 Marca 2009 Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 > Witam. Lipa wyszła i to nie mała. Wskoczyłem sejem na podjazd który > do tej pory był równy, deszcze wymyły teren i na jego środku > ,,wyrósł" kawałek chodnika o który zahaczyłem misą olejową od > prawej strony z perspektywy kierowcy. Odrazu wyskoczyła mi > kontrolka poziomu oleju. Żadnego wycieku nie zauważyłem. Wyrwało > mi przewody z kostki po prawej stronie przy samym zderzaku > praktycznie, nie wiem od czego to.... przypuszczałem że to > właśnie od czujnika oleju. Samo wgniecenie suchutkie, zero > wycieku. Spokojnie udalem sie w droge powrotną do domu. > Przejechalem tak okolo 3 km. Czujka gasla i zapalala sie na > zmiane. Po trasie uslyszałem że auto pracuje jak diesel > klekocząc. Jakie są najbardziej optymistyczne warianty? > ...zaczynać szukać 1.4? > Dodam że poziom oleju na bagnecie sporo powyżej maxa. Niesprawdzalem > jednak poziomu od jakiegoś miesiąca bo mialem wymianę wlasnie > wtedy.... Zdjeemij miske ,uderzyles i pewnie dotkla smoka co poskutkowalo brakiem dostatecznego cisnienia oleju , brak oleju w popychaczach i to Ci klekocze Jak zadzuo nei jezdizles wymianie miski ewentulanie smoka jesli oberwal powinno Ci sie udac uratowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timon_86 Napisano 12 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 z tego co sie orientowałem jakiś czas temu koszt remontu silnika zazwyczaj jest na tyle wysoki że bardziej opłaca się kupić drugi silnik .... :| załamka, pojdzie po kieszeni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszcz Napisano 12 Marca 2009 Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 cos mi sie wydaje ze przywaliles miska w miejscu gdzie jest smok, ktory pewnie sie zlamal albo go zatkalo pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
melon373 Napisano 12 Marca 2009 Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 Quote: > Odrazu wyskoczyła mi > kontrolka poziomu oleju. Quote: > Spokojnie udalem sie w droge powrotną do domu. > Przejechalem tak okolo 3 km. Czujka gasla i zapalala sie na > zmiane. Po trasie uslyszałem że auto pracuje jak diesel > klekocząc. Popełniłes dwa błędy Prawdopodobnie uszkodziłes smok i smarowanie było niedostateczne (stąd kontrolka). Dalsza jazdą zarznales endzin - stąd dźwięk diesla. Będzie kosztowało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timon_86 Napisano 12 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 byłem przekonany że z pewnością przez urwane przewody pojawiła się kontrolka skoro nie było nigdzie wycieku. [bip] mać 13tego w piątek jest jutro a nie dziś :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
melon373 Napisano 12 Marca 2009 Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 > byłem przekonany że z pewnością przez urwane przewody pojawiła się > kontrolka skoro nie było nigdzie wycieku. > [bip] mać 13tego w piątek jest jutro a nie dziś :/ Zdejmij miche i zobacz co jest pińć Moze przytkało tylko smok i po naprawie miski bedzie git. Obejrzyj tez wałki czy ich nie przytarło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mozo Napisano 12 Marca 2009 Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 > prawdopodobnie zatarty, to co słychac, to zerwana panewka, która > zaczeła sie tłuc smutna twarz To co słychac to dzwoniące hydrauliczne szklanki, którym brakuje odpowiedniej ilości oleju. Generalnie trzeba rozebrac. Raz miałem tak, że remont, a raz wystarczyło wymienic smok, mimo, że na rajdzie był pałowany przez 2km (na hopie przy uderzeniu w miske przy okazji wentylator zerwał czujnik ciśnienia oleju). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timon_86 Napisano 12 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 jutro bede ciągał się z nim po magikach. Najpierw ściane płaczu trzeba będzie odwiedzić- czytaj bankomat. Jeżeli po wymianie michy przesmaruje popychacze na nowo olejem i cala reszte jest mozliwosc ze wszystko wroci do normy czy bez ingerencji w silnik nie da sie tego odwrocic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mozo Napisano 12 Marca 2009 Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mozo Napisano 12 Marca 2009 Udostępnij Napisano 12 Marca 2009 Najpier trzeba ściągnąc miske, wykręcic tłoki i sprawdzic panewki. Jak bedą ok, to nowy smok jeżeli był pekniety/złamany (dobrze go sprawdz, bo ja miałem minimalnie pekniety i początkowo nawet nie zauważyłem, że jest z nim coś nie tak), zalac olejem i spróbowac odpalic. Jak z czasem klekotanie zniknie to bedzie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timon_86 Napisano 13 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2009 dzwoniłem do mechaników. Za samo kręcenie tłoków, sprawdzenie panewek chcą około 400 zł :| 1.4 jest coraz bliżej.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
melonic1242 Napisano 13 Marca 2009 Udostępnij Napisano 13 Marca 2009 > dzwoniłem do mechaników. Za samo kręcenie tłoków, sprawdzenie panewek > chcą około 400 zł :| > 1.4 jest coraz bliżej.... za tyle sprzedam Ci silnik 1.2 16v. troche do roboty glowica, ale reszta ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 13 Marca 2009 Udostępnij Napisano 13 Marca 2009 > prawdopodobnie zatarty, to co słychac, to zerwana panewka, która > zaczeła sie tłuc smutna twarz stukają popychacze a nie panewka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mati_Krk Napisano 14 Marca 2009 Udostępnij Napisano 14 Marca 2009 Ściąg mise, obadaj smoka, odegnij ją i śmigaj dalej Ja też mam w 16V odgłos HDi i jakoś się tym przestałem przejmować, może dlatego że drugie auto mam TDi. Katuje, pałuje, żyłuje i nic się nie dzieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mati_Krk Napisano 14 Marca 2009 Udostępnij Napisano 14 Marca 2009 > stukają popychacze a nie panewka A mi popychacze cykają, a stuka panewka prawdopodobnie, no chyba że coś w skrzyni bo ciężko namierzyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 14 Marca 2009 Udostępnij Napisano 14 Marca 2009 > A mi popychacze cykają, a stuka panewka prawdopodobnie, no chyba że > coś w skrzyni bo ciężko namierzyć a jesteś pewien że to nie wtryski cykają ? po pierwsze słyszę żeby popychacze cykały a jak panewka puka to już niezłe luzy musi mieć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timon_86 Napisano 15 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 15 Marca 2009 Mam prośbę. Mógłby mi ktoś wycenić podstawowe wymiany w takim przypadku jeżeli chodzi o części oraz pi razy oko robocizne. Misa okolo 130 Smok 100 panewki...strasznie duża rozbierzność ...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lincoln Napisano 15 Marca 2009 Udostępnij Napisano 15 Marca 2009 panewki w aso 150zł pierscienie prawie 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 15 Marca 2009 Udostępnij Napisano 15 Marca 2009 > Mam prośbę. Mógłby mi ktoś wycenić podstawowe wymiany w takim > przypadku jeżeli chodzi o części oraz pi razy oko robocizne. > Misa okolo 130 > Smok 100 > panewki...strasznie duża rozbierzność > ...? panewki to 17zl za jeden korbowod, nie wiem jak na wal, komplet pierscieni goetze do 1.2 8v to 200zl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timon_86 Napisano 15 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 15 Marca 2009 Ojca znajomy zlitował się nademną- jutro mam do niego zapchać auto do zakładu. Rozbiorą tam silnik i sprawdzą ocb. Jak sam powiedział ,,wydaje mu się" że do robienia bedzie dół silnika. Tylko patrze że to naprawde czersto cenowo wychodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 17 Marca 2009 Udostępnij Napisano 17 Marca 2009 > Smok 100 jakiś czas temu kosztował 60zł w aso Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mati_Krk Napisano 17 Marca 2009 Udostępnij Napisano 17 Marca 2009 > panewki to 17zl za jeden korbowod, nie wiem jak na wal, komplet > pierscieni goetze do 1.2 8v to 200zl Do 16V dawałem 190zł za pierścienie bo zmieniałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mati_Krk Napisano 17 Marca 2009 Udostępnij Napisano 17 Marca 2009 > a jesteś pewien że to nie wtryski cykają ? po pierwsze słyszę żeby > popychacze cykały a jak panewka puka to już niezłe luzy musi > mieć No niech będzie że cykają wtryski a klepią zawory + na jałowym coś wyraźnie stuka. Po zmianie pierścieni taki odgłos się pojawił, występuje tylko na jałowym. Raczej wykluczam panewkę, bo gdyby panewka była wywalona to powinno się zapalić ciśnienie. Całkiem możliwe że sworzeń na tłoku ma luz, albo poprostu jeden cylinder ma większą średnice, bo ktoś wsadził inne pierścienie do niego. Mechanik mówił, że można z tym jeździć. Za cene lokalizacji usterki i jej eliminacji można kupić zdrowy, pewny goły słupek, bo do wymiany leciało by wszystko po kolei czyli pierścienie, panewki, gładzie, sworznie, że już o sprężynach i szklankach zaworowych nie wspomnę. I tak samochód jest przeznaczony raczej do upalania, więc jak nic nie wywali bokiem do lata to może się za niego wezmę i rozbiorę jeszcze raz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timon_86 Napisano 20 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2009 Mechanik rozebrał silnik. Wszystkie panewki nie tkniete, zero luzów, żadne elementy nie przytarte. Smok był ułamany nowy w ASO 90 zł. Da się na podstawie ,,szybkości" znikania kontrolki oleju ocenić ciśnienie oleju? Jedyny ,,problem" to spora ilość nagaru w silniku. Po wymianie silnika pojezdzilem dwa dni na oleju na przeplukanie. Następnie wymiana oleju na mobil 1 formula 5w50. W styczniu wymiana przy 10 albo 12 tys km, niepamiętam dokładnie, ponownie taki sam olej o takich samych wartościach. Lać jakiś uszlachetniacz do paliwa żeby go przeczyścić troche? czy czekać do wymiany kolejnej i przeplukać czymś mocniejszym sam silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rOBERTO795 Napisano 20 Marca 2009 Udostępnij Napisano 20 Marca 2009 w/g mnie to ten olej masz troszke za rzadki do 16V i wcale bym sie nie zdziwił jakby ci popychacze zaczeły klepać. lub troszke oleju motor upijał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 20 Marca 2009 Udostępnij Napisano 20 Marca 2009 > w/g mnie to ten olej masz troszke za rzadki do 16V i wcale bym sie > nie zdziwił jakby ci popychacze zaczeły klepać. lub troszke > oleju motor upijał za rzadki olej ?? gdyby on nowości silnik jezdził na syntetyku to szklanki napewno by dłużej wytrzymały niż na syfiastych półsyntetykach i szlamowatych minerałach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timon_86 Napisano 21 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2009 o to chodzi że ubytkow oleju zadnych nie było nie liczac ostatniego miecha przed wymiana ze na bagnecie spadl minimalnie poziom ale to chyba normalne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rOBERTO795 Napisano 21 Marca 2009 Udostępnij Napisano 21 Marca 2009 hymm u mnie po kapitalce (wszystkie cześci nowe-popychacze też ) zalany najpierw 10w40 ELF-em po ok 2 tyś zmieniłem na 5w50 MObila i popychacze zaczęły się odzywac- wiec po kolejnych 2 tyś wróciłem do 10W40 i jest spokój. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 21 Marca 2009 Udostępnij Napisano 21 Marca 2009 > hymm u mnie po kapitalce (wszystkie cześci nowe-popychacze też ) > zalany najpierw 10w40 ELF-em po ok 2 tyś zmieniłem na 5w50 > MObila i popychacze zaczęły się odzywac- wiec po kolejnych 2 > tyś wróciłem do 10W40 i jest spokój. powinienes od razu zalac syntetykiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rOBERTO795 Napisano 21 Marca 2009 Udostępnij Napisano 21 Marca 2009 zalewam mobilem i tak już pozostanie-pozatym taką lepkosc poleca producent Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 21 Marca 2009 Udostępnij Napisano 21 Marca 2009 > hymm u mnie po kapitalce (wszystkie cześci nowe-popychacze też ) > zalany najpierw 10w40 ELF-em po ok 2 tyś zmieniłem na 5w50 > MObila i popychacze zaczęły się odzywac- wiec po kolejnych 2 > tyś wróciłem do 10W40 i jest spokój. od zawsze jezdze na 5w40 i nie mam problemów o jakich piszesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rOBERTO795 Napisano 22 Marca 2009 Udostępnij Napisano 22 Marca 2009 5W40 to nie to samo co 5W50!. Ale nie o to chodzi- u mnie klepały- u Ciebie nie. Wiec je wymieniłem na serie i jest git. Pozdtym nieważne jaki olej (oczywiście w miare rozsądku) ważne co ile siego zmienia. Ale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.