misiekdrupi Napisano 5 Maja 2009 Udostępnij Napisano 5 Maja 2009 Hejka sąsiady. Poszperałem troszkę w statystykach znalazłem 2 numerki czujnika prędkości 46548195, 55187489. Pytanko mam który z nich jest mniej więcej w takiej postaci Chodzi o to, aby podłączyć wspomaganie, ale tak aby licznik dało się dalej podłączyć za pomocą linki. I pytanko jeszcze jedno. Sprzedający wspominał mi coś o zaginionym przełączniku. Chodziło mu zapewne o coś w stylu włącznika CITY tak jak w Punto. Czy coś takiego było montowane przy wspomaganiu w cento. Ze schematu wnioskuję że nie Z góry dzięki za info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lincoln Napisano 6 Maja 2009 Udostępnij Napisano 6 Maja 2009 nie ma zadnego przelacznika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 6 Maja 2009 Udostępnij Napisano 6 Maja 2009 > nie ma zadnego przelacznika. a ja w anglikach widziałem a co do czujnika impulsatora do skrzyni to będziesz miał problem bo musiał byś wykombinować jakis mechaniczny rozgałęziacz do linki prędkościomierza żeby mieć i to i licznik na lince wydaje mi się ze idzie to wspomaganie podczepić i bez tego czyli podlaczyc je na krótko tak żeby siła wspomagania była zawsze taka sama masz tu troszkę schematów może ci pomogą: materiały udostępnione przez użytkownika kyniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lincoln Napisano 6 Maja 2009 Udostępnij Napisano 6 Maja 2009 Jest taki impulsator ktory ma tez wyjscie na linke, to raz a dwa jak zrobi na stale to ja nie widze jazdy przy wiekszej predkosci z wlaczonym wspomaganiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 6 Maja 2009 Udostępnij Napisano 6 Maja 2009 > Jest taki impulsator ktory ma tez wyjscie na linke, to raz a dwa jak > zrobi na stale to ja nie widze jazdy przy wiekszej predkosci z > wlaczonym wspomaganiem. o takim impulsatorze nie wiedziałem a fakt że jazda ze spiętym na stale może być niebezpieczna generalnie tu nie ma co drutować bo można sobie krzywdę zrobić (chyba że włączać tylko na postoju ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 6 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2009 Dzieki bardzo za schemaciki. Juz to przegladalem na elektrodzie ale dzieki . Na krotko nie chce tego drutowac bo to troche lipa przy wieszej predkosci. Czyli wlacznika nie bede szukal na sile Pozostaje kwestia impulsatora. Eper wskazuje kiiiilka numerow tegoz czujnika. Pytanie ktory zamowic zeby lipy nie bylo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 6 Maja 2009 Udostępnij Napisano 6 Maja 2009 > Dzieki bardzo za schemaciki. Juz to przegladalem na elektrodzie ale > dzieki . Na krotko nie chce tego drutowac bo to troche lipa przy > wieszej predkosci. Czyli wlacznika nie bede szukal na sile > Pozostaje kwestia impulsatora. Eper wskazuje kiiiilka numerow > tegoz czujnika. Pytanie ktory zamowic zeby lipy nie bylo taki co ma przelot czyli wkręcany w skrzynie i do niego jeszcze linka przykręcana, a tych zwykłych impulsatorów to sam przerabiałem ze 3 modele mam jeszcze 2 w domu ( może chcesz kompletny licznik z MPi z kostkami i impulsatorem?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lincoln Napisano 6 Maja 2009 Udostępnij Napisano 6 Maja 2009 Nie musi byc zegar z mpi, zwykle zegary tez mialy elektroniczny predkosciomierz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psychik Napisano 6 Maja 2009 Udostępnij Napisano 6 Maja 2009 > Nie musi byc zegar z mpi, zwykle zegary tez mialy elektroniczny > predkosciomierz. moze nie zwykle, ale "wygladajace jak zwykle". jakby co, to mam sztuke takiego - nieuzywana nowka - na sprzedaz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodysc Napisano 6 Maja 2009 Udostępnij Napisano 6 Maja 2009 > a ja w anglikach widziałem > a co do czujnika impulsatora do skrzyni to będziesz miał problem bo > musiał byś wykombinować jakis mechaniczny rozgałęziacz do linki > prędkościomierza żeby mieć i to i licznik na lince > wydaje mi się ze idzie to wspomaganie podczepić i bez tego czyli > podlaczyc je na krótko tak żeby siła wspomagania była zawsze > taka sama > masz tu troszkę schematów może ci pomogą: > materiały udostępnione przez użytkownika kyniu w wersji citymatic było takie rozwiązanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 7 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2009 Oki to może inaczej. Jak działa ten czujnik. Czy dobrze rozumuje ze schematu, ze do pewnej predkosci zamyka obwod i podaje napiecie na wspomaganie. Powyzej ustalonej predkosci przerywa obwod i wspomaganie sie wylacza czy jak . Na jeden pin idzie zasilanie na drugi masa.3 to sygnal. Co jest tym sygnalem. przerywany impuls czy ciagly Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Walec Napisano 7 Maja 2009 Udostępnij Napisano 7 Maja 2009 > Oki to może inaczej. Jak działa ten czujnik. Czy dobrze rozumuje ze > schematu, ze do pewnej predkosci zamyka obwod i podaje napiecie > na wspomaganie. Powyzej ustalonej predkosci przerywa obwod i > wspomaganie sie wylacza czy jak . Na jeden pin idzie zasilanie > na drugi masa.3 to sygnal. Co jest tym sygnalem. przerywany > impuls czy ciagly On nic nie zamyka. On oblicza prędkość a za osłabienie siły wspomaganie odpowiedzialny jest komputer. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psychik Napisano 7 Maja 2009 Udostępnij Napisano 7 Maja 2009 > Na jeden pin idzie zasilanie > na drugi masa.3 to sygnal. Co jest tym sygnalem. przerywany > impuls czy ciagly impuls +12V podawany z czestotliwoscia proporconalna do predkosci. podawany jest caly czas (chyba, ze stoisz) i to komputer jest zaprogramowany kiedy ma sterowac wspomaganiem, a kiedy nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 7 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2009 No i gitarra. Dzieki bardzo. Teraz bede cos kombinowal w tym temacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dwaoczka Napisano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2012 Sorry że odkopuje ale na pewno pomogę paru osobom. Dla leniwych, którzy potrzebują mieć opisane wszystko krok po kroku polecam zakup instrukcji montażu wspomagania na allegro. Wszystko ze szczegółami. Montaż zajmuje z 5h. Jest też tutorial przeróbki kolumny z anglika co obniża koszt części z 500zł na 250. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mozo Napisano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2012 Pytałem kiedyś w Fiacie przy fabryce o te dwa nr katalogowe i z tego co kojarze to żaden nie odpowiadał cześci z obrazka. Sam doszedłem do wniosku, że szybciej będzie zmienić licznik (60zł na allegro) niż kombinowac z tym na linke. Ale w sumie zapał mi minął i póki co nie zamontowałem wspomagania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mozo Napisano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2012 > wydaje mi się ze idzie to wspomaganie podczepić i bez tego czyli podlaczyc je na krótko tak żeby > siła wspomagania była zawsze taka sama No to by było dupne wspomaganie Jakbym miał tylko po to montować to wolałbym nic nie montować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cio Napisano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2012 > Pytałem kiedyś w Fiacie przy fabryce o te dwa nr katalogowe > i z tego co kojarze to żaden nie odpowiadał cześci z obrazka. > Sam doszedłem do wniosku, że szybciej będzie zmienić licznik (60zł na allegro) niż kombinowac z tym > na linke. > Ale w sumie zapał mi minął i póki co nie zamontowałem wspomagania. A ja się przyłącze do wątku: Poszukuje impulsatora z wyjściem na linkę pasującego d skrzyni ccsa (czyli wyjście i wejście w impulsatorze musi być na tzw łopatkę) Znajdę w ogóle coś takiego? mógłby ktoś ewentualnie podać jakiś numer eper albo jakiś inny namiar na takiego impulsatora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karol923 Napisano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2012 A ja mam jeszcze inne pytanie. Czy silniczek od wspomagania z anglika będzie pasował i czy dobrze będzie działał przy tej naszej kolumnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mozo Napisano 19 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2012 > A ja mam jeszcze inne pytanie. > Czy silniczek od wspomagania z anglika będzie pasował i czy dobrze będzie działał przy tej naszej > kolumnie? Co masz na myśli mówią pasował? Jego działanie czy fizyczne umieszczenie? Działać powinien normalnie, ale aby zainstalować kolumne z tym silniczkiem "po angliku" to normalnie musiałbyś zrobić dziure w desce przy konsoli środkowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karol923 Napisano 19 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2012 chodzi mi o sam silnik czy będzie pasował (jego umieszczenie) i czy dobrze będzie działać, bo kolumne mam pod wspomaganie, ale silniczka brak, no i nie wiem jeszcze czy kable i sterownik do wspomagania mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dwaoczka Napisano 20 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2012 silnik jest ten sam, kolumny różnią sie tylko kątem umieszczenia mocowania silnika. Bez sensu jest kupowanie takiego impulsatora z przelotką na linkę. Po pierwsze jest prawie nie do zdobycia a po drugie i tak trzeba zmieniać linkę bo wejscie w nim jest inne niz w standardzie. Najlepiej jest kupić licznik cyfrowy z mpi albo spi i do tego pasujący czujnik do skrzyni. Liczniki mpi na allegro zaczynają sie od 30zł. Można kupić czujnik u tej samej osoby oszczedzając na przesylce. Czujnik musi miec kwadratowy bolec a nie okrągły. Tak w ogole to jest sporo niuansów i warto kupić tą instrukcję o której pisałem wyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaRabbit Napisano 20 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2012 Impulsator przelotowy 46474809 Linka 46513096 Tylko jest to do 900. Do 1,1 eper nie pokazuje takiego impulsatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 20 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2012 > Jest taki impulsator ktory ma tez wyjscie na linke, to raz a dwa jak zrobi na stale to ja nie widze > jazdy przy wiekszej predkosci z wlaczonym wspomaganiem. Bez problemu. U Dori w sejaku tak jest i nie odczuwam z tego powodu jakichs anomalii ani ja, ani ona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cio Napisano 20 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2012 > Impulsator przelotowy 46474809 > Linka 46513096 > Tylko jest to do 900. Do 1,1 eper nie pokazuje takiego impulsatora. Oki podziękował. A wiesz może w jakich modelach 900 to było montowane? pewnie tylko ze wspomaganiem? (cos mi sie zdaje ze to rarytas nie do zdobycia w normalnych pieniądzach) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaRabbit Napisano 21 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2012 > Oki podziękował. A wiesz może w jakich modelach 900 to było montowane? pewnie tylko ze > wspomaganiem? (cos mi sie zdaje ze to rarytas nie do zdobycia w normalnych pieniądzach) To było montowane w sc citymatic. Pytanie tylko,co rozumiesz przez pojęcie w normalnych pieniądzach? Impulsator to koszt rzędu 140zł, linka 60zł. Nie ma nigdzie adnotacji,że jest to wycofane,więc może można zamówić Dla mnie to są normalne pieniądze. Nienormalne pieniądze kosztuje np. pas bezpieczeństwa do CC gdzie podają 780zł, podczas, gdy pas z napinaczem do SC kosztuje niecałe 400. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bzyczek00 Napisano 21 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2012 > Oki podziękował. A wiesz może w jakich modelach 900 to było montowane? pewnie tylko ze > wspomaganiem? (cos mi sie zdaje ze to rarytas nie do zdobycia w normalnych pieniądzach) mam kilka takich impulsatorow jak by ktos chcial. we wloszech w pandach ktore tam jezdzily czesto sie to trafia. faktycznie trzeba linke z 900 do tego zakrecic i ma wejscie do skrzyni jak 900/1.1 MPI ale mysle ze jest to do zmodzenia. moge sprawdzic w sumie czy sam naped z 900 nie spasuje do skrzyni fire bo mam wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaRabbit Napisano 21 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2012 > moge sprawdzic w sumie czy sam naped z 900 nie > spasuje do skrzyni fire bo mam wszystko. Sprawdzałem między stricte 900 a 1,1SPI.Nie pasuje. Ślimak ma inną długość i inny jest zarys wycinka koła. Ale nie wiadomo czy czegoś nie zmodzili przy skrzyni "dziewięćsetkowej" z MPI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cio Napisano 21 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2012 > Sprawdzałem między stricte 900 a 1,1SPI.Nie pasuje. > Ślimak ma inną długość i inny jest zarys wycinka koła. > Ale nie wiadomo czy czegoś nie zmodzili przy skrzyni "dziewięćsetkowej" z MPI. Wymyśliłem ze zrobię to inaczej, wymodzę czujnik obrotowy w liczniku (uprzedzając wypowiedzi typu: to niebezpieczne dodam ze nie będzie to miało zastosowania w wspomaganiu). Mam tylko pytanie jak przekłada się obrót linki na obrót koła czy jest to 1:1 czy jakoś inaczej? ktoś wie taką informacje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karol923 Napisano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2012 > silnik jest ten sam, kolumny różnią sie tylko kątem umieszczenia mocowania silnika. dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 15 Marca 2012 Udostępnij Napisano 15 Marca 2012 Panowie ma ktos rozpiske pinow z kostki ktora laczy sie wiazke wspomy z wiazka auta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.