Skocz do zawartości

Recyrkulacja spalin w X14NZ


vendorr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, z powodu że ostatnio życie na forum technicznym spowolniło, czytam i odświeżam sobie wiadomości na temat różnych rzeczy oczywiście związanych z Asterką smile.gif. Natknołem się w opisie mojego silnika na stronie KLIKEN, że moje auto posiada recyrkulator spalin.

Moje pytania:

- gdzie ten recyrkulator się znajduje??

- i gdzie ta pompa co niby wpompowywuje powietrze do kolektora ssącego?? (mile widziane foty, albo rysunki)

- no i dokładniej ujmując jakie są dokładnie różnice między C14NZ a X14NZ?

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie ma EGR w X14NZ

No właśnie, a czytałeś może ten opis w linku co zapodałem??

Aha zrodziło mi się jeszcze jedno pytanie - jak działa katalizator trój funkcyjny?

Zacytuje:

Quote:

Zastosowano układ recyrkulacji spalin (dokładniej 3% spalin), załączany w zależności od obciążenia silnika, oraz wprowadzono wdmuch powietrza pompą do kolektora ssącego podczas nagrzewania silnika.


źródło: http://astra.erstudio.com.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie, a czytałeś może ten opis w linku co zapodałem??

> Aha zrodziło mi się jeszcze jedno pytanie - jak działa katalizator

> trój funkcyjny?

widać że jesteś nowy grinser006.gifwink.gif

była już nie raz tu dyskusja, że test tam błąd

sam drążyłem ten temat grinser006.gif

bo myślałem że to w classicu coś wymodzili wink.gif

i mogę zapewnić że mój X14NZ nie ma EGR

ps nie wiem dlaczego nadal na WoA wisi ten egr przy X14NZ frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie, a czytałeś może ten opis w linku co zapodałem??

> Aha zrodziło mi się jeszcze jedno pytanie - jak działa katalizator

> trój funkcyjny?

> Zacytuje:

> Quote:

> Zastosowano układ recyrkulacji spalin (dokładniej 3% spalin),

> załączany w zależności od obciążenia silnika, oraz wprowadzono

> wdmuch powietrza pompą do kolektora ssącego podczas nagrzewania

> silnika.

> źródło: http://astra.erstudio.com.pl/

przy okazji: przypadkiem znalazłeś stronkę, którą jeden z Kolegów robił kiedyś jako nową wersję WoA zlosnik.gif

opisy silników są skopiowane z astra.autokacik.pl

w opisie oczywiście jest błąd, w Etzoldzie chyba zreszta też zlosnik.gif

uwierz mi, EGR-a w tym silnku nie ma

jedyna modyfikacja C14NZ to właśnie katalizator 3-funkcyjny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to wszystko jasne smile.gif:)

> Już myślałem, że znajdę motyw aby pogrzebać w autku i sprawdzić czy

> aby dobrze działa

sprawdź, czy powietrze w kołach nie straciło świeżości hehe.gif

zapomniałem o katalizatorze ;-)

trójfunkcyjny spełnia 3 zadania:

- utlenianie CO,

- utlenianie HC,

- redukcja NOx

w rezultacie powstaje CO2 i H2O :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widać że jesteś nowy

> była już nie raz tu dyskusja, że test tam błąd

> sam drążyłem ten temat

> bo myślałem że to w classicu coś wymodzili

> i mogę zapewnić że mój X14NZ nie ma EGR

> ps nie wiem dlaczego nadal na WoA wisi ten egr przy X14NZ

Raptem kolega na AK starszy niecałe 10 miesięcy zeby.GIF, a tak poza tym to powiem szczerze nie przewineło mi się nigdy przed oczyma na AK o EGR do X14NZ.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raptem kolega na AK starszy niecałe 10 miesięcy , a tak poza tym to

> powiem szczerze nie przewineło mi się nigdy przed oczyma na AK o

> EGR do X14NZ.

Tak szczerze to ja też kiedyś zacząłem u siebie szukać EGR po lekturze Etzolda, potem stwierdziłem, że Classic na pewno jest wybrakowany (przeca w Etzoldzie jest rysunek nawet), dopiero AK wyprowadził mnie z błędu waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raptem kolega na AK starszy niecałe 10 miesięcy , a tak poza tym to

> powiem szczerze nie przewineło mi się nigdy przed oczyma na AK o

> EGR do X14NZ.

widocznie nie śledzisz tak uważnie kącika skromny.gifgrinser006.gif

a poważnie - tak jak pisałem - miałem dokładnie to samo

tzn wyczytałem w tym opisie że egr być powinien,

szukałem i szukałem, aż znalazłem .... że go ma nie być hehe.gif

> PZDR VEN

również pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widocznie nie śledzisz tak uważnie kącika

> a poważnie - tak jak pisałem - miałem dokładnie to samo

> tzn wyczytałem w tym opisie że egr być powinien,

> szukałem i szukałem, aż znalazłem .... że go ma nie być

w listopadzie 2006 roku spłynęła na Ciebie ta wiedza zlosnik.gif

kliken

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widocznie nie śledzisz tak uważnie kącika

Powiem szczerze, jak się zarejestrowałem to rzeczywiście kiepsko było z moją aktywnością. Dopiero od 2 lat praktycznie nic mi umyka nono.gif oj nic.

> a poważnie - tak jak pisałem - miałem dokładnie to samo

> tzn wyczytałem w tym opisie że egr być powinien,

> szukałem i szukałem, aż znalazłem .... że go ma nie być

No dzięki Bogu ja wpierw się zapytałem zanim poszedłem szukać. Bo pewnie bym sobie żyły podcioł z braku EGR-a

Hm.... chyba właśnie powiedziałem, że zawdzięczam wam życie blagam.gifblagam.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w listopadzie 2006 roku spłynęła na Ciebie ta wiedza

> kliken

oj chyba wcześniej bo tam już pisałem

Quote:

Mam ten sam "problem" i kiedyś już prowadziłem śledztwo jak to jest

na woA jest :

jednak u mnie ani egr'a ani tegu wdmuchu ni ma


grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oj chyba wcześniej bo tam już pisałem

> Quote:

> Mam ten sam "problem" i kiedyś już prowadziłem śledztwo jak to jest

> na woA jest :

> jednak u mnie ani egr'a ani tegu wdmuchu ni ma

A ja sądzę że Azja wpadł na to, że brak jest EGRa pomagając Noemu zagonić zwierzęta na Arkę.

Taka jest moja koncepcja smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, z powodu że ostatnio życie na forum technicznym spowolniło,

> czytam i odświeżam sobie wiadomości na temat różnych rzeczy

> oczywiście związanych z Asterką . Natknołem się w opisie mojego

> silnika na stronie KLIKEN, że moje auto posiada recyrkulator

> spalin.

> Moje pytania:

> - gdzie ten recyrkulator się znajduje??

> - i gdzie ta pompa co niby wpompowywuje powietrze do kolektora

> ssącego??

yyyy ale to ta dmuchawa to ona do ssącego dmucha to powietrze......? a nie w wydechowy przypadkiem....?? yikes.gifconfused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> yyyy ale to ta dmuchawa to ona do ssącego dmucha to powietrze......?

> a nie w wydechowy przypadkiem....??

No w linku, który podałem wcześniej, w opisie było napisane, że niby w kolektor (chyba takie turbo wink.gif)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No w linku, który podałem wcześniej, w opisie było napisane, że niby

> w kolektor (chyba takie turbo )

ale tu chyba bardziej chodzi o napowietrzanie spalin a nie o siakies turbooo..... z moich obserwacji wynika ze egr jest wpiety w kol wydechowy a nie ssacy!!!!!!!! cos tu nie gra... smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usystematyzujmy:

X14NZ nie ma ani EGR-a, ani pompy powietrza wtórnego zwanej potocznie odkurzaczem.

Pompa wdmuchuje powietrze do kolektora wydechowego w celu dopalenia niespalonego paliwa (bogata mieszanka na "ssaniu") i przyspieszenia nagrzewania katalizatora.

EGR jest zwykle na kolektorze ssącym, bo tu ma lepsze warunki pracy (z dala od żaru wydechu). Ale może też być na wydechowym, dla procesu recyrkulacji nie ma to znaczenia.

Jedyna różnica pomiędzy silnikami C14NZ i X14NZ to katalizator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.