Skocz do zawartości

Grubość lakieru Clio 2005r.


skubany_pl

Rekomendowane odpowiedzi

Oglądałem dziś samochodzik, Clio z roku 2005, krajowe, szyby oryginał, plastiki oryginał (rok produkcji wybity na tworzywach włącznie z błotnikami przednimi). Samochód jak nowy, lakier wzrokowo idealny i jednolity, ale pomiary grubości lakieru zbiły mnie z tropu kompletnie icon_eek.gif

Grubość lakieru na blachach nadwozia (drzwi, klapa, maska, dach, błotniki tylne) to 70-80-90 mikrometrów zależnie od miejsca.

Natomiast na progach, słupkach i wszystkich blachach dostępnych po otwarciu drzwi (okolice zamka, powierzchnie przylegania uszczelek) jest 30-40-50 mikronów hmm.gif

Czy tak ma być? niewiem.gif Nie za cienki ten lakier? Pomiary wykonywane dla blachy ocynkowanej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem jak w reno

> ale standardy są takie

> dach ok 100mikro

> drzwi błotniki po 100-150

Wtrace sie do tematu. Mierzylem znajomego Peugeuota 207.

Wszedzie po 200-300mikro, (czasami 700 i brak skali) samochod ulegl wypadkowi i pod lakierem jest jakas czarna warstwa... To jakis podklad lakierniczy robiony juz po fabryce ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oglądałem dziś samochodzik, Clio z roku 2005, krajowe, szyby

> oryginał, plastiki oryginał (rok produkcji wybity na tworzywach

> włącznie z błotnikami przednimi). Samochód jak nowy, lakier

> wzrokowo idealny i jednolity, ale pomiary grubości lakieru zbiły

> mnie z tropu kompletnie

> Grubość lakieru na blachach nadwozia (drzwi, klapa, maska, dach,

> błotniki tylne) to 70-80-90 mikrometrów zależnie od miejsca.

> Natomiast na progach, słupkach i wszystkich blachach dostępnych po

> otwarciu drzwi (okolice zamka, powierzchnie przylegania

> uszczelek) jest 30-40-50 mikronów

> Czy tak ma być? Nie za cienki ten lakier? Pomiary wykonywane dla

> blachy ocynkowanej.

a czujnik na pewno sprawny? bo coś cienki ten lakier...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wtrace sie do tematu. Mierzylem znajomego Peugeuota 207.

> Wszedzie po 200-300mikro, (czasami 700 i brak skali) samochod ulegl

> wypadkowi i pod lakierem jest jakas czarna warstwa... To jakis

> podklad lakierniczy robiony juz po fabryce ?

okolice 200 to jeszcze może być fabryczny lakier, ale powyżej 300 to już imho było coś poprawiane.

a 700 i więcej to już raczej szpachla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie że raczej sprawny bo w moim lansie pokazuje wszędzie

> 80-100, a w berlingo obok 120-140

Ja się na tym za bardzo nie znam, ale mierzyłem różne samochody elektronicznym czujnikiem, i zazwyczaj fabryczny lakier ma okolice 150. Bardzo rzadko na niektórych elementach wychodzi poniżej 100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja się na tym za bardzo nie znam, ale mierzyłem różne samochody

> elektronicznym czujnikiem, i zazwyczaj fabryczny lakier ma

> okolice 150. Bardzo rzadko na niektórych elementach wychodzi

> poniżej 100.

Dokładnie tak jest.

Mierzyłem kilkukrotnie homologowanym miernikiem (pracuję w firmie, gdzie taki musi być) i zależnie od miejsca waha się tak jak piszesz.

80 mikrometrów, nie spotkałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Piękny i cienki lakier... a może porządnie spolerowany mechanicznie?

To samo mnie przyszło do głowy...

Okolice zamka, progi - miejsca z natury bardziej porysowane niż inne. Wygląda na polerkę fabrycznego lakieru (może auto intesywnie myte na myjniach autoamtycznych i stało się nieatrakcyjne?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mierzysz czujnikiem do 300 zł, to wskazania są bardziej orientacyjne i zależą od egzemplarza czujnika i rodzaju blachy.

Najlepiej porównać z inną bryką tego typu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli mierzysz czujnikiem do 300 zł, to wskazania są bardziej

> orientacyjne i zależą od egzemplarza czujnika i rodzaju blachy.

> Najlepiej porównać z inną bryką tego typu.

Tak chyba zrobię smile.gif Znalazłem ideniko auto na otomoto, różni się tylko silnikiem. Rozważam też oddanie miernika do sprawdzenia do producenta, to niedaleko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja się na tym za bardzo nie znam, ale mierzyłem różne samochody

> elektronicznym czujnikiem, i zazwyczaj fabryczny lakier ma

> okolice 150. Bardzo rzadko na niektórych elementach wychodzi

> poniżej 100.

Pande mierzyłem i wychodziło od 90 do 110.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oglądałem dziś samochodzik, Clio z roku 2005, krajowe, szyby

> oryginał, plastiki oryginał (rok produkcji wybity na tworzywach

> włącznie z błotnikami przednimi). Samochód jak nowy, lakier

> wzrokowo idealny i jednolity, ale pomiary grubości lakieru zbiły

> mnie z tropu kompletnie

Wartości podobne jak w mojej Megance z 2006r waytogo.gif

Mierzone zarówno porządnym jak i bardzo tanim miernikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obmierzyłem jeszcze dwie Cliówki z roku 2005. W każdym wypadku lakier nie przekracza 100 mikro grubości na zewnątrz i 50 wewnątrz (progi, futryny, słupki)... icon_rolleyes.gif

Obmierzyłem też jeszcze raz swojego lansa. Wcześniej coś go źle pomierzyłem hmm.gif Na zewnątrz 140-150, po otwarciu drzwi na progach i futrynach 90-100. A mówią że deawoo to mizerna jakość 893goodvibes.gif

Dorwałem też profesjonalny miernik lakieru z zestawem płytek wzorcowych i sprawdziwszy mój własny wiem, że choć jest 20 razy tańszy to myli się tylko o 8-12 mikrometrów brawo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.