skubany_pl Napisano 10 Maja 2009 Udostępnij Napisano 10 Maja 2009 Oglądałem dziś samochodzik, Clio z roku 2005, krajowe, szyby oryginał, plastiki oryginał (rok produkcji wybity na tworzywach włącznie z błotnikami przednimi). Samochód jak nowy, lakier wzrokowo idealny i jednolity, ale pomiary grubości lakieru zbiły mnie z tropu kompletnie Grubość lakieru na blachach nadwozia (drzwi, klapa, maska, dach, błotniki tylne) to 70-80-90 mikrometrów zależnie od miejsca. Natomiast na progach, słupkach i wszystkich blachach dostępnych po otwarciu drzwi (okolice zamka, powierzchnie przylegania uszczelek) jest 30-40-50 mikronów Czy tak ma być? Nie za cienki ten lakier? Pomiary wykonywane dla blachy ocynkowanej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARCYK1 Napisano 10 Maja 2009 Udostępnij Napisano 10 Maja 2009 nie wiem jak w reno ale standardy są takie dach ok 100mikro drzwi błotniki po 100-150 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dixy Napisano 10 Maja 2009 Udostępnij Napisano 10 Maja 2009 > nie wiem jak w reno > ale standardy są takie > dach ok 100mikro > drzwi błotniki po 100-150 Wtrace sie do tematu. Mierzylem znajomego Peugeuota 207. Wszedzie po 200-300mikro, (czasami 700 i brak skali) samochod ulegl wypadkowi i pod lakierem jest jakas czarna warstwa... To jakis podklad lakierniczy robiony juz po fabryce ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_87 Napisano 10 Maja 2009 Udostępnij Napisano 10 Maja 2009 Piękny i cienki lakier... a może porządnie spolerowany mechanicznie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skubany_pl Napisano 10 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2009 > Oglądałem dziś samochodzik, Clio z roku 2005, krajowe, szyby > oryginał, plastiki oryginał (rok produkcji wybity na tworzywach > włącznie z błotnikami przednimi). Samochód jak nowy, lakier > wzrokowo idealny i jednolity, ale pomiary grubości lakieru zbiły > mnie z tropu kompletnie > Grubość lakieru na blachach nadwozia (drzwi, klapa, maska, dach, > błotniki tylne) to 70-80-90 mikrometrów zależnie od miejsca. > Natomiast na progach, słupkach i wszystkich blachach dostępnych po > otwarciu drzwi (okolice zamka, powierzchnie przylegania > uszczelek) jest 30-40-50 mikronów > Czy tak ma być? Nie za cienki ten lakier? Pomiary wykonywane dla > blachy ocynkowanej. a czujnik na pewno sprawny? bo coś cienki ten lakier... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dixy Napisano 10 Maja 2009 Udostępnij Napisano 10 Maja 2009 > Wtrace sie do tematu. Mierzylem znajomego Peugeuota 207. > Wszedzie po 200-300mikro, (czasami 700 i brak skali) samochod ulegl > wypadkowi i pod lakierem jest jakas czarna warstwa... To jakis > podklad lakierniczy robiony juz po fabryce ? okolice 200 to jeszcze może być fabryczny lakier, ale powyżej 300 to już imho było coś poprawiane. a 700 i więcej to już raczej szpachla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skubany_pl Napisano 10 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2009 > a czujnik na pewno sprawny? bo coś cienki ten lakier... No właśnie że raczej sprawny bo w moim lansie pokazuje wszędzie 80-100, a w berlingo obok 120-140 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skubany_pl Napisano 10 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2009 > No właśnie że raczej sprawny bo w moim lansie pokazuje wszędzie > 80-100, a w berlingo obok 120-140 Ja się na tym za bardzo nie znam, ale mierzyłem różne samochody elektronicznym czujnikiem, i zazwyczaj fabryczny lakier ma okolice 150. Bardzo rzadko na niektórych elementach wychodzi poniżej 100. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graf Napisano 10 Maja 2009 Udostępnij Napisano 10 Maja 2009 > Ja się na tym za bardzo nie znam, ale mierzyłem różne samochody > elektronicznym czujnikiem, i zazwyczaj fabryczny lakier ma > okolice 150. Bardzo rzadko na niektórych elementach wychodzi > poniżej 100. Dokładnie tak jest. Mierzyłem kilkukrotnie homologowanym miernikiem (pracuję w firmie, gdzie taki musi być) i zależnie od miejsca waha się tak jak piszesz. 80 mikrometrów, nie spotkałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markin Napisano 10 Maja 2009 Udostępnij Napisano 10 Maja 2009 > Piękny i cienki lakier... a może porządnie spolerowany mechanicznie? To samo mnie przyszło do głowy... Okolice zamka, progi - miejsca z natury bardziej porysowane niż inne. Wygląda na polerkę fabrycznego lakieru (może auto intesywnie myte na myjniach autoamtycznych i stało się nieatrakcyjne?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 10 Maja 2009 Udostępnij Napisano 10 Maja 2009 Jeśli mierzysz czujnikiem do 300 zł, to wskazania są bardziej orientacyjne i zależą od egzemplarza czujnika i rodzaju blachy. Najlepiej porównać z inną bryką tego typu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skubany_pl Napisano 10 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2009 > Jeśli mierzysz czujnikiem do 300 zł, to wskazania są bardziej > orientacyjne i zależą od egzemplarza czujnika i rodzaju blachy. > Najlepiej porównać z inną bryką tego typu. Tak chyba zrobię Znalazłem ideniko auto na otomoto, różni się tylko silnikiem. Rozważam też oddanie miernika do sprawdzenia do producenta, to niedaleko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 10 Maja 2009 Udostępnij Napisano 10 Maja 2009 > Ja się na tym za bardzo nie znam, ale mierzyłem różne samochody > elektronicznym czujnikiem, i zazwyczaj fabryczny lakier ma > okolice 150. Bardzo rzadko na niektórych elementach wychodzi > poniżej 100. Pande mierzyłem i wychodziło od 90 do 110. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kisi Napisano 11 Maja 2009 Udostępnij Napisano 11 Maja 2009 Wg znajomego rzeczoznawcy PZMot grubość lakieru może być różna w zależności od mierzonego elementu (dach, maska, drzwi etc). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 11 Maja 2009 Udostępnij Napisano 11 Maja 2009 > Oglądałem dziś samochodzik, Clio z roku 2005, krajowe, szyby > oryginał, plastiki oryginał (rok produkcji wybity na tworzywach > włącznie z błotnikami przednimi). Samochód jak nowy, lakier > wzrokowo idealny i jednolity, ale pomiary grubości lakieru zbiły > mnie z tropu kompletnie Wartości podobne jak w mojej Megance z 2006r Mierzone zarówno porządnym jak i bardzo tanim miernikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skubany_pl Napisano 11 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2009 Obmierzyłem jeszcze dwie Cliówki z roku 2005. W każdym wypadku lakier nie przekracza 100 mikro grubości na zewnątrz i 50 wewnątrz (progi, futryny, słupki)... Obmierzyłem też jeszcze raz swojego lansa. Wcześniej coś go źle pomierzyłem Na zewnątrz 140-150, po otwarciu drzwi na progach i futrynach 90-100. A mówią że deawoo to mizerna jakość Dorwałem też profesjonalny miernik lakieru z zestawem płytek wzorcowych i sprawdziwszy mój własny wiem, że choć jest 20 razy tańszy to myli się tylko o 8-12 mikrometrów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hess Napisano 11 Maja 2009 Udostępnij Napisano 11 Maja 2009 Jak masz miernik to możesz się bujnąć do salonu - wyniki z chęcią poznamy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.