Skocz do zawartości

Pomocy-prycha i kaszle. (1.2 16v 4p)


puchaty

Rekomendowane odpowiedzi

> A co to za różnica przeciez podcisnienie w wężu jest takie samo.

> CZy to 5 cm czy 20 cm od przepustnicy.

a założysz sie o to ?

Bo widzisz myslalem tak jak ty a dzisiaj zeton wyknuł plan i problem prychania prawie minął.

mapsensor jest 5 cm od kolektora dolotowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawy maja sie tak:

> - czujnik polozenia walu jest na miejscu i nic sie z nim nie dzieje.

> - zciagnalem przepustnice i je wyczyscilem. Co dziwne po sciagnieciu

> z silnika nic sie nie zawieszalo i te talerzyki chodzily rowno i

> zamykaly sie do konca. Po zlozeniu wszystkiego na nowo nic sie

> nie zmienilo. Nadal auto pracuje nierowno, szarpie i sie dlawi.

> Tak na wolnych jak i na wyzszych obrotach.

> acha dodatkowo zaczal strasznie na czarno kopcic

> Radzcie ludziska co dalej

Paweł, przydałoby się sprawdzić ten mapsensor, czy na wyjściu sygnałowym do kompa daje odpowiednie napięcie w zależności od obciążenia silnika.

Jak mapsensor będzie OK, to szukaj jeszcze nieszczelności gdzieś w dolocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście, że daje się jeden mapsensor Bo nie da się tak po prostu

> podać na jedno wejście kompa czterech sygnałów z mapsensorów.

tak tez myslalem p ochłopsku ale wkoncu zgłupiałem i stwierdziłem ze widocznie sie da

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

map sensor podmieniony na nowke (akurat z palio) ale oznaczenia ma takie same wiec chyba roznicy nie ma. Co zaobserwowalem, praktycznie nic frown.gif zero zmiany, no moze minimalna ale to pewnie tylko autosugestia frown.gif

ale......

dogadalem sie z Darkiem i auto jedzie do niego. Mysle, ze bedzie zyl yay.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> Krokowca fakt nie ma... ale TPS musi być. U mnie po wodowaniu na

> KJSie wysrał się TPS (czujnik położenia przepustnicy) i takie

> właśnie jaja się działy.

claps.gif celna diagnoza

"doktor" Darek wlasnie to stwierdzil:

- lezy czujnik polozenia przepustnicy.

znowu jestem dobrej mysli waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> od czegomasz TPs-a ?

juz wiemy ze lezy TPs. Problem jest tego typu, ze nie mamy pojecia z czego to ustrojstwo zostalo przeszczepione frown.gif Bankowo z jakiegos motóra ale jakiego niewiem.gif

wszystko w rekach Darka waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i juz wiem

> Panu "doktorowi" zajelo to zaledwie kilka minut i padlo haslo: Suzuki

> GSX-R 1000

> CC bedzie zylo

Zauważyłem jeszcze, że w niektórych innych Suzuki też jest taki sam TPS, więc może uda się dorwać go jeszcze taniej niż Ci mówiłem waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Będzie trzeba to się zrobi Tylko będę musiał wymyślić coś odnośnie

> garażowania, bo u nas już miejsca brakuje

kurcze cewki nowe, kable nowe a dalej go zalewa frown.gif

zostal tylko map

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kurcze cewki nowe, kable nowe a dalej go zalewa

> zostal tylko map

Przydałoby się go podpiąć pod diagnoskop, albo przynajmniej sprawdzić napięcie sygnału wyjściowego z mapsensora. Wtedy by się to wyjaśniło wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a cos takiego drogiego mapa mi znalazl ?:P

> map sensor

> ten chyba bedzie dobry ?

Oczywiście, że jeżeli ma to być zamiennik to będzie dobry ok.gif

Ja sprawdziłem pierwszy lepszy link i nawet nie podejrzewałem, że może się znaleźć coś co będzie się aż tak różniło ceną zlosnik.gif

PS. Znajdź mi też taki tani TPS dla Pawła do CC 4P zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> PS. Znajdź mi też taki tani TPS dla Pawła do CC 4P

a pelna nazwa tego ?:P ok juz wiem 270751858-jezyk.gif a musi byc z cbr ?

czujnik

PS.Darek a co jesli to nie moj map sensor ? co jeszcze moge sprawdzic we wlasnym zakresie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a pelna nazwa tego ?:P ok juz wiem a musi byc z cbr ?

> czujnik

No właśnie to nie ten TPS - potrzebny jest główny czyli ten, który jest na osi przepustnic zlosnik.gif

Na ostatnim zdjęciu widać o jaki chodzi KLIK

> PS.Darek a co jesli to nie moj map sensor ? co jeszcze moge sprawdzic

> we wlasnym zakresie ?

Sprawdź właśnie napięcie na wyjściu MAPa zanim kupisz nowy ok.gif Potem to raczej tylko podłączenie pod diagnoskop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdź właśnie napięcie na wyjściu MAPa zanim kupisz nowy Potem to

> raczej tylko podłączenie pod diagnoskop.

niemam czym sprawdzic 270751858-jezyk.gif a juz kupilem nowy bo ten co teraz mam podrutowany z volvo mi sie nie podoba biglaugh.gif

Darek a co musze kupic zeby samemu sobie auto diagnozowac ? Mam kompa z palio 1.2 mpi i jakos wtyczne na 3-pin wyprowadzona. Jakiego euroskana czy cos ? mam laptoka biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niemam czym sprawdzic a juz kupilem nowy bo ten co teraz mam

> podrutowany z volvo mi sie nie podoba

No chyba, że tak zlosnik.gif

> Darek a co musze kupic zeby samemu sobie auto diagnozowac ? Mam kompa

> z palio 1.2 mpi i jakos wtyczne na 3-pin wyprowadzona. Jakiego

> euroskana czy cos ? mam laptoka

No np. taki właśnie Euroscan (w pierwszej wersji oczywiście a nie ten 2007 i wzwyż) i do tego kompa z czystym systemem DOS. Ale laptopa musisz mieć z dwoma portami COM, albo przynajmniej z jednym, ale wtedy musisz kupić kartę PCMCIA - RS232, żeby przez nią wyprowadzić drugi port. W przypadku gdy w ogóle nie masz oryginalnych COM'ów jest też karta PCMCIA - 2xRS232, ale w bardzo niewielu przypadkach działa ona prawidłowo pod DOS'em. W sumie to pojedynczy port na PCMCIA też czasami w ogóle nie chce pracować - zależy to od modelu laptopa.

PS. Będziesz musiał się też nauczyć poprawnie interpretować wskazania Euroscana, bo sam odczyt kodów błędów oraz ich kasowanie to nie diagnostyka zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No chyba, że tak

> No np. taki właśnie Euroscan (w pierwszej wersji oczywiście a nie ten

> 2007 i wzwyż) i do tego kompa z czystym systemem DOS. Ale

> laptopa musisz mieć z dwoma portami COM, albo przynajmniej z

> jednym, ale wtedy musisz kupić kartę PCMCIA - RS232, żeby przez

> nią wyprowadzić drugi port. W przypadku gdy w ogóle nie masz

> oryginalnych COM'ów jest też karta PCMCIA - 2xRS232, ale w

> bardzo niewielu przypadkach działa ona prawidłowo pod DOS'em. W

> sumie to pojedynczy port na PCMCIA też czasami w ogóle nie chce

> pracować - zależy to od modelu laptopa.

> PS. Będziesz musiał się też nauczyć poprawnie interpretować wskazania

> Euroscana, bo sam odczyt kodów błędów oraz ich kasowanie to nie

> diagnostyka

mam zwyklego laptoka. Mam porty usb i wyjscie do telewizora biglaugh.gif

i na takim nie da sie podpiac jakiegos euroscana ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam zwyklego laptoka. Mam porty usb i wyjscie do telewizora

> i na takim nie da sie podpiac jakiegos euroscana ?

Też podłaczam sie do pytania czy żaden interfejs diagnstyczny nie bedzie chodził pod portami usb ??

I wmiare ludzkiej cenie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam zwyklego laptoka. Mam porty usb i wyjscie do telewizora

> i na takim nie da sie podpiac jakiegos euroscana ?

Jest tylko jeden typ Euroscana, który współpracuje m.in. z CC/SC itp. i właśnie on wymaga dwóch portów COM. Nie mając fabrycznie ani jednego COM'a masz dosłownie minimalne szanse, że to zadziała używając karty PCMCIA - 2xRS232.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też podłaczam sie do pytania czy żaden interfejs diagnstyczny nie

> bedzie chodził pod portami usb ??

> I wmiare ludzkiej cenie

Do CC/SC nie ma oficjalnie nic pod USB. A jak ktoś ma wiedzę z dziedziny elektroniki i programowania oraz wie jak działa protokół komunikacji w tych kompach Magneti Marelli to sobie sam zbuduje sprzęt pod USB i napisze do niego odpowiednie oprogramowanie, które może mieć nawet lepsze funkcje niż Euroscan zlosnik.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest tylko jeden typ Euroscana, który współpracuje m.in. z CC/SC itp.

> i właśnie on wymaga dwóch portów COM. Nie mając fabrycznie ani

> jednego COM'a masz dosłownie minimalne szanse, że to zadziała

> używając karty PCMCIA - 2xRS232.

dobra rozumiem. A widze ze na allegro sa jakies karty z com-em i je sie wklada do srodka laptopa czy jakos na zewnatrz sie podlacza ? np taka karta karta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tej i takiej karty nie kupuj.

> nie bedzie dzialac.

> to jest szit no name softwareowy.

> te karty dzialaja na 100%: [LiNK]

ta karte trzeba wsadzic do srodka laptopa czy idzie jakis kabel do niej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tej i takiej karty nie kupuj.

> nie bedzie dzialac.

> to jest szit no name softwareowy.

> te karty dzialaja na 100%: [LiNK]

Działają jeżeli są zgodne z konfiguracją laptopa. Jeżeli nie ma sterowników pod DOS do obsługi kontrolera PCMCIA dla danego laptopa to nic nie pomoże zlosnik.gif Poza tym, te karty z dwoma COM'ami, żadko działają poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> trzeba trochę się pomęczyć z konfiguracją i da rade wszystko odpalić

Zgadza się, że trzeba dobrze skonfigurować, ale czasami jeden z portów nie daje się ustawić, bo będzie miał z czymś konflikt sprzętowy I/O (np. zintegrowana karta sieciowa, moduł IrDA itp.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zawsze można wyłączyć dane urządzenie i przerwanie robi się wolne

Podałem tylko przykład - są takie rzeczy których się nie da wyłączyć.

Poza tym przy tych kartach Silicom, czasami nie jest tak prosto z konfiguracją, bo trzeba ustawiać osobne IRQ dla samej karty i każdego z portów osobno. Do tego dochodzi jeszcze ustawieniu zakresu pamięci. Wszystko fajnie jak ruszy na domyślnych ustawieniach, ale rzadko tak jest. Ja ze swoją kartą kombinwałem dobre 2 tygodnie, próbowałem różne sterowniki do kontrolera PCMCIA pod DOS, chyba wszystkie możliwe ustawienia, różne dodatkowe wpisy w Config.sys i pliku konfiguracyjnym kontrolera, no i w efekcie się udało, ale przeciętny użytkownik na 100% sobie z tym nie poradzi w takim przypadku jak ja miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darek przyszedl mi map-sensor od coupe i jak go podlaczyles to strasznie kopci z wydechu smierdzi benzyna.

Co to moze znaczyc ze sa jakies inne parametry czy musze zrobic reset kompa ?

I 2 sprawa jest taka ze jak podlaczyles stary map sensor z volvo to auto chodzilo przez chwilke i gaslo, pomagalo pare razy przygazowac ale tez pozniej gaslo. sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Darek przyszedl mi map-sensor od coupe i jak go podlaczyles to

> strasznie kopci z wydechu smierdzi benzyna.

> Co to moze znaczyc ze sa jakies inne parametry czy musze zrobic reset

> kompa ?

> I 2 sprawa jest taka ze jak podlaczyles stary map sensor z volvo to

> auto chodzilo przez chwilke i gaslo, pomagalo pare razy

> przygazowac ale tez pozniej gaslo.

Może inny zakres ciśnienia, może inna charakterystyka sygnału wyjściowego, może jakiś błąd podłączenia... ciężko mi tak na odległość zdiagnozować. Jakbym oblukał auto na żywo to pewnie od razu wiedziałbym co jest przyczyną.

Reset kompa raczej nic nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko dlaczego gasnie jak podlacze starego mapa niewiem.gif

moze byc przyczyna ze zmiejszylem delikatnie przerwe na swiecach ?

aaa jeszcze takie cos ze odpiolem map-sensor i auto dalej pracowalo, odpiolem wezyk dalej pracowalo ale jak podpiolem sama wtyczke zgaslo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

chcialem sie pochwalic, ze juz jezdze yay.gif

pozostaly male pierdolki do zrobienia jak: wymiana linki gazu i wykasowanie bledow, ze o alternatorze nie wspomne grinser006.gif

ale ja nie o tym chcialem

CC jezdzi i wreszcie znowu sie usmiecham yay.gifyay.gif

Darek robi robote i swietnie ogarnia temat winner.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.