Mefisto Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 bardzo dobrze wiem dlatego tez nie jestem zwolennikiem takiego rozwiazania do auta na miasto szczegolnie z nie przygotowanym silnikiem do tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mefisto Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 Tez pozdrawiam PS. wlozyliscie juz do czegos ten motor?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gosia160 Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 > Tez pozdrawiam > PS. wlozyliscie juz do czegos ten motor?? Tak, dopiero co poskładany, jeszcze nie odpalony: 1.4 16v na 4P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 > Tak, dopiero co poskładany, jeszcze nie odpalony: > 1.4 16v na 4P i z tego co widze tez na SA... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodyx Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 > Tak, dopiero co poskładany, jeszcze nie odpalony: > 1.4 16v na 4P Co to za regulator paliwa ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mati_Krk Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 > turbiną No z 1.2 160 Nm to chyba tylko Powiem jedno... wyważony silnik 1150 8V, na serii wałku 866 z 1,2 75KM na 4P (4x34), osiągi lepsze niż 1,2 16V seria. Auto od 2500 leciało jak szalone do praktycznie 10.500 obrotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 > Jeżeli w Twojej opini, ten motor "nie jedzie" a jest zbudowany na 4P > to GRATULUJĘ. motor sam z siebie nie jedzie potrzebne jest koło i skrzynia a tu widać że byle co nie siedzi więc rezultat masz jak widać > cc maxi > Na zawody na Śląsku przyjeżdża sporo 1.2 16v budowanych i strojonych > na 1 przepustnicy i nie jedna dysponuje mocą ponad 100KM, ale > żadna nawet nie zbliżyła się "napędowo" do tej. no tak... zasadzasz skrzynie kłową zeszperowaną i sportinigiem opierniczysz te dłubane fefnastki > A auto to, jak > dla centomaniaków nie wypluło na hamowni kosmicznej mocy, bo > przeglądając czasem tutaj wątki, to nie jeden dysponuje mocą > taką jak to cc - 124KM/129Nm. Tyle tylko, że jakoś trudno > znaleźć auto, które się tak odpycha...a to ma właśnie 4P, więc > sens ich zakładanie jest, ale moim zdaniem nie w przypadku > seryjnej elektroniki. ja za seryjną elektronike uważam seryjny program a ty? nieuważam żeby na seryjnym kompie nie dało sie wystroić 4P tak jak na SA > Dodam jeszcze, że właściciel tego cc był w Zabrzu po silnik 1.4 16v > jednego z forumowiczów. Silnik to tzw. hybryda, która w > ogłoszeniu miała 115KM. Po silnik byliśmy i kupiliśmy (pozdro > dla Mefista), jednak po przejechani się tym rzekomo 115-konnym > autem Patryk wysiadając z niego powiedział: "jak to auto ma 115 > koni, to mi drugi h.j urośnie". noooo i tu sie zgodze nigdy tych 115KM niebyło > Wcale nie dokońca jest prawdą, > że niewiadomo jakie wałki włożone pod 4P, niewiadomo ile to nie > pokażą i jak domniemam jest to tylko teoria. (Rzeczywiście w > przypadku 8v, ma się to inaczej). Co do 16v, to robiliśmy test > wałków - 259st., 274st. no i 286st. (te ostatnie stworzone za > kosmiczną kasę, tylko pod motor 16v 4P do Górskich Samochodowych > Mistrzost Polski) Wszystkie te zastawy były hamowane i wcale nie > jest powiedziane, że motor na wałkach 286 bije na łeb na szyję > wałki 259. Wszystko zależy do czego ma to służyć. Na wałkach 259 > auto jedzie już od 3000obr. a na 286 tylko w przedziale > 7500-8500obr. Nie będę się tu więcej wywyodził, ale tak jest w > praktyce... tu sie zgadzam trzeba wiedzieć po co i jak buduje sie motor. > Mam jeszcze taką małą uwagę do Ciebie. W temacie o 4P, dość > ironicznie wypowiadasz się na temat strojenia na seryjnym > kompie, uważając, jak domniemam, że to "żaden problem" a tutaj > wypisujesz ile to trzeba zrobić, żeby to "zadziałało". Czytając > te dwie wypowiedzi nie widać w nich żadnej spójności... wystrojenie 4P dla mnie i dla paru tutaj osób na seryjnym kompie nie jest czymś nadzwyczajnym i jak najbardziej jest to wykonalne z zadowalającym rezultatem ale trzeba pamiętać że od samego wsadzenia 4P tysiąca kuni nie przybędzie moja ironia jest kierowana do tych co to zakładają 4P i psioczą że auto dołem nie jedzie albo do tych co mówią że tak wiele sie spodziewali po 4P a wyszło prawie nic albo ciut lepiej niż seria. no sooory ale właśnie o tym piszesz że trzeba ogarnąć cały motor tak by 4P zagrało a nie zasadzać 4P i krzyczeć że nie jedzie ot samo skrócenie skrzyni da zupełnie inne napędzanie sie auta jak będzie jechał górą a nie spadał poniżej użytecznych obrotów 4P > Bardzo chętnie podzieliłbym się uwagami z osobami, które składały 4P, > napewno możnaby się sporo nauczyć i nie powielać pewnych błędów, > jednak za zwyczaj rozmowa tutaj jest stricte teoretyczna. > PS. Wieczorem jak będę na necie, w wątku o 4P postaram się wkleić > wykresy ze strojenia seryjnego kompa oraz po zmianie na MS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 > Tak, dopiero co poskładany, jeszcze nie odpalony: > 1.4 16v na 4P no to doleje oliwy do ognia z tego co widze to zostawiliście wtryski w gniazdach przepustnic, nie obawiasz sie że przez to auto już kompletnie nie będzie miało dołu ze względu na średnio dobre "doprowadzenie" paliwa do garów? będzie trzeba dawać wałek ze strasznym współotwarciem a dół musiał by być o pare dobrych KG lżejszy od serii;. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucasso Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 u mnie był kibel z wtryskiwaczami w przepustnicach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gosia160 Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 > no to doleje oliwy do ognia z tego co widze to zostawiliście > wtryski w gniazdach przepustnic, nie obawiasz sie że przez to > auto już kompletnie nie będzie miało dołu ze względu na średnio > dobre "doprowadzenie" paliwa do garów? będzie trzeba dawać wałek > ze strasznym współotwarciem a dół musiał by być o pare dobrych > KG lżejszy od serii;. Ogólnie, to auto ma "iśc górą". Dostało nowe wałki, tym razem 274. Dół silnika jest "lekki", ale jak to się sprawdzi - nie wiem, okaże się "w praniu" Wczoraj wieczorem miały odbyć się pierwsze próby, w niedzielę Mateusz ma jechać tym pierwsze zawody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 > Ogólnie, to auto ma "iśc górą". Dostało nowe wałki, tym razem 274. > Dół silnika jest "lekki", ale jak to się sprawdzi - nie wiem, > okaże się "w praniu" Wczoraj wieczorem miały odbyć się > pierwsze próby, w niedzielę Mateusz ma jechać tym pierwsze > zawody. a testowaliście już kiedyś 4P z wtryskami daleko od zaworów? bo my testowaliśmy i niebyło to najlepsze wyjście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodyx Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 > a testowaliście już kiedyś 4P z wtryskami daleko od zaworów? bo my > testowaliśmy i niebyło to najlepsze wyjście W 1.1 spi też jest daleko wtrysk od zaworów. 4P aż tak wielkie wprowadza zmiany w przepływach ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 > W 1.1 spi też jest daleko wtrysk od zaworów. noooo i rozpyla "troche" inaczej > 4P aż tak wielkie wprowadza zmiany w przepływach ?? strasznie przeokrutnie zmienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucasso Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 powiem Ci tak kibel był jak wtryski miałem w przepustnicach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodyx Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 > powiem Ci tak kibel był jak wtryski miałem w przepustnicach Sie nie znam dlatego pytam. W cylindrach spalaja się opary paliwa a nie paliwo w formie skroplonej. Wychodziło by z tego że paliwo ma dużo czasu na odparowanie jeżeli wtryski są daleko od zaworów. No ale to tylko teoria nigdy takiego czegoś nie składałem i nie wiem jak jest w praktyce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mati_Krk Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 Nawet nie chodzi o to że odparowuje tylko spływa po ściankach i z opóźnieniem trafia do kompry spalania. Pewnie to Mcken miał na myśli... u mnie przyjamniej tak było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodyx Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 > Nawet nie chodzi o to że odparowuje tylko spływa po ściankach i z > opóźnieniem trafia do kompry spalania. Pewnie to Mcken miał na > myśli... u mnie przyjamniej tak było. To raczej zalezy od kolektora i od kanałów czy paliwo bedzie spływać czy bedzie sie zatrzymywać i odparowywać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 > To raczej zalezy od kolektora i od kanałów czy paliwo bedzie spływać > czy bedzie sie zatrzymywać i odparowywać. jeśli wydajne wtryski leją po ściankach to w zasadzie zawsze będzie płynęło a nie odparowywało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mati_Krk Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 > jeśli wydajne wtryski leją po ściankach to w zasadzie zawsze będzie > płynęło a nie odparowywało o to to to to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodyx Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 > o to to to to Wtryski w przepustnicach motocyklowych są "prawie" ustawione równolegle do kierunku przepływu wiec prawie wtryskują paliwo w "osi". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 > Wtryski w przepustnicach motocyklowych są "prawie" ustawione > równolegle do kierunku przepływu wiec prawie wtryskują paliwo w > "osi". tak.... i są jakieś 5-10cm od zaworów a nie 20-30cm może mało widać ale widać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodyx Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 > tak.... i są jakieś 5-10cm od zaworów a nie 20-30cm > może mało widać ale widać Ja nic nie wpsominałem o jakims długim kolektorze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 > Ja nic nie wpsominałem o jakims długim kolektorze. a ja czytam że pisałeś że w długim kolektorze paliwo ma lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodyx Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 > a ja czytam że pisałeś że w długim kolektorze paliwo ma lepiej Napisałem ze paliwo ma wiecej czasu na odparowanie. Ale jak zanaczyłem teoria mija się z praktyką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 > Wtryski w przepustnicach motocyklowych są "prawie" ustawione > równolegle do kierunku przepływu wiec prawie wtryskują paliwo w > "osi". a tu masz jeszcze obrazowo "1-4 secondary injectors, 5-8 primary injectors" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mefisto Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 prezentuje sie fajnie i na czym to odpalacie MS?? ciekawy jestem wynikow z hamownii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zagór Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 > Sie nie znam dlatego pytam. W cylindrach spalaja się opary paliwa a > nie paliwo w formie skroplonej. Wychodziło by z tego że paliwo > ma dużo czasu na odparowanie jeżeli wtryski są daleko od > zaworów. > No ale to tylko teoria nigdy takiego czegoś nie składałem i nie wiem > jak jest w praktyce. wpółczesnie dąży się do bezpośredniego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.