Skocz do zawartości

foyy 2 p do 16 v


wojti101

Rekomendowane odpowiedzi

> turbiną

No z 1.2 160 Nm to chyba tylko biglaugh.gif

Powiem jedno... wyważony silnik 1150 8V, na serii wałku 866 z 1,2 75KM na 4P (4x34), osiągi lepsze niż 1,2 16V seria. Auto od 2500 leciało jak szalone do praktycznie 10.500 obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli w Twojej opini, ten motor "nie jedzie" a jest zbudowany na 4P

> to GRATULUJĘ.

motor sam z siebie nie jedzie wink.gif potrzebne jest koło i skrzynia a tu widać że byle co nie siedzi wink.gif więc rezultat masz jak widać ok.gif

> cc maxi

> Na zawody na Śląsku przyjeżdża sporo 1.2 16v budowanych i strojonych

> na 1 przepustnicy i nie jedna dysponuje mocą ponad 100KM, ale

> żadna nawet nie zbliżyła się "napędowo" do tej.

no tak... zasadzasz skrzynie kłową zeszperowaną i sportinigiem opierniczysz te dłubane fefnastki zlosnik.gifok.gif

> A auto to, jak

> dla centomaniaków nie wypluło na hamowni kosmicznej mocy, bo

> przeglądając czasem tutaj wątki, to nie jeden dysponuje mocą

> taką jak to cc - 124KM/129Nm. Tyle tylko, że jakoś trudno

> znaleźć auto, które się tak odpycha...a to ma właśnie 4P, więc

> sens ich zakładanie jest, ale moim zdaniem nie w przypadku

> seryjnej elektroniki.

ja za seryjną elektronike uważam seryjny program a ty? nieuważam żeby na seryjnym kompie nie dało sie wystroić 4P tak jak na SA

> Dodam jeszcze, że właściciel tego cc był w Zabrzu po silnik 1.4 16v

> jednego z forumowiczów. Silnik to tzw. hybryda, która w

> ogłoszeniu miała 115KM. Po silnik byliśmy i kupiliśmy (pozdro

> dla Mefista), jednak po przejechani się tym rzekomo 115-konnym

> autem Patryk wysiadając z niego powiedział: "jak to auto ma 115

> koni, to mi drugi h.j urośnie".

noooo i tu sie zgodze zlosnik.gif nigdy tych 115KM niebyło zlosnik.gif

> Wcale nie dokońca jest prawdą,

> że niewiadomo jakie wałki włożone pod 4P, niewiadomo ile to nie

> pokażą i jak domniemam jest to tylko teoria. (Rzeczywiście w

> przypadku 8v, ma się to inaczej). Co do 16v, to robiliśmy test

> wałków - 259st., 274st. no i 286st. (te ostatnie stworzone za

> kosmiczną kasę, tylko pod motor 16v 4P do Górskich Samochodowych

> Mistrzost Polski) Wszystkie te zastawy były hamowane i wcale nie

> jest powiedziane, że motor na wałkach 286 bije na łeb na szyję

> wałki 259. Wszystko zależy do czego ma to służyć. Na wałkach 259

> auto jedzie już od 3000obr. a na 286 tylko w przedziale

> 7500-8500obr. Nie będę się tu więcej wywyodził, ale tak jest w

> praktyce...

tu sie zgadzam ok.gif trzeba wiedzieć po co i jak buduje sie motor.

> Mam jeszcze taką małą uwagę do Ciebie. W temacie o 4P, dość

> ironicznie wypowiadasz się na temat strojenia na seryjnym

> kompie, uważając, jak domniemam, że to "żaden problem" a tutaj

> wypisujesz ile to trzeba zrobić, żeby to "zadziałało". Czytając

> te dwie wypowiedzi nie widać w nich żadnej spójności...

wystrojenie 4P dla mnie i dla paru tutaj osób na seryjnym kompie nie jest czymś nadzwyczajnym i jak najbardziej jest to wykonalne z zadowalającym rezultatem ale trzeba pamiętać że od samego wsadzenia 4P tysiąca kuni nie przybędzie wink.gif moja ironia jest kierowana do tych co to zakładają 4P i psioczą że auto dołem nie jedzie albo do tych co mówią że tak wiele sie spodziewali po 4P a wyszło prawie nic albo ciut lepiej niż seria. no sooory ale właśnie o tym piszesz że trzeba ogarnąć cały motor tak by 4P zagrało a nie zasadzać 4P i krzyczeć że nie jedzie no.gif ot samo skrócenie skrzyni da zupełnie inne napędzanie sie auta jak będzie jechał górą a nie spadał poniżej użytecznych obrotów 4P

> Bardzo chętnie podzieliłbym się uwagami z osobami, które składały 4P,

> napewno możnaby się sporo nauczyć i nie powielać pewnych błędów,

> jednak za zwyczaj rozmowa tutaj jest stricte teoretyczna.

> PS. Wieczorem jak będę na necie, w wątku o 4P postaram się wkleić

> wykresy ze strojenia seryjnego kompa oraz po zmianie na MS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, dopiero co poskładany, jeszcze nie odpalony:

> 1.4 16v na 4P

no to doleje oliwy do ognia zlosnik.gif z tego co widze to zostawiliście wtryski w gniazdach przepustnic, nie obawiasz sie że przez to auto już kompletnie nie będzie miało dołu ze względu na średnio dobre "doprowadzenie" paliwa do garów? będzie trzeba dawać wałek ze strasznym współotwarciem a dół musiał by być o pare dobrych KG lżejszy od serii;.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to doleje oliwy do ognia z tego co widze to zostawiliście

> wtryski w gniazdach przepustnic, nie obawiasz sie że przez to

> auto już kompletnie nie będzie miało dołu ze względu na średnio

> dobre "doprowadzenie" paliwa do garów? będzie trzeba dawać wałek

> ze strasznym współotwarciem a dół musiał by być o pare dobrych

> KG lżejszy od serii;.

Ogólnie, to auto ma "iśc górą". Dostało nowe wałki, tym razem 274. Dół silnika jest "lekki", ale jak to się sprawdzi - nie wiem, okaże się "w praniu" wink.gif Wczoraj wieczorem miały odbyć się pierwsze próby, w niedzielę Mateusz ma jechać tym pierwsze zawody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ogólnie, to auto ma "iśc górą". Dostało nowe wałki, tym razem 274.

> Dół silnika jest "lekki", ale jak to się sprawdzi - nie wiem,

> okaże się "w praniu" Wczoraj wieczorem miały odbyć się

> pierwsze próby, w niedzielę Mateusz ma jechać tym pierwsze

> zawody.

a testowaliście już kiedyś 4P z wtryskami daleko od zaworów? bo my testowaliśmy i niebyło to najlepsze wyjście no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a testowaliście już kiedyś 4P z wtryskami daleko od zaworów? bo my

> testowaliśmy i niebyło to najlepsze wyjście

W 1.1 spi też jest daleko wtrysk od zaworów.

4P aż tak wielkie wprowadza zmiany w przepływach ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powiem Ci tak kibel był jak wtryski miałem w przepustnicach

Sie nie znam dlatego pytam. W cylindrach spalaja się opary paliwa a nie paliwo w formie skroplonej. Wychodziło by z tego że paliwo ma dużo czasu na odparowanie jeżeli wtryski są daleko od zaworów.

No ale to tylko teoria nigdy takiego czegoś nie składałem i nie wiem jak jest w praktyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nawet nie chodzi o to że odparowuje tylko spływa po ściankach i z

> opóźnieniem trafia do kompry spalania. Pewnie to Mcken miał na

> myśli... u mnie przyjamniej tak było.

To raczej zalezy od kolektora i od kanałów czy paliwo bedzie spływać czy bedzie sie zatrzymywać i odparowywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To raczej zalezy od kolektora i od kanałów czy paliwo bedzie spływać

> czy bedzie sie zatrzymywać i odparowywać.

jeśli wydajne wtryski leją po ściankach to w zasadzie zawsze będzie płynęło a nie odparowywało tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wtryski w przepustnicach motocyklowych są "prawie" ustawione

> równolegle do kierunku przepływu wiec prawie wtryskują paliwo w

> "osi".

tak.... i są jakieś 5-10cm od zaworów a nie 20-30cm zlosnik.gif

może mało widać ale widać

Hayabusa-Supercharger-kit-edited-a.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wtryski w przepustnicach motocyklowych są "prawie" ustawione

> równolegle do kierunku przepływu wiec prawie wtryskują paliwo w

> "osi".

a tu masz jeszcze obrazowo

Image009.jpg

"1-4 secondary injectors, 5-8 primary injectors"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sie nie znam dlatego pytam. W cylindrach spalaja się opary paliwa a

> nie paliwo w formie skroplonej. Wychodziło by z tego że paliwo

> ma dużo czasu na odparowanie jeżeli wtryski są daleko od

> zaworów.

> No ale to tylko teoria nigdy takiego czegoś nie składałem i nie wiem

> jak jest w praktyce.

wpółczesnie dąży się do bezpośredniego ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.