wojti101 Napisano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2009 ma ktos moze?? i pytanie czy przepustnice mozna ustawic takzeby lapaly powietrze bezposrednio z golebnika?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
melon373 Napisano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2009 Cos tam mam ale więcej mam do 8V i 4p 16V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2009 > Cos tam mam > ale więcej mam do 8V i 4p 16V nie denerwuj mnie z tym 2p zmien foto. przez to 2p straciłem engine kiedys Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojti101 Napisano 6 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2009 > Cos tam mam > ale więcej mam do 8V i 4p 16V ale bardziej interesi mnie zaby zapodac 2p skierowane do przodu jak jezdzi twoje 2p i jakie spalanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojti101 Napisano 6 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2009 > nie denerwuj mnie z tym 2p zmien foto. przez to 2p straciłem engine > kiedys dlaczego co sie stało?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2009 > dlaczego co sie stało?? program był ten tego zly - stare dziewje silnik zrobił bum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2009 > program był ten tego zly - stare dziewje silnik zrobił bum no to nie przez 2p tylko przez program Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2009 > no to nie przez 2p tylko przez program kupilem zestaw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2009 > kupilem zestaw ..sprzedam Ci sprawne radio CB i zepsutą antenę (będzie miała baaaaaaaaaaaaaardzo wysoki SWR) jak padnie Ci radio to stwierdzisz że ono (to radio) było zepsute bo padło czy to sprawa zepsutej anteny ? Tak samo tutaj, kupiłeś problem (tfu..komplet/zestaw) ale awaria jaka wynikła z jego użycia to nie wynik złej konstrukcji zapewne tylko złego jego sterowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2009 > ..sprzedam Ci sprawne radio CB i zepsutą antenę (będzie miała > baaaaaaaaaaaaaardzo wysoki SWR) > jak padnie Ci radio to stwierdzisz że ono (to radio) było zepsute bo > padło czy to sprawa zepsutej anteny ? > Tak samo tutaj, kupiłeś problem (tfu..komplet/zestaw) ale awaria jaka > wynikła z jego użycia to nie wynik złej konstrukcji zapewne > tylko złego jego sterowania. wiesz mi to wisi nie ten silnik nie ten zestaw i sie ciesze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tribal Napisano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2009 > Cos tam mam > ale więcej mam do 8V i 4p 16V mógłbyś pokazać jak wygląda to w 8V ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
melon373 Napisano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2009 > jezdzi twoje 2p i jakie spalanie Jakos tam jeździ ale biorac pod uwage koszta przedsięwzięcia, to drugi raz bym sie w to nie ładował. Fajnie brzmi, 108KM i 115Nm od 3000 do końca, ale pali suka 28 litrów na 100 Olej musze zmieniac co 1000km bo leje zupą wszędzie, komprecha ponad 17. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
melon373 Napisano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2009 > mógłbyś pokazać jak wygląda to w 8V ??? Pewnie moj jest w podpisie (CM.com) i post wyzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojti101 Napisano 6 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2009 > Jakos tam jeździ ale biorac pod uwage koszta przedsięwzięcia, to > drugi raz bym sie w to nie ładował. Fajnie brzmi, 108KM i 115Nm > od 3000 do końca, ale pali suka 28 litrów na 100 Olej musze > zmieniac co 1000km bo leje zupą wszędzie, komprecha ponad 17. rozumiem, jest sens zapodawac 2p do 16v 1,4?? to spalanie przy pelnym denku moje auto ma byc tylko do zabawy ma , ale zebym nie musial kupowac stacji zeby, przejechac sie na zlot, albo na jakis wyscig jakie fi masz tych przepustnic i czy da sie tym normalnie jechac i ile pali przy oszczednej jezdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
melon373 Napisano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2009 > jakie fi masz tych przepustnic i czy da sie tym normalnie jechac i > ile pali przy oszczednej jezdzie Fi 41x2 Nie ma oszczędnej jazdy, bo jest tryb zero-jedynkowy: albo pełna wixa, albo cut off. Pomiędzy prycha i leje - chodzi tylko na pełnych otwarciach Aaa i tez odpalam go tylko na specjalne okazje. Pojechałem ostatnio wydech robić - zrobiłem 30km i wychlało 1/4 zbiornika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojti101 Napisano 6 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2009 > Fi 41x2 > Nie ma oszczędnej jazdy, bo jest tryb zero-jedynkowy: albo pełna > wixa, albo cut off. Pomiędzy prycha i leje - chodzi tylko na > pełnych otwarciach > Aaa i tez odpalam go tylko na specjalne okazje. Pojechałem ostatnio > wydech robić - zrobiłem 30km i wychlało 1/4 zbiornika aha rozumiem czyli trzeba bedzie lawete kupic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xavier1985 Napisano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2009 > Fi 41x2 > Nie ma oszczędnej jazdy, bo jest tryb zero-jedynkowy: albo pełna > wixa, albo cut off. Pomiędzy prycha i leje - chodzi tylko na > pełnych otwarciach > Aaa i tez odpalam go tylko na specjalne okazje. Pojechałem ostatnio > wydech robić - zrobiłem 30km i wychlało 1/4 zbiornika Jak ja mialem 2p ale kaluzy to dalo sie jezdzic normalnie mimo iz programu nie mialem nie szarpalo nic hmm a palil tez jak smok ok 17 litrow przy normalnej jezdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
melon373 Napisano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2009 > aha rozumiem czyli trzeba bedzie lawete kupic Tu nie ma nic do śmiechu - ja kanistry 2x10l woże ze sobą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mefisto Napisano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2009 wydaje mi sie ze nie ma sensu pakowac 2p skoro na 1 mozna nawet do 130 km dojsc i jakis 150-160 Nm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DjAvrix Napisano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2009 OT A jaki masz moment w tym Twoim i jakie czasy to robi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
melon373 Napisano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2009 > OT > A jaki masz moment w tym Twoim i jakie czasy to robi ? Od 3000 do odcinki 115Nm - oficjalne 16,338 pod górke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DjAvrix Napisano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2009 > Od 3000 do odcinki 115Nm - oficjalne 16,338 pod górke Coś mało tego momentu jak na 1.3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
melon373 Napisano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2009 > Coś mało tego momentu jak na 1.3 Może i mało bo i wykresy "bziukane" - cztery strojenia i za kazdym razem inny wzorek Był i taki co 125Nm pokazał, ale przyzwoitość i dupochamownia nakazywała aby w to nie wierzyć, więc mówię 115 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DjAvrix Napisano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2009 > Może i mało bo i wykresy "bziukane" - cztery strojenia i za kazdym > razem inny wzorek > Był i taki co 125Nm pokazał, ale przyzwoitość i dupochamownia > nakazywała aby w to nie wierzyć, więc mówię 115 Aa No too podziękował za infoo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 > wydaje mi sie ze nie ma sensu pakowac 2p skoro na 1 mozna nawet do > 130 km dojsc i jakis 150-160 Nm tak czytam te wasze teorie i zastanawia mnie jedno.... czy którykolwiek z Was (wszystkich nie tylko ty Mef) wie po co zakłada się 4P? bo po tych wypocinasz widze że raczej nie...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebec Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 > tak czytam te wasze teorie i zastanawia mnie jedno.... czy > którykolwiek z Was (wszystkich nie tylko ty Mef) wie po co > zakłada się 4P? bo po tych wypocinasz widze że raczej nie...... ja sie dowiem chetnie bo po czasach tych wszystkich co znam, to za bardzo nie widze sensu 4p/2p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertinio Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 > tak czytam te wasze teorie i zastanawia mnie jedno.... czy > którykolwiek z Was (wszystkich nie tylko ty Mef) wie po co > zakłada się 4P? bo 4P jest cool i fajnie brzmi jak ktoś nie wie o co chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 > ja sie dowiem chetnie bo po czasach tych wszystkich co znam, to za > bardzo nie widze sensu 4p/2p bo niema sensu zakładać 4P bez odpowiedniego wałka, odpowiednio przygotowanego "słupka", a na końcu prawidłowego wystrojenia.... pozatym trzeba wiedzieć że 4P to nie tylko dźwięk ale przedewszystkim harakterystyka silnika.... no sooooory ale jak ktoś zakłada 4P a motor kręci do max 8tyś to na seryjnej przepustnicy może se to zrobić i ponad 100KM wyjdzie z palcem w doopie. jedyny motor w CM jaki został zbudowany pod 4P to był motor mcken-a, wałek liczony pod 4P, głowica i dół przygotowane pod wysokie kręcenie, program zrobiony jak należy a potem jeszcze cały czas dostrajany przez apexi do warunków panujących na drodze, wszystkie te silniki budowane przez "naszych" specialistów nie nadają się pod 4P ... może niektóre pod 2P sie nadają, ale większość tak jak to napisał jeden dłubacz zagada na jednej przepustnicy ~42mm a więcej spowoduje tylko pogorszenie..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 > bo 4P jest cool i fajnie brzmi jak ktoś nie wie o co chodzi tak mi sie właśnie wydaje czytając obecnie bierzące wątki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebec Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 > bo niema sensu zakładać 4P bez odpowiedniego wałka, odpowiednio > przygotowanego "słupka", a na końcu prawidłowego wystrojenia.... zgadza sie > pozatym trzeba wiedzieć że 4P to nie tylko dźwięk ale > przedewszystkim harakterystyka silnika.... no sooooory ale jak > ktoś zakłada 4P a motor kręci do max 8tyś to na seryjnej > przepustnicy może se to zrobić i ponad 100KM wyjdzie z palcem w > doopie. > jedyny motor w CM jaki został zbudowany pod 4P to był motor mcken-a, > wałek liczony pod 4P, głowica i dół przygotowane pod wysokie > kręcenie, program zrobiony jak należy a potem jeszcze cały czas > dostrajany przez apexi do warunków panujących na drodze, > wszystkie te silniki budowane przez "naszych" specialistów nie > nadają się pod 4P ... może niektóre pod 2P sie nadają, ale > większość tak jak to napisał jeden dłubacz zagada na jednej > przepustnicy ~42mm a więcej spowoduje tylko pogorszenie..... ale ta mckena tez mega predka nie była z tego co wiem (byc moze sie myle) to robil wysokie 15 przy tym nakladzie finansowym, mozna miec serie 1,4 16v i robic podobne czasy z pusta buda generalnie w znanych mi ze slyszenia autach 4p/2p nie widze sensu, a juz tym bardziej gdy widze czasy podobne do serii mojej 1,2 16v Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 > zgadza sie > ale ta mckena tez mega predka nie była z tego co wiem (byc moze sie > myle) to robil wysokie 15 przy tym nakladzie finansowym, mozna > miec serie 1,4 16v i robic podobne czasy z pusta buda > generalnie w znanych mi ze slyszenia autach 4p/2p nie widze sensu, a > juz tym bardziej gdy widze czasy podobne do serii mojej 1,2 16v mcken na zawodach w Piotrkowie zrobił 15.XXX z tego co pamiętam a było to na 2P i wydmuchanej uszczelce pod głowicą z wałkiem i 4P nigdy na zawodach nie był Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucasso Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 tak jak Ci Tommi napisał ten czas ze strony to na wydmuchanej uszczelce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebec Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 > tak jak Ci Tommi napisał ten czas ze strony to na wydmuchanej > uszczelce no to szkoda ze nie pojechales gdzies na foto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucasso Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 jakoś nie było kazji ale jeździło wściekle np mesia e klasę który ma 6,8 do paki łobzowałem tylko węk szedł na ćwuiare Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebec Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 > jakoś nie było kazji ale jeździło wściekle > np mesia e klasę który ma 6,8 do paki łobzowałem tylko węk szedł na > ćwuiare to tym bardziej szkoda ale jak pamietam wtedy tylko byl kupowaty sss i praktycznie zadnych lokalnych imprez Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucasso Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 nio mało się raczej działo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojti101 Napisano 8 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 > wydaje mi sie ze nie ma sensu pakowac 2p skoro na 1 mozna nawet do > 130 km dojsc i jakis 150-160 Nm jak?? mozesz zdradzic?? dolot walki wydech jest co jeszcze?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 > jak?? mozesz zdradzic?? > dolot walki wydech jest co jeszcze?? turbiną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gosia160 Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 > bo niema sensu zakładać 4P bez odpowiedniego wałka, odpowiednio > przygotowanego "słupka", a na końcu prawidłowego wystrojenia.... > pozatym trzeba wiedzieć że 4P to nie tylko dźwięk ale > przedewszystkim harakterystyka silnika.... no sooooory ale jak > ktoś zakłada 4P a motor kręci do max 8tyś to na seryjnej > przepustnicy może se to zrobić i ponad 100KM wyjdzie z palcem w > doopie. > jedyny motor w CM jaki został zbudowany pod 4P to był motor mcken-a, > wałek liczony pod 4P, głowica i dół przygotowane pod wysokie > kręcenie, program zrobiony jak należy a potem jeszcze cały czas > dostrajany przez apexi do warunków panujących na drodze, > wszystkie te silniki budowane przez "naszych" specialistów nie > nadają się pod 4P ... może niektóre pod 2P sie nadają, ale > większość tak jak to napisał jeden dłubacz zagada na jednej > przepustnicy ~42mm a więcej spowoduje tylko pogorszenie..... Jeżeli w Twojej opini, ten motor "nie jedzie" a jest zbudowany na 4P to GRATULUJĘ. Na zawody na Śląsku przyjeżdża sporo 1.2 16v budowanych i strojonych na 1 przepustnicy i nie jedna dysponuje mocą ponad 100KM, ale żadna nawet nie zbliżyła się "napędowo" do tej. A auto to, jak dla centomaniaków nie wypluło na hamowni kosmicznej mocy, bo przeglądając czasem tutaj wątki, to nie jeden dysponuje mocą taką jak to cc - 124KM/129Nm. Tyle tylko, że jakoś trudno znaleźć auto, które się tak odpycha...a to ma właśnie 4P, więc sens ich zakładanie jest, ale moim zdaniem nie w przypadku seryjnej elektroniki. Dodam jeszcze, że właściciel tego cc był w Zabrzu po silnik 1.4 16v jednego z forumowiczów. Silnik to tzw. hybryda, która w ogłoszeniu miała 115KM. Po silnik byliśmy i kupiliśmy (pozdro dla Mefista), jednak po przejechani się tym rzekomo 115-konnym autem Patryk wysiadając z niego powiedział: "jak to auto ma 115 koni, to mi drugi h.j urośnie". Wcale nie dokońca jest prawdą, że niewiadomo jakie wałki włożone pod 4P, niewiadomo ile to nie pokażą i jak domniemam jest to tylko teoria. (Rzeczywiście w przypadku 8v, ma się to inaczej). Co do 16v, to robiliśmy test wałków - 259st., 274st. no i 286st. (te ostatnie stworzone za kosmiczną kasę, tylko pod motor 16v 4P do Górskich Samochodowych Mistrzost Polski) Wszystkie te zastawy były hamowane i wcale nie jest powiedziane, że motor na wałkach 286 bije na łeb na szyję wałki 259. Wszystko zależy do czego ma to służyć. Na wałkach 259 auto jedzie już od 3000obr. a na 286 tylko w przedziale 7500-8500obr. Nie będę się tu więcej wywyodził, ale tak jest w praktyce... Mam jeszcze taką małą uwagę do Ciebie. W temacie o 4P, dość ironicznie wypowiadasz się na temat strojenia na seryjnym kompie, uważając, jak domniemam, że to "żaden problem" a tutaj wypisujesz ile to trzeba zrobić, żeby to "zadziałało". Czytając te dwie wypowiedzi nie widać w nich żadnej spójności... Bardzo chętnie podzieliłbym się uwagami z osobami, które składały 4P, napewno możnaby się sporo nauczyć i nie powielać pewnych błędów, jednak za zwyczaj rozmowa tutaj jest stricte teoretyczna. PS. Wieczorem jak będę na necie, w wątku o 4P postaram się wkleić wykresy ze strojenia seryjnego kompa oraz po zmianie na MS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojti101 Napisano 8 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 > turbiną dobre, ale narazie silnik ma pozostac n/a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucasso Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 chłopaku ale moje powaznie było wystrojone na kompie 1,2 8v i doknuwałem sobie tylko apexim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gosia160 Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 > chłopaku ale moje powaznie było wystrojone na kompie 1,2 8v i > doknuwałem sobie tylko apexim Ale czy ja twierdzę gdzieś, że nie było ?! Wiem, że w przypadku 8v sprawdza się to dużo lepiej niż w 16v. We środę, tym razem do Krakowa, do znanego "dłubacza" kompów jedzie 1.2 16v, dość dobrze dłubnięte, na strojenie i mam nadzieję, że uda mu się wystroić tak, żeby to rzeczywiście miało tyle mocy i momentu na ile było budowane. (wykres wkleję na forum) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucasso Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrix Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 > Wiem, że w przypadku 8v sprawdza się to dużo lepiej niż w 16v. Kolejny mit? Mogę wiedzieć dlaczego tak sądzisz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gosia160 Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 > Kolejny mit? Mogę wiedzieć dlaczego tak sądzisz? Prosta sprawa, poprostu programowalny komp w przypadku 8v nie przyniósł już takiego rezultatu (sprawdzone w praktyce, silnik 1146ccm 2P, wałek z pręta) sens jego montażu w stosunku do poniesionych kosztów jest zdecydowanie mniejszy, co nie zmienia faktu, że wszyscy budujący profi rajdowe cc/sc korzystają tylko z nich. I tak się składa, że póki co ja na te jak to nazwałeś mity mam dowody w postaci wykresów na hamowni. Są one z resztą do powszechnego wglądu. Zapraszam do eco-caru do Jastrzębia, jest tam tego sporo 8v/16v. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrix Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 > Prosta sprawa, poprostu programowalny komp w przypadku 8v nie > przyniósł już takiego rezultatu (sprawdzone w praktyce, silnik > 1146ccm 2P, wałek z pręta) sens jego montażu w stosunku do > poniesionych kosztów jest zdecydowanie mniejszy, co nie zmienia > faktu, że wszyscy budujący profi rajdowe cc/sc korzystają tylko > z nich. A może trzeba spojrzeć na to z innej strony? Nie przyniósł takich efektów jak w 16V, bo 16V samo z siebie jest bardziej podatne na podnoszenie mocy za pomocą zmian parametrów wtrysku i zapłonu czymkolwiek byś tego nie stroił. > I tak się składa, że póki co ja na te jak to nazwałeś mity mam dowody > w postaci wykresów na hamowni. Są one z resztą do powszechnego > wglądu. Zapraszam do eco-caru do Jastrzębia, jest tam tego sporo > 8v/16v. Wiesz, generalnie to papier przyjmie wszystko... może warto by było zweryfikować te pomiary też na innej hamowni obciążeniowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gosia160 Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 Hamownia jest OK, raczej zaniża niż zawyża, na dodatek lepiej w sumie zawsze robić pomiary na tej samej, bo przynajmniej widać jaki efekt to przynosi. Zresztą śląski V-tech stroił to właśnie w Jastrzębiu, więc raczej im zależałoby na tym, żeby to zawyżać, a wynik powalający nie był i niezadowolenia nasze spore. Bo po co budować motor na 4 gwizdkach, jak ma mocy tyle, co zbudowany kilka tygodni wcześniej na 1 przepustnicy z 1.6 16v. Dlatego, gdy koleś zbudował MS-a, to chcieliśmy, żeby wystroił to w Jastrzębiu, by mieć porównanie. Jeżeli jesteś w stanie zrobić to tak jak należy, to chętnie skorzystam z Twoich usług. Hamownię mogę udostępnić na kilka godzin bez problemu, pomiarów będziemy mogli zrobić do woli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertinio Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 > Jeżeli w Twojej opini, ten motor "nie jedzie" a jest zbudowany na 4P > to GRATULUJĘ. > cc maxi > Na zawody na Śląsku przyjeżdża sporo 1.2 16v budowanych i strojonych > na 1 przepustnicy i nie jedna dysponuje mocą ponad 100KM, ale > żadna nawet nie zbliżyła się "napędowo" do tej. A auto to, jak > dla centomaniaków nie wypluło na hamowni kosmicznej mocy, bo > przeglądając czasem tutaj wątki, to nie jeden dysponuje mocą > taką jak to cc - 124KM/129Nm. Tyle tylko, że jakoś trudno > znaleźć auto, które się tak odpycha...a to ma właśnie 4P, więc > sens ich zakładanie jest, ale moim zdaniem nie w przypadku > seryjnej elektroniki. tylko że to czarne cc na 4p odpycha się dobrze nie tylko dzięki silnikowi ale takze mega krótkiej skrzyni biegów i innym wspomagaczą napędu ale musze przyznać że robi wrażenie na żywo jak jedzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gosia160 Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 > tylko że to czarne cc na 4p odpycha się dobrze nie tylko dzięki > silnikowi ale takze mega krótkiej skrzyni biegów i innym > wspomagaczą napędu > ale musze przyznać że robi wrażenie na żywo jak jedzie No tak, siedziała tam kłowa skrzynia, która ma długi pierwszy bieg a pozsotałe krótkie. Trzeba jednak dodać, że auto to przez mocno spiętą szperę, miało spore "opory toczenia"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mefisto Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 no tu sie musze zgodzic dlatego uwazam ze nie ma sensu zakladac 4p lub 2p do praktycznie seryjnego motoru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.