Skocz do zawartości

foyy 2 p do 16 v


wojti101

Rekomendowane odpowiedzi

> kupilem zestaw

..sprzedam Ci sprawne radio CB i zepsutą antenę (będzie miała baaaaaaaaaaaaaardzo wysoki SWR)

jak padnie Ci radio to stwierdzisz że ono (to radio) było zepsute bo padło czy to sprawa zepsutej anteny ?

Tak samo tutaj, kupiłeś problem (tfu..komplet/zestaw) ale awaria jaka wynikła z jego użycia to nie wynik złej konstrukcji zapewne tylko złego jego sterowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ..sprzedam Ci sprawne radio CB i zepsutą antenę (będzie miała

> baaaaaaaaaaaaaardzo wysoki SWR)

> jak padnie Ci radio to stwierdzisz że ono (to radio) było zepsute bo

> padło czy to sprawa zepsutej anteny ?

> Tak samo tutaj, kupiłeś problem (tfu..komplet/zestaw) ale awaria jaka

> wynikła z jego użycia to nie wynik złej konstrukcji zapewne

> tylko złego jego sterowania.

wiesz mi to wisi nie ten silnik nie ten zestaw i sie ciesze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jezdzi twoje 2p i jakie spalanie

Jakos tam jeździ ale biorac pod uwage koszta przedsięwzięcia, to drugi raz bym sie w to nie ładował. Fajnie brzmi, 108KM i 115Nm od 3000 do końca, ale pali suka 28 litrów na 100 zlosnik.gif Olej musze zmieniac co 1000km bo leje zupą wszędzie, komprecha ponad 17.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakos tam jeździ ale biorac pod uwage koszta przedsięwzięcia, to

> drugi raz bym sie w to nie ładował. Fajnie brzmi, 108KM i 115Nm

> od 3000 do końca, ale pali suka 28 litrów na 100 Olej musze

> zmieniac co 1000km bo leje zupą wszędzie, komprecha ponad 17.

rozumiem, jest sens zapodawac 2p do 16v 1,4?? to spalanie przy pelnym denku zlosnik.gif

moje auto ma byc tylko do zabawy ma , ale zebym nie musial kupowac stacji zeby, przejechac sie na zlot, albo na jakis wyscig zlosnik.gif

jakie fi masz tych przepustnic i czy da sie tym normalnie jechac i ile pali przy oszczednej jezdzie zlosnik.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakie fi masz tych przepustnic i czy da sie tym normalnie jechac i

> ile pali przy oszczednej jezdzie

Fi 41x2

Nie ma oszczędnej jazdy, bo jest tryb zero-jedynkowy: albo pełna wixa, albo cut off. Pomiędzy prycha i leje - chodzi tylko na pełnych otwarciach zlosnik.gif

Aaa i tez odpalam go tylko na specjalne okazje. Pojechałem ostatnio wydech robić - zrobiłem 30km i wychlało 1/4 zbiornika rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fi 41x2

> Nie ma oszczędnej jazdy, bo jest tryb zero-jedynkowy: albo pełna

> wixa, albo cut off. Pomiędzy prycha i leje - chodzi tylko na

> pełnych otwarciach

> Aaa i tez odpalam go tylko na specjalne okazje. Pojechałem ostatnio

> wydech robić - zrobiłem 30km i wychlało 1/4 zbiornika

aha rozumiem czyli trzeba bedzie lawete kupic zlosnik.gifbiglaugh.gifhehe.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fi 41x2

> Nie ma oszczędnej jazdy, bo jest tryb zero-jedynkowy: albo pełna

> wixa, albo cut off. Pomiędzy prycha i leje - chodzi tylko na

> pełnych otwarciach

> Aaa i tez odpalam go tylko na specjalne okazje. Pojechałem ostatnio

> wydech robić - zrobiłem 30km i wychlało 1/4 zbiornika

Jak ja mialem 2p ale kaluzy to dalo sie jezdzic normalnie mimo iz programu nie mialem nie szarpalo nic hmm hmm.gif a palil tez jak smok ok 17 litrow przy normalnej jezdzie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś mało tego momentu jak na 1.3

Może i mało bo i wykresy "bziukane" - cztery strojenia i za kazdym razem inny wzorek zlosnik.gif

Był i taki co 125Nm pokazał, ale przyzwoitość i dupochamownia nakazywała aby w to nie wierzyć, więc mówię 115 ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wydaje mi sie ze nie ma sensu pakowac 2p skoro na 1 mozna nawet do

> 130 km dojsc i jakis 150-160 Nm

tak czytam te wasze teorie i zastanawia mnie jedno.... czy którykolwiek z Was (wszystkich nie tylko ty Mef) wie po co zakłada się 4P? bo po tych wypocinasz widze że raczej nie......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak czytam te wasze teorie i zastanawia mnie jedno.... czy

> którykolwiek z Was (wszystkich nie tylko ty Mef) wie po co

> zakłada się 4P? bo po tych wypocinasz widze że raczej nie......

ja sie dowiem chetnie zlosnik.gif bo po czasach tych wszystkich co znam, to za bardzo nie widze sensu 4p/2p confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak czytam te wasze teorie i zastanawia mnie jedno.... czy

> którykolwiek z Was (wszystkich nie tylko ty Mef) wie po co

> zakłada się 4P?

bo 4P jest cool i fajnie brzmi jak ktoś nie wie o co chodzi hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja sie dowiem chetnie bo po czasach tych wszystkich co znam, to za

> bardzo nie widze sensu 4p/2p

bo niema sensu zakładać 4P bez odpowiedniego wałka, odpowiednio przygotowanego "słupka", a na końcu prawidłowego wystrojenia.... pozatym trzeba wiedzieć że 4P to nie tylko dźwięk ale przedewszystkim harakterystyka silnika.... no sooooory ale jak ktoś zakłada 4P a motor kręci do max 8tyś to na seryjnej przepustnicy może se to zrobić i ponad 100KM wyjdzie z palcem w doopie.

jedyny motor w CM jaki został zbudowany pod 4P to był motor mcken-a, wałek liczony pod 4P, głowica i dół przygotowane pod wysokie kręcenie, program zrobiony jak należy a potem jeszcze cały czas dostrajany przez apexi do warunków panujących na drodze, wszystkie te silniki budowane przez "naszych" specialistów nie nadają się pod 4P ... może niektóre pod 2P sie nadają, ale większość tak jak to napisał jeden dłubacz zagada na jednej przepustnicy ~42mm a więcej spowoduje tylko pogorszenie.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo niema sensu zakładać 4P bez odpowiedniego wałka, odpowiednio

> przygotowanego "słupka", a na końcu prawidłowego wystrojenia....

zgadza sie ok.gif

> pozatym trzeba wiedzieć że 4P to nie tylko dźwięk ale

> przedewszystkim harakterystyka silnika.... no sooooory ale jak

> ktoś zakłada 4P a motor kręci do max 8tyś to na seryjnej

> przepustnicy może se to zrobić i ponad 100KM wyjdzie z palcem w

> doopie.

> jedyny motor w CM jaki został zbudowany pod 4P to był motor mcken-a,

> wałek liczony pod 4P, głowica i dół przygotowane pod wysokie

> kręcenie, program zrobiony jak należy a potem jeszcze cały czas

> dostrajany przez apexi do warunków panujących na drodze,

> wszystkie te silniki budowane przez "naszych" specialistów nie

> nadają się pod 4P ... może niektóre pod 2P sie nadają, ale

> większość tak jak to napisał jeden dłubacz zagada na jednej

> przepustnicy ~42mm a więcej spowoduje tylko pogorszenie.....

ale ta mckena tez mega predka nie była sick.gif z tego co wiem (byc moze sie myle) to robil wysokie 15 zlosnik.gif przy tym nakladzie finansowym, mozna miec serie 1,4 16v i robic podobne czasy z pusta buda zlosnik.gif

generalnie w znanych mi ze slyszenia autach 4p/2p nie widze sensu, a juz tym bardziej gdy widze czasy podobne do serii mojej 1,2 16v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zgadza sie

> ale ta mckena tez mega predka nie była z tego co wiem (byc moze sie

> myle) to robil wysokie 15 przy tym nakladzie finansowym, mozna

> miec serie 1,4 16v i robic podobne czasy z pusta buda

> generalnie w znanych mi ze slyszenia autach 4p/2p nie widze sensu, a

> juz tym bardziej gdy widze czasy podobne do serii mojej 1,2 16v

mcken na zawodach w Piotrkowie zrobił 15.XXX z tego co pamiętam a było to na 2P i wydmuchanej uszczelce pod głowicą zlosnik.gif z wałkiem i 4P nigdy na zawodach nie był ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakoś nie było kazji ale jeździło wściekle

> np mesia e klasę który ma 6,8 do paki łobzowałem tylko węk szedł na

> ćwuiare

to tym bardziej szkoda ok.gif ale jak pamietam wtedy tylko byl kupowaty sss i praktycznie zadnych lokalnych imprez oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo niema sensu zakładać 4P bez odpowiedniego wałka, odpowiednio

> przygotowanego "słupka", a na końcu prawidłowego wystrojenia....

> pozatym trzeba wiedzieć że 4P to nie tylko dźwięk ale

> przedewszystkim harakterystyka silnika.... no sooooory ale jak

> ktoś zakłada 4P a motor kręci do max 8tyś to na seryjnej

> przepustnicy może se to zrobić i ponad 100KM wyjdzie z palcem w

> doopie.

> jedyny motor w CM jaki został zbudowany pod 4P to był motor mcken-a,

> wałek liczony pod 4P, głowica i dół przygotowane pod wysokie

> kręcenie, program zrobiony jak należy a potem jeszcze cały czas

> dostrajany przez apexi do warunków panujących na drodze,

> wszystkie te silniki budowane przez "naszych" specialistów nie

> nadają się pod 4P ... może niektóre pod 2P sie nadają, ale

> większość tak jak to napisał jeden dłubacz zagada na jednej

> przepustnicy ~42mm a więcej spowoduje tylko pogorszenie.....

Jeżeli w Twojej opini, ten motor "nie jedzie" a jest zbudowany na 4P to GRATULUJĘ.

Na zawody na Śląsku przyjeżdża sporo 1.2 16v budowanych i strojonych na 1 przepustnicy i nie jedna dysponuje mocą ponad 100KM, ale żadna nawet nie zbliżyła się "napędowo" do tej. A auto to, jak dla centomaniaków nie wypluło na hamowni kosmicznej mocy, bo przeglądając czasem tutaj wątki, to nie jeden dysponuje mocą taką jak to cc - 124KM/129Nm. Tyle tylko, że jakoś trudno znaleźć auto, które się tak odpycha...a to ma właśnie 4P, więc sens ich zakładanie jest, ale moim zdaniem nie w przypadku seryjnej elektroniki.

Dodam jeszcze, że właściciel tego cc był w Zabrzu po silnik 1.4 16v jednego z forumowiczów. Silnik to tzw. hybryda, która w ogłoszeniu miała 115KM. Po silnik byliśmy i kupiliśmy (pozdro dla Mefista), jednak po przejechani się tym rzekomo 115-konnym autem Patryk wysiadając z niego powiedział: "jak to auto ma 115 koni, to mi drugi h.j urośnie". Wcale nie dokońca jest prawdą, że niewiadomo jakie wałki włożone pod 4P, niewiadomo ile to nie pokażą i jak domniemam jest to tylko teoria. (Rzeczywiście w przypadku 8v, ma się to inaczej). Co do 16v, to robiliśmy test wałków - 259st., 274st. no i 286st. (te ostatnie stworzone za kosmiczną kasę, tylko pod motor 16v 4P do Górskich Samochodowych Mistrzost Polski) Wszystkie te zastawy były hamowane i wcale nie jest powiedziane, że motor na wałkach 286 bije na łeb na szyję wałki 259. Wszystko zależy do czego ma to służyć. Na wałkach 259 auto jedzie już od 3000obr. a na 286 tylko w przedziale 7500-8500obr. Nie będę się tu więcej wywyodził, ale tak jest w praktyce...

Mam jeszcze taką małą uwagę do Ciebie. W temacie o 4P, dość ironicznie wypowiadasz się na temat strojenia na seryjnym kompie, uważając, jak domniemam, że to "żaden problem" a tutaj wypisujesz ile to trzeba zrobić, żeby to "zadziałało". Czytając te dwie wypowiedzi nie widać w nich żadnej spójności...

Bardzo chętnie podzieliłbym się uwagami z osobami, które składały 4P, napewno możnaby się sporo nauczyć i nie powielać pewnych błędów, jednak za zwyczaj rozmowa tutaj jest stricte teoretyczna.

PS. Wieczorem jak będę na necie, w wątku o 4P postaram się wkleić wykresy ze strojenia seryjnego kompa oraz po zmianie na MS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chłopaku ale moje powaznie było wystrojone na kompie 1,2 8v i

> doknuwałem sobie tylko apexim

Ale czy ja twierdzę gdzieś, że nie było ?! Wiem, że w przypadku 8v sprawdza się to dużo lepiej niż w 16v.

We środę, tym razem do Krakowa, do znanego "dłubacza" kompów jedzie 1.2 16v, dość dobrze dłubnięte, na strojenie i mam nadzieję, że uda mu się wystroić tak, żeby to rzeczywiście miało tyle mocy i momentu na ile było budowane. (wykres wkleję na forum)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolejny mit? Mogę wiedzieć dlaczego tak sądzisz?

Prosta sprawa, poprostu programowalny komp w przypadku 8v nie przyniósł już takiego rezultatu (sprawdzone w praktyce, silnik 1146ccm 2P, wałek z pręta) sens jego montażu w stosunku do poniesionych kosztów jest zdecydowanie mniejszy, co nie zmienia faktu, że wszyscy budujący profi rajdowe cc/sc korzystają tylko z nich.

I tak się składa, że póki co ja na te jak to nazwałeś mity mam dowody w postaci wykresów na hamowni. Są one z resztą do powszechnego wglądu. Zapraszam do eco-caru do Jastrzębia, jest tam tego sporo 8v/16v.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prosta sprawa, poprostu programowalny komp w przypadku 8v nie

> przyniósł już takiego rezultatu (sprawdzone w praktyce, silnik

> 1146ccm 2P, wałek z pręta) sens jego montażu w stosunku do

> poniesionych kosztów jest zdecydowanie mniejszy, co nie zmienia

> faktu, że wszyscy budujący profi rajdowe cc/sc korzystają tylko

> z nich.

A może trzeba spojrzeć na to z innej strony? Nie przyniósł takich efektów jak w 16V, bo 16V samo z siebie jest bardziej podatne na podnoszenie mocy za pomocą zmian parametrów wtrysku i zapłonu czymkolwiek byś tego nie stroił.

> I tak się składa, że póki co ja na te jak to nazwałeś mity mam dowody

> w postaci wykresów na hamowni. Są one z resztą do powszechnego

> wglądu. Zapraszam do eco-caru do Jastrzębia, jest tam tego sporo

> 8v/16v.

Wiesz, generalnie to papier przyjmie wszystko... może warto by było zweryfikować te pomiary też na innej hamowni obciążeniowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamownia jest OK, raczej zaniża niż zawyża, na dodatek lepiej w sumie zawsze robić pomiary na tej samej, bo przynajmniej widać jaki efekt to przynosi. Zresztą śląski V-tech stroił to właśnie w Jastrzębiu, więc raczej im zależałoby na tym, żeby to zawyżać, a wynik powalający nie był i niezadowolenia nasze spore. Bo po co budować motor na 4 gwizdkach, jak ma mocy tyle, co zbudowany kilka tygodni wcześniej na 1 przepustnicy z 1.6 16v. Dlatego, gdy koleś zbudował MS-a, to chcieliśmy, żeby wystroił to w Jastrzębiu, by mieć porównanie.

Jeżeli jesteś w stanie zrobić to tak jak należy, to chętnie skorzystam z Twoich usług. Hamownię mogę udostępnić na kilka godzin bez problemu, pomiarów będziemy mogli zrobić do woli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli w Twojej opini, ten motor "nie jedzie" a jest zbudowany na 4P

> to GRATULUJĘ.

> cc maxi

> Na zawody na Śląsku przyjeżdża sporo 1.2 16v budowanych i strojonych

> na 1 przepustnicy i nie jedna dysponuje mocą ponad 100KM, ale

> żadna nawet nie zbliżyła się "napędowo" do tej. A auto to, jak

> dla centomaniaków nie wypluło na hamowni kosmicznej mocy, bo

> przeglądając czasem tutaj wątki, to nie jeden dysponuje mocą

> taką jak to cc - 124KM/129Nm. Tyle tylko, że jakoś trudno

> znaleźć auto, które się tak odpycha...a to ma właśnie 4P, więc

> sens ich zakładanie jest, ale moim zdaniem nie w przypadku

> seryjnej elektroniki.

tylko że to czarne cc na 4p odpycha się dobrze nie tylko dzięki silnikowi ale takze mega krótkiej skrzyni biegów i innym wspomagaczą napędu

ale musze przyznać że robi wrażenie na żywo jak jedzie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko że to czarne cc na 4p odpycha się dobrze nie tylko dzięki

> silnikowi ale takze mega krótkiej skrzyni biegów i innym

> wspomagaczą napędu

> ale musze przyznać że robi wrażenie na żywo jak jedzie

No tak, siedziała tam kłowa skrzynia, która ma długi pierwszy bieg a pozsotałe krótkie. Trzeba jednak dodać, że auto to przez mocno spiętą szperę, miało spore "opory toczenia"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.