Skocz do zawartości

Astra F isuzu po swapie nie pali.


gajoss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów z kącika obok.

Mój bardzo dobry znajomy robił swap, dawca Astra F Caravan 1997r., potrzebujący Astra F hatchback 1995r. Wszystko pięknie ładnie przełożony silnik i skrzynia. Silnik isuzu w tej 97 był trochę nowszy, ale wszystko pasowało oprócz jednego, zawór stop na pompie w starym był na 1 przewód a w nowym jest na 3. Przełożyli też wiązkę do silnika, ale nic to nie dało. Auto na początku odpaliło kilka razy na kilka sekund i zdychało. Teraz nie pali w ogóle. Z obserwacji słuchowych wynika, że jakby po przekręceniu kluczyka ten zawór się otwiera i po chwili zamyka.

Z tego co wiem, to w starym silniku jak poszło na zawór 12V to się otwierał i tyle, a w nowym jakie napięcie mają iść na pozostałe przewody? Do czego są pozostałe przewody? Do immo? Koledzy proszę o pomoc. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręcaliśmy przewody od wtrysków, ale jak kręcił to już nic a nic ropa nie szła. A jak ewentualnie odpowietrzyć pompę, żeby zassała ropy i wszystko było cacy?

Nie orientujesz się czy w roczniku 97 z tym silnikiem było jakieś immo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odkręcaliśmy przewody od wtrysków, ale jak kręcił to już nic a nic

> ropa nie szła. A jak ewentualnie odpowietrzyć pompę, żeby

> zassała ropy i wszystko było cacy?

> Nie orientujesz się czy w roczniku 97 z tym silnikiem było jakieś

> immo?

immo było bo chyba w kazdej astrze powyzej '94r był montowany. jezeli jet to wina immo, to pamiec jego zdaje sie jest w ECU.

Ale niech wypowie sie ktos bardziej obeznany.

jezeli chodzi o odpowietrzenie pompy to najlepsa metoda; odkrecic 4 przewody od wtrysków i obracac rozrusznikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A immo wogóle odcina napięcie od tego zaworu stop czy jak to jest?

Jeżeli masz zawór stop z jednym drutem to nie masz immo i nie masz problemu. Jak w kablu jest +12V to zawó otwarty i pompa pompuje.

Jeżeli masz zawór stop z 3 drutami, to jest to tzw. zawór kodowany i musi on dostać odpowiedni sygnał - kod z modułu immo aby się łaskawie otworzył.

Dodatkowo w pompie z immo ten zawór kodowany jest pod blaszyskiem żeby go było trudniej wyjąć. Ale z tego co pamiętam dawało się blaszysko zwalczyć dremelem. Potem instalacja zaworka zwykłego i tyle jeśli chodzi o immo

EDIT:

Aha, jeżeli jest kompletna astra jako dawca, to można też dołożyć to immo. Będzie potrzebne:

- wiązka silnika

- moduł immo przy stacyjce

- pastylki immo z kluczyków

- pare metrów kabla, schemat, konektorki itp sprzęt

Trzeba domontować moduł immo koło stacyjki, przełożyć pastylki immo między kluczykami, i dorzeźbić kawałek instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki bardzo za rzeczową odpowiedź.

> Czyli najprostsze wyjście to zmienić zawór stop na taki bez immo.

Takjest, z dokładnością do wytargania tego zawora z pompy. Aby było trudnije jest on pod osłoną z tego co pamiętam.

Zwykły zaworek osłony nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Asterka pali i chodzi aż miło. Właściciel jakoś rozdłubał zawór i

> wyjął część odpowiedzialną za immo reszta została.

> BTW Tak z ciekawości do ilu takie autko powinno się rozpędzać?

Podobno nie piszemy tu o osiągach predkosci, ale tak czy tak moja vectra z takim silnikiem 190 licznikowe leciała bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko z ciekawości, czy silnik ten nowy jest ok. wink.gif Rzecz jasna nie chodzi o chwalenie się tylko o sprawdzenie. Bo tak z miejsca przyspiesza ładnie, ale na razie tylko do licznikowych 160 dochodzi. Myślę, że, jak się przegoni dłuższy kawałek na doładowaniu to trochę przeczyści silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To tylko z ciekawości, czy silnik ten nowy jest ok. Rzecz jasna nie

> chodzi o chwalenie się tylko o sprawdzenie. Bo tak z miejsca

> przyspiesza ładnie, ale na razie tylko do licznikowych 160

> dochodzi. Myślę, że, jak się przegoni dłuższy kawałek na

> doładowaniu to trochę przeczyści silnik.

wydaje mi sie, że astra nie jest stworzona do takich predkosci. jezeli chcesz miec mocniejsze, szybsze autko z tym silnikiem poszukaj tematów o podkrecaniu. Mozna mu bardzo łatwo podniesc moc, kosztem spalania i kopcenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.