Skocz do zawartości

Poprawa pracy lewarka - czyli quickshifter w Uno


gajoss

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że już od dłuższego czasu chodziło mi po głowię przerobienie dźwigni zmiany biegów, tak, aby była bardziej precyzyjna, ostatnio zakupiłem sobie drugą dźwignię dla eksperymentów. Jest to opis dla wersji z jednym patykiem wewnątrz budy i sierżantem, czyli tzw. górne wybieranie. wink.gif

2e667d305dd5075em.jpg

Cel:

Biegi mają wchodzi precyzyjniej, lewarek ma mieć krótszy skok, ale wysokość może zostać seryjna. A więc po obserwacjach postanowiłem tak przerobić samą dźwignię biegów, aby kulka na której rusza się dźwignia była wyżej, a poniżej kulki było więcej dźwigni, poprzez co byłby większy skok. Trudno to opisać słowami, ale myślę, ze poniższe zdjęcia i odrobina wyobraźni wszystko rozjaśni.

Przed przeróbką(widoczne miejsca cięcia):

8ffc545d7854aa87m.jpg

Po przeróbce:

58412272a67c4474m.jpg50580892c277d42em.jpg

Teraz trzeba było przerobić stelaż do którego przykręcona jest wajcha (kulka powędrowała 30mm do góry).

Oryginał:

c44110ce47efaeb1m.jpg

wspornik:

3693ac838f6bbc42m.jpg

ze wspornikiem:

f7970554923f0bc7m.jpg

0a8d55d98bb6fe29m.jpg

Po takiej przeróbce, biegi wchodzą jak w rajdówce, pod warunkiem, ze nie posiada się zużytych ciengieł przy sierżancie (ja niestety mam oslabiony.gif) aby wrzucić jedynkę wystarczy lekki ruch lewarka w lewo i dosłownie przesunięcie wajchy o 1cm do przodu. Biegi wchodzą twardo, ale precyzyjnie i droga prowadzenia lewarka jest bardzo krótka. Można zmieniać przełożenia naprawdę bardzo szybko.

Mi jednak to nie odpowiadało, gdyż reszta mechanizmów jest już u mnie lekko zużyta i czasami miałem problem z trafieniem w odpowiedni bieg. Postanowiłem więc nie być hardkorem grinser006.gif i trochę zmniejszyć rajdowe aspiracje lewarka.

Ostatecznie skończyło się tym, że przedłużyłem dźwignię pod kulką o 15mm i skróciłem lewarek o jakiej 15mm.

Przed:

bb4860f1799a0916m.jpgcf6c40eb44081d33m.jpg

Po:

0a8395d7ada9b2c2m.jpg5e65c797f65653c7m.jpg

Teraz jest właśnie tak jak chciałem. Droga lewarka jest krótsza, ale bez przesady. Biegi wybiera się precyzyjniej i można je zmieniać dużo szybciej. Nie trzeba już sięgać i wbijać jedynki daleko. Teraz jest tylko pyk i bieg już siedzi. wink.gif

Polecam właśnie tą drugą przeróbkę, bo pierwsza jest raczej dla hardkorowców. hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatecznie skończyło się tym, że przedłużyłem dźwignię pod kulką o

> 15mm i skróciłem lewarek o jakiej 15mm.

z tego co pospawałeś uciąłeś lewarek w którym miejscu?

i jak przedłużyłeś dźwignie pod kulką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jako, że już od dłuższego czasu chodziło mi po głowię przerobienie

> dźwigni zmiany biegów, tak, aby była bardziej precyzyjna,

>Trudno to opisać

> słowami, ale myślę, ze poniższe zdjęcia i odrobina wyobraźni

> wszystko rozjaśni.

wszystko jasne - zmieniłeś po prostu "proporcje" dźwigni.

ale zaskoczyło mnie foto nr 3 - genialnie prosta operacja - odciąć i odwrócić waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> albo coś zle rozumuje albo nie wiem co

> zrobił tak jak na fotach lecz skok był za krótki wiec przedłuzył to

> pod kulka a lewarek skrócił dodatkowo o 1.5cm

Słuchaj zrobiłem tak jak na foto, okazało się nie bardzo więc zamiast o 30mm podnieść kulkę podniosłem ja o 15mm czyli przeciąłem, odwróciłem i skróciłem pod kulką z 30mm podniesienia na 15mm. wink.gif

Chyba w miarę zrozumiale napisałem co? icon_rolleyes.gifgrinser006.gif

282499359-282499190-58412272a67c4474.jpg

Po przeróbce skróciłem jeszcze pod kulką o 15mm czyli miedzy czerwonymi krechami i wtedy zamiast 30mm wyżej jest 15mm.

post-37790-14352502742959_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja się tak zastanawiam czy aby drążek nie jest za nisko? nie trzeba

> do niego sięgać ?

Jak dla mnie jest teraz lepszy niż oryginał. Jest nieznacznie krótszy i nie trzeba wajchą w kolano wrzucać biegu. wink.gif

aa17ac39c6390359m.jpgdb4282ec3c5a93eem.jpg7c0215abd8134255m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tzn.? Taki jak był, tylko skok lewarka krótszy.

Czyli nie wpłyneło to na łatwiejsze zapięcie, czyli mniejszy opór? U mnie czasem wejdzie czasem nie, jak nie wchodzi to muszę dać na luz, spuścić nogę ze sprzęgła, wcisnąć spowrotem i to pomaga zapiąć, a i tak często słychać zgrzyt...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, u mnie ze wstecznym było tak, że nie zawsze wchodzi za 1 razem, jednak zgrzytów nie ma przy wrzucaniu, pod warunkiem, że auto stoi. Ale mam na to patent, jak nie wchodzi to przytrzymuję dźwignię tak żeby wszedł i lekko popuszczam sprzęgło i zawsze wtedy wskakuje. Wcześniej robiłem tak jak Ty ale teraz się nauczyłem.

Ale problem ze wstecznym to raczej już taki urok skrzyni i żadne zmiany w mechanizmie wybierania tego nie poprawią wg mnie. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiem tak, u mnie ze wstecznym było tak, że nie zawsze wchodzi za 1

> razem, jednak zgrzytów nie ma przy wrzucaniu, pod warunkiem, że

> auto stoi. Ale mam na to patent, jak nie wchodzi to przytrzymuję

> dźwignię tak żeby wszedł i lekko popuszczam sprzęgło i zawsze

> wtedy wskakuje. Wcześniej robiłem tak jak Ty ale teraz się

> nauczyłem.

> Ale problem ze wstecznym to raczej już taki urok skrzyni i żadne

> zmiany w mechanizmie wybierania tego nie poprawią wg mnie.

tak samo robię ok.gifzlosnik.gif

a więc dziś zrobiłem shortshiftera zlosnik.gif

jakoś tak nieswojo teraz, ręka leży niżej skoki są odpowiednie teraz ok.gif

nie są hardkorowo krótkie i lewarek nie jest taki jak u SienKa hehe.gifbiglaugh.gif

teraz tylko wyeliminować luzy na patykach i palacz.gif

btw

zapopatrzyć się lepiej w wodę bo po spawaniu gumka przy kulce się topi biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak samo robię

> a więc dziś zrobiłem shortshiftera

> jakoś tak nieswojo teraz, ręka leży niżej skoki są odpowiednie teraz

> nie są hardkorowo krótkie i lewarek nie jest taki jak u SienKa

> teraz tylko wyeliminować luzy na patykach i

> btw

> zapopatrzyć się lepiej w wodę bo po spawaniu gumka przy kulce się

> topi

Bez zdjęć się nie liczy. 270751858-jezyk.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czekamy czekamy.

nie bardzo jak mam ściągnąć mieszek bo mam przyklejony zlosnik.gif

img1268.jpg

img1269v.jpg

a nie chce mi się zdejmować tunelu grinser006.gif

tyle wystaje nad taboret więc nie trzeba wyciągać mocno ręki aby bieg zmienić - takie optymalne rozwiazanie ok.gif

img1279w.jpg

jeśli ktoś chce niżej to nie ma problemu opitolić więcej lewarek ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to żebym się czepiał, ale spawanie trochę słabo Ci wyszło. 270751858-jezyk.gif Ale co tam aby się nie opitoliło w czasie jazdy. grinser006.gif

A co do wysokości wajchy to masz rację. waytogo.gif Jak ktoś chce można opitolić więcej i będzie niżej, ale co za dużo to nie zdrowo. wink.gif Ja proponuję zostać przy 15mm opisanych przeze mnie. Testowałem i krótsze, ale wtedy robi się niewygodnie. oslabiony.gif Jeździłeś już z tym trochę? Ja zrobiłem około 150km i powiem tak. Na postoju jest wrażenie jakby biegi ciężej wchodzą, ale podczas jazdy tego nie czuję, za to start spod świateł z pełnym ogniem przyjemniejszy, bo szybciej biegi można zmieniać. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie to żebym się czepiał, ale spawanie trochę słabo Ci wyszło.

> Ale

> co tam aby się nie opitoliło w czasie jazdy.

niestety nie mam migomatu grinser006.gif

jest porządnie przyspawane nie bój nic ok.gif

z obu stron ok.gif

> A co do wysokości wajchy to masz rację. Jak ktoś chce można opitolić

> więcej i będzie niżej, ale co za dużo to nie zdrowo. Ja

> proponuję zostać przy 15mm opisanych przeze mnie. Testowałem i

> krótsze, ale wtedy robi się niewygodnie. Jeździłeś już z tym

> trochę? Ja zrobiłem około 150km i powiem tak. Na postoju jest

> wrażenie jakby biegi ciężej wchodzą, ale podczas jazdy tego nie

> czuję, za to start spod świateł z pełnym ogniem przyjemniejszy,

> bo szybciej biegi można zmieniać.

jechałem kilka minut zlosnik.gif

powiem, że nie zauważyłem jakiegoś dużego oporu wciskania biegów który jest pewnie przy krótkim lewarku

jak zmienia się biegi to w trybie normalnym jest szybciej nie trza tak dlugiej drogi pokonywać lewarkiem ok.gif

nie wiem czy ręka się męczy bo nie jechałem daleko wink.gif

wg mnie nie powinna bo skróciłem tylko delikatnie wajchę skracając tym samym skok ok.gif

wole skok mniejszy niż wajchę kikut grinser006.gif

taka teza zlosnik.gif

wydłużając pręt pod kulką mocująca lewarek zmiany biegów zmniejszamy skok lewarka czyli biegi będą bliżej siebie

a wysokość skracamy poprzez ucinanie części nad kulką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niestety nie mam migomatu

> jest porządnie przyspawane nie bój nic

> z obu stron

No ja też nie mam. wink.gif

> jechałem kilka minut

> powiem, że nie zauważyłem jakiegoś dużego oporu wciskania biegów

> który jest pewnie przy krótkim lewarku

> jak zmienia się biegi to w trybie normalnym jest szybciej nie trza

> tak dlugiej drogi pokonywać lewarkiem

> nie wiem czy ręka się męczy bo nie jechałem daleko

> wg mnie nie powinna bo skróciłem tylko delikatnie wajchę skracając

> tym samym skok

> wole skok mniejszy niż wajchę kikut

> taka teza

> wydłużając pręt pod kulką mocująca lewarek zmiany biegów tym mniejszy

> będziemy mieli skok lewarka

> a wysokość skracamy poprzez ucinanie części nad kulką

Dokładnie tak. wink.gif Czyli co zadowolony? cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.