Skocz do zawartości

uszczelnienia 1.2 8v -remoncik -co warto zrobić?


trool666

Rekomendowane odpowiedzi

> tylko jak bede wymieniał to zastanawiam się czy UPG nie wymienić. i

> delikatnie liznąć głowice czy to jest bez sensu

Podchodząc do sprawy w miarę kompleksowo to można by się pokusić o poprawienie główki ok.gif (chociaż spasowanie z uszczelkami) i reszta dłubania juz wg. upodoobań (polerki, grubsze modyfikacje głowicy). Splanować, wymienić sobie uszczelniacze zaworowe, uszczelniacz wałka rozrządu, pare oringów i uszczelek.

Uszczelkę i tak przecież będziesz musiał dać nową, wymieniajac pierścienie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przeca pisze że pierścienie mam do wymiany. bo to już obadałem.

> tylko jak bede wymieniał to zastanawiam się czy UPG nie wymienić. i

> delikatnie liznąć głowice czy to jest bez sensu

Inaczej tego nie zrobisz, bo tłoki góra wychodzą więc czapke musisz zdjać tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przeca pisze że pierścienie mam do wymiany. bo to już obadałem.

> tylko jak bede wymieniał to zastanawiam się czy UPG nie wymienić. i

> delikatnie liznąć głowice czy to jest bez sensu

..chcesz wyjąć pierścienie a co za tym idzie tłoki od dołu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest sens planowac glowke przy serii silniku 1.2 8v ? przy okazji

> wymiany UPG ?

..przy każdej zmiane uszczelki należy przynajmniej zabielić powierzchnię głowicy (czyli notabene splanować)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ..przy każdej zmiane uszczelki należy przynajmniej zabielić

> powierzchnię głowicy (czyli notabene splanować)

tak, tak wiem, powinienen napisac planowanie aby zwiekszyc kompresje 1-2 mm grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ten silnik mam już troche kombinowany ale co było robione to cholera wie. dostałem wykres z hamowni i miał 90KM dodam że to jest silnik od kolegi Puchatego 13 jak go założyłem do siebie wypluł seryjne osiągi .

Dziś go rozłożyłem to po wstępnych oględzinach :

- wałek do wymiany -krzywka zaworu ssącego 3cylindra wyrąbana

- pierścienie do wymiany zbyt duży luz i wytarte

- i wiadomo UPG paski i inne co sie wymienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakoś nie spotkałem się z pierścieniami nadwymiar yikes.gif ->tłoków i owszem

P.S. poskładałem sprzęta

wymieniłem:

-> pierścienie

-> UPG

-> uszczelnienia zaworów

-> inne uszczelnienia (wałków itp)

-> regulacja zaworów i wymiana wałka

-> wszystko ładnie wyczyszczone

->pierścienie były troszke wytarte , 2uszczelniacze zaworów były rozerwane , krzywka wałka wytarta przez co nie otwierał na maksa zaworu ssącego

efekt silnik chodzi cichutko zaworów wogóle nie słychać ,

troszke zdziwiła mnie ilość wlanego oleju 4litry i na połowie miarki jest.

po jeździe próbnej na niskich obrotach jest różnica w przyspieszaniu. ale co do końcowego efektu poczekamy -> ok 1tys km zrobie nie kręcąc go wysoko tak do 3,5tys i max do 110km/h żeby sie wszystko ładnie dotarło. jutro mały teścik -jadem na mazury drive.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wpadne -odezwe sie na forum.

no zrobiłem sobie trase na mazury i szczerze powiem jest róznica. wczoraj jeszcze po mieście troszke ze świateł postartowałem i różnica jest sporo odczuwalna -ile kuni wróciło niewiem ale podjade na hamownie.

póki co musze zawias przezucić na niski bo offroad założyłem sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś już mogę powiedzieć projekt 1.2T ukończony :mrgreen: narazie jest to mapa taka do wstępnego dotarcia hahaha.gif ładuje koło 0,7 bara więc seria:) teraz muszę dokonać kilka drobnych poprawek, i wtedy zabawa się zacznie 1,2 bara

nie okłamuj ty mnie wpysk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pytanie deko dziwjne ale prawdziwe.

W piatek wyjazd mam i dzis kurde padlo mi podejzenie ze UPG szykuje sie do wymiany. Juz sie oswoilem ze bede ja wymianiac gdzies w lesie, polu czy niewiem gdzie.

Ale jakich konkret kluczy mi potrzeba ?

W kaszlu czy 900 to wiem bo znam to na wylot, ale nie 1,2 8v.

czy mogę się spodziewać jakiejś niespodzianki w postaci imbusa, torxa czy cos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gdzies w lesie, polu czy niewiem gdzie możesz się spodziewac

> niespodzianki w postaci braku chętnych niedźwiedzi do

> splanowania głowicy.

no to wiem ze trudno, ale zawsze mozna sprobowac zmienic i jechac dalej. w 900 zmienialem bez zabielania glowicy i jak narazie nic mu sie nie dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie żadnych torxów i innych dziwnych niema. . klucz 10 , 13, potem 13 lub 14 do odkręcenia głowicy -tylko uważaj zeby ci tulejki w ilości sztuk 2 nie wyleciały, no i pasek rozrzadu musisz ściągnąć i najlepiej kup nowy i woź ze sobą bo misiu w leśnym sklepie może niemieć waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie żadnych torxów i innych dziwnych niema. . klucz 10 , 13, potem 13

> lub 14 do odkręcenia głowicy -tylko uważaj zeby ci tulejki w

> ilości sztuk 2 nie wyleciały, no i pasek rozrzadu musisz

> ściągnąć i najlepiej kup nowy i woź ze sobą bo misiu w leśnym

> sklepie może niemieć

ale misiu w osiedlowym sklepiku miał i już mam wszystko gotowe. Mysle ze dam rade to zrobic wraz ze spisem szlifierni na drodze przejazdu, a jak nie to laweta i uj ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.