Skocz do zawartości

Nieopłacalność jazd na odcinkach krótszych od ok 5-7 km


AKuba

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli ktoś musi zapalać na benz. to dopiero po ok 1.5 km układ przełącza na gaz i wtedy na krótkich odcinkach trudno o oszczędności zwłaszcza zimą, z powodu wysokiego zużycia benzyny (może nawet ok 15l/100km)na pierwszych kilometrach.

Choć w zasadzie na pierwszym powiedzmy 1,5km oba rozpatrywane auta spalaja tyle samo benzyny to po przełaczeniu na LPG cena kilometra skokowo spada dalsza jazda jest tańsza. Trzeba jednak brać pod uwagę, że koszt benzyny na odcinkach krótkich (do 10km) wynosi ok 25-30% kosztów paliwa (całkowitego=Pb+LPG).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli ktoś musi zapalać na benz. to dopiero po ok 1.5 km układ

> przełącza na gaz i wtedy na krótkich odcinkach trudno o

> oszczędności zwłaszcza zimą, z powodu wysokiego zużycia benzyny

> (może nawet ok 15l/100km)na pierwszych kilometrach.

hmm.gif

a nie mając lpg będzie palił mniej icon_rolleyes.gif

zawsze można odpalać na LPG, pewnie reduktor padnie wcześniej, ale i tak powinien "zarobić" na siebie hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Twoje założenie jest takie, ze jedziesz 2 x dziennie po te 5-7km.

Czyli rano i po pracy.

W momencie jak jeździsz częściej w ciągu dnia nawet po te 5-7km, to już masz samochód zagrzany i znacznie szybciej przełączy Ci się na gaz.

A jeśli ktoś tylko dojeżdża po te 5-7 km, to niech sie zastanowi czy opłaca mu się montowanie instalacji gazowej...

Czas spłaty takiej inwestycji będzie liczony w latach (pewnie około 3).

Mowa oczywiście o instalacji sekwencyjnej.

Ja dojeżdżam codziennie do pracy po ok 20km i instalka spłaci (2700 mnie kosztowała) mi się do końca roku albo i wcześniej... Czyli po okolo 10 miesiącach(16-17k km).

Rano przełącza sie na gaz po około 1.5-1.8km w zasadzie bez znaczenia jaka temperatura jest na zewnątrz. Spalanie paliwa mam około 11-12/100km na benzynie.

Koszt paliwa w moim przypadku to ok 50zł/ miesiąc. (1300-1500km przebiegu), co stanowi ok 1/6-1/5 kosztów jakie wydaje na dojazdy.

PS. U mnie nei ma możliwości odpalenia na gazie (BRC Sequent 24)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale Twoje założenie jest takie, ze jedziesz 2 x dziennie po te 5-7km.

> Czyli rano i po pracy.

w takim przypadku to opłaca się TAXI wink.gif

a już zakładanie instalki przy przebiegu 200-300km miesiąc,

to totalny bezsens grinser006.gif

u mnie vitarka robi ok 5kkm/rok,

w dużej części jest to właśnie jazda 5km, postój 5h i powrót 5km

nawet nie myślałem o LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla takich odległości należało by się poważnie zastanowić nad montażem jakiegoś taniego używanego webasta co by grzało tylko reduktor-parownik do gazu.Dołączając do tego jakiś emulator temperatury silnika co by mówił sterownikowi silnika że silnik jest rozgrzany miało by się kompletną instalke do jazd kilku kilometrowych.

P.s.

Patrząc na samochody jak najbardziej obiektywnie i również oczami tych co samochodami nie jeżdżą odpalanie na benzynie jest największym złem i idiotyzmem dla ekologi i zdrowia ludzi.A wystarczyło by silnik po zakręceniu rozrusznikiem przez pierwsze 5 sekund pracował na gazie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> P.s.

> Patrząc na samochody jak najbardziej obiektywnie i również oczami

> tych co samochodami nie jeżdżą odpalanie na benzynie jest

> największym złem i idiotyzmem dla ekologi i zdrowia ludzi.A

> wystarczyło by silnik po zakręceniu rozrusznikiem przez pierwsze

> 5 sekund pracował na gazie...

nic nie rozumiem niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nic nie rozumiem

Chodzi o to,że przez pierwsze 5 sekund od zakręcenia rozrusznikiem wlatuje do silnika 10 gram benzyny i z tych 10 gram benzyny 1 gram benzyny się spala a 9 gram niespalonej benzyny wylatuje przez rurę wydechową i tłumik na zewnątrz do powietrza którym oddychają ludzie zwieżądka i roślinki.Gdy silnikowi sie poda gaz to zamiast tych 10 gram benzyny silnikowi wystarczy 1 gram gazu który cały spali.

Na gazniku w fiat uno 1,0L wychodzi tak:ssanie 27 cm3 benzyny(pierwsze 1 do 2 sekundy) albo bez ssania benzynowego ssanie gazowe 1,3 cm3 LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jak masz silnik troszkę większy, to do póki nie ma przymrozków, to nawet nie zdąży wystygnąć między odpaleniami. Mój jak odstawiam go około 20.00, a rano odpalam zaraz prze 6.00, a temp. nie spada w okolice zera to na LPG przełącza się po 3s (tyle akurat ma ustawione).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> PO jaką cholerę uaktywniacie czujnik temperatury? Odpala się na

> benzynie i po zapięciu pasów obroty 2000 ( czy ile tam sobie

> ktoś ustawi) i jedzie na LPG.

przy sekwencji w takiej opcji to z miejsca nie moge ruszyc takiego kangura lapie i gasnie.Musi miec te min 25 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeden kolega 2 tygodnie temu wrzucal plik excela jak to obliczyc.

> O to ,to wkleic swoje dane i obliczone

> p.s. Jezdzenie 5-7km moze byc oplacalne na gazie jak sie wstawi

> grzaleczke bloku

Mam jedno pytanie do tej tabelki, co to jest ta strata tzw. refleks gaziarza ?

Przeciez nawet jak zawór zaczyna odbijać to ten gaz jest pompowany do zbiornika, a dystrybutor widocznie zwalnia.

Np na słowacji tankują zawsze to oporu nie zwracając uwagi na zawór wink.gif I z doświadczenia wiem, że ten gaz tam fizycznie się upycha a nie tak jak kolega w tabelce sugeruje że dystrybutor nabija, a gazu do butli nie pompuje.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli ktoś musi zapalać na benz. to dopiero po ok 1.5 km układ

> przełącza na gaz

A jaka instalacja i w jakim silniku przełącza dopiero po takim "kawale" drogi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sekwencja pozna jesienia /wczesna zima

hm, obecnie przełącza mi po ~300 metrach, mówisz, że w zimie będzie to 5x tyle?

nie mam jeszcze doświadczenia w tej materii zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hm, obecnie przełącza mi po ~300 metrach, mówisz, że w zimie będzie

> to 5x tyle?

> nie mam jeszcze doświadczenia w tej materii

mam staga 300 w clio II 1.6 i zimą przełączała się na gaz po około 1-1,5km, nic nie kombinowano aby było to jak najszybciej

nie ma tragedii ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam staga 300 w clio II 1.6 i zimą przełączała się na gaz po około

> 1-1,5km, nic nie kombinowano aby było to jak najszybciej

> nie ma tragedii

w sumie też nie będę narzekał

a powiedzcie mi - czy to prawda, że przed zimą należy udać się do gaziarza w celu ustawienia innej temperatury przełączania na gaz?

to moja pierwsza sekwencja - mam ją dopiero 2 miesiące ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w sumie też nie będę narzekał

> a powiedzcie mi - czy to prawda, że przed zimą należy udać się do

> gaziarza w celu ustawienia innej temperatury przełączania na

> gaz?

> to moja pierwsza sekwencja - mam ją dopiero 2 miesiące

Ja mam rok i miesiac zeby.GIF

Niczego przed zima nie przestawialem.

Auto nie garazowane i czasem nawet po 2,5km sie nagrzewal (duze mrozy) w tym roku odgruzowalem garaz i jezeli nie kupie trabanta to pewnie bedzie nawet mniej niz 1,5km a jak dorwe gdzies grzalke bloku defy to juz po wyjezdzie z garazu bede na gazie smigal zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> PO jaką cholerę uaktywniacie czujnik temperatury? Odpala się na

> benzynie i po zapięciu pasów obroty 2000 ( czy ile tam sobie

> ktoś ustawi) i jedzie na LPG.

u mnie jak jest dobrze zimny (zima, stał nie ruszany cały dzień) i odpalę na gazie (stag daje taka możliwość), to przy szybkim starcie temp gazu spada i się rozłącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli ktoś musi zapalać na benz. to dopiero po ok 1.5 km układ

> przełącza na gaz i wtedy na krótkich odcinkach trudno o

> oszczędności zwłaszcza zimą, z powodu wysokiego zużycia benzyny

> (może nawet ok 15l/100km)na pierwszych kilometrach.

> Choć w zasadzie na pierwszym powiedzmy 1,5km oba rozpatrywane auta

> spalaja tyle samo benzyny to po przełaczeniu na LPG cena

> kilometra skokowo spada dalsza jazda jest tańsza. Trzeba jednak

> brać pod uwagę, że koszt benzyny na odcinkach krótkich (do 10km)

> wynosi ok 25-30% kosztów paliwa (całkowitego=Pb+LPG).

jakbym miał do przejazdu tylko 5-7 km do pracy i tyleż samo z powrotem to bym chyba na piechotę chodził (i chodzę czasem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak jest teraz latem w Lagunie 2,0 16V BRC sequent. Czy na centralce

> to da się zmienić czy trzeba w programie zmienić?

No podobno da zeby.GIF Ja sie tego nie dotykam bo wszystko jest ok.

Teraz w lecie to jakies 500metrow ale to po chlodnej nocy smile.gif

Tez mam BRC sequent cos tam ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem auto - fiat bravo 1.6

Kupilem i zalozylem gaz - 2 generacja - BRC just.

Jezdzilem nim 2.5 roku i zrobilem okolo 50kkm.

Odpalalem zawsze na benzynie i przelaczalem na gaz po kilku sekundach od odpalenia - bez wzgledu na temperature na zewnatrz.

Nigdy nie bylo zadnych problemow, a na benzyne nie wydawalem wiecej niz 50zl na 3 moze 4 miesiace. (i to jeszcze uwzglednia czasem dojazd do stacji na beznyznie jak mi zabraklo gazu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.