Skocz do zawartości

Regulacja kierownicy -nie odpuszczam jednak ,chcę założyc


Pawelek_S

Rekomendowane odpowiedzi

Ciężko mi się z tym pogodzić ,że tak trudno to osiągnąć (dużo do wymiany).

Może jednak znajdzie sie ktoś kto rzeźbił coś takiego??? biglaugh.gif

Nie mam żadnego programu w którym mógłbym sobie porównać różnice i nie wiem co tak naprawdę trzeba by zmienic a co pominąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby nie bylo, przeczytalem 2 razy tego posta hehe.gif Tak tez sadzilem, ze chodzi o jakis poprzedni watek. Zakladajac nowy watek nie bardzo bym liczyl, ze ktos bedzie szukal w archiwum zeby mi odpowiedziec grinser006.gif

P.S.

Pierwszy! grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A figa, czytalem przed Toba,

> ale nie chcialo mi sie robic spamu .

> czekalem bo moze ktos jest w temacie.

Ja nie jestem w temacie, ale wiem kto. Mogę powiedzieć ale może sam się za jakieś półtorej godziny zjawi.

Taką regulacje widziałem u Tosha, i ja też to będę miał.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra zgrywusy ,może i się troszkę zamyśliłem przy pisaniu i źle zatytułowany jest wątek ale chodzi o to ,że cały czas chodzi mi po głowie montaż kolumny kier. z regulacją

A kto to taki co wie cos na ten temat??????????????

hmm.gif Taką tzn?

Jaką ma kol. tosh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra zgrywusy ,może i się troszkę zamyśliłem przy pisaniu i źle

> zatytułowany jest wątek ale chodzi o to ,że cały czas chodzi mi

> po głowie montaż kolumny kier. z regulacją

> A kto to taki co wie cos na ten temat??????????????

> Taką tzn?

> Jaką ma kol. tosh

Jakie zgrywusy uzbroj_zlo.gif

To nie kacik spamowania grinser006.gif,ale techniki.

Mozna rzezbic i zrobic sobie regulacje jaka chcesz,

w aucie co tego nie miala, ale to juz ingerencja w to co jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No już dobra,dobra sorki .

> Wiem ze to rzeźba ,myślałem sobie po cichu ,że ktoś próbował zakładac

> samodzielnie i może by się podzielił tym ,

> Było by jasno co i jak a tak to niestety boje się być prekursorem

Nie pracuje juz w "branzy", jak pracowalem mialem dostep do

roznych czesci i mozna bylo rzezbic.

Mozna bylo kombinowac i zakladac rozne kolumny kierownicze,

wiekszosc idzie latwo przerobic miedzy roznymi modelami.

Malym problemem moze byc tylko mocowanie, ale z tym tez idzie sobie poradzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie,Ja też nie jestem w tym laikiem ale lepiej jak ktoś juz to robił to np, podpowie .

A tak to średnio to widzę ,nakupować gratów rozebrac auto i dopiero kombinować ,modzić itp.

Tym bardziej ,że po pracy to ja nie mam warunków na to (blok bez garażu) a w pracy nie ma mowy.

Co innego jakby było cos wiadomo co i jak to wtedy mogę się ustawic na garaż u znajomego i trochę poprzeszkadzać ,wsio przygotowane ,zgromadzone to ciach mach i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co innego jakby było cos wiadomo co i jak to wtedy mogę się ustawic

> na garaż u znajomego i trochę poprzeszkadzać ,wsio przygotowane

> ,zgromadzone to ciach mach i tyle.

Wlasnie tu jest caly pic, za nim dopasujesz, dorobisz masz pare dni,

lub wiecej.

Ja pracujac u prywaciarza mialem mozliwosci i czasami czas - jak nie bylo

klienta, wtedy kombinowalem sobie, przerabialem itp.

Ale mialem do dyspozycji migomat, frezarke i tokarke.

Tego u sasiada w garazu i pod blokiem jak w Twojej sytuacji nie bedziesz mial.

A gdyby za wszystko placic, to lepiej kupic sobie auto z regulacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ,że cały czas chodzi mi

> po głowie montaż kolumny kier. z regulacją

Tak się zastanawiam hmm.gif,w jakim celu?,kilka ostanich moich samochodów regulację kierownicy posiadało i tak w zasadzie używałem jej tylko raz(zaraz po zakupie,o ile to było konieczne).Astra jej nie ma,ale wsiadłem i stwierdziłem że nawet jak by była to...nie miał bym co przestawiać.Ale rozumiem inni moga być nietypowi cfaniaczek.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale rozumiem inni moga być nietypowi .

No ja nie mam regulacji ale przy moim wzroście 185 i fotelu max do dołu góra kierownicy zasłania mi widok górnej części wskaźników.Też miałem ochotę zamienić kolumnę na regulowaną ale to za duża "rzeźba" i odstąpiłem od niej.

Chyba aż taki nietypowy nie jestem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli w AF da sie zamontowac kolumne regulowana od VB-byl mini-manual (w plaszczyznie gora-dol)...jak kolega Vendorr wspomnial, posiadam takowa, a mysle juz o przeszczepie kolumny z AG z regulacja w obu plaszczyznach: gora-dol, przod-tyl) to tym bardziej da rade zamienic kolumne kierownicza w AG na regulowana, rowniez od AG, roboty jest na ok godzine bez dorabiania jakichkolwiek elementow, montaz odbywa sie na zasadzie plug and play...

Zrobilem do uzytku wlasnego...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie -nietypowi ,jestem sporo wyższy od mulher.gif(kurdupel jeden 162 cm) no a ona tez fruwa i to nie gorzej ode mnie he he. I w ssumie mi nie najwygodniej a jej to już nie wiem bo tylko cały czas mówi.

"siedzisz i czytasz to forum tyle godzin to zrób coś z ta cholerną kierownica ,gó....o nie samochód u ojca w aucie to jest reg." rotfl.gif

Dlatego wydaje mi się analizując fotki (nie mam dojścia fizycznie do gratów by pomacać organoleptycznie ) całych desek rozdzielczych ,że są różnice ale nie takie .coby nie przerobić .

Przecież nie będę zmieniał całego kokpitu.

Tylko ktos kiedyś pisał o innej puszcze czy jakoś tak na kable i bezpieczniki,co prawda blisko to jedno od drugiego ale w czym różnice??? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno jest inna obudowa stacyjki i podobno inaczej jest wyprofilowana deska rozdzielcza i przy jej pozostawieniu /tej bez regulacji / wygląda to nieciekawie - duże przerwy między deską a stacyjką.

Ale tego to nie jestem pewien bo tylko o tym słyszałem notabene na tym forum ale chyba ze dwa lata temu jak się przymierzałem do zamiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakubek,

To akurat jest oczywiste bo widac to gołym okiem i nie stanowi problemu ,takie odpowiednie sa na allegro po ok. 40pln.

Najważniejsze jest mocowanie takiej plastikowej prowadnicy w formie tunelu z dwoma szynami której nie ma w moim przypadku ,a potrzebna jest do zmiany całości .

Nie widać tego bo to w środku jest ,trzeba by oglądnąć troche przynajmniej fotek na allegro i porównać .

Od razu widać jak się wie o co chodzi który kokpit jest z a który bez,

.Problem byłby jak to zamocowac bo mozna kupić to coś samo ,oddzielnie czyli jak demontują to może podejdzie i u mnie ,no i coś z ta szufladą chyba bezpieczników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno jesteś bardziej zorientowany bo ja już po kilku rozmowach na ten temat dałem sobie spokój.Wtedy nie było jeszcze takiej dostępności do części a dziś to już mi się nie chce inwestować w auto 9 letnie.

Poza tym przyzwyczaiłem się do braku regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie , ą czy dolne łożysko w kolumnie jest wymienialne ,czy absolutnie nie .

Nie wiem bo nie miałem kolumny w rękach ale dodam ,że samych łozysk to ja się nawymieniałem w różnych miejscach w swojej dwudziesto jedno letniej karierze(najróżnistrze machiny z różnym dostępem) .Może byc tylko tak ,że to całośc i wtedy klops.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

WITAM, odswieżę trochę temat. kolumny.

- u mnie padła regulowana w obu kierunkach. Jakiśczas temu zostałą wymieniona przez mechanika ( partacza- sądząć po innych jego robotach) na drugą regulowaną ale co sie okazuje ponoć tylko w 1 kierunku.

I tu moje pytanko - czy w ogóle były trzy typy kolumn:

niereg., regulowana 1 kier. i regulowana 2 kier.

Może rozwieję swoje wątpliwości...

pytanie pokrewne. krzyzak - łącznik kolumny z maglownicą.- czy każdemu typowi kolumny odpowiada inny typ krzyżaka??

u mnie właśnie kolumna "nowa" przyjechałą niestety bez oryginalnego krzyżaka i w efekcie mechanior "zabił"/ " zaklepał" młotkiem ów krzyżak na "nowej" kolumnie.

przez co kolumna w położeniu maks ku górze nie ma luzów i dxwięków, troche w dół i jest luz , są dzwieki - z efektem jakby dolne łożysko kolumny miało spory luz- chociaż efektów jak z naprawdę padniętej ( poprzedniej) kolumny nie ma.

czy ów krzyżak posiada mechanizm( sprężyna) kompensacji wydłożeń-skróceń odcinka kolumny przy regulacji przód tył, czy też jego dwu-elementowość to tylko ułatwienie montażowe,

Pozdrawiam i z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak.:

Tak jak w temacie nie darowałem sobie i jestem jak na razie po przymiarkach . co potrzebne ?

-kolumna kierownicza

-obudowa dolna i górna (naba ) stacyjki i przełączników bocznych

- cały kosz w którym siedzi skrzynka bezpieczników( ten z reg jest przystosowany do mocowania plastikowych elementów pracujących (chowających się i wychodzących z kokpitu razem za kierownica podczas regulowania)

Problem napotkałem przy odkręceiu śruby ,tej co trzyma kolumne w jarzmie -bliżej ściany grodziowej ,mało dostępu.

Wychodzi na to ,że sam otwór w dole deski rozdzielczej bezpośrednio pod kolumną kier. jest oryginalnie szerszy w autach z reg. ale to mozna poszerzyć.

Chwilowo zarzucone prace ,autko szybko poskłądane spowrotem bo trafiła sie traska zlosnik.gifale wrócę do tematu z fotkami .

Na pewno trzeba roznitować metalowe nity (fabryczne )w desce bez regulaci aby zanitować stelaz ten do tegulacji i poszerżyc wspomniane wejście dolne na kolumnę wraz z plastikami (z nabą )

Może trochę zawile ale przy odrobinie wyobrźni da sie radę.

W sumie to dużo rozbierania nie ma ,chodzi tylko o wywalenie małego elementu metalowego ,coś w rodzaju usztywnienia i włożenie wspomnianego kosza na bezpieczniki .

Jest on inny niż w wersji bez reg. bo jest zespolony z ramka która jakby trzyma nabę i jest jednocześnie elementem wykonawczympracy .

ale nakręciłem yikes.gif

PS może by mi koś zechciał zmierzyć to wycięcie w desce rozdzielczej pod kolumna w aucie z reg? IThankYou.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm

pod kolumną kierowniczą w desce od spodu jest takie miejsce w które chowa się obudowa kolumny ma ona ok 15-18 cm tak na oko ze zdjęć niestety . taki kształt jak litera U.

Problem jest taki ,że jestem po za domem i nie bardzo mogę wrzucić foto .sorki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm

> pod kolumną kierowniczą w desce od spodu jest takie miejsce w które chowa się obudowa kolumny ma

> ona ok 15-18 cm tak na oko ze zdjęć niestety . taki kształt jak litera U.

> Problem jest taki ,że jestem po za domem i nie bardzo mogę wrzucić foto .sorki.

ok. jutro postaram sie to mymierzyć

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na razie tyle uparłem si ena tą regulację może nie tyle potrzebna co musi byc.

> Tak jak z el szybami na tył , midem grzanymi fotelami ,tempomatem , navi w konsoli pod CID-a i

> wiele innych

czy nie łatwiej zmienić auto...?? smile.gif

mimo wszystko, powodzenia!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra.. sory że tak długo ale wciąż ktoś gdzieś coś i pojawił sie jeden problem...

1. pyt - otwór w kokpicie w który chowa sie od spodu obudowa kolumny ma 19cm ( obudowa 18cm)

2. pyt. - cóż. zmierzyłem zakres położeń przy obręczy kierownicy - u mnie niestety jest to 3cm... mało?? cóż mam wymienioną kolumne. nie dokońca to dizała jak powinno. wiec powyższy parametr prosze traktować nieoficjalnie.

Moim zdaniem oryginalna kolumna ( z podwójną regulacją) miała dużo większy zakres ustawień...

....Tak więc nie bardzo pomogłem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.