Fatal Napisano 18 Października 2009 Udostępnij Napisano 18 Października 2009 Witam Wszystkich Panowie mam pewien problem , mianowicie zaobserwowałem że silnik połyka olej , obserwacia trwała 4 miesiące i przejechane 4000 tys, w tym czasie , dzisiaj patrze na bagnet a tu od tamtego mamętu czyli tych czterech miesięcy ubyło mi 1,5 cm oleju , co wy na to ? mi się wydaje że to dużo ale nie wiem proszę o rade w temacje dzięki wielkie i pozdrawiam ( acha te 4 tys to połowa trasa , a druga połowa miasto ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamm_mk1 Napisano 18 Października 2009 Udostępnij Napisano 18 Października 2009 Nie kopci przypadkiem? Sprawdziłeś płyn chłodniczy? Nie ma żadnych wycieków? Jaki przebieg? Przeganiasz go czasem po czerwonym polu? Mój np na 6000km wziął prawie połowę podziałki mimo, że nigdy nie brał aż w takich ilościach, ale to było najszybsze i chyba najcięższe jego 6000km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 18 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2009 > Nie kopci przypadkiem? Sprawdziłeś płyn chłodniczy? Nie ma żadnych > wycieków? Jaki przebieg? Przeganiasz go czasem po czerwonym > polu? Mój np na 6000km wziął prawie połowę podziałki mimo, że > nigdy nie brał aż w takich ilościach, ale to było najszybsze i > chyba najcięższe jego 6000km nie kopci , płyn ok , wycieki to raczej nie widziałem na oko , troszke go w tych 4 tyś. przegoniłem ale bez przesady pare razy po 140km na blacie , a średnia w trasie to 100km na blacie , jakieś inne okoliczności ? olej będę wymieniał po zimie , to chyba będę zmuszony zrobic dolewkę , proszę o inne porady jeśli takowe są dzieki i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisoo Napisano 18 Października 2009 Udostępnij Napisano 18 Października 2009 zobacz czy miska sucha ... albo na wałku między skrzynią a silnikiem ewentualnie z góry pokrywa zaworów i oring pod cewkami ... na przepał to za dużo ... kopcił był na niebiesko i rura jak w trabancie by było tłusta ... szukaj wycieku ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 19 Października 2009 Udostępnij Napisano 19 Października 2009 szykuj kase na remont. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiaqxxl Napisano 19 Października 2009 Udostępnij Napisano 19 Października 2009 > szykuj kase na remont. toś go pocieszył Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 20 Października 2009 Udostępnij Napisano 20 Października 2009 Witam. Ile oznacza 1.5 cm ?? 1l, 2l. U mnie silnik przy średnim "butowaniu" praktycznie nie bierze oleju. Może 200ml na 10kkm. Ale ostatnio zauważyłem, że łyknął sobie 100ml, może ciut więcej (1-2 mm opadł poziom z maks) na odcinku 15km. Mam wrażenie, że dopóki nie znika więcej jak 200- 300ml/1000km wszystko jest OK. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Request Napisano 20 Października 2009 Udostępnij Napisano 20 Października 2009 > Witam. > Ile oznacza 1.5 cm ?? 1l, 2l. U mnie silnik przy średnim "butowaniu" > praktycznie nie bierze oleju. Może 200ml na 10kkm. Ale ostatnio > zauważyłem, że łyknął sobie 100ml, może ciut więcej (1-2 mm > opadł poziom z maks) na odcinku 15km. Mam wrażenie, że dopóki > nie znika więcej jak 200- 300ml/1000km wszystko jest OK. > Pozdrawiam. A jaka jest norma dla HGT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 20 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2009 Panocki , problem sie rozwiązał na 99% bo jutro musze sprawdzic jaki jest stan oleju po dolewce 300 ml pozdrawiam , to co wcześniej pisałem te 1.5 cm to sprawdzałem jak silnik był jeszcze ciepły ( czasami tak ludzie mają jak ja ) , ale zobaczymy jutro jaki będzie wskaznik oleju , oczywiście na zimnym silniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jian Napisano 20 Października 2009 Udostępnij Napisano 20 Października 2009 > Panocki , problem sie rozwiązał na 99% bo jutro musze sprawdzic jaki > jest stan oleju po dolewce 300 ml pozdrawiam , to co wcześniej > pisałem te 1.5 cm to sprawdzałem jak silnik był jeszcze ciepły > ( czasami tak ludzie mają jak ja ) , ale zobaczymy jutro jaki > będzie wskaznik oleju , oczywiście na zimnym silniku stan oleju na ciepłym i zimnym silniku po odstaniu paru minut powinien być identyczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 21 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2009 > stan oleju na ciepłym i zimnym silniku po odstaniu paru minut > powinien być identyczny Wydaje mi sie że nie do końca ponieważ jak jest ciepły silnik to jeszcze olej się nie skupił w jedną całośc ale może się mylę , zobaczymy dzisiaj czy ta sprawa się potwierdzi mam nadzieję że tak pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 22 Października 2009 Udostępnij Napisano 22 Października 2009 > stan oleju na ciepłym i zimnym silniku po odstaniu paru minut > powinien być identyczny Niestety nie. Ciepły po odstaniu 20-30 minut a zimny po nocy to dwa różne stany. Oczywiście po nocy stan na bagnecie bedzie znacząco niższy (u mnie o 1 mm) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 22 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2009 > Niestety nie. Ciepły po odstaniu 20-30 minut a zimny po nocy to dwa > różne stany. Oczywiście po nocy stan na bagnecie bedzie znacząco > niższy (u mnie o 1 mm) no i właśnie u mnie tak było że sprawdzałem poziiom olej na jeszcze ciepłym silniku i tak był wskaznik na bagnecie , po całym postoju 24 godz. troszke było mniej niż 4 tys kilometrów temu zrobiłem dolewkę około 200 ml. i jest ok pozdrawiam i przepraszam za zamieszanie , moja głupota i panika dzięki wszystkim , olej już nowy zakupiony po zimie wymiana , Panowie powiedzcie mi czy mam jakąs uszczelke lub podkładkę pod śrubą ? chodzi o śrubę którą się spuszcza olej z silnika bo nie pamiętam , jeśli takowa występuje prosze o numer lub jakiś namiar na sprawę bo sobie od razu zakupie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 23 Października 2009 Udostępnij Napisano 23 Października 2009 > Oczywiście po nocy stan na bagnecie bedzie znacząco > niższy (u mnie o 1 mm) Przeciez to jest bez sensu! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 23 Października 2009 Udostępnij Napisano 23 Października 2009 > Przeciez to jest bez sensu! Ale tak włąśnie jest. Często sprawdzam poziom oleju i zawsze tak jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 23 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2009 Panowie jak jest z tą śrubą ( chodzi o śrubę która jest na spodzie miski olejowej ) jest tam jakaś podkładka , uszczelka czy coś w tym stylu czy sama śruba , jeśli jest jakieś ustrojstwo bardzo proszę o namiary na to pozdrawiam Fatal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 24 Października 2009 Udostępnij Napisano 24 Października 2009 > Ale tak włąśnie jest. Często sprawdzam poziom oleju i zawsze tak > jest. ja Cię kręcę milimetr różnicy dostrzegasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 24 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2009 > ja Cię kręcę milimetr różnicy dostrzegasz? Koledze chyba sie pomyliło bo miało byc 1 cm , proszę sie nie naśmiewac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 25 Października 2009 Udostępnij Napisano 25 Października 2009 Bym się tym nie martwił, fiat tak już ma, mój przez 10 tyś połknął 2 litry oleju, druga sprawa że cieknie mi delikatnie od strony skrzyni, więc przyjmuję że 1,5 litra przepalił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 25 Października 2009 Udostępnij Napisano 25 Października 2009 sie nie zdziw ze prawie calosc moze sie wychlapala przez uszczelniacz . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 25 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 25 Października 2009 > sie nie zdziw ze prawie calosc moze sie wychlapala przez uszczelniacz > . uszczelniacze od strony rozrządu wiymienione na nowe więc nie powinno i w tym rejonie nic nie widze aby ciekło ale ostatnio zaobserwowałem iż cieknie delikatnie od strony cewki czekam mnie wymiana pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 26 Października 2009 Udostępnij Napisano 26 Października 2009 > sie nie zdziw ze prawie calosc moze sie wychlapala przez uszczelniacz > . Może być, ale czekam aż ona zacznie jeździć punto więc sprzęgło szybciej się zużyje,więc wtedy przy wymianie sprzęgła załatwi się uszczelniacz, od samego początku leję Lotosa więc koszt nie tak duże. A punciak już wcześniej palił olej więc przyjmuję 50/50. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 26 Października 2009 Udostępnij Napisano 26 Października 2009 > uszczelniacze od strony rozrządu wiymienione na nowe więc nie > powinno i w tym rejonie nic nie widze aby ciekło ale ostatnio > zaobserwowałem iż cieknie delikatnie od strony cewki czekam > mnie wymiana pozdro ale tu mowa kolego o uszczelniaczu od strony skrzyni, czyli poniżej oringu cewki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 26 Października 2009 Udostępnij Napisano 26 Października 2009 > Może być, ale czekam aż ona zacznie jeździć punto więc sprzęgło > szybciej się zużyje,więc wtedy przy wymianie sprzęgła załatwi > się uszczelniacz, od samego początku leję Lotosa więc koszt nie > tak duże. > A punciak już wcześniej palił olej więc przyjmuję 50/50. pewnie masz racje. z silnika fire wiem ze najwiecej oleju ucieka jednak przez pierscienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.