woj76 Napisano 24 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2009 Zaznaczę na początek, że wątek o T już kiedyś czytałem. Czy w następującym planie są jakieś "błędy w sztuce": Olej biorę z górnego korka, z odpowiednią zwężką (1.2mm), prowadzę do chłodnicy, z chłodnicy do T, z T do miski. Pytanie dodatkowe: czy z powodu dosyć długiej drogi oleju do T zwężka nie powinna być większa, np. 1.5mm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
huba301 Napisano 24 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2009 > Zaznaczę na początek, że wątek o T już kiedyś czytałem. Czy w > następującym planie są jakieś "błędy w sztuce": > Olej biorę z górnego korka, z odpowiednią zwężką (1.2mm), prowadzę do > chłodnicy, z chłodnicy do T, z T do miski. > Pytanie dodatkowe: czy z powodu dosyć długiej drogi oleju do T zwężka > nie powinna być większa, np. 1.5mm? od górnego wyjścia do restryktora i do turbiny, z turbiny do miski w taki sposób żeby olej sam spływał grawitacyjnie w miskę restryktor musi być dobrany pod względem zapotrzebowania oleju do smarowania turbiny, 1.2 to bardzo duuuży otwór, pamiętaj że tam jest ciśnienie bezpośrednio z pompy oleju, a turbiny nie lubią dużego ciśnienia bo mogą puścić uszczelniacze typowo do k03 i podobnych 0.8 mm to tak rozsądnie się robi chłodnicę oleju montuje się do termostatu który zakłada się przed filtrem oleju, tak jak ma uno turbo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 24 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2009 Dzięki wielkie To mi co prawda trochę komplikuje sprawę, ale powinno się dać zrobić. Czy jedynym powodem puszczenia chłodzenia osobno jest termostat, czy są jeszcze inne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
huba301 Napisano 24 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2009 > Dzięki wielkie To mi co prawda trochę komplikuje sprawę, ale powinno > się dać zrobić. Czy jedynym powodem puszczenia chłodzenia osobno > jest termostat, czy są jeszcze inne? to chyba największy powód, jak cały czas olej szedł by przez chłodnice to bardzo długo osiągał by prawidłową temperaturę pracy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 24 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2009 To znaczy, że gdybym przypadkiem wyhaczył chłodnicę z termostatem i obejściem to mógłbym tak właśnie zrobić...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kewin3 Napisano 24 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2009 A mozna dąć chłodnice za T i bez termostatu i schłodzony by wpadał do miski ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 24 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2009 > A mozna dąć chłodnice za T i bez termostatu i schłodzony by wpadał > do miski ?? nie, w tym nie jscu nie powinno być żadnych oporów spływu oleju. Poza tym chłodnica bez termostatu w chłodne dni może tylko szkodzić zamiast pomagać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kewin3 Napisano 24 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2009 A ktoś moze wie od czego podejdzie chłodnica z termostatem ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 24 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2009 > A ktoś moze wie od czego podejdzie chłodnica z termostatem ?? chłodnica to praktyczne z czego chcesz. Termostat można czasami kupić dedykowane do marki albo szukać z uno turbo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 24 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2009 > chłodnica to praktyczne z czego chcesz. Termostat można czasami kupić > dedykowane do marki albo szukać z uno turbo. można też taka podstawkę z termostatem kupić i również problem się rozwiązuje http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kewin3 Napisano 24 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2009 > można też taka podstawkę z termostatem kupić i również problem się > rozwiązuje > http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=200 TO chyba bedzie najlepsze rozwiązanie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 24 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2009 od Punto 1.7 TD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikelos Napisano 24 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2009 A czy ta chłodnica jest wymagana przy jakimkolwiek turbo? Czy może przy soft można ją sobie darować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 24 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2009 > A czy ta chłodnica jest wymagana przy jakimkolwiek turbo? Czy może > przy soft można ją sobie darować? ja nie mam chłodnicy, ale nie grzeje np pół godziny z gazem w podłodze, więc jest mi niepotrzebna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 24 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2009 > można też taka podstawkę z termostatem kupić i również problem się > rozwiązuje > http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=200 właśnie o czymś takim pisałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 24 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2009 > A czy ta chłodnica jest wymagana przy jakimkolwiek turbo? Czy może > przy soft można ją sobie darować? jak będziesz jeździł jak c*** to nie a jak będziesz gnieść auto to już tak..... trzeba jakoś olej schłodzić..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
snoopi_lubin Napisano 24 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2009 tylko gdzie ta chlodnica zamontowac, po prawej chlodnica, po lewej IC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 24 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2009 > tylko gdzie ta chlodnica zamontowac, po prawej chlodnica, po lewej IC na środku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 24 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2009 > tylko gdzie ta chlodnica zamontowac, po prawej chlodnica, po lewej IC tam gdzie się zmieści wszystko zależy od wielkości ic i wielkości samej chłodnicy oleju (nie musi być jakaś wielka) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
snoopi_lubin Napisano 24 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2009 > tam gdzie się zmieści wszystko zależy od wielkości ic i wielkości > samej chłodnicy oleju (nie musi być jakaś wielka) a moze byc zaslonieta np IC ? bo chyba jest seicento ktore seryjnie mialo chlodnice i sa wszystkie werzyki dostepne w te otwory obok filtra oleju? takze nic nie trzeba drutowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 24 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2009 > a bo chyba jest seicento ktore seryjnie > mialo chlodnice nie ma i sa wszystkie werzyki dostepne w te otwory obok > filtra oleju? takze nic nie trzeba drutowac. fabryka te otwory przewidziała do czego innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
snoopi_lubin Napisano 24 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2009 > nie ma > i sa wszystkie werzyki dostepne w te otwory obok > fabryka te otwory przewidziała do czego innego. rzeczywiscie ,zmylil mnie obrazek z epera edit: i jeszcze takie pytanko: czy jak bym kupil taka podstawke pod filtr i podlaczyl chlodnice to nadal musze miec splyw w misce ? Jesli tak to czy moge zrobic trojnik od splywu turbo i tam wpiac sie ze splywem z chlodnicy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kewin3 Napisano 24 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2009 > rzeczywiscie ,zmylil mnie obrazek z epera > edit: i jeszcze takie pytanko: czy jak bym kupil taka podstawke pod > filtr i podlaczyl chlodnice to nadal musze miec splyw w misce ? > Jesli tak to czy moge zrobic trojnik od splywu turbo i tam wpiac sie > ze splywem z chlodnicy? nie. bo w chłodnicy będzie cisnienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecik Napisano 25 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 > Zaznaczę na początek, że wątek o T już kiedyś czytałem. Czy w > następującym planie są jakieś "błędy w sztuce": > Olej biorę z górnego korka, z odpowiednią zwężką (1.2mm), prowadzę do > chłodnicy, z chłodnicy do T, z T do miski. > Pytanie dodatkowe: czy z powodu dosyć długiej drogi oleju do T zwężka > nie powinna być większa, np. 1.5mm? spokojnie wystarczy 1.2mm wieksza nie jest potrzebna! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
snoopi_lubin Napisano 25 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 > nie. bo w chłodnicy będzie cisnienie. czyli co, nie trzeba robic zadnych splywow do miski ? tylko wystarczy podkladka z termostatem weze do chlodnicy i chlodnica? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 25 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 > czyli co, nie trzeba robic zadnych splywow do miski ? tylko wystarczy > podkladka z termostatem weze do chlodnicy i chlodnica? Trzeba: - zasilanie turbo olejem i spływ tegoż oleju do miski to jedno (tu olej ma spływać grawitacyjnie, bez żadnych oporów) - podkładka pod filtr z termostatem i obieg chłodnicy to drugie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 27 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 Panowie, to jeszcze pytanie takie: na jakiej wysokości jest lustro oleju w misce. Najlepiej licząc "z góry", od bloku silnika. Znaczy się chce wiedzieć, gdzie najniżej mogę zamontować spływ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kewin3 Napisano 27 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 > Panowie, to jeszcze pytanie takie: na jakiej wysokości jest lustro > oleju w misce. Najlepiej licząc "z góry", od bloku silnika. > Znaczy się chce wiedzieć, gdzie najniżej mogę zamontować spływ. DObre pytanie, tez jestem ciekaw! ale wydaje mi sie ze jak najwyzej jesli pozwala na to tez wysokośc zamontowanej turbiny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 27 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 > DObre pytanie, tez jestem ciekaw! ale wydaje mi sie ze jak najwyzej > jesli pozwala na to tez wysokośc zamontowanej turbiny. Zasadniczo mogę zamontować zaraz pod rantem miski, bo wylot z T jest i tak powyżej, ale (a) krócice są/będą pod kątem, (b) chcę, żeby przewód (dość gruby i sztywny) nie był gięty za bardzo między T a miską. Ideał dla mnie montażowo to jest parę cm poniżej rantu, chcę tylko wiedzieć, kiedy już będzie za nisko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 27 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 > Zasadniczo mogę zamontować zaraz pod rantem miski, bo wylot z T jest > i tak powyżej, ale (a) krócice są/będą pod kątem, (b) chcę, żeby > przewód (dość gruby i sztywny) nie był gięty za bardzo między T > a miską. Ideał dla mnie montażowo to jest parę cm poniżej rantu, > chcę tylko wiedzieć, kiedy już będzie za nisko. może być 3-4cm poniżej rantu ja mam prawie pod samym rantem i olej zlewa się na pierwszy korbowód od strony miski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damian83dd Napisano 27 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 > Panowie, to jeszcze pytanie takie: na jakiej wysokości jest lustro > oleju w misce. Najlepiej licząc "z góry", od bloku silnika. > Znaczy się chce wiedzieć, gdzie najniżej mogę zamontować spływ. jutro zrobię ci fote mojej miski bo zrobiona jest pod T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damian83dd Napisano 28 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2009 > jutro zrobię ci fote mojej miski bo zrobiona jest pod T proszę oto fota Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damian83dd Napisano 28 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2009 > proszę oto fota > jak by co to mogę się podmienić tymi miskami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.