Skocz do zawartości

Plan na olej do T


woj76

Rekomendowane odpowiedzi

Zaznaczę na początek, że wątek o T już kiedyś czytałem. Czy w następującym planie są jakieś "błędy w sztuce":

Olej biorę z górnego korka, z odpowiednią zwężką (1.2mm), prowadzę do chłodnicy, z chłodnicy do T, z T do miski.

Pytanie dodatkowe: czy z powodu dosyć długiej drogi oleju do T zwężka nie powinna być większa, np. 1.5mm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaznaczę na początek, że wątek o T już kiedyś czytałem. Czy w

> następującym planie są jakieś "błędy w sztuce":

> Olej biorę z górnego korka, z odpowiednią zwężką (1.2mm), prowadzę do

> chłodnicy, z chłodnicy do T, z T do miski.

> Pytanie dodatkowe: czy z powodu dosyć długiej drogi oleju do T zwężka

> nie powinna być większa, np. 1.5mm?

od górnego wyjścia do restryktora i do turbiny, z turbiny do miski w taki sposób żeby olej sam spływał grawitacyjnie w miskę

restryktor musi być dobrany pod względem zapotrzebowania oleju do smarowania turbiny, 1.2 to bardzo duuuży otwór, pamiętaj że tam jest ciśnienie bezpośrednio z pompy oleju, a turbiny nie lubią dużego ciśnienia bo mogą puścić uszczelniacze

typowo do k03 i podobnych 0.8 mm to tak rozsądnie się robi

chłodnicę oleju montuje się do termostatu który zakłada się przed filtrem oleju, tak jak ma uno turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki wielkie To mi co prawda trochę komplikuje sprawę, ale powinno

> się dać zrobić. Czy jedynym powodem puszczenia chłodzenia osobno

> jest termostat, czy są jeszcze inne?

to chyba największy powód, jak cały czas olej szedł by przez chłodnice to bardzo długo osiągał by prawidłową temperaturę pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chłodnica to praktyczne z czego chcesz. Termostat można czasami kupić

> dedykowane do marki albo szukać z uno turbo.

można też taka podstawkę z termostatem kupić i również problem się rozwiązuje smile.gif

http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy ta chłodnica jest wymagana przy jakimkolwiek turbo? Czy może

> przy soft można ją sobie darować?

jak będziesz jeździł jak c*** to nie a jak będziesz gnieść auto to już tak..... trzeba jakoś olej schłodzić.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko gdzie ta chlodnica zamontowac, po prawej chlodnica, po lewej IC

tam gdzie się zmieści wink.gif wszystko zależy od wielkości ic i wielkości samej chłodnicy oleju (nie musi być jakaś wielka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tam gdzie się zmieści wszystko zależy od wielkości ic i wielkości

> samej chłodnicy oleju (nie musi być jakaś wielka)

a moze byc zaslonieta np IC ? bo chyba jest seicento ktore seryjnie mialo chlodnice i sa wszystkie werzyki dostepne w te otwory obok filtra oleju? takze nic nie trzeba drutowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie ma

> i sa wszystkie werzyki dostepne w te otwory obok

> fabryka te otwory przewidziała do czego innego.

rzeczywiscie ,zmylil mnie obrazek z epera ok.gif

edit: i jeszcze takie pytanko: czy jak bym kupil taka podstawke pod filtr i podlaczyl chlodnice to nadal musze miec splyw w misce ?

Jesli tak to czy moge zrobic trojnik od splywu turbo i tam wpiac sie ze splywem z chlodnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rzeczywiscie ,zmylil mnie obrazek z epera

> edit: i jeszcze takie pytanko: czy jak bym kupil taka podstawke pod

> filtr i podlaczyl chlodnice to nadal musze miec splyw w misce ?

> Jesli tak to czy moge zrobic trojnik od splywu turbo i tam wpiac sie

> ze splywem z chlodnicy?

nie. bo w chłodnicy będzie cisnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaznaczę na początek, że wątek o T już kiedyś czytałem. Czy w

> następującym planie są jakieś "błędy w sztuce":

> Olej biorę z górnego korka, z odpowiednią zwężką (1.2mm), prowadzę do

> chłodnicy, z chłodnicy do T, z T do miski.

> Pytanie dodatkowe: czy z powodu dosyć długiej drogi oleju do T zwężka

> nie powinna być większa, np. 1.5mm?

spokojnie wystarczy 1.2mm wieksza nie jest potrzebna!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie. bo w chłodnicy będzie cisnienie.

czyli co, nie trzeba robic zadnych splywow do miski ? tylko wystarczy podkladka z termostatem weze do chlodnicy i chlodnica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli co, nie trzeba robic zadnych splywow do miski ? tylko wystarczy

> podkladka z termostatem weze do chlodnicy i chlodnica?

Trzeba:

- zasilanie turbo olejem i spływ tegoż oleju do miski to jedno (tu olej ma spływać grawitacyjnie, bez żadnych oporów)

- podkładka pod filtr z termostatem i obieg chłodnicy to drugie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie, to jeszcze pytanie takie: na jakiej wysokości jest lustro

> oleju w misce. Najlepiej licząc "z góry", od bloku silnika.

> Znaczy się chce wiedzieć, gdzie najniżej mogę zamontować spływ.

DObre pytanie, tez jestem ciekaw! ale wydaje mi sie ze jak najwyzej jesli pozwala na to tez wysokośc zamontowanej turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> DObre pytanie, tez jestem ciekaw! ale wydaje mi sie ze jak najwyzej

> jesli pozwala na to tez wysokośc zamontowanej turbiny.

Zasadniczo mogę zamontować zaraz pod rantem miski, bo wylot z T jest i tak powyżej, ale (a) krócice są/będą pod kątem, (b) chcę, żeby przewód (dość gruby i sztywny) nie był gięty za bardzo między T a miską. Ideał dla mnie montażowo to jest parę cm poniżej rantu, chcę tylko wiedzieć, kiedy już będzie za nisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zasadniczo mogę zamontować zaraz pod rantem miski, bo wylot z T jest

> i tak powyżej, ale (a) krócice są/będą pod kątem, (b) chcę, żeby

> przewód (dość gruby i sztywny) nie był gięty za bardzo między T

> a miską. Ideał dla mnie montażowo to jest parę cm poniżej rantu,

> chcę tylko wiedzieć, kiedy już będzie za nisko.

może być 3-4cm poniżej rantu ja mam prawie pod samym rantem i olej zlewa się na pierwszy korbowód od strony miski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.