Skocz do zawartości

Koniec gazu i lepsza jazda.


oki

Rekomendowane odpowiedzi

Skoda Felicja 1,3 po mieście ok 12L dość agresywna jazda.

Zauwazyłem już po raz kolejny ze przy końcu butli ok 3-4L samochód robi się żwawszy i jest to dość wyraźne odczucie w przyspieszeniu.

Czy to moze być kwestia regulacji?

Instalacja ustawiona z automatu sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoda Felicja 1,3 po mieście ok 12L dość agresywna jazda.

> Zauwazyłem już po raz kolejny ze przy końcu butli ok 3-4L samochód

> robi się żwawszy i jest to dość wyraźne odczucie w

> przyspieszeniu.

> Czy to moze być kwestia regulacji?

> Instalacja ustawiona z automatu sterownika.

Masz za bogato ustawione.

jak spada ciśnienie w butli to zwykle robi się ubożej, a u ciebie robi się dobra mieszanka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz za bogato ustawione.

> jak spada ciśnienie w butli to zwykle robi się ubożej, a u ciebie

> robi się dobra mieszanka.

No to moze palić mniej.

To teraz kolejne pytanie, czym zubożyć mieszankę. Ustawić śrubą na reduktorze czy w oprogramowaniu na ustawieniach silnika krokowaego MIN, MAX

Przy czym napięcie sondy oscyluje a dolne wskazanie pokazuje środek (pole czarne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz za bogato ustawione.

> jak spada ciśnienie w butli to zwykle robi się ubożej, a u ciebie

> robi się dobra mieszanka.

Chyba mylisz pojęcia. Ciśnienie gazu w butli jest równe ciśnieniu nasycenia mieszaniny propan-butan w danej temperaturze i zupełnie niezależne od poziomu, od napełnienia aż do momentu wypchnięcia z niej resztek płynnego gazu. Zależy ono wyłącznie od TEMPERATURY (czysta fizyka).

(pod warunkiem, że to LPG, bo przy CNG jest inaczej grinser006.gif)

Po prostu - jak u Kubicy - spada masa auta 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciśnienie gazu w butli jest równe ciśnieniu

> nasycenia mieszaniny propan-butan w danej temperaturze i

> zupełnie niezależne od poziomu, od napełnienia aż do momentu

> wypchnięcia z niej resztek płynnego gazu...

Raczej dopóki rurka stercząca z wielozaworu jest zanurzona w ciekłym LPG. Wystarczy że rurka jest przekrzywiona lub za krótka i ostatnie litry ciekłego gazu rozprężaja się w butli. Wtedy z cisnieniem może być różniście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raczej dopóki rurka stercząca z wielozaworu jest zanurzona w ciekłym

> LPG. Wystarczy że rurka jest przekrzywiona lub za krótka i

> ostatnie litry ciekłego gazu rozprężaja się w butli. Wtedy z

> cisnieniem może być różniście.

Ale to widać od razu - butla pokrywa się lodem grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoda Felicja 1,3 po mieście ok 12L dość agresywna jazda.

> Zauwazyłem już po raz kolejny ze przy końcu butli ok 3-4L samochód

> robi się żwawszy i jest to dość wyraźne odczucie w

> przyspieszeniu.

> Czy to moze być kwestia regulacji?

> Instalacja ustawiona z automatu sterownika.

Mam identycznie i tak się zastanawiałem, czy przypadkiem pod koniec w butli nie zostaje wiecej butanu niż propanu (albo odwrotnie) i czy to jest w ogóle możliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy to jest w ogóle możliwe?

Jak najbardziej możliwe, szczególnie w niskich temperaturach. Butan jako mniej lotny zostaje. Widziałem wózki widłowe pracujące na mrozie na gazie i zdarzało się, że wózek stawał pomimo, że było jeszcze pół butli. Przy -20 degC butan nie był w stanie odparować, aby wypchnąć resztę z butli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoda Felicja 1,3 po mieście ok 12L dość agresywna jazda.

> Zauwazyłem już po raz kolejny ze przy końcu butli ok 3-4L samochód

> robi się żwawszy i jest to dość wyraźne odczucie w

> przyspieszeniu.

> Czy to moze być kwestia regulacji?

> Instalacja ustawiona z automatu sterownika.

Ja mam taki efekt, zaraz po zatankowaniu biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.