oki Napisano 29 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2009 Skoda Felicja 1,3 po mieście ok 12L dość agresywna jazda. Zauwazyłem już po raz kolejny ze przy końcu butli ok 3-4L samochód robi się żwawszy i jest to dość wyraźne odczucie w przyspieszeniu. Czy to moze być kwestia regulacji? Instalacja ustawiona z automatu sterownika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 29 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2009 > Skoda Felicja 1,3 po mieście ok 12L dość agresywna jazda. > Zauwazyłem już po raz kolejny ze przy końcu butli ok 3-4L samochód > robi się żwawszy i jest to dość wyraźne odczucie w > przyspieszeniu. > Czy to moze być kwestia regulacji? > Instalacja ustawiona z automatu sterownika. Masz za bogato ustawione. jak spada ciśnienie w butli to zwykle robi się ubożej, a u ciebie robi się dobra mieszanka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luki7wwl Napisano 30 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2009 > Masz za bogato ustawione. > jak spada ciśnienie w butli to zwykle robi się ubożej, a u ciebie > robi się dobra mieszanka. no tak ale czy samochód nie powienien lepiej isc na takiej bogatej mieszance niz pózniej jak jest normalnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oki Napisano 30 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2009 > Masz za bogato ustawione. > jak spada ciśnienie w butli to zwykle robi się ubożej, a u ciebie > robi się dobra mieszanka. No to moze palić mniej. To teraz kolejne pytanie, czym zubożyć mieszankę. Ustawić śrubą na reduktorze czy w oprogramowaniu na ustawieniach silnika krokowaego MIN, MAX Przy czym napięcie sondy oscyluje a dolne wskazanie pokazuje środek (pole czarne) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tdon Napisano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2009 > Masz za bogato ustawione. > jak spada ciśnienie w butli to zwykle robi się ubożej, a u ciebie > robi się dobra mieszanka. Chyba mylisz pojęcia. Ciśnienie gazu w butli jest równe ciśnieniu nasycenia mieszaniny propan-butan w danej temperaturze i zupełnie niezależne od poziomu, od napełnienia aż do momentu wypchnięcia z niej resztek płynnego gazu. Zależy ono wyłącznie od TEMPERATURY (czysta fizyka). (pod warunkiem, że to LPG, bo przy CNG jest inaczej ) Po prostu - jak u Kubicy - spada masa auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2009 > Ciśnienie gazu w butli jest równe ciśnieniu > nasycenia mieszaniny propan-butan w danej temperaturze i > zupełnie niezależne od poziomu, od napełnienia aż do momentu > wypchnięcia z niej resztek płynnego gazu... Raczej dopóki rurka stercząca z wielozaworu jest zanurzona w ciekłym LPG. Wystarczy że rurka jest przekrzywiona lub za krótka i ostatnie litry ciekłego gazu rozprężaja się w butli. Wtedy z cisnieniem może być różniście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tdon Napisano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 > Raczej dopóki rurka stercząca z wielozaworu jest zanurzona w ciekłym > LPG. Wystarczy że rurka jest przekrzywiona lub za krótka i > ostatnie litry ciekłego gazu rozprężaja się w butli. Wtedy z > cisnieniem może być różniście. Ale to widać od razu - butla pokrywa się lodem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WOJTEKNR1 Napisano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 hehe, u mnie jest tak samo, na rezerwie autko dostaje powera i dlatego rzadko kiedy tankuje do pełna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 > Ale to widać od razu - butla pokrywa się lodem Widać tylko wtedy gdy otworzyć bagażnik i zerknąć. Gdy ktoś ma butle w kole przykrytą dywanikiem to może nawet nie zauważyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 > Skoda Felicja 1,3 po mieście ok 12L dość agresywna jazda. > Zauwazyłem już po raz kolejny ze przy końcu butli ok 3-4L samochód > robi się żwawszy i jest to dość wyraźne odczucie w > przyspieszeniu. > Czy to moze być kwestia regulacji? > Instalacja ustawiona z automatu sterownika. Mam identycznie i tak się zastanawiałem, czy przypadkiem pod koniec w butli nie zostaje wiecej butanu niż propanu (albo odwrotnie) i czy to jest w ogóle możliwe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tdon Napisano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 > czy to jest w ogóle możliwe? Jak najbardziej możliwe, szczególnie w niskich temperaturach. Butan jako mniej lotny zostaje. Widziałem wózki widłowe pracujące na mrozie na gazie i zdarzało się, że wózek stawał pomimo, że było jeszcze pół butli. Przy -20 degC butan nie był w stanie odparować, aby wypchnąć resztę z butli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slick19 Napisano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2009 > Skoda Felicja 1,3 po mieście ok 12L dość agresywna jazda. > Zauwazyłem już po raz kolejny ze przy końcu butli ok 3-4L samochód > robi się żwawszy i jest to dość wyraźne odczucie w > przyspieszeniu. > Czy to moze być kwestia regulacji? > Instalacja ustawiona z automatu sterownika. Ja mam taki efekt, zaraz po zatankowaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.