pilzner Napisano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2009 Witam, przymierzam się do wymiany rozrządu w Pandzie 1.1 z roku 2004. Silnik jest bezkolizyjny, bo wg lektury forum zmiana nastąpiła w 2006 roku. Okazuje się, że w tych silnikach występują dwa rodzaje napinacza do tego silnika. Czy jest to związane właśnie ze zmianą gdy silnik stał się kolizyjny? Przy okazji wymiany rozrządu planuję wymienić profilaktycznie pompę wody i pasek alternatora. Czy tu również mogą być różne typy (np. w Punto I 1.2 8V różniły się ilością rowków na rolce), czy kupować w ciemno po prostu do Pandy 1.1? Dla pewności sprawdzę numery silnika, chyba powinny być na oryginalnej fakturze zakupu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2009 > Witam, > przymierzam się do wymiany rozrządu w Pandzie 1.1 z roku 2004. > Silnik jest bezkolizyjny, bo wg lektury forum zmiana nastąpiła w 2006 > roku. > Okazuje się, że w tych silnikach występują dwa rodzaje napinacza do > tego silnika. Czy jest to związane właśnie ze zmianą gdy silnik > stał się kolizyjny? > Przy okazji wymiany rozrządu planuję wymienić profilaktycznie pompę > wody i pasek alternatora. Czy tu również mogą być różne typy > (np. w Punto I 1.2 8V różniły się ilością rowków na rolce), czy > kupować w ciemno po prostu do Pandy 1.1? > Dla pewności sprawdzę numery silnika, chyba powinny być na > oryginalnej fakturze zakupu... najprosciej to pojsc do sklepu podac vin i po vinie dojdzie jaka czesc pasek alternatora jezeli nie widac ze zaczyna sie strzepic to raczej nie ma sensu go ruszac ja ostatnio robiem przeglad polaczony z wymiana rozrzadu oraz paskiem altka wszystko na materialach aso - orginalnych i zaplacilem 850 zl - wiec chyba w miare znosnie ps. ile masz przejechane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 9 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2009 > ile masz przejechane? Auto kupione miesiąc temu, ma 5 lat i wg licznika ma przejechane 91 tysięcy kilometrów. Nie mam żadnych informacji o wymianie rozrządu, więc czas najwyższy zmienić, tym bardziej że auto będzie jeździć głównie po mieście. Wymiana paska alternatora to tak przy okazji, będzie to w końcu tylko koszt paska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2009 > Auto kupione miesiąc temu, ma 5 lat i wg licznika ma przejechane 91 > tysięcy kilometrów. > Nie mam żadnych informacji o wymianie rozrządu, więc czas najwyższy > zmienić, tym bardziej że auto będzie jeździć głównie po mieście. > Wymiana paska alternatora to tak przy okazji, będzie to w końcu > tylko koszt paska. co do paska altka bede stal przy swoim - jezeli nie widac ze sie strzepi (u mnie zaczynal) to imo nie ma sensu wymieniac co do rozrzadu... przytocze slowa pracownika aso ktory powiedzial (panda miala wtedy 5 latek i cos ok 95 kkm) - jezdzij pan.. chyba ze nie masz pan na co pieniedzy wydac to sie zrobi w tym roku - wiec 6 lat i 110 kkm puscil uszczelniacz i tylko i wylacznie z tego powodu zrobilem rozrzad juz teraz - poprostu nie bylo sensu 2 razy placic za robocizne zwiazana z rozebraniem w celu wymiany samego uszczelniacza w oparciu o wlasny przypadek i doswiadczenia ja na twoi miejscu smialo bym jeszcze jezdzil - dla spokoju wlasnej czaszki mozesz zdjac oslone paska i zerknac czy nie jest mokro - jak sucho to kase przeznacz na prezent dla zony, kochanki, matki * albo poprostu na browarka * niepotrzebne skreslic a jeszcze jedno - kwestia ewentualnego producenta czesci jak bedziesz jednak robil - roznica w cenie z tego co mi mechanior mowil niewielka a jednak polecil orginal czesci z prostej przyczyny - nie mam mowy o mniejszym przebiegu na nich do nastepnej wymiany - tak jak to bardzo czesto dzieje sie w przypadku zamiennikow tanszych jak sie zapytalem po wymianie ile ten wytrzyma - tyle samo co fabryczny czyli w moim wypadku 6 latek i 110 kkm a nawet jak nie to dobry asistance oraz swiadomosc ze silnik jest bezkolizyjny bardzo uspokaja ewentualne obawy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 9 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2009 Auto serwisuje mi mój brat, który jest mechanikiem. Zdaję się na jego wiedzę i umiejętności... Zastanawiam się tylko jeszcze nad kwestią wymiany płynu chłodzącego. Nie wiem czym jest zalany układ w tej chwili i zastanawiam się czy kupować Paraflu UP (3L koncentratu za 78 zeta) czy lać Borygo... Brat zaleje tym czym będę chciał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jpy Napisano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2009 > Witam, > przymierzam się do wymiany rozrządu w Pandzie 1.1 z roku 2004. > Silnik jest bezkolizyjny, bo wg lektury forum zmiana nastąpiła w 2006 > roku. > Okazuje się, że w tych silnikach występują dwa rodzaje napinacza do > tego silnika. Czy jest to związane właśnie ze zmianą gdy silnik > stał się kolizyjny? > Przy okazji wymiany rozrządu planuję wymienić profilaktycznie pompę > wody i pasek alternatora. Czy tu również mogą być różne typy > (np. w Punto I 1.2 8V różniły się ilością rowków na rolce), czy > kupować w ciemno po prostu do Pandy 1.1? > Dla pewności sprawdzę numery silnika, chyba powinny być na > oryginalnej fakturze zakupu... ja oddałem do ASO, zapłaciłem 360zł, za pasek rozrządu, rolkę napinacza i oczywiście za usługę. pompy wody nie trzeba było zmieniać ani paska altka. podaj vin to napiszę Tobie jakiej rolki potrzebujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_don Napisano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2009 > Auto serwisuje mi mój brat, który jest mechanikiem. > Zdaję się na jego wiedzę i umiejętności... > Zastanawiam się tylko jeszcze nad kwestią wymiany płynu chłodzącego. > Nie wiem czym jest zalany układ w tej chwili i zastanawiam się > czy kupować Paraflu UP (3L koncentratu za 78 zeta) czy lać > Borygo... Brat zaleje tym czym będę chciał. jak jest seryjny to paraflu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 10 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2009 > jak jest seryjny to paraflu No to teraz będzie różowe Borygo za niecałe 30 zeta... Numery silnika i VIN podałem już bratu, ma kupić odpowiednie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michals Napisano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2010 > co do rozrzadu... przytocze slowa pracownika aso ktory powiedzial > (panda miala wtedy 5 latek i cos ok 95 kkm) - jezdzij pan.. > chyba ze nie masz pan na co pieniedzy wydac to sie zrobi > w tym roku - wiec 6 lat i 110 kkm puscil uszczelniacz i tylko i > wylacznie z tego powodu zrobilem rozrzad juz teraz - poprostu > nie bylo sensu 2 razy placic za robocizne zwiazana z rozebraniem niestety u mnie jest to samo poleciał uszczelniacz, lekko cieknie, kilka kropel na parkingu, ubytków nie zauważyłem pytanie ile mogę z tym jeździć? nie mam czasu na razie tego zrobić potrzebne mi ~2mc i 3tys km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_don Napisano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2010 > niestety u mnie jest to samo poleciał uszczelniacz, lekko cieknie, > kilka kropel na parkingu, ubytków nie zauważyłem > pytanie ile mogę z tym jeździć? > nie mam czasu na razie tego zrobić > potrzebne mi ~2mc i 3tys km w sc jezdzilem dluzej ale zapaskudzilem tym samym caly podjazd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lanca Napisano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2010 > Witam, > przymierzam się do wymiany rozrządu w Pandzie 1.1 z roku 2004. > Silnik jest bezkolizyjny, bo wg lektury forum zmiana nastąpiła w 2006 > roku. > Okazuje się, że w tych silnikach występują dwa rodzaje napinacza do > tego silnika. Czy jest to związane właśnie ze zmianą gdy silnik > stał się kolizyjny? > Przy okazji wymiany rozrządu planuję wymienić profilaktycznie pompę > wody i pasek alternatora. Czy tu również mogą być różne typy > (np. w Punto I 1.2 8V różniły się ilością rowków na rolce), czy > kupować w ciemno po prostu do Pandy 1.1? > Dla pewności sprawdzę numery silnika, chyba powinny być na > oryginalnej fakturze zakupu... Przepraszam, że truje... ale o co chodzi z tym Śilnikiem kolizyjnym po 2006r ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2010 > Przepraszam, że truje... ale o co chodzi z tym Śilnikiem kolizyjnym > po 2006r ? silnik kolizyjny to taki, w którym zerwanie paska rozrządu skutkuje spotkaniem tłoka/tłoków z zaworami, które są otwarte i nie ma ich jak zamknąć, bo pasek zdezerterował taka swoista kolizja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lanca Napisano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2010 > silnik kolizyjny to taki, w którym zerwanie paska rozrządu skutkuje > spotkaniem tłoka/tłoków z zaworami, które są otwarte i nie ma > ich jak zamknąć, bo pasek zdezerterował taka swoista kolizja Aaaaaa a w tym poniżej 06 to pasek jest nie zrywalny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demoneczek Napisano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2010 > Aaaaaa a w tym poniżej 06 to pasek jest nie zrywalny? Każdy jest zrywalny , tylko że przed 2006 po zerwaniu paska tłoki nie uderzały w zawory. Inna konstrukcja głowicy i tłoków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lanca Napisano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2010 > Każdy jest zrywalny , tylko że przed 2006 po zerwaniu paska tłoki nie > uderzały w zawory. Inna konstrukcja głowicy i tłoków. aha aha rozumiem rozumiem juz wszystko :) ta zmiana co miała na celu poprawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vito79 Napisano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2010 > aha aha rozumiem rozumiem juz wszystko ta zmiana co miała na > celu poprawić? norme emisji spalin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.