Skocz do zawartości

Scenic RX4, CR-V, HR-V RAV4 i temu podobne wozidła


AxiT

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli duże kombi z napędem na 4 kółka (oczywiście tylko wtedy kiedy samochód stwierdzi że to potrzebne)

Tak więc co kącikowa grupa terenowa sądzi o tego typu jeździdłach?

Ma to być auto dla rodziny gdzie poza mną drugim kierowcą jest moja mulher.gif , a jej stanowczo czasem problem sprawia jeden drążek nie mówiąc już o większej ilości biglaugh.gif - Mowa o tym do zmiany biegów.

Tak samo teoria napędu na 4 koła jest jej obca. Więc lepiej zeby autko myślało za nią, a w zimie to chyba nawet lepiej, ale do sedna.

1 Poproszę o info (wasze opnie) jak tego typu fury zachowują się na drodze śliskiej / ośnieżonej. Bo na normalnej to pweni stały tył i do przodu.

2. Opinie na temat konkretnych modeli (awaryjność, części, serwisy itd) co byłoby polecone Z tego segmentu?

Ranóweczka Scenic RX4 lub Kangoo

Hondy HR-V, CR-v

Toyotka rav 4

Inne propozycje (wymogi podwyższone samo myślące kiedy 2 a kiedy 4) coś pokroju wyżej wymienionych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ranóweczka Scenic RX4 lub Kangoo

trochę egzotyka zwłaszcza rx4

> Hondy HR-V, CR-v

CR-V fajne autko, ale napęd tylko elektronika, czasem lubi zaskoczyć (tak bywało w HRV)

> Toyotka rav 4

tu zależy, podobno były różne rozwiązania, nowe tylko "auto" jak w hondzie

> Inne propozycje (wymogi podwyższone samo myślące kiedy 2 a kiedy 4)

> coś pokroju wyżej wymienionych

forester, nic nie musi myśleć bo jest stały 4x4 smile.gif

ew coś z podobnym napędem

za ile to ma być $$$, bo to kluczowa sprawa

np suzuki GV Igen odpada przy Twoich założeniach, ale nowa GV już się łapie i autko bardzo fajne

może outlander ?

ps wszystkie przez Ciebie wymienione mają napęd na przód, a tył się dołącza (renówka ?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> trochę egzotyka zwłaszcza rx4

zgadza się

> CR-V fajne autko, ale napęd tylko elektronika, czasem lubi zaskoczyć

> (tak bywało w HRV)

możesz rozwinąć tę myśl

> tu zależy, podobno były różne rozwiązania, nowe tylko "auto" jak w

> hondzie

> forester, nic nie musi myśleć bo jest stały 4x4

ale tam sa chyba tylko silniki noPB i to o pojemnośc 2,5 litra

EDIT znalazłem bez Turbo 2.0

> ew coś z podobnym napędem

co cfaniaczek.gif i ile pala takie powiedzmy do 2000ccm ze stałym napedem niewiem.gif

> za ile to ma być $$$, bo to kluczowa sprawa

koszt to około 20 - 25 kpln, ale jeszcze nie teraz zaku na wiosnę, ale wywiad już teraz

> np suzuki GV Igen odpada przy Twoich założeniach, ale nowa GV już się

suzuki sa chyba zapinane ręcznie hmm.gif

> łapie i autko bardzo fajne

> może outlander ?

niewiem.gif dlatego tutaj pytam

> ps wszystkie przez Ciebie wymienione mają napęd na przód, a tył się

> dołącza (renówka ?)

mnie się osobiście trochu te Hondeczki podobają. Mam rozumieć ze one w standardzie jeżdżą na przodzie, a jak są problemy to tył się załacza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> możesz rozwinąć tę myśl

była HRV w rodzinie, pierwsza zima i ... zaskoczenie

napęd dołącza się automatycznie, nagle, np w połowie łuku, tylne koła łapią poślizg i kręcisz bączka

oczywiście wersja bardzo pesymistyczna wink.gif

normalnie kończyło się to lekkim uślizgiem tylnych kół

gdzieś czytałem, że w nowszych taki efekt nie występuje

> ale tam sa chyba tylko silniki noPB i to o pojemnośc 2,5 litra

> EDIT znalazłem bez Turbo 2.0

> co i ile pala takie powiedzmy do 2000ccm ze stałym napedem

nie ma lekko, poodbno znoszą lpg, zresztą zaraz ...

> koszt to około 20 - 25 kpln, ale jeszcze nie teraz zaku na wiosnę,

> ale wywiad już teraz

to nie wiele na suva frown.gif

> suzuki sa chyba zapinane ręcznie

w tej kwocie tak, nowa GV ma tryb auto, stałe 4x4

> mnie się osobiście trochu te Hondeczki podobają. Mam rozumieć ze one

> w standardzie jeżdżą na przodzie, a jak są problemy to tył się

> załacza

dokładnie (CRV, HRV, czy RAV4),

CRV to dość chwalony model, niemniej w tej kwocie będzie Igen, więc poczytaj jak działa tem napęd, najlepiej było by gdzieś spróbować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli duże kombi z napędem na 4 kółka (oczywiście tylko wtedy kiedy

> samochód stwierdzi że to potrzebne)

> 2. Opinie na temat konkretnych modeli (awaryjność, części, serwisy

> itd) co byłoby polecone Z tego segmentu?

A może Subaru Outback? Dosyć ciekawe kombi wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ranóweczka Scenic RX4 lub Kangoo

plastikowa wydumka - dosc drogie w naprawie

> Hondy HR-V, CR-v

w pierwszych generacjach dolaczenie napedu bywa niebezpieczne

> Toyotka rav 4

dobre ale za drogie auto, uwaga na vvti

> Inne propozycje (wymogi podwyższone samo myślące kiedy 2 a kiedy 4)

> coś pokroju wyżej wymienionych

forester- wyzsze kombi staly prawdizwy naped 4x4 ponadprzecietna bezawaryjnosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> plastikowa wydumka - dosc drogie w naprawie

czyli nalezy sobie odpuścić

> w pierwszych generacjach dolaczenie napedu bywa niebezpieczne

o to ważna informacja

> dobre ale za drogie auto, uwaga na vvti

preferowany "D4D" hmm.gif

> forester- wyzsze kombi staly prawdizwy naped 4x4 ponadprzecietna

> bezawaryjnosc

w takim razie rozpatrzę i zapoznam się bliżej z subarynkami Foresterem jak i outbackiem z posta wyżej.

W subarynkach jak wyglądają silniki? Widziałem tam 2.0=125KM, 2.0 Turbo, 2,5 ( V6?) Jak ze spalaniem? Który ewentualnie dobrze znosi LPG, Który najmniej awaryjny.

Czy mają jakieś słabe punkty / niedociągnięcia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli nalezy sobie odpuścić

zdecydowanie tak.

> o to ważna informacja

tak, szczegolnie gdy autem ma jedzic mulher.gif ktora pewnie nie wie co to kontra smile.gif

> preferowany "D4D"

vvti mialy problem popijania znacznej ilosci oleju, wszystkie byly obieje akcja serwisowa - wymiana pierscieni lub calego bloku. nalezy przed kupnem sprawdzic to, czy wlasciciel byl na takiej akcji serwisowej

> w takim razie rozpatrzę i zapoznam się bliżej z subarynkami

> Foresterem jak i outbackiem z posta wyżej.

> W subarynkach jak wyglądają silniki? Widziałem tam 2.0=125KM, 2.0

> Turbo, 2,5 ( V6?) Jak ze spalaniem? Który ewentualnie dobrze

> znosi LPG, Który najmniej awaryjny.

> Czy mają jakieś słabe punkty / niedociągnięcia?

1. prawdziwe subaru ma TYLKO silnki w ukladzie boxser

2. w kwocie jakiej sie obracasz to masz silniki do wyboru:

2.0 N/A 125 KM

2.0 Turbo 17x KM

2.5 N/A 165 KM

spaalnie na normalnym poziomie. wiadomo w wersji turbo jak sie but.gif to swoje spali.

do gazu idelanie nadaje sie 2.0 125KM. ja swoim zrobilem ponad 70kkm (obecnie auto ma +170kkm) na gazie i absolutnie zero awarii...

turbo i 2.5 tez sie gazuje ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w pierwszych generacjach dolaczenie napedu bywa niebezpieczne

W III gen tez potrafi zaskoczyc ale tylko przy wyłaczonym VSA i raczej niezdarnym obchodzeniu sie z autem (np. redukcja i gaz w podłoge na zaśnieżonym łuku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W III gen tez potrafi zaskoczyc ale tylko przy wyłaczonym VSA i

> raczej niezdarnym obchodzeniu sie z autem (np. redukcja i gaz w

> podłoge na zaśnieżonym łuku).

czyli jednak prawda grinser006.gif

a za $$$ o jakiej mówimy będzie Igen ...

w sumie w tych pieniądzach ciężko coś sensownego kupić hmm.gif

może jakiś koreańczyk - kia, hultaj ? ...

albo coś z kombi 4x4

za 50kzł można już coś wybrać, od volvo xc70, przez kia sportage IIgen, CRV'a, outlandera itd ...

edit: a może takie cuś

znajomy z zakopca kupił latem takiego, sprowadzony ze szwecji

oprócz 4x4, pełen "pakiet zimowy" (grzane fotele itp)

tam jest Haldex, czyli układ podobny jak w hondzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli jednak prawda

> a za $$$ o jakiej mówimy będzie Igen ...

> w sumie w tych pieniądzach ciężko coś sensownego kupić

no subaru to to nie jest ale jak wiesz jak się tym obchodzic to mozna wykorzystać tą proteze 4x4 , tym bardziej że na tej brei które teraz lezy każdy F,RWD to porazka.

ale jakies pojecie o kątrowaniu to chyba trzeba mieć i tez swiadomie doprowadzac d poslizgu co by tyl nadganiał. Pewnie ze wejscie w łuk na głebokim bucie moze skończyc sie obrotem tym bardziej gdy zadziała efekt paniki tj. puszczenie gazu . Niestety te sprzegło jest tak skonstuowane przynsajmnij w crv ze stale na tyl jest przekazywane 5% napedu 95% czyli własciwie bez znaczenia poślizg jednego z kól powoduje ze wytworzy się ciśnienie oleju ktore otworzy odpowiednie zaworki i dopięcie napędu , zanik poślizgu powoduje odłaczenie sprzegiełek . Czyli jak pisałem wyzej aby jechać z "pełnym" napędem trzeba go oszukiwac i utrzymywac samochód w lekkim poślizgu . Moze to troche nie dorzeczned ale działa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no subaru to to nie jest ale jak wiesz jak się tym obchodzic to

> mozna wykorzystać tą proteze 4x4 , tym bardziej że na tej brei

> które teraz lezy każdy F,RWD to porazka.

zgadza się, nie neguje tego napędu, tylko trzeba brać pod uwagę jego plusy/minusy

a różnica w trakcji z 4x4 jest kolosalna, oczywiście na +

u mnie nie ma centralnego dyfra, przez co koła w zakręcie i tak łapią lekki poślizg (inna droga)

a mimo to można spokojnie przejechać łuk, o wiele szybciej jak ośką cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli jednak prawda

> a za $$$ o jakiej mówimy będzie Igen ...

> w sumie w tych pieniądzach ciężko coś sensownego kupić

> może jakiś koreańczyk - kia, hultaj ? ...

jeszcze nie wiem dlatego pytam ( szukam)

CO do koreańców i tego typu "marek" to:

słyszałem ze sportage mają problem z przednim napędem ( załącza się samoczynnie)

Bardzo podobają mi się Hultaje gallopery, ale ponoć wersje 2,5 "td" palą sobie w mieście po 15 litrów ropy icon_eek.gif

Takiego Santa fe to bym nawet przygarnął tylko za dużo nim nie wiem po za tym że komplet gumek do przegubu = 500 pln w ASO biglaugh.gif

ostatnio zaczęły mi się podobać Korando - widziałem taki jeden u nas mają policial.gif całkiem nie głupie autko.

> albo coś z kombi 4x4

(takie też rozważam)

> za 50kzł można już coś wybrać, od volvo xc70, przez kia sportage

> IIgen, CRV'a, outlandera itd ...

> edit: a może takie cuś

pomysł niegłupi w dodatku kiedyś szukałem HTB zwykłego - tylko w tych to naprawdę ciężko coś dobrego kupić

> znajomy z zakopca kupił latem takiego, sprowadzony ze szwecji

> oprócz 4x4, pełen "pakiet zimowy" (grzane fotele itp)

> tam jest Haldex, czyli układ podobny jak w hondzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeszcze nie wiem dlatego pytam ( szukam)

> CO do koreańców i tego typu "marek" to:

> słyszałem ze sportage mają problem z przednim napędem ( załącza się

> samoczynnie)

> Bardzo podobają mi się Hultaje gallopery, ale ponoć wersje 2,5 "td"

> palą sobie w mieście po 15 litrów ropy

> Takiego Santa fe to bym nawet przygarnął tylko za dużo nim nie wiem

> po za tym że komplet gumek do przegubu = 500 pln w ASO

> ostatnio zaczęły mi się podobać Korando - widziałem taki jeden u nas

> mają całkiem nie głupie autko.

jak to ma być dla kobitki to te korando , galoper napewno odpadaja bo jak się zorientuje że tył ją wyprzedza to juz nie zdązy klawisza nacisnąć , a do tego jakiość sprzegiełek w DU to mocno watpliwa znaczy działją tak sobie i wiekszość userów przerabia na manual .

cxzyli reasumując potrzebujesz

stałego 4x4 czyli zostaje ci subaru , ewetualnie jakiś Grand

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak to ma być dla kobitki to te korando , galoper napewno odpadaja bo

> jak się zorientuje że tył ją wyprzedza to juz nie zdązy klawisza

> nacisnąć , a do tego jakiość sprzegiełek w DU to mocno watpliwa

> znaczy działją tak sobie i wiekszość userów przerabia na manual

> .

dlatego na początku pisałem że ma pomyśleć za kierowniczkę i zrobić się stworzonkiem z napędem na 4-y łapki.

> cxzyli reasumując potrzebujesz

> stałego 4x4 czyli zostaje ci subaru , ewetualnie jakiś Grand

Forester lub outback - gdzie znajdę więcej opinii na ich temat?

Spalania? Typowe awarie i niedociągnięcia jeśli takowe są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dlatego na początku pisałem że ma pomyśleć za kierowniczkę i zrobić

przy takim założeniu i $$$, zostaje niewielki wybór ...

kia odpada, bo sportage I gen ma tradycyjny napęd (tył, z ręcznie dopinanym przodem)

może coś z jeep'a, część miała skrzynie z możliwościa jazdy 4x4 po czarnym

były też mitsubishi pajero z superselect, ale tu znowu budżet trzyma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy takim założeniu i $$$, zostaje niewielki wybór ...

> kia odpada, bo sportage I gen ma tradycyjny napęd (tył, z ręcznie

> dopinanym przodem)

> może coś z jeep'a, część miała skrzynie z możliwościa jazdy 4x4 po

> czarnym

> były też mitsubishi pajero z superselect, ale tu znowu budżet trzyma

looknołem na te subarynki (forester) całkiem fajniusie autko. Muszę się bliżej zacząć zapoznawać - być może to będzie to. Co nie zmienia oczywiście faktu ze dalej będę szukał, bo do zakupu jeszcze kupa czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Forester lub outback - gdzie znajdę więcej opinii na ich temat?

> Spalania? Typowe awarie i niedociągnięcia jeśli takowe są.

a co chcesz wiedziec uzbroj_zlo.gif?

Na krotko: OBK jest w 4 wersjach silnikowych: 2.5 165KM , 2.5t 260KM, 3.0 255KM od 2008 2.0D 150KM

Wersja 2.5 dobrze znosi gaz ok.gif, spalanie srednio ok 12-13l LPG, w miescie wciaga kolo 13-14 (korki), na trasie ok 9l, ja jezdze glownie w miescie, dlatego u mnie tyle.

Awarie: dosc malo grinser006.gif: w manualach awaryjna jest dwumasa, ale mozna jej sie pozbyc. Poza tym nie ma wiekszych problemow, zawieszenie raczej bez trudu wytrzymuje 100kkm, moj ma oryginalne z samopoziomowaniem a ma 165kkm. Wg mnie idealne auto na nasze drogi ok.gif. Zawieszenie nie za twarde ale i nie kanapowoz (wersja EU). Przeswit 20cm ok.gif. Staly naped 4x4, ze szpera z tylu daje calkiem dobrze rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co chcesz wiedziec ?

> Na krotko: OBK jest w 4 wersjach silnikowych: 2.5 165KM , 2.5t 260KM,

> 3.0 255KM od 2008 2.0D 150KM

> Wersja 2.5 dobrze znosi gaz , spalanie srednio ok 12-13l LPG, w

> miescie wciaga kolo 13-14 (korki), na trasie ok 9l, ja jezdze

> glownie w miescie, dlatego u mnie tyle.

> Awarie: dosc malo : w manualach awaryjna jest dwumasa, ale mozna jej

> sie pozbyc. Poza tym nie ma wiekszych problemow, zawieszenie

> raczej bez trudu wytrzymuje 100kkm, moj ma oryginalne z

> samopoziomowaniem a ma 165kkm. Wg mnie idealne auto na nasze

> drogi . Zawieszenie nie za twarde ale i nie kanapowoz (wersja

> EU). Przeswit 20cm . Staly naped 4x4, ze szpera z tylu daje

> calkiem dobrze rade.

oooo proszę czyli idealne autko dla mnie. Poprzednio nubira z silnikiem 2.0 przyzwyczaiła mnie do spalania rzędu 15-17 L / 100 w mieście więc i to da radę. Jak będę kiedyś na dłużej wybierał się do stolicy to bym się z Toba jakoś umówił przynajmniej na jakiegoś małego spota co by sobie pooglądać twoje cacko i dowiedzieć się więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oooo proszę czyli idealne autko dla mnie. Poprzednio nubira z

> silnikiem 2.0 przyzwyczaiła mnie do spalania rzędu 15-17 L / 100

Nie wiem czy to ten sam silnik co w Evandzie 2.0 130KM, ale kolega ma taka +LPG, jechalismy razem do Chorwacji, to mimo, ze mialem weicej osob i rzeczy u mnie spalil mniej grinser006.gif

> w mieście więc i to da radę. Jak będę kiedyś na dłużej wybierał

> się do stolicy to bym się z Toba jakoś umówił przynajmniej na

> jakiegoś małego spota co by sobie pooglądać twoje cacko i

> dowiedzieć się więcej.

Nie ma sprawy, mozemy sie spotkac. Jezeli chcesz to pytaj ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy to ten sam silnik co w Evandzie 2.0 130KM, ale kolega ma

> taka +LPG, jechalismy razem do Chorwacji, to mimo, ze mialem

> weicej osob i rzeczy u mnie spalil mniej

tak to prawdopodobnie ten sam.

> Nie ma sprawy, mozemy sie spotkac. Jezeli chcesz to pytaj

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a to może mi kolega wytłumaczy do czego ta druga dźwignia skoro napęd

> jest stały i nie trzeba go załączać?

> Reduktor

Dokladnie, dostepny jest w wersjach EU przy skrzyniach manualnych. Nazwany jest jako dual range, i do tego sluzy. Mozesz go uzywac na kazdym biegu, na postoju lub w ruchu. Jedyny wymog to wcisniecie sprzegla.

Mozna go uzywac przy jezdzie po blocie, w kopnym sniegu ale takze do ruszanie z przyczepa, w korkach aby odciazyc sprzeglo czy wrecz dla lepszego przyspieszenia devil.gif.

Dodatkowo masz jeszcze LSD czyli szpere w tylnim moscie, jakbys mial problem z wyjechaniem z blota wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokladnie, dostepny jest w wersjach EU przy skrzyniach manualnych.

> Nazwany jest jako dual range, i do tego sluzy. Mozesz go uzywac

> na kazdym biegu, na postoju lub w ruchu. Jedyny wymog to

> wcisniecie sprzegla.

> Mozna go uzywac przy jezdzie po blocie, w kopnym sniegu ale takze do

> ruszanie z przyczepa, w korkach aby odciazyc sprzeglo czy wrecz

> dla lepszego przyspieszenia .

> Dodatkowo masz jeszcze LSD czyli szpere w tylnim moscie, jakbys mial

> problem z wyjechaniem z blota

z tym że ja cały czas pytam o forestera, ale zaraz zapoznam się z ofertą OTB grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> znaczy sie 2.0 o mocy 125 KM

tak

> BTW czym dokładnie róznią sie OTB od Forestera? Po za oczywiście

> "buźką"

plyta podlogowa

forester jest na imprezie (klasa kompakt)

outback jest na legacy (klasa srednia)

w srodku outback jest troche przestonniejszy

dla 4 dorosłych osób lepszy outback

dla rodziny z malym dzieckeim forester - (wozek wchodzi bez skaldania)

oba maja przeswit ~20cm, forester ma lepszy katy natarcia, zejscia i rampowy

napedy rownie dobre w obu autach ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak

> plyta podlogowa

> forester jest na imprezie (klasa kompakt)

> outback jest na legacy (klasa srednia)

> w srodku outback jest troche przestonniejszy

> dla 4 dorosłych osób lepszy outback

> dla rodziny z malym dzieckeim forester - (wozek wchodzi bez

> skaldania)

> oba maja przeswit ~20cm, forester ma lepszy katy natarcia, zejscia i

> rampowy

> napedy rownie dobre w obu autach

ok.gifbow.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.