chemicq Napisano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2009 Jakie elementy osprzetu silnika wpływają na "ciężki" rozruch, czy też czas potrzebny do kręcenia rozrusznikiem zanim "zaskoczy"? PS. prosiłbym o powstrzymanie się od dyskusji w stylu komu i za którym razem i po ilu sekundach zapala w zamian za rzeczową i merytoryczną odpowiedź pozdrawiam chemicq Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2009 olej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chemicq Napisano 21 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2009 > olej za stary czy ogólnie za gęsty i czy ma to duzy wpływ na tle innych możliwych przyczyn? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertV664 Napisano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2009 Sam rozrusznik oraz instalacja zaopatrują go w prąd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2009 zimny olej, spadek napiecia w akumie, rozszerzalnosc cieplna materiałów, twardniejace paski klinowe, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2009 > za stary czy ogólnie za gęsty i czy ma to duzy wpływ na tle innych > możliwych przyczyn? na mrozie gestnieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2009 > Jakie elementy osprzetu silnika wpływają na "ciężki" rozruch, czy też > czas potrzebny do kręcenia rozrusznikiem zanim "zaskoczy"? > PS. prosiłbym o powstrzymanie się od dyskusji w stylu komu i za > którym razem i po ilu sekundach zapala w zamian za rzeczową i > merytoryczną odpowiedź Akumulator - a pośrednio także jego ładowanie. Rozrusznik - jego elektryka, ale i mechanika (tuleje, bendiks). Olej w silniku - im wyższa liczba przed W w klasie lepkości, tym gorzej z rozruchem. Stan silnika - zdolność wytworzenia ciśnienia w cylindrach. Stan świec, kabli wysokiego napięcia, cewki zapłonowej, zasilania w paliwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2009 Co prawda nie tylko "osprzęt", ale przy dieslu - świece żarowe, ciśnienie sprężania i wtryski, przy benzynie - głównie układ zapłonowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2009 Olej w skrzyni biegów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2009 W przypadku benzyny - zbyt niskie cisnienie powietrza w kole zapasowym. tak miałem w 125p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_T Napisano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2009 > Olej w skrzyni biegów. Nie wciskasz sprzegla przy rozruchu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_T Napisano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2009 > Jakie elementy osprzetu silnika wpływają na "ciężki" rozruch, czy też > czas potrzebny do kręcenia rozrusznikiem zanim "zaskoczy"? olej w silniku, spadek napiecia na akumulatorze, swiece, kable wn, rozrusznik - jak juz wiekowy. olej w skrzyni tylko jezeli nie wciskasz sprzegla przy rozruchu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2009 > Nie wciskasz sprzegla przy rozruchu ? Wciskam-a nie słyszałeś o automatycznych skrzyniach biegów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_T Napisano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2009 > Wciskam-a nie słyszałeś o automatycznych skrzyniach biegów? Ba, mialem taka - zapalalem na P, ale watpie zeby kolega akurat pytal o automata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chemicq Napisano 21 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2009 > Ba, mialem taka - zapalalem na P, ale watpie zeby kolega akurat pytal > o automata. Kolega pyta ogólnie choc fakt - sam jeździ automatem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chemicq Napisano 21 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2009 > W przypadku benzyny - zbyt niskie cisnienie powietrza w kole > zapasowym. tak miałem w 125p Możesz wyjaśnić w techniczny sposób zagadkowy wpływ tego elementu na rozruch? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joshua79 Napisano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2009 > Możesz wyjaśnić w techniczny sposób zagadkowy wpływ tego elementu na > rozruch? Gdyby nie chodziło o zapas to można by powiedzieć że ciężej się pcha żeby go na pych odpalić Zapas....nie mogę zajarzyć, raz tylko widziałem dziwne zastosowanie ciśnienia w zapasie jak kolega w popularnym Garbusie ciągnął zeń ciśnienie do spryskiwaczy. Co do oleju to nieważne co przed W czy za W, obecnie oleje syntetyczne i mineralne ciężej rozpoznać po rzeczonym W. W zimie istotnym parametrem jest temp. płynięcia/pompowalność oleju i tak np. 5w50 Mobila ma wyśmienitą tak jak i 10w60 platinum a już 5w50 platinum nie. Kłaniają się karty charakterystyk produktu. Duży wpływ w dieslu ma paliwo, bo jeśli osiągnie konsystencję miodu to wydolność innych podezpołów schodzi na dalszy plan. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_T Napisano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2009 > Kolega pyta ogólnie choc fakt - sam jeździ automatem a to przepraszam - nie spojrzalem w podpis Automat faktycznie moze ciagnac niezle, pamietam jak stare Scorpio zima wyraznie ciezej krecilo, a obok stal ten sam rocznik w manualu i krecil ostrzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chemicq Napisano 21 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2009 > Chyba ciężej się pcha żeby go na pych wziąć Musi że tak > Co do oleju to nieważne co przed W czy za W, obecnie oleje > syntetyczne i mineralne ciężej rozpoznać po rzeczonym W. > W zimie istotnym parametrem jest temp. płynięcia/pompowalność oleju i > tak np. 5w50 Mobila ma wyśmienitą tak jak i 10w60 platinum a już > 5w50 platinum nie. Ale te właściwości z mojego chemicznego punktu widzenia MUSZĄ zależeć od składu oleju, a pewnie i w dużym stopniu od dodatków... > Kłaniają się karty charakterystyk produktu. I tu może nie do końca motoryzacyjne pytanie, ale wątek został juz poruszony... Mówiąc o kartach charakterystyk masz na myśli dobrze mi znane "chemiczne" MSDS, czy jakiś inny dokument opisujący właściwości substancji (tu: oleju i jego właściwości fizycznych zależnych od temperatury)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chemicq Napisano 21 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2009 > a to przepraszam - nie spojrzalem w podpis Nie ma sprawy - jeżdże i cenię sobie wygodę, choć to zdecydowanie nie temat na MK. > Automat faktycznie moze ciagnac niezle, pamietam jak stare Scorpio > zima wyraznie ciezej krecilo, a obok stal ten sam rocznik w > manualu i krecil ostrzej. Nie do końca o to w pytaniu mi chodziło. Nie napisałem, że mam z tym problem, bo zapala nie gorzej niż w lecie. Ciekaw byłem od czego zależy to, że auto A na parkingu pali od kopa, auto B trzeba "judłać", auto C za ntym razem, a auto D wcale. Post nie był "pomóżcie", tylko "zaspokoić ciekawość motoryzacyjną". A inna sprawa, że ja osobiście przyczyn tego dopatrywałbym się w niemożliwości pełnego wysprzęglenia klasycznego hydrokinetycznego "automata" (innych nie znam tak dobrze), czyli dodatkowych oporach. Bo, o ile sie nie mylę, to N (czy tam P będący de facto N-ką z mechaniczną blokadą) jest odpowiednikiem skrzyni manualnej "na luzie" ale bez wciśniętego sprzęgła. Dobrze myślę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joshua79 Napisano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2009 > Musi że tak > Ale te właściwości z mojego chemicznego punktu widzenia MUSZĄ zależeć > od składu oleju, a pewnie i w dużym stopniu od dodatków... > I tu może nie do końca motoryzacyjne pytanie, ale wątek został juz > poruszony... Mówiąc o kartach charakterystyk masz na myśli > dobrze mi znane "chemiczne" MSDS, czy jakiś inny dokument > opisujący właściwości substancji (tu: oleju i jego właściwości > fizycznych zależnych od temperatury)? Tak, wiadomym jest też że syntetyk będzie płynny dłużej, chodziło mi raczej o to że bywają teraz półsyntetyki 5w40 i full syntetyki 10w40 czy 10w60. Tak, w MSDSie jest opisana stabilność temperaturowa i traktuję to bardziej miarodajnie niż kolorowe reklamówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_T Napisano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2009 > Bo, o ile sie nie mylę, to N (czy tam P będący de facto N-ką z > mechaniczną blokadą) jest odpowiednikiem skrzyni manualnej "na > luzie" ale bez wciśniętego sprzęgła. Dobrze myślę? AFAIR to tak, skrzynia w hydrokinetyku caly czas sie "kreci". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chemicq Napisano 21 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2009 > AFAIR to tak, skrzynia w hydrokinetyku caly czas sie "kreci". Minimalnie odskoczę od tematu: cały czas "kręci", czy tylko "trzyma" ciśnienie oleju? To drugie na pewno - dlatego automata nie wolno gasic na D, ale pierwsze też? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_T Napisano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2009 > Minimalnie odskoczę od tematu: cały czas "kręci", czy tylko "trzyma" > ciśnienie oleju? > To drugie na pewno - dlatego automata nie wolno gasic na D, ale > pierwsze też? Tego to ja juz niestety nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2009 > Zapas....nie mogę zajarzyć, raz tylko widziałem dziwne zastosowanie > ciśnienia w zapasie jak kolega w popularnym Garbusie ciągnął zeń > ciśnienie do spryskiwaczy. Blisko jesteś - tak samo pracuje po podłączeniu do odpowietrzenia zbiornika paliwa. Pompuje paliwo w przypadku awarii pompy. Jedno dmuchnięcie w koło pozwalało przejechać ponad 100 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joshua79 Napisano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2009 > Blisko jesteś - tak samo pracuje po podłączeniu do odpowietrzenia > zbiornika paliwa. Pompuje paliwo w przypadku awarii pompy. Jedno > dmuchnięcie w koło pozwalało przejechać ponad 100 km. Toż to niemal podtlenek azotu I-ej generacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keson Napisano 24 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2009 > Jakie elementy osprzetu silnika wpływają na "ciężki" rozruch, czy też > czas potrzebny do kręcenia rozrusznikiem zanim "zaskoczy"? Na pewno niska temperatura wpływa na zesztywnienie wszelakich pasków czy to klinowych czy wieloklinowych czy też napędzających mechanizm rozrządu. Do tego można doliczyć gęstszy smar w łożyskach alternatora czy w tulejkach rozrusznika - nieznacznie ale pewnie trochę utrudnia lekką pracę. Hydrauliczny układ wspomagania kierownicy. Gęstszy olej w skrzyni biegów, choć tutaj przez wciśnięcie sprzęgła możemy trochę ułatwić rozruch. Spadek pojemności akumulatora - choć nie wiem czy to zaliczyć do osprzętu silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 25 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2009 Filtr paliwa, przede wszystkim w dieslu(syf, parafina), ale w benzyniaku też jak woda się zbierze to może być nie wesoło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.