Skocz do zawartości

Jak najprościej sprawdzić Kontrolke Przegrzania ?


crawen

Rekomendowane odpowiedzi

> po prawej stronie glowicy z tylu jest czujnik

aha to wiem ktory , a teraz pytanie za 100pkt 270751858-jezyk.gif ciężko wymienić Termostat ? Czy po spuszczeniu płynu moge od razu wlać nowy , i ile Litrów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jw. Jak sprawdzić czy działa ? Scs 1.1

zdjąć wtyczkę z czujnika i przyłożyć ją do jakiegoś metalowego elementu samochodu żeby zewrzeć z masą, powinna się zaświecić smile.gif jak nie tzn że padła żarówka a jak się świeci to czujnik do zmiany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> aha to wiem ktory , a teraz pytanie za 100pkt ciężko wymienić

> Termostat ? Czy po spuszczeniu płynu moge od razu wlać nowy , i

> ile Litrów ?

musisz 2 śrubki wykręcić i zdjąć wąż to wszystko 5 min roboty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> aha to wiem ktory , a teraz pytanie za 100pkt ciężko wymienić

> Termostat ? Czy po spuszczeniu płynu moge od razu wlać nowy , i

> ile Litrów ?

manual bodajrze ze starej strony centomani w 900 tce

ale może coś pomoże

1. Zdejmij pokrywę filtra powietrza najlepiej razem z pokrywą modułu wtryskowego (dwie śrubki 10).

2. Powypinaj wszelkie kable co się tam plączą (od czujnika temperatury na termostacie i najlepiej od zapłonu) - a wszystko po to żeby mieć lepszy dostęp.

3. Jak silnik ostygnie, odkręć korek na zbiorniku wyrównawczym i taki kranik wystający z błotnika co by nie bulgotało następnie odepnij dolny wąż przy chłodnicy i spuść płyn chłodzący.

4. Jak już zleci, zabierz się za odpinanie węży przy termostacie.

5. Odkręć masę (możesz to zrobić wcześniej) z jednej ze śrub oraz blaszkę trzymającą kable, i dalej odkręć termostat (13 nasadowa, lub oczko polecam, bo te nakrętki zapewne się zapiekły poza tym są gówniane).

6. Odejmij termostat i wykręć z niego czujnik, wkręć go do nowego termostatu. Tutaj uwaga od kolegi Wawer, lepiej wykręcić czujnik przed wyjęciem termostatu, lub włożyć wyjęty termostat do imadła , ciężko się wykręca (klucz 18). Są dwa rodzaje czujników , maja różny gwint i co za tym idzie są różne termostaty.

7. Przykręć termostat i rób wszystko w odwrotnej kolejności jak przy rozkręcaniu. Zapnij węże gumowe za wyjątkiem tego od termostatu do nagrzewnicy.

8. Zalej układ płynem (w instrukcji napisali że do momentu aż nie zacznie wypływać właśnie z miejsca którego jeszcze nie przypiąłeś, ale z doświadczenie wiem że i tak nie zacznie.

9. Przypnij ostatni wąż, zakręć kranik, kurek, upewnij się że wszystko jest szczelne, kable poprzypinane z powrotem, pokrywa modułu wtryskowego przykręcona, filtra powietrza założona a nowy piękny aluminiowy termostat lśni pełnią blasku.

10. Odpal sprzęta i zaczekaj chwilkę, po minucie powinieneś mieć już 50 stopni, poczekaj aż wzejdzie do 90 a w zasadzie do 87 i obserwuj temperaturę węża grubego do chłodnicy, jak zrobi się ciepły, wszystko jest w porządalu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i opanowane , Termostat Umarł i czujnik Temp przy chłodnicy ... ale juz obie te częsci wymienione , chłodnica zalana Petrygo (niebieskie siakies to ;p ) układ Odpowietrzony smile.gif

Wielkie dzięki dla Kolegów - Ahamaya , Ksytka pozdro smile.gif20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no też tak myślę coś ... ile już razy miałem myśl sprzedać to w piz**

> :/ ... ale żal mi żółtka

panie pierwszym jezdilem dwa lata ponad nic sie niezepsulo zmienilem tlyko olej i klocki drugim ponad 6 miesiecy i niewymienilem nawet oleju a tez go nieoszcedzalem...

niemyslales nad swapem moze problemy sie skoncza ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niemyslales nad swapem moze problemy sie skoncza

cały czas myśle , tylko co chwile coś wypada ...tu Decha i buty 270751858-jezyk.gif,tu termostat, tylne hamulce , cewki itd i nie umie tak do porządku dozbierać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> panie pierwszym jezdilem dwa lata ponad nic sie niezepsulo zmienilem

> tlyko olej i klocki drugim ponad 6 miesiecy i niewymienilem

> nawet oleju a tez go nieoszcedzalem...

> niemyslales nad swapem moze problemy sie skoncza

a co ma swap wspolnego? myslisz ze jak nowy silnik to koniec awarii w stylu termostatu etc,etc oink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.