Skocz do zawartości

AII wibracje silnika


jarecki76

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

rzecz dzieje się z astrą 1,4 twinport 22 tys km przebiegu

Miałem tego tematu nie poruszać ale co tam w końcu gwarancja upływa w grudniu b.r.

Jadę na V biegu 70 ok, 80 (aksamitna praca) , 85 km/k też spoko aż tu nagle kiedy osiągam 90 km/h (jakieś 2800 obr/min) silnik bardzo "słyszalnie" zwiększa swe wibracje, kiedy wskazówka prędkościomierza przesuwa się na 95 km/h wszystko wraca do normy, cisnę do 110 km/h silnik sobie głośno buczy ale nie ma tej słyszalnej wibracji. (później to już generalnie jest głośniej)

proszę dajcie znać o co common ? smile.gif

tak jak mówię auto mam na gwarancji więc gdyby to była jakaś wada podzespołu to z całą pewnością zareklamuję. cool.gif

p.s tak jest od opuszczenia salonu

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpada w mechaniczny rezonans. Ja mam głośniej przy 130 +-5 na V. Nie przeszkadza ale głośniej jest. Poniżej i powyżej jest ciszej. Na innych biega też zapewne jest ale tą barierę rezonansu szybciej się pokonuje lub jest przy obrotach których się mniej wykorzystuje na innych biegach, więc się nie zauważa. Jeżeli rezonans jest bardzo głośny może to świadczyć o jakimś fabrycznym niedoważeniu elementów wirujacych silnika. Np wału hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba jednak trochę irytuje bo zawsze w trasie staram się szybko przechodzić barierę tych 90 km/h,

może jeszcze inni koledzy wypowiedzą się czy to wada do reklamacji czy swego rodzaju norma w silnikach z14xep ?

pozdrawiam

smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może jeszcze inni koledzy wypowiedzą się czy to wada do reklamacji

> czy swego rodzaju norma w silnikach z14xep ?

Norma to nie jest, bo u siebie nic takiego nie obserwuję. Pytanie brzmi, czy to taka cecha szczególna Twojego pojazdu, czy jednak coś poważniejszego....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może to naprowadzi na problem,

mianowicie zauważyłem następującą rzecz:

właczam silnik, dmuchawa wyłączona, radio wyłączone, klima wyłączona, ogrzewanie tylnej szyby wyłączone - wtedy otwieram klapę silnika i wibracje silnika są minimalne,

kiedy włączę światła wibracje rosną, włączę gmuchawę na 2 rosną jeszcze bardziej, włączę klimę, radio, a na dokładkę ogrzewanie szyby to silnik strasznie wibruje i rurki wszelakie się telepią, a jeszcze jak się wentylator silnika załączy to dramat - może te objawi świadczą o awarii czeguś,

dzięki za odpowiedzi

pozdrowienia z Wrocławia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli generalnie, wibracje rosną wraz z obciążeniem alternatora...i

zatem oprócz tego rezonansu przy 2800 obr/min (sprawdzałęm tak jest oprócz piątki też na trójce i czwórce zauważalne)

powinienem zgłosić niezbity fakt że "wibracje rosną wraz z obciążeniem alternatora.." ?

na piśmie ta reklamacja ? czy w rozmowie z serwisem ?

proszę o poradę smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> proszę o poradę

Niezbyt cię rozumiem,chcesz porady jak napisać pozew sądowy przeciwko ASO niewiem.gif.Zwyczajnie jedz do ASO i przedstaw im wszystkie objawy,zaprezentuj je na "żywym" organizmie Astry i tyle,w czym problem?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję Wam za niezmiernie cenne dla mnie uwagi.

w nadchodzącym tygodniu podjadę do ASO a o wynikach poinformuję i ewentualnie wtedy będę się martwić.

pozdrawiam smile.gif

na zakończenie dodam tylko że przy włączonej klimie inaczej silnik pracuje + głośniej a samochód zbiera się wolno, tzn trzeba mocno przygazować coby ruszył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na zakończenie dodam tylko że przy włączonej klimie inaczej silnik

> pracuje + głośniej a samochód zbiera się wolno, tzn trzeba mocno

> przygazować coby ruszył.

To jest akurat całkiem normalne,a jak jest upał + 4 osoby na pokładzie,to podczas ruszania spod świateł mam chęć wyjść i go popchnąć zlosnik.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest akurat całkiem normalne,a jak jest upał + 4 osoby na

> pokładzie,to podczas ruszania spod świateł mam chęć wyjść i go

> popchnąć .

Tak, to kwestia wysoko położonego momentu obrotowego. Ten typ tak ma.

k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

niestety nie dałem rady podjechać do ASO w powyższej sprawie, jednak przypadkowo zaobserwowałem następującą rzecz:

otóż te wibracje bardzo nasilają się po złapaniu temperatury przez silnik. DZisiaj rano z ciekawości wjechałem na te obroty przy których odczuwalny jest rezonans / wibracje silnika (akustycznie + bardziej drżący pedał gazu) i zaobserwowałem że na zimnym te wibracje są ale praktycznie minimalne i w sumie do zaakceptowania, po rozgrzaniu to już zauważalnie bardziej drży przy tych 2800- 2900 obr/min.

może teraz jakieś sugestie ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naszło mnie ostatnio na wymianę poduszek silnika i skrzyni. Najpierw wymieniłem tylną w/g opisu Lelka, efekty popchnęły mnie do wymiany następnych. I tu ciekawostka, jakbym przesiadł się do połowę nowszego samochodu. Skończyły się rezonanse przy 2900, skrzynia pracuje jak nowa, ustało stukanie przedniego zawieszenia na dołkach (musiał gdzieś silnik pukać) i ucichła praca silnika powyżej 120. Cacy.

Może Ty masz pękniętą jakąś poduszkę.

Jak ktoś chce mogę podzielić się uwagami z wymiany. Przy klimie i wspomaganiu prawa przednia w Efuni to wyzwanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jeszcze podaj producenta tych poduszek

LEMFORDER - aczkolwiek do końca nie jest idealnie bo na biegu jałowym lekko przenoszą się wibrację na budę, ale ze swojego doświadczenia wiem, że to z czasem zaniknie. Spokojnie mogę je polecić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zaskoczył już, możesz skończyć swoją myśl ?

Zaskoczyl, w silniku Twojego wozu wystepuje kolo pasowe walu korbowego z tlumikiem drgan (dwa elementy stalowe polaczone gumowym, zawulkanizowanym pierscieniem). Sprawdz, czy 4 sruby mocujace kolo pasowe do dolnego kola rozrzadu sa dokrecone i czy pomiedzy dwiema czesciami kola pasowego nie ma luzu (zdejmij pasek osprzetu i probuj obrocic kolem, lapiac rekami za jego obwod). Czasem zdarza sie, ze guma sie rozwulkanizuje i powoduje drgania. Przy okazji sprawdz, czy wszystkie kola pasowe elementow osprzetu sa proste, nie maja bicia, i czy napinacz paska jest sprawny.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo ci dziękuję, będę szczery sam tego nie sprawdzę ale jutro jadę w odwiedziny do rodziców - ojciec zna się na rzeczy to zapoznam go z twoimi wskazówkami.

póki co jeszcze raz dzięki - mam punkt zaczepienia. ok.gif

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i poczytałem sobie w necie o tych tłumikach drgań koła pasowego - ciekawa sprawa.

zastanawia mnie jednak jeszcze jedna sprawa, której nie poruszałem otóż kiedy zapalam rano samochód to po przekręceniu kluczyka na chwilę tak jakby całą budą zatelepie, na ciepłym tego nie ma. kolejna sprawa- jak na jałowym przygazuję to jak obroty spadają powiedzmy na ok 1300 to słychać taką wibrację czy rezonans ale to na słuch można wyłapać, ale na jałowym tych wibracji co na biegu przy 2800- 2900 obr są nie wyłapuję.

to tyle moich wywodów na koniec - być może ten ostatni mój post jest rozstrzygający co do ewentualnej usterki ?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc po lekturze Twoich odpowiedzi dysponuję wiedzą na tyle dużą waytogo.gif że mogę spokojnie próbować przetestować dobrą wolę i skuteczność ASO w rozwiązywaniu wad fabrycznych osprzętu jenostek napędowych.

pozdrawiam

P.S. c.d.n (po wizycie w ASO)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...
  • 2 miesiące później...

no dobra byłem z tymi wibracjami w serwisie OPLA, obsługa ok, pracownicy stwierdzili że także wyczuwają rzeczone wibracje lecz w niewielkim stopniu (fakt że jazda była krótka bo mają co robić)

na moje pytanie co zatem z tym fantem zrobić otrzymałem odpowiedź tak może być, bo praca silnika może w pewnych niewielkich zakresach obrotów odbiegać od normy. Przypominam że u mnie silnik wpada w rezonans (lekkie drżenie połączone ze z buczeniem) przy ok 2800 obr i przechodzi po przekroczeniu 3000 obr.

Jednak zalecono sprwdzenie softu i okazało się że mam najnowsze oprogramowanie silnika i kolejna sugestia serwisu to ponowne wgranie tego samego softu co ma spowodować że silnik " będzie się od nowa uczył parametrów sondy lambda itp" ja na razie się nie zgodziłem na ten soft. Panowie czy to wogóle ma sens takie ponowne wgrywanie oprogramowania skoro od początku były problemy tego typu i nie przeszły w miarę użytkowania ?

ASO stoi na stanowisku że tylko wykonanie ich zaleceń i brak np poprawy może być podstawą do dalszych rozmów "na wyższym szczeblu"

za wszelkie informacje będę wdzięczny

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

jeśli chodzi o wibracje to problemu z moim samochodem ASO nie rozwiązało (wgranie raz jeszcze softu nic nie pomogło) , ograniczyli się tylko do jazdy próbnej na której stwierdzono, żę te wibracje to normalna rzecz i jestem przewrażliwiony, zażądałem więc aby na piśmie wydali swoje stanowisko (mam je dostać w ciągu 3 dni). To walka z wiatrakami i jestem w ciemnej d... . Problem jednak jest i to jest rzeczywisty, wkrótce spotykam się z rzeczoznawcą, wkrótce kończy się gwarancja.

Ostatnio zauważyłem kolejny objaw mianowicie kiedy stoję powiedzmy na światłach, sprzęgło wciśnięte na maxa i jedynka, i kiedy teraz jakby docisnę jeszcze drążek zmiany biegów "do przodu" wtedy silnik wibruje i skrzynia jakby zawarczała a dodatkowo wibracje przenoszą się na drążek zmiany biegów. I jeszcze jedno na dokładkę kiedy rano ruszam to wibracje są mniejsze, kiedy śmigam w miejskich korkach wibracje są najwięsze, ale ciekawostka: po np jeździe autostradowej zjeżdżam na tankowanie +silnik lekko ostyga(wiadomo kawka, hotdog) food.gif i teraz ruszam i wszystkjo ok jakby aksamitna praca podczas przyspieszania, jednak po ok 1 min wszystko wraca do normy i znowu zaczyna się ta twarda warkotliwa praca silnika przy rozpędzaniu. Aso tak jak mówiłem nic nie robi tylko próbuje mnie przekonać że to normalne a to nie jest normalna sprawa. Panowie co robić panic.gifsciana.gif pomóżcie bo spotykam się ze ścianą a nie mam na tyle czasu aby użerać się z ASO, ręce mi opadają, a za chwilę koniec gwarancji!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy próbowałeś przejechać się takim samym autem z tym samym silnikiem i ocenić problem?

tak ale to było jakiś czas temu zarówno ja jak i właściciel innego twinporta róznicę wyłapaliśmy bez problemu, oczywiście nie mam pojęcia jaka to była różnica w decybelach ale była w sposobie pracy silnika. W przyszłym tygodniu jestem umówiony z rzeczoznawcą, który ma załatwić drugą furę z ASO do porównania.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

rzeczoznawca powiedział że takie przypadki jak z moim samochodem są beznadziejne i w praktyce trudne do obrony bo nawet nie może opisać co może być powodem, aczkolwiek mówi że też wyczuwa te wibracje przy 2800 obr na ciepłym silniku, co dziwne na zimnym są dużo mniejsze a silnik ciszej chodzi.

ASO leci ze mną w kulę, bo prowadzimy korespondencję w której oni cały czas twierdzą że tak ma prawo być i nie ma awarii (chociaż żaden mechanik z ASO nawet palcem nie kiwnął co by spróbować rozwiązać problem) - totalnie łacha ze mnie drą choć przyznają że te wibracje są. Za 2 tygodnie koniec gwarancji, czy mejl do GM powinienem wysłać - czy to coś zmieni?

masakra

od wczoraj śmigam koreańcem ale na AII bardzo mi zależy.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.